Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinua luultu ulkomaalaiseksi?

Vierailija
23.12.2016 |

Onko sinua luultu ulkomaalaiseksi?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa minua on luultu ruotsalaiseksi monta kertaa ja samalla kiitelty hyvästä suomen kielestä. :)

Vierailija
2/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, Suomessa luultu saksalaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa minua on luultu ruotsalaiseksi monta kertaa ja samalla kiitelty hyvästä suomen kielestä. :)

Olen siis Rovaniemeltä lähtöisin. :)

Vierailija
4/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Suomessa luultu espanjalaiseksi ja toisinaan myös, että toinen vanhemmista olisi Lähi-idästä tms. Karvoituksen perusteella voisi ollakin.

Vierailija
5/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiseksi. Suomessa suomenruotsalaiseksi. En tiedä miksi.

Vierailija
6/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu ruotsalaiseksi. Otin sen kohteliaisuutena.

Vierailija
7/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ja ulkomailla venäläiseksi. Slaavilaiset piirteet kuulemma. 

Vierailija
8/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä venäläiseksi.

Vierailija
9/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan supisuomalaisen näköinen, mutta Kauppatorilla puhuttelivat englanniksi - onkohan se joku myyntitaktiikka?

Vierailija
10/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiseksi, venäläiseksi ja puolalaiseksi. Kerran Suomessa joku venäläinen mummo tuli puhumaan venäjää.

Vierailija
11/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, useinkin. Suomessa minua luullaan ulkomaalaiseksi, muttei kuitenkaan osata nimetä minkä maalaiseksi minua luullaan. Olen vihreäsilmäinen, ruskeatukkainen (ei kuitenkaan mikään mustanruskea), hieman päivettynyt ihonväri ja pisamia. Ruumiinrakenteelta olen pitkä ja hoikka.

Huomaan myös ulkomailla esim. basaarityylisissä paikoissa, joissa on tapana yrittää tervehtiä asiakasta kotikielellä puoliväkisin, että nuo myyjät kokevat yhtä vaikeaksi kotimaani arvaamisen. Viimeksi minua taidettiin tervehtiä venäjäksi, mitä en pidä kohteliaisuutena.

Vierailija
12/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mua, mutta mun tyttöystävää on luultu välillä. Tyttöystäväni on ihan kantasuomalainen jolla on mustat hiukset ja ruskeat silmät ja vähän ruskettunut iho. Häntä on luultu monesti Italialaiseksi tai Espanjalaiseksi. Sinänsä jännää kun hänen siskonsa taas on kalpea kuin kalkkilaivan kapteeni, mutta on sinisilmäinen ja mustahiuksinen.

Vierailija
13/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä minua luullaan hollantilaiseksi ulkonäön perusteella. Kun puhun, joko irlantilaiseksi tai amerikkalaiseksi. Pelkän nimen perusteella minua pidetään joko romanialaisena tai sardinialaisena. Asun ulkomailla ja mulla on ihan suomalainen nimi. :-)

Vierailija
14/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on luultu espanjalaiseksi tai italialaiseksi monta kertaa. Siellä suunnalla ei sukujuuria kuitenkaan laisinkaan.

Vierailija
15/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä minua luullaan hollantilaiseksi ulkonäön perusteella. Kun puhun, joko irlantilaiseksi tai amerikkalaiseksi. Pelkän nimen perusteella minua pidetään joko romanialaisena tai sardinialaisena. Asun ulkomailla ja mulla on ihan suomalainen nimi. :-)

Jotenkin niin ihana. :)

T: Se jota luullaan usein ruotsalaiseksi

Vierailija
16/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luullaan aina venäläiseksi tai ruotsalaiseksi. :D

Vierailija
17/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu ulkomailla saksalaiseksi ja suomalainen luuli minua ulkomaalaiseksi nimeni perusteella vaikka olen täysin suomalainen :D

Vierailija
18/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa ruotsalaiseksi, Suomessa venäläiseksi ja Italiassa englantilaiseksi tai amerikkalaiseksi.  

Vierailija
19/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luultu ja olen ollut sen takia lähellä saada turpiini Helsingin yöelämässä.

Olen siis täysin kantasuomalainen, mulla on mustat hiukset ja lähes mustat silmät. muuttanut Pieksämäeltä Helsinkiin, vanhempani ovat aika tummia myös ovat siis karjalaisia. Itselläni oli aluksi aika ruskettunut iho, mutta välttelin aurinkoa niin tulin vaaleammaksi.

Vierailija
20/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen matkustanut paljon, ja kaikissa (Euroopan) maissa minua aina luullaan paikalliseksi. Minua ei siis koskaan luulla ulkomaalaiseksi.

N48