Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Nyt saat kysyä uskovaiselta, jos jokin askarruttaa, ärsyttää tai ihmetyttää!
13.03.2006 |
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
24, vielä saivartelen, jos sallit. " Pyrkimys hyvään ja usko jumalaan riittävät." Hmm...minun mielestäni murhaaja-raiskaaja-ryöstäjällä ei ole ollut elämänsä aikana pyrkimystä hyvään? Minun mielestäni (noh..minähän en kristitty olekaan) elämän aikana tehtyjä pahoja tekoja ei voi kuitata noin vaan yhtäkkiä uskoon tulemalla. Minun mielestäni tärkeämpää on ihmisen teot ja eley elämä kuin usko. Mutta mitäpä sillä oikeastaan minun kannaltani on väliäkään, kun en taivaaseen usko.
Jotenkin ajatelisin, että todella pahojen ja ilkeiden ihmisten käytös sotii jeesuksen opetuksia vastaan, enkä voi ymmärtää, miten esim. paatuneet raiskaajat tai murhaajat voidaan pistää samalle viivalle " seurakunta-ihmisen" kanssa. Sittenhän se olisi ihan sama elää elämänsä röyhkeästi, häikäilemättä ajaa omaa etuaan ja polkea muiden oikeuksia, sitten kuoleman porteilla tunnustaa uskonsa ja -kiitos, lippu taivaaseen?
Eihän toki tämä näin yksioikoista ole, ja ymmärrän teidänkin kannaltanne asian. Kirjoittamalla ei mielestäni ole nin helppo pureutua keskusteluun kunnolla, monta sivuraidetta ja vivahdetta jää välistä (osaksi tiivistetyn kerronan vuoksi), kun eleet ja ilmeet, soljuva vuorovaikutus puuttuu.
Onhan se uskovaisena hieno tunne varmasti, että synnit ovat anteeksiannetut, ja jumala hyväksyy sinut sellaisena kuin olet, vikonesi kaikkinesi. Mutta kyllä sitä silti on vaikea minun niellä :O
4