Oletko vasikka? Missä menee raja?
Näet että joku varastaa kaupasta, ilmoitatko siitä?
Näet joidenkin tappelevan, soitatko poliisit?
Näet jonkun juovan kaljaa junassa, kerrotko asiasta henkilökunnalle?
Joku ajaa ylinopeutta, soitatko poliisille?
Missä menee se raja, jolloin katsot tarpeelliseksi puuttua toisten asioihin?
Kommentit (49)
Aloituksen tapauksista ainoa josta ilmoittaisin hätäkeskukseen olisi tappelu, jos siinä olisi tosi vahingoittamismeininki päällä.
Sekin on siinä ja siinä, ainoa väkivaltatapaus jonka olen itse tänä vuonna nähnyt oli sellainen, jossa puolen tusinan poliisin joukko puretti koiralla jotain kiinniottamaansa rääpälettä. Kaveri lähti ambulanssiin, ei maijaan, joita niitäkin oli useampia paikalla.
Tämä siis Suomessa. Luottoni Helsingin poliisiin ei ole kaiķkein parasta laatua. Vaikka varmaan kaveri oli jotain tehnytkin, turha sitä on koiralla pahoinpidellä.
Myymälävarkaudesta saattaisin mainita henkilökunnalle jos sellaista olisi heti paikalla. En lähtisi etsimään henkilökuntaa. Kaupoilla on valvontajärjestelmät ilman asiakkaille ulkoistettua valvontaakin.
Stasia ei tarvita Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkisääntönä olen pitänyt etten ilmoita uhrittomista rikoksista.
Tuo on aika hyvä linjaus, komppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkisääntönä olen pitänyt etten ilmoita uhrittomista rikoksista.
Mitä uhrittomia rikoksia on? Ylinopeuden uhrit ovat usein sattumanvaraisia, mutta niin monen muunkin rikoksen.
Kannabiksen käyttö ja kasvatus ovat uhrittomia mukarikoksia.
Niin joo kannabis... törmäsin metsässä muutaman kasvin viljelmään. Ilmoitin poliisille. Vastaus oli, että odota siellä, ehkä parin tunnin sisällä joutaa partio paikalle. Vastasin, että minulla on muutakin tekemistä kuin odotella poliisia metsässä tällaisen asian takia, käykää kitkemässä kasvit jos joudatte ja soittakaa jos on jotain asiassa kysyttävää. Ei ole perään soiteltu.
Vierailija kirjoitti:
Niin joo kannabis... törmäsin metsässä muutaman kasvin viljelmään. Ilmoitin poliisille. Vastaus oli, että odota siellä, ehkä parin tunnin sisällä joutaa partio paikalle. Vastasin, että minulla on muutakin tekemistä kuin odotella poliisia metsässä tällaisen asian takia, käykää kitkemässä kasvit jos joudatte ja soittakaa jos on jotain asiassa kysyttävää. Ei ole perään soiteltu.
Miksi soitit parista kasvista poliiseille? Oliko näistä kasveista jotain vaaraa joillekkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi soitit parista kasvista poliiseille? Oliko näistä kasveista jotain vaaraa joillekkin?
Ihan mielenkiinnosta soitin, saadakseni tietää miten poliisi reagoi tuollaiseen tapaukseen.
Ei vaikuttanut olevan kovin kiinnostava tapaus poliisillekaan, joten en ole vastaavista tapauksista vaivautunut sen jälkeen soittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitan kaikki kannabishörhöt.
Siinä sulla riittääkin tekemistä. Kasvattajia on parikymmentä tuhatta ja käyttäjiä ainakin kymmenkertainen määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta soitin, saadakseni tietää miten poliisi reagoi tuollaiseen tapaukseen.
Ei vaikuttanut olevan kovin kiinnostava tapaus poliisillekaan, joten en ole vastaavista tapauksista vaivautunut sen jälkeen soittelemaan.
Minä voisin kusta kannabiksesta ilmoittajien naamoille. Olisi mielenkiintoista nähdä miten siihen suhtautuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin kusta kannabiksesta ilmoittajien naamoille. Olisi mielenkiintoista nähdä miten siihen suhtautuvat.
Varmaan joo voisit, mutta kun et voi.
Tuskin ilmoittelen jatkossa satunnaisista kasvustoista, turha poliisia sellaisilla työllistää. Mutta poljen kyllä iloisena sellaiset ojan pohjalle, ajatellen, että tästäkin joku kaltaisesi hörhö pilaa päivänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ilmoittelen jatkossa satunnaisista kasvustoista, turha poliisia sellaisilla työllistää. Mutta poljen kyllä iloisena sellaiset ojan pohjalle, ajatellen, että tästäkin joku kaltaisesi hörhö pilaa päivänsä.
Kuituhampun levittely pitkin maisemia on juuri kaltaisiasi varten. Oikeat jää paremmin rauhaan kun juntit rimpuilee kuituhamppujen kanssa. En kyllä ymmärrä miksi kannabis on junteille niin peikko mitä pelkäävät?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi puuttua toisten asioihin jos ne eivät sinua millään tavalla vahingoita? En ymmärrä.
Luuletko, ettei varkaudet kosketa kaikkia? Kaupat ottavat hinnoissa kaiken hävikin takaisin. Ylinopeus? Jos se nyt ei suoraan sinun päällesi tule, niin tulee ehkä joku päivä jonkun rakkaasi päälle tai vaikka jonkun tuntemattoman. Joka tapauksessa muita vaarantavat pellet pitää siivota helvettiin aina kun mahdollista. Tässä maassa taputellaan kaikenmaailman kusipäiden toilailut villaisella ihan liian usein.
Vierailija kirjoitti:
Näet että joku varastaa kaupasta, ilmoitatko siitä?
Näet joidenkin tappelevan, soitatko poliisit?
Näet jonkun juovan kaljaa junassa, kerrotko asiasta henkilökunnalle?
Joku ajaa ylinopeutta, soitatko poliisille?Missä menee se raja, jolloin katsot tarpeelliseksi puuttua toisten asioihin?
Jos teko aiheuttaa vaaraa ulkopuolisille (pahoinpitely, ylinopeus) niin puutun asiaan. Muuten saa mun puolesta jokainen vastata asioistaan. En esim kertoisi parhaalle kaverille vaikka tietäisinkin hänen puolisonsa pettävän häntä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on uhri silloin kun joku juo junassa kaljaa?
Jos eivät käyttäydy häiritsevästi niin ei kukaan.
Kuka on uhri kun näet kahden ihmisen tappelevan?
Kaikki me nettoveronmaksajat joiden kustannuksella riitapukareita paikkaillaan sairaalassa. Harvoin myöskään molemmat osapuolet ovat vapaaehtoisesti mukana tappelussa, yleensä toinen on tappelun aloittanut ja toinen on tahtomattaan uhrin asemassa.
Kuka on uhri kun joku huijaa kelalta rahaa?
Kaikki me nettoveronmaksajat.
gfhgfdh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi puuttua toisten asioihin jos ne eivät sinua millään tavalla vahingoita? En ymmärrä.
Luuletko, ettei varkaudet kosketa kaikkia? Kaupat ottavat hinnoissa kaiken hävikin takaisin. Ylinopeus? Jos se nyt ei suoraan sinun päällesi tule, niin tulee ehkä joku päivä jonkun rakkaasi päälle tai vaikka jonkun tuntemattoman. Joka tapauksessa muita vaarantavat pellet pitää siivota helvettiin aina kun mahdollista. Tässä maassa taputellaan kaikenmaailman kusipäiden toilailut villaisella ihan liian usein.
Eniten ärsyttää rattijuopot jotka saa päänsilitys tuomioita. Yksi kusipää sai ajaa työkoneita useista rattijuopumus tuomioista huolimatta. Autoa ei saanut ajaa ja oikeuden perustelu oli että perheen tulot oli miehen töistä riippuvia.
Tästä on yli 20 vuotta aikaa kun se kusipää vielä kehuskeli ettei hälle käy mitenkään tiehöylän ratissa jos joku auto törmää keulaan. Mä olisin hakannut sen siihen paikkaan mutta liian moni (4) miestä piti mua kiinni. Ehdin kerran lyödä ja olin niin raivona että pää meinasi räjähtää. Se leukiminen toistuvista kännissä ajamisista ja ettei hälle käy mitenkään aiheutti tilttaamiseni.
Siis onko se nyt sitten vasikoimista, jos ilmoittaa rikoksesta?
Ok.
Huoh teitä jotka selittävät että uhreja ollaan me kaikki 😂 luuletteko oikeasti että näpistykset nostavat kaupan hintoja?
Vierailija kirjoitti:
Huoh teitä jotka selittävät että uhreja ollaan me kaikki 😂 luuletteko oikeasti että näpistykset nostavat kaupan hintoja?
Luullaan. Mistä se hävikki muka maksettais jos ei firman liikevaihdosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuituhampun levittely pitkin maisemia on juuri kaltaisiasi varten. Oikeat jää paremmin rauhaan kun juntit rimpuilee kuituhamppujen kanssa. En kyllä ymmärrä miksi kannabis on junteille niin peikko mitä pelkäävät?
Mitenkähän tuo touhu edistää agendaasi? Siinäpähän kylvät hamppua ympäriinsä, ja satunnaiset ohikulkijat kitkee niitä kasvustojasi. Poliisia noilla harvempi viitsii vaivata, eikä tuo edes lisää yleistä ymmärrystä puuhillesi.
Liikuntaa sentään itse kukin saa metsissä pyöriessään.
Yleensä ilmoitan vain jos joku tekee pahaa toiselle ihmiselle, esim. just tuo tappelu, pahoinpitely jne.. Julki juopottelusta en ilmoittele, ellei joku perus ympärikännissä oleva juoppo aiheuta sillä humalatilallaan vaaraa muille, tuskin myöskään mistään pikkusesta varastamisesta kaupassa, eri asia sitten ihan jos jonkun kodin ryöstää tai kaupasta jotain suurempaa. Pari kertaa nähnyt kun joku nuori vie tikkarin tms pientä, en jaksa välittää.