Mies petti ja palasi takaisin exän luokse
Kertokaa miehet, että miksi palaatte exän luokse jos uuden naisen kanssa homma ei toimi? Olisi kiva kuulla syy, tai ainakin yleisimmät syyt. Kommentointi on vapaa.
Kommentit (39)
Petetty nainen täällä. Ite halusin olla vielä miehen kanssa sen vuoksi, kun luopuminen oli vaikeaa. Yhteinen jaettu arki ja tutut kuviot. Onneksi lopulta jätin miehen kun en kestänyt hänen pettämistä, tuntui etten tunne koko miestä ja en halunnut enää mitään kosketusta häneltä, tunteet loppui siihen petokseen. En myöskään kestänyt katsoa miehen matelua ja anteeksi rukoilemista. Sen jälkeen ollut paljon onnellisempi vaikka yksin jääminen pelottikin. Tuosta jo vuosia.
Yksinkertaista. Kun homma ei uuden kanssa toimi niin palataan tuttuun ja turvalliseen häntä koipien välissä, koska miehet ei osaa olla yksin. En vain enää ottaisi takaisin, jos on paremman matkaan lähtenyt.
Jos kävi vaan vieraissa. Oma on sopivin ja rakkain. Monilla on ollut näin nuoruudesta asti olleissa suhteissa.
Siis mies petti sinua eksän kanssa, vai petti eksää sinun kanssa ja palasi lopulta eksän luokse takaisin?
Luulen kuitenkin, että jotkut palaavat eksien luokse ihan siitä syystä, että jos varsinkin on pitkä suhde takana heillä, niin se toisesta irrottautuminen on todella hankalaa. En usko, että ihmisiä on ihan oikeasti luotu moniavioisiksi ja että kykenemme oikeasti rakastamaan elämässämme vain muutamaa ihmistä, ja nämä muutamat ihmiset jäävät ikuisesti mieleen. Ja niiden luokse sitten tahtoo usein palata toivossa, että tällä kertaa asiat menisivät paremmin.
Olen tällä tavalla itse oikeasti rakastanut vain yhtä eksääni. Muut olivat enemmänkin minun mielestä suurta ihastumista, mikä ei muutaman vuoden jälkeen koskaan muuttunut rakkaudeksi. En kuitenkaan koskaan palaisi tämän henkilön luokse, jota rakastin, koska hän myös petti ja satutti minua todella pahasti. Kaipaan sitä suhdetta ja miestä, joka hän oli ennen pettäimistä, en sitä miksi hän muuttui pettämisen jälkeen. Jos pettämistä ja satuttmista ei olisi tapahtunut, niin todennäköisesti olisin yrittänyt palata jossain vaiheessa takaisin yhteen. Mutta pettämistä en voi ikinä antaa anteeksi.
Eksältä saa helpommin ja vähemmällä vaivalla seksiä kuin täysin uudelta tuttavuudelta. Kun jo kätevästi tunnetaan jo entuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista. Kun homma ei uuden kanssa toimi niin palataan tuttuun ja turvalliseen häntä koipien välissä, koska miehet ei osaa olla yksin. En vain enää ottaisi takaisin, jos on paremman matkaan lähtenyt.
jos rakastaa ei petä ja piste
Ehkä kirjoitti:
Jos kävi vaan vieraissa. Oma on sopivin ja rakkain. Monilla on ollut näin nuoruudesta asti olleissa suhteissa.
Miksi sitä rakasta sitten pettää?
TUo kuullostaa lähinnä itserakkaalta.
Miehet ei osaa olla yksin. Vaikka itse halutaan eroon eksästä niin itku alkaa siinä vaiheessa kun uuden kanssa menee puihin.
Vierailija kirjoitti:
Siis mies petti sinua eksän kanssa, vai petti eksää sinun kanssa ja palasi lopulta eksän luokse takaisin?
Luulen kuitenkin, että jotkut palaavat eksien luokse ihan siitä syystä, että jos varsinkin on pitkä suhde takana heillä, niin se toisesta irrottautuminen on todella hankalaa. En usko, että ihmisiä on ihan oikeasti luotu moniavioisiksi ja että kykenemme oikeasti rakastamaan elämässämme vain muutamaa ihmistä, ja nämä muutamat ihmiset jäävät ikuisesti mieleen. Ja niiden luokse sitten tahtoo usein palata toivossa, että tällä kertaa asiat menisivät paremmin.
Olen tällä tavalla itse oikeasti rakastanut vain yhtä eksääni. Muut olivat enemmänkin minun mielestä suurta ihastumista, mikä ei muutaman vuoden jälkeen koskaan muuttunut rakkaudeksi. En kuitenkaan koskaan palaisi tämän henkilön luokse, jota rakastin, koska hän myös petti ja satutti minua todella pahasti. Kaipaan sitä suhdetta ja miestä, joka hän oli ennen pettäimistä, en sitä miksi hän muuttui pettämisen jälkeen. Jos pettämistä ja satuttmista ei olisi tapahtunut, niin todennäköisesti olisin yrittänyt palata jossain vaiheessa takaisin yhteen. Mutta pettämistä en voi ikinä antaa anteeksi.
Mikä siinä irrottautumisessa on niin hankalaa? Pitkä historia?.. Tulevaisuus pelottaa yksin?....
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei osaa olla yksin. Vaikka itse halutaan eroon eksästä niin itku alkaa siinä vaiheessa kun uuden kanssa menee puihin.
Tuo on väärin naisia kohtaan. Eikä kaikki miehet ole tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä irrottautumisessa on niin hankalaa? Pitkä historia?.. Tulevaisuus pelottaa yksin?....
Ihminen on luonnostaan mukavuudenhaluinen, tuttu ja turvallinen johon helppo palata. Ei tuo ole rakkautta, tai ainakin itse kaipaan mieheltä enemmän kuin tuttua ja turvallisuutta, jos haluan kaverin niin sitten hengaan kavereiden kanssa. Puolisolta kaipaan enemmän. Kaipaan kipinää ja syviä tunteita. Roikutaan väkisin vanhassa vaikka onni on kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Tutun kuulloista. Tutulle kävi näin. Nyt taas yhdessä, asuvat yhdessä, jospa se nyt onnistuisi toisella kertaa vaikka mies lähti toisen matkaan aikoinaan. Jotenkin niin huvittavaa.
Ehkä kirjoitti:
Eli sitten kun kyllästyy tähän nuoruuden rakkauteen nniin alkaa pettäminen
Mä en usko mihinkään kerran hairahduksiin yms. Jos pettää, niin silloin ei ole sopiva pari. En ikinä voisi satuttaa itselle rakasta ihmistä tuolla tavalla.
miksi tunkea sama kakka takaisin sinne mistä se on tullut, en ymmärrä
Samaa tässä mietin. Onkohan ex tapailumies palannut ex vaimonsa luo. Mies oli ihan sekaisin monta vuotta ja ei ollut erosta päässyt irti. Ei tuollaisen kanssa voinut suhdetta rakentaa.
Exästä ei tarvitse opetella kaikkia asioita uusiksi niin kuin uuden kumppanin kanssa pitää. Siis ihan siitä pisteestä että mistä ruuasta toinen tykkää jne.
Rakkauden tunteet eivät noin vain katoa, vaan ovat lämmiteltävissä helposti uudelleen. On saatu etäisyyttä toiseen ja ehkä opittukin jotain siitä, mikä meni suhteessa pieleen (tai sitten ei... tai vain toinen on oppinut jotain). Tuttuus, helppous ja tunteet. Ihminen voi tuntea romanttisia tunteita moneen ihmiseen samaan aikaan, vaikka toki pääasiassa se aktiivielämässä kohdattu nykykumppani valtaa mielen, kunne ei enää vaikeuksien edessä valtaakaan. Olen itse nuorena eronnut seurustelusuhteista, jotka ovat olleet todella tärkeitä ja merkittäviä. Joku käytännön asia, kuten vaikka kokemusten puute, on tullut vastaan.
tää on aika yleistä. luulenpa että kiintymyksen vuoksi, tuttu, turvallinen, saa piereskellä rennosti, ehkä yhteiset velat ja lapset. en usko tuon olevan rakkautta, kiintymystä se on mutta kipinä kaukana.