ruma naamani
Olen nuori, mut en kerro ikääni.
Mun kasvot on mun painajainen, vihaan niitä enkä nää niissä mitään hyvää. Otsa vie puolet naamasta, ja on ulkoneva. Nenäni on perunannäköinen, ja lyhyt. Lisäksi silmäni ovat epäsymmetriset keske nään, huomattavasti. Ja huuleni ovat pienet ja ohuet. Kasvojen muoto mitäänsanomaton.
Ja vielä painajaiskasvojeni jälkeen hiukseni, jotka ovat todella ohuet ja joistain kohtaa kiharat ja joistain suorat. Ne ylettyvät olkapäilleni, eivätkä KOSKAAN ole olleet sen pidemmät.
Mitä on enää tehtävissä? Joka aamu herään masentuneena, ja vihaan itseäni. Ja oon viel alaikäinen.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ikää tulee lisää niin huomaat, että tämäkin aika omaa naamaa tuijotellen meni ihan hukkaaan. Pää pois peilistä, hymyä, älä mieti koko ajan vain itseäsi.
Ei niitä asioita voi olla huomaamatta, jotka seuraavat siitä että olet ruma. Yhtenä hyvänä esimerkkinä se että epäviehättävänä ihmisenä jään kokonaan sosiaalisista tilanteista ulkopuolelle, kanssani ei haluta seurustella etc. Mutta näitä asioitahan et voi normaalin tai jopa kauniin näköisenä ihmisenä edes käsittää. Joten sikälikin kommenttisi ei tule itselleni minään yllätyksenä.
Olet epäviehättävä, koska mietit koko ajan itseäsi ja ajattelet negatiivisesti. Se näkyy päälle. Jos hymyilee ja on muista kiinnostunut, on lähtökohtaisesti viehättävä. Usko pois. Ikä opettaa tämänkin.
Missä niitä perunanenäisiä ihmisiä oikein on? Olen itseni ja sukulaisteni lisäksi nähnyt sellaisen vain parilla ihmisellä, ja nekin +40-vuotiailla. Hävettää koulussa kun kaikilla muilla on paljon pienemmät nenät. :( Iso nenä vanhentaa minua, en yhtään näytä nuorelta tytöltä vaan olen rupsahtanut. Ainoa hyvä puoli on se, että niistäessä ei kuuluu isoa törinää kuten niillä joilla ei ole yhtä tilavia neniä.
N18
Suomalaiset mukamas perunanenäisiä... Ehkä 1% väestöstä korkeintaan. Menisin leikkaukseen jos olisi ylimääräistä rahaa ja jos poikaystävä sallisi sen. Hän sanoo "pitävänsä" nenästäni.
N18
Mammat alapeukuttaa totuudenmukaisia kommentteja koska se koskee myös heitä itseään, ovat ihan vitun rumia. Ei se totuus teidän vastaan vänkäämisellä muutu miksikään, tätä asiaa on tutkittukin. Rumia ihmisiä kohdellaan kuin sontaläjää.
Vierailija kirjoitti:
Otsan koko määrittää kauneuden. Ylisuuri otsa vs normaali. Ylisuuri vie kaiken huomion ja näyttää typerältä. Normaali on normaali, voi jopa kaunistaa.
Taidat olla kateellinen jonkun iso-otsaisen kauneudesta....
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmalle miehelle olisit täydellinen.
Joo, eli haluat itsestään epävarman teinin, joka ei uskalla sanoa ei mihinkään?
Ot, mut mulle ei ole koskaan avautunut se minkälainen on perunanenä. Itsellä suora ja kapea nenä joten peiliin katsominen ei auta. Tiedän toki minkälainen peruna on, mut en osaa kuvitella perunanenää, enkä tunne ketään johon kuvaus sopisi. Ajatellaanko se peruna pysty vai vaaka-asennossa, vai tarkoittaako se että nenä on jotenkin yhtä muhkurainen möykky kuin peruna? Vai onko tuo vain pelkkä ilmaisu jota lähes kainki käyttävät kuvatessaan nenäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Ot, mut mulle ei ole koskaan avautunut se minkälainen on perunanenä. Itsellä suora ja kapea nenä joten peiliin katsominen ei auta. Tiedän toki minkälainen peruna on, mut en osaa kuvitella perunanenää, enkä tunne ketään johon kuvaus sopisi. Ajatellaanko se peruna pysty vai vaaka-asennossa, vai tarkoittaako se että nenä on jotenkin yhtä muhkurainen möykky kuin peruna? Vai onko tuo vain pelkkä ilmaisu jota lähes kainki käyttävät kuvatessaan nenäänsä?
Perunanenäisiä julkkiksia: Timo Soini, Esko Kovero, Jarmo Koski. Tässä vielä kuva:
Meen nyt tappaa itteni... Eipä teiän kommentit auttanut. Ja hyi saatana jotkut teiän kommentit vitun pervot. KYS ja ikms
Kaikki on vain oman pääsi sisällä. Jos naama ei ole paras puolesi, niin panosta vartaloon - hyvä ryhti ja vartalo auttaa todella paljon ja tuo viehättävyyttä kokonaisuuteen. Älä mieti tai vertaile itseäsi naistenlehtien malleihin, joilla on huippumeikkaajat ja kuvankäsittelijät apunaan.
Sama täällä, olisi kiva saada faceen edes uusi profiilikuva, ja noh ehkä pari selfietä instaan, mutta kun naama ei salli :D peilistä katsottuna näytän vielä ihan ok, mutta kuvissa... joo. näytän joka kuvassa peuralta ajovaloissa, ihan jäätävä tyhjä katse (olenkohan zombie?) ehkä kerran vuodessa saan semmoisen kuvan jonka kehtaa pistää jonnekin esille.
ps. sama tukka mulla, osa kihartuu ja osa pysyy suorana. näyttää jäätävältä klimpiltä valokuvissa.
Arnoldilla samoja ongelmia jos lohduttaa.. ja toki voi käydä leikkauksessa jos ei omaa naamaa miellytä..
"Arnold Schwarzenegger tuskailee ulkonäkönsä kanssa: "Oksennan, kun katson peiliin""
Opettelet maalaamaan naamaasi kunnon sotamaalauksen niin näytät 100x kertaa kauniimmalta. Kunnon silmameikkki saa silmät symmetrisiksi ja varjostuksilla pienennät otsasi ja nenäsi. Hiuksiin hankit pidennykset. Harva on kaunotar syntyessään, mutta pienellä vaivannäöllä pääsee pitkälle.
Itse tuhlasin nuoruuteni ja melkein koko elämäni ulkonäköni murehtimiseen. Sain päähäni olevani ruma hirviö parin kouluaikaisen ilkimyksen takia. Pakkomielteeni meni niin pitkälle, että oli aikoja, jolloin en uskaltanut poistua asunnoltani.
Sain parikymppisenä myös positiivisia kommentteja ulkonäöstäni - en uskonut niitä. Harmi. Kun nyt katson vanhoja valokuviani, olin aika hyvännäköinen mimmi itseasiassa. Aika ei ole kullannut muistoja - moni muukin on samaa mieltä, ei vain äitini. Minulla on iso otsa ja "hervoton" pottunokka, mutta ne sopivat minulle ja tekevät ulkonäöstäni mielenkiintoisen. Minun kasvoihini ei mikään leikattu linnunnokka edes sopisi.
Jos ulkonäkösi on sinulle noin kompleksinen, niin tänä päivänä esim. "hiusongelmien" hoitaminen on aika yksinkertaista, siitä vaan tuuhennosta tukkaan. Kallista tietysti , mutta jos asia on sinulle niin tärkeä, säästä tähän tavoitteeseen pikkuhiljaa - taivaasta rahaa ei tule tippumaan. Nenäleikkaukseen ei kannata mennä, ne voivat epäonnistua surkeasti, niin kuin mikä tahansa kauneusleikkaus.
Ja muista - kun katselet naistenlehtien kaunottaria, niin nuo kuvat ovat photoshopattuja. Kauniita naisia he tietysti ovat, mutta eivät luonnossa näytä samalta kuin kuvassa. Eikä kukaan heistäkään ole täydellinen; katsopa vaikka Tyra Banksia, hänellä on todella iso otsa, mutta suuri yleisö pitää häntä kauniina. Tai katso kuvia iranilaisista naisista, joita moni pitää maailman kauneimpina. Heillä on isot nenät, tosin Iranissa on aikamoinen nenäleikkausbuumi, se on harmi, koska monesta on leikkauksen jälkeen tullut "pliisumpi".
Vierailija kirjoitti:
Olen nuori, mut en kerro ikääni.
Mun kasvot on mun painajainen, vihaan niitä enkä nää niissä mitään hyvää. Otsa vie puolet naamasta, ja on ulkoneva. Nenäni on perunannäköinen, ja lyhyt. Lisäksi silmäni ovat epäsymmetriset keske nään, huomattavasti. Ja huuleni ovat pienet ja ohuet. Kasvojen muoto mitäänsanomaton.
Ja vielä painajaiskasvojeni jälkeen hiukseni, jotka ovat todella ohuet ja joistain kohtaa kiharat ja joistain suorat. Ne ylettyvät olkapäilleni, eivätkä KOSKAAN ole olleet sen pidemmät.
Mitä on enää tehtävissä? Joka aamu herään masentuneena, ja vihaan itseäni. Ja oon viel alaikäinen.
Luulen kyllä, että liiottelet "rumuuttasi" - niin tai näin, meikillä saa ihmeitä aikaan, ei meistä naisista monikaan ole juuri minkään näköinen ilman kosketiikkaa ja hiuksista saa kuivashamppoilla ja fööneillä ihan paksunnäköiset.
Jos sinulla ei ole oikein vielä osaamista meikkauksen alalta, suosittelisin menemään kauneussalonkiin, jossa laittavat hiuksesi ja kasvosi niin hyvännäköisiksi, ettet tunne itseäsi enää samaksi, heillä kyllä on kaikki konstit käytössä!
Asioille on paljonkin tehtävissä.
Miten olisi hiuslisäkkeet ja vaikkapa volyymiripset? Taikka irtoripset?
Ei niitä asioita voi olla huomaamatta, jotka seuraavat siitä että olet ruma. Yhtenä hyvänä esimerkkinä se että epäviehättävänä ihmisenä jään kokonaan sosiaalisista tilanteista ulkopuolelle, kanssani ei haluta seurustella etc. Mutta näitä asioitahan et voi normaalin tai jopa kauniin näköisenä ihmisenä edes käsittää. Joten sikälikin kommenttisi ei tule itselleni minään yllätyksenä.