Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä tilanteessa jättäisit lahjat antamatta lapsille?

Vierailija
23.12.2016 |

Todella rankka vuosi monin tavoin ja olen ollut burnoutissa koko syksyn. Olen pyytänyt kotona asuvia täysi-ikäisiä lapsia osallistumaan (enemmän tai ylipäätään) kodinhoitoon. He opiskelevat ja osa käy osa-aikatyössä. Itse käyn töissä ja maksan kaiken.
Tein listan, että koiran ulkoilutukset ja ruunlaitot ja siivoukset ois hoidettava. Tästä kuitenkin lähes joka päivä joutuu keskustelemaan. Ja minä teen edelleen suurimman osan kaikesta.
Rahat ja jaksaminen on tiukilla.
Laitoin veronpalautusrahat lasten lahjoihin. Muuten en paljon joulua laita, mutta lahjoja on ollut kiva ostella.
No johtuukohan mun väsymyksestä vai mistä, mutta kun tänään taas kukaan ei suostunut viemään koiraa lenkille ja minä sen jouduin sitten viemään (kolmas lenkki tänään), niin mulla jotenkin keitti yli. Sanoin melko pahastikin ja ajattelin, että mitä hittoa mä noille enää mitään lahjoja huomenna antaisin.
Nyt on tosi ristiriitainen olo. Lapset on aina lapsia, mutta miten kauan mun täytyy jaksaa niitä passata?
Syyttivät vielä, etä mitäs otin koiran, vaikka olin pelastanut sen lopetukselta heidän toivomuksestaan. Ja eivät viitsi osallistua ruuanlaittoon, kun ei ole nälkä.
Jossain vaiheessa tää kaikki sujui paremmin, kaikki osallistui jne, mutta tänä syksynä varmaan kaikki ollaan oltu väsyneempiä.
Itkettää tämmönen joulunalku :(

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli todella paha teini-ikä, olin väärissä porukoissa yms. (nyt 22 v). Muistan yhden joulun, kun sain taas yhden kauhean raivokohtauksen ja äidilläni napsahti. Ei tullut lahjoja, ruokaa, ei mitään. Itkin yksin huoneessani. Mutta tämä kasvatti. Joululahjat yms jaettiin parin viikon kuluttua (riidan sopiminen oli vaikeaa). Nykyään en pidä joulusta näiden muistojen takia, mutta koen, että tuo kasvatti ja pysäytti minut katsomaan käytöstäni. Hyvää joulua teille, minun mielestäni kaikkea ei tarvitse lapsilta sietää!

Vierailija
42/42 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mitään muuta toivo, kuin että saisin olla yksin.

Joulu on ihmisten kiusaksi keksitty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla