Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako lapsia koskaan hankkia jos molemmilla vanhemmilla tulevaisuudessa vuorotyö?

Vierailija
23.12.2016 |

?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta ja molemmat vuorotyössä, sitä varten on vuoropäiväkoti.

Vierailija
2/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko se lapsille stressaavaa ja hankalaa jos molemmat vanhemmat vuorotyössä? Entä vaatiiko erityisen paljon järjestelyjä tällainen yhtälö lapset+vuorotyö?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä. Tee. Sitä.

Nimim. Kokeillut ja epäonnistunut. Sain eron ja burn-outin.

Vierailija
4/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pariskunnan jotka ovat molemmat poliiseja, ja heillä on ollut 12h vuorot, vaihtoivat vuoroja lennosta, ja ihan ok kai pärjäsivät, ainakin ovat vielä vuosien jälkeenkin naimisissa ja töissä. Kaipa sen saa toimimaan kun haluaa. 

Mullakin mies töissä 11h päivävuoroja ja 13h yövuoroja, eli ollaan töissä ihan eri aikoina kun minä olen virka-aikana, olen tehnyt lyhennettyä viikkoa ja ollut lasten kanssa kun mies on päivävuorossa eskarin ja ekaluokan ajan, päiväkodissa lapset olivat vain miehen päivävuorojen aikana, eli 1-2 päivää viikossa, muut päivät saivat olla kotona.

Vierailija
5/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin onnistui, tosin ero tuli muista syistä. Riippuu ammatista, millasia vuoroja. Mulla oli joko 7-15 tai 15-23. Miehellä oli pitkiä vuoroja, mutta myös koko viikon vapaita joskus. Eli vuoroja sumplien se onnistui. Joskus lapset oli mummolassa, kun ei muuten onnistunut. Mutta vain hätätilanteessa. 

Vierailija
6/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vuorotyössä ja miehellä on epäsäännöllinen työaika. Aikamoista sumplimista ja priorisointi aiheuttaa riitaa toisinaan, mut tää on meidän elämää. Ankeampaa olisi olla vastenmielisissä töissä tai ilman lapsia. He eivät tästä kärsi, tosin päiväkotiaikaan tehtiin muutoksia töihin, itse esim. opiskelin silloin.

Vierailija
7/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoropäiväkodit on joo, mutta entäs kun lapsilla alkaa koulu? Vuorokouluja ei ole olemassa. En suosittele, ja ihan kokemuksesta.

Vierailija
8/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoropäiväkodit on joo, mutta entäs kun lapsilla alkaa koulu? Vuorokouluja ei ole olemassa. En suosittele, ja ihan kokemuksesta.

Aupair

9/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii järjestelyjä ja pitkää pinnaa, lapset tietysti vuoropäiväkotiin. Ihannetilanne olisi mummula, johon lapset voisi viedä hoitoon jos tulossa on pitkä putki päiväkodissa (siellähän on jotkut ajat milloin lapsia ei saa viedä/hakea?).

Tytär ja vävy on molemmat kahdessa vuorossa (tytät nyt äippälomalla toisen kanssa). Säästän osan lomastani siihen kun vanhempi menee kouluun. Jos satun vielä silloin olemaan tässä työpaikassa, mutta se on off the topic.