ruma naamani
Olen nuori, mut en kerro ikääni.
Mun kasvot on mun painajainen, vihaan niitä enkä nää niissä mitään hyvää. Otsa vie puolet naamasta, ja on ulkoneva. Nenäni on perunannäköinen, ja lyhyt. Lisäksi silmäni ovat epäsymmetriset keske nään, huomattavasti. Ja huuleni ovat pienet ja ohuet. Kasvojen muoto mitäänsanomaton.
Ja vielä painajaiskasvojeni jälkeen hiukseni, jotka ovat todella ohuet ja joistain kohtaa kiharat ja joistain suorat. Ne ylettyvät olkapäilleni, eivätkä KOSKAAN ole olleet sen pidemmät.
Mitä on enää tehtävissä? Joka aamu herään masentuneena, ja vihaan itseäni. Ja oon viel alaikäinen.
Kommentit (50)
Jos olet alaikäinen niin kasvosi eivät vielä ole kehittyneet ihan lopulliseen malliinsa. Minusta kuulostaa, että sinulla on liian täydelliset vertailukohdat. Miksi otsatukka korostaisi ongelmaasi, kannattaa kokeilla vaikka sellaista side bangs-tyylistä, jonka voit vetää myös sivulle halutessasi.
Täällä kanssa perunanenä, akne/arvet, epäsymmetriset kasvot, tosi ohuet luonnonkiharat hiukset, hampaat kellertävät & kroppa kun 10 vuotiaalla pojalla. Mutta voin sanoa, että näin aikuisena helpottaa, kun on kehittänyt muita taitoja ja sisältöä elämässä on kaikki muu paitsi oma ulkonäkö. Nuorena oli vaikeampaa, kun olisi halunnu miehiltä huomiota jne. ja jäi aina kauniiden kavereiden varjoon. Nyt välillä saan jo kuulla olevani nätti(!), vaikka todellisuudessa olen vaan löytänyt oman tyylini ja itsevarmuuden rumuudesta huolimatta.
Mitä vittua. Musta tuntuu et mun kasvot rumeneeeeeeeee kokoajan. ;_; Ja en tiedä tosta otsatukasta, ei jäisi varmaa enää muita hiuksia.
Aina sanotaan et kasvot muuttuu vielä ku kasvaa, mut tuntuu et rumempaan suuntaan. En näytä tavalliselta, vaan rumalta. Koska otsani on oikeesti ylisuuri, ette oo isompaa nähny.
Ala vaikka treenaamaan, niin itsetuntosi kasvaa sen myötä, kun vartalosi menee timmiin kuntoon. Itse näin tein.
Epäiletkö tämän lisäksi jatkuvasti että sulla ois keuhkosyöpä tai joku muu sairaus?
Parempi sellainen iso otsa kuin pieni. Perunanenä ja ohuet hiukset on hyvin suomalaiskansallinen piirre. Et ole varmasti sen rumempi kuin muutkaan.
No lohdutukseksi voin sanoa että hymy kaunistaa kenen tahansa kasvot. Pukeudu nätisti ja huolehdi itsestäsi, kanna itsesi kauniisti. Kun loistat sisältäpäin, ei kukaan huomaa itseäsi kiusaavia yksityiskohtia. Pää pois pyllystä, elämä odottaa sinua!
Ai IIISOOO iso otsa. Otsa on mun häirutsevin piirre se on nii jumalaton
Kun katson kaikkien muiden ikäisteni kasvoja, olen heitä kaikkia rumempi. Jokaiselta näen hyviä puolia. Mutta multa en löydä yhtään. Kaikilla on edes jonkinlaiset hiukset. Masentaa. Ja kaikil on symmetriset silmät. Hyi mua
Ja voin kertoa, että hymy rumentaa mua. Kun hymyilen, otsani näyttää isommalta, yli puolet naamasta. Hymy saa mut näyttää kauheelta.
Mä oon nii vitun kyllästynyt olemaan ruma. Haluisin olla kauniimpi, edes normaali. Joten mietin jokapäivä itsemurhaa.
Vierailija kirjoitti:
Parempi sellainen iso otsa kuin pieni. Perunanenä ja ohuet hiukset on hyvin suomalaiskansallinen piirre. Et ole varmasti sen rumempi kuin muutkaan.
Ei otsan koko määritä kauneutta ollenkaan, itselläni on suht koht. pieni otsa, en ole kuitenkaan mikään monsteri.
Ap, mulla on kasvojen rakenteeseen kuuluva kaksoisleuka, joka siis on silloinkin kasvoissani kun olen hoikassa kunnossa. Vähän kierot pienet silmät, keltaiset oravamalliset hampaat (sekaisin hyvin isoja ja hyvin pieniä hampaita) ja ahtisaarityylisesti epäsymmetrinen suu. Kasvojen muoto sellainen, että otsan kohdalta ne ovat kapeammat kuin siitä alaspäin; päärynä. Minullakin on ohuet hiukset, jotka eivät kasva pitkiksi.
Surin hirmu paljon ulkonäköäni nuorena. Nyt olen melkein 40-vuotias ja on tapahtunut täyskäännös. Olen alkanut harrastaa liikuntaa, hymyillä, flirttailla ja nauttia elämästä, ja saan miehiltä huomiota siinä missä kuka tahansa muukin! Tunnen itseni suorastaan kauniiksi nykyään. En olisi ikinä uskonut nuorempana tämän olevan mahdollista. Aloitin hiljattain seurustelusuhteenkin itseäni nuoremman, todella hyvännäköisen miehen kanssa. Nyt tuntuu siltä, että käsitykseni rumuudestani oli sittenkin vain jonkinlaista harhaa ja pahaa unta. Muistan, kuinka nuorena aina toivoin että joku aamu heräisin sängystä ja huomaisin olleeni ruma vain unessa. Ihan kuin tämä olisi nyt toteutunut. :)
Kehitä itseäsi, erityisesti persoonallisuuttasi, älyäsi ja sosiaalisia taitojasi, ja harrasta liikuntaa. Näillä keinoilla ainakin maksimoit mahdollisuutesi kokea vielä joskus itsesi muuksi kuin rumaksi. Tsemppiä kovasti!
Otsan koko määrittää kauneuden. Ylisuuri otsa vs normaali. Ylisuuri vie kaiken huomion ja näyttää typerältä. Normaali on normaali, voi jopa kaunistaa.
Sit kun sulla on työpaikka ni menet viroon laitattaa hyaluronihappoa huuliin säännöllisesti. Ja kun rikastut/perintö tulee niin menet viroon leikkauttamaan nenäsi.
Kun ikää tulee lisää niin huomaat, että tämäkin aika omaa naamaa tuijotellen meni ihan hukkaaan. Pää pois peilistä, hymyä, älä mieti koko ajan vain itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nii vitun kyllästynyt olemaan ruma. Haluisin olla kauniimpi, edes normaali. Joten mietin jokapäivä itsemurhaa.
Sama täällä, elämäni on masentavaa, on aina ollut juuri rumuuteni takia. Mutta tätä asiaahan ei normaalin näköiset -tai kauniit ihmiset ymmärrä ollenkaan.
Ja otsatukka ei tule todellakaan siis kyseeseen, sillä hiukset ohuet ja ei sovi muutenkaan. Ja otsatukka alleviivaisi juuri ongelman.