Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet tupakoitsijoista? Tunnetko yhtään enää?

Vierailija
21.12.2016 |

Nykyään sitä ihan hämmästyy kun huomaa jonkun kaverin kaverin polttavan, tapa alkaa olla jo niin harvinainen. Kyllähän tiettyä korrelaatiota tupakoitsemisessa on muihinkin asioihin.

m26 Helsinki

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole muuten tupakoinnista mitään mieltä, mutta joudun aina pidättelemään huutonaurua jos joku rööki huulessa valittelee elämän kalliutta. 

Ihan tosissaanko pidättelet huutonaurua :D

Ihan tosissani pidättelen huutonaurua ihmisten tyhmyydelle. En itse tiedä mitä aski maksaa, leikitään että vaikka vitosen. Jos tällainen askin päivässä polttava kertoo miten olisi kiva lähteä vaikka ulkomaille mutta ei ole rahaa, niin ihan röökaamisen lopettamisella olisi säästänyt pidemmänkin loman kustannukset. 

Nyt kun nopeasti laskin niin jos polttaa vitosen askin vuodessa niin se on 1825e, eli enemmän kuin mun kuukauden bruttopalkka. 

Minulla on varaa tupakoida ja käydä 4 kertaa vuorokaudessa mutta tupakoimattomat ihmiset, joilla on täsmälleen sama palkka kuin minulla sanovat että olisi kiva lähteä ulkomaille mutta kun ei ole varaa. Pienen palkkansa voi siis tuhlata muuhunkin kuin tupakkaan.

Vierailija
22/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen heidän olevan hieman alakastia - tiet aina täynnä heidän tumppejaan ja joka paikasta sitä löyhkää puskee nenään. Tupakoitsijoihin liittyvät yleensä rikollisuus, alhainen koulutustaso, liikkumattomuus, huono terveys ja ennenaikaisesti rupsahtanut naama, huono verenkierto (ja sen kautta valitetaan kylmyyttä koko ajan), haju, huonot hampaat, tatuoinnit ja runsas päihteidenkäyttö. Kun näen nuoren naisen joka tupakoi, niin se on automaattinen turn-off.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole muuten tupakoinnista mitään mieltä, mutta joudun aina pidättelemään huutonaurua jos joku rööki huulessa valittelee elämän kalliutta. 

Ihan tosissani pidättelen huutonaurua ihmisten tyhmyydelle. En itse tiedä mitä aski maksaa, leikitään että vaikka vitosen. Jos tällainen askin päivässä polttava kertoo miten olisi kiva lähteä vaikka ulkomaille mutta ei ole rahaa, niin ihan röökaamisen lopettamisella olisi säästänyt pidemmänkin loman kustannukset. 

Nyt kun nopeasti laskin niin jos polttaa vitosen askin vuodessa niin se on 1825e, eli enemmän kuin mun kuukauden bruttopalkka. 

No samoin voi naureskella niitä, jotka käyttää alkoholia ja käy baarissa. Tai syö karkkia, chipsejä jne.

Vierailija
24/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko huutonauraa sinun tyhmyydelle?

Vierailija
25/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää, kun tupakoijat yskivät kroonisen keuhkoputkentulehduksen kourissa ja silti kerran tunnissa pitää lähteä värjöttelemään pihalle tupakalle.

Vierailija
26/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittää, kun tupakoijat yskivät kroonisen keuhkoputkentulehduksen kourissa ja silti kerran tunnissa pitää lähteä värjöttelemään pihalle tupakalle.

Tosiaan, unohdin listauksestani tuon jatkuvan maahan räkimisen ja jatkuvan tupakkaröhimisen.

Vierailija
27/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko huutonauraa sinun tyhmyydelle?

Jos aski maksaa enemmän kuin vitosen niin summa on totta kai suurempi. Jos osaat lukea niin huomaat varmasti maininneeni, etten tiedä mitä aski maksaa.

Vierailija
28/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varaa tupakoida ja käydä 4 kertaa vuorokaudessa mutta tupakoimattomat ihmiset, joilla on täsmälleen sama palkka kuin minulla sanovat että olisi kiva lähteä ulkomaille mutta kun ei ole varaa. Pienen palkkansa voi siis tuhlata muuhunkin kuin tupakkaan.

Korjaan: käydä 4 kertaa vuodessa ulkomailla

Vierailija
29/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ikinä vieroittuneet tutista, kun tollasta pitää imeskellä.

Vierailija
30/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M27 kirjoitti:

Ajattelen heidän olevan hieman alakastia - tiet aina täynnä heidän tumppejaan ja joka paikasta sitä löyhkää puskee nenään. Tupakoitsijoihin liittyvät yleensä rikollisuus, alhainen koulutustaso, liikkumattomuus, huono terveys ja ennenaikaisesti rupsahtanut naama, huono verenkierto (ja sen kautta valitetaan kylmyyttä koko ajan), haju, huonot hampaat, tatuoinnit ja runsas päihteidenkäyttö. Kun näen nuoren naisen joka tupakoi, niin se on automaattinen turn-off.

Vierailija
31/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vähän tyhminä ja itsekkäinä, erityisesti siis päivittäin polttavia. Jos kertovat minulle, että heillä on merkittävät säästöt, joilla aikovat kustantaa yksityisesti tapansa aiheuttamat sairauskulut, niin silloin en paheksu yhtä paljon. Vielä en kyllä ole tavannut yhtään.

En muista polttiko omassa ystäväpiirissä kukaan päivittäin edes kauan sitten 90-luvulla, mutta nykyisin jopa kännipolttelijat ovat harvassa.

Vierailija
32/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen,useammankin, itse en polta.

Todella positiivinen ilmiö, mutta kertoo kyllä että olemme todella helposti ylhäältäpäin ohjailtava kansa. Muutamassa vuodessa todellisista röökikeuhkoista lähes tupakoimattomaksi.

Hyvä juttu tässä, huono juttu muussa.

Vierailija
33/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tupakanpoltto ja kaikenlaisten savujen tahallinen hengittäminen on täysin out. Olen aina mieltänyt tupakoinnin vanhojen papparaisten piintyneeksi tavaksi. Yäk! Olen toki tuntenut aina nuoriakin tupakoitsijoita, myös naisia. Minulla on ollut myös kavereita jotka tupakoivat.

Sinkkuna ajattelin, etten voisi ikinä seurustella tupakoitsijan kanssa, ja naimisiin en menisi edes sellaisen kanssa, joka suhtautuu tupakointiin myönteisesti, vaikka ei itse polttaisikaan. 

Mieheni on kerran maistanut tupakkaa, ja "pahhaa ol".

Vierailija
34/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tunnen. Toinen kaveri jota näen harvoin, ei se tupakointi kamalasti häiritse, paitsi silloin kun polttaa lastenvaunujen vieressä (en ymmärrä miten voi altistaa lapsen tupakansavulle, toisaalta poltti myös raskausaikana).

Toinen on työkaveri joka saattaa kerran päivässä käydä töissä salaa tupakalla (ei saisi käydä, mutta itseäni ei tuo haittaa), huolehtii siitä ettei kukaan huomaa ja peittää tupakanhajun hajusteilla.

Ensimmäinen on kyllä kieltämättä hyvin itsekäs. Ei siinä jos itsensä vaarantaa, mutta kyllä pitäis vähän sitä lastakin ajatella, varsinkin syntymätöntä lasta.

Vierailija
35/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari tunnen. Toinen kaveri jota näen harvoin, ei se tupakointi kamalasti häiritse, paitsi silloin kun polttaa lastenvaunujen vieressä (en ymmärrä miten voi altistaa lapsen tupakansavulle, toisaalta poltti myös raskausaikana).

Toinen on työkaveri joka saattaa kerran päivässä käydä töissä salaa tupakalla (ei saisi käydä, mutta itseäni ei tuo haittaa), huolehtii siitä ettei kukaan huomaa ja peittää tupakanhajun hajusteilla.

Ensimmäinen on kyllä kieltämättä hyvin itsekäs. Ei siinä jos itsensä vaarantaa, mutta kyllä pitäis vähän sitä lastakin ajatella, varsinkin syntymätöntä lasta.

Edellisessä työpaikassani kesätöihin tullut vähän päälle parikymppinen kaksosia odottava nuori nainen poltti tupakkaa. Pahaa teki katsella, mutta eipä siinä tilanteessa viitsi mennä tuomitsemaan - varsinkaan miehenä.

Vierailija
36/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa ja välillä säälittää nämä luuserit. 😂

Vierailija
37/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M27 kirjoitti:

Päivän naurut. En lakkaa hämmästelemästä sitä, että maamme on täynnä ihmisiä, joilla on ylläolevan kaltainen rajoittunut ajattelu. Monissa asioissa yleistetään muutaman ihmisen perusteella, kuten nyt tämä tupakoivien asia tai sitten työttömät, jotka ovat pienen pään mielestä laiskimuksia kaikki.

Taidan näyttää tämän ylläolevan kommentin tupakoiville miehelleni (kirurgi), hänen veljelleen (menestyvä yrittäjä) ja vaikkapa äidilleni (eläkkeellä johtajan työstä yksityisellä sektorilla). Saavat hekin hyvät naurut.

Itse en tupakoi, enkä ole koskaan uhrannut ajatustakaan muiden tupakoinnille.

Sen olen kyllä huomannut, että tupakoivista on tullut hyvin huomaavaisia tupakoimattomia kohtaan. Aina siirtyvät sivummalle.

Vierailija
38/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin itse satunnaisesti, ja enites ahdistaa muiden ihmisten negatiiviset kommentit ja mulkoilu. Menen aina mahdollisimman kauas muista ihmisistä ja jos se ei ole mahdollista, en polta siinä tilanteessa. Jos poltan 20 metrin päässä bussipysäkistä, silti joku "korppikotka" tuijottaa vihaisesti. Tuleehan siinä huono omatunto, kiitos siitä. En ikinä polttaisi itse bussikatoksessa, muiden ihmisten vuoksi. Tupakointi on minulle rentouttava tapa, johon olen koukussa. Aion joskus lopettaa, mutta vielä ei ole sen aika..

Ihmettelen tätä teidän halveksintaa. Lähipiirini on suurimmaksi osaksi korkeakoulutettua väkeä, joista osa polttaa, osa ei. Korkeakoulutus piti mainita vaikka sillä ei omasta mielestä mitään merkitystä mielipideasioiden kanssa ole, silti se tuntuu täällä palstalla olevan joku ihmisarvon mittari... Mutta siis, en ole heiltä yhtään halveksivaa kommenttia kuullut? Täälläkö he ovat selän takana haukkumassa vai ovatko he niin fiksua väkeä että ymmärtävät olla puuttumatta muiden valintoihin? :)

Vierailija
39/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen aika montakin, olen tosin niin nuori että tässä iässä se on vissii melko yleistäkin, kun ollaan just täysi-ikäistytty. En jaksa tuomita polttavia tuttuja/kavereita, vaikka ihan älyttömän typeräähän se on.

Vierailija
40/87 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan systemaattisesti painostettu kaikki tuttavat lopettamaan. Ennen poltti suurin osa, nyt ei enää yksikään.