Oudot virtsavaivat parikymppisellä naisella, mitähän vois olla?
Elikkä siis noin viisi päivää sitten luulin oireiden perusteella, että mulla olisi joku virtsatietulehdus, kun pissaamisen lopussa kirveli vähän ja oli koko ajan jotenkin "tietoinen" olo tuosta virtsaputkesta, jos näin voisi kuvailla, sellasta vähän kuin paineen tunnetta oli siis. Seuraavana päivänä kuitenkin alkoikin ekat luomukuukautiset sitten hormonaalisen ehkäisyn lopetuksen jälkeen ja oireet helpottikin, mutta tilalle tuli tihentynyt virtsaamisen tarve ja sellainen oire, että jos pidättelin pissaa edes viisi minuuttia niin hätä oli jo sellaista "nyt on todellakin pakko päästä vessaan tai kusen housuun tällä sekunnilla". No ajattelin vaan, että ehkäpä tää on joku uusi kuukautisvaiva, joka mulla nyt on, mutta tänään nuo kirvelyoireet on palanneet ja on myös tositosi lievää emättinen suuaukon kutinaa, kun kuukautiset loppuivat.
Hiivatulehdusta en oikein usko tän olevan, kun pääosassa kuitenkin on nuo virtsavaivat ja kutina ei ole samanlaista pakko raapia kutinaa, kuin hiivassa ja taas se virtsatietulehdus, miksi se helpottaisi kuukautisten ajaksi?
Lääkäriin olen tottakai menossa,on tää niin ikävä vaiva, mutta olisko kellään mitään veikkausta oireiden perusteella, että mitä vois olla tai onko jollain muulla ollut samaa?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Sp-tauti, voisko olla?
En oikein tähänkään mahdollisuuteen usko, sillä olen ollut suhteessa saman miehen kanssa neljä vuotta, itse en ole koskaan kenenkään muun kanssa seksiä harrastanutkaan ja mieheni on käynyt testeissä ennen suhteemme alkua. Ellei nyt sitten ole mua pettämään mennyt ja tuonut jotain tautia tuliaisiksi, mutta tätäkään en oikein ekana uskoisi, kun hän minunkin kanssa on nyt hormonaalisen ehkäisyn lopetuksen jälkeen tosi tarkka kondomin käytön kanssa.
Ap
Up, olisko mitään muita ehdotuksia? :)
Voisko olla, että hormonitasot jotenkin muuttuneet. Itsellä oli vähän toisinpäin. Kärsin myös virtsavaivoista ja kivuista, mutta tulehdusta ei ollut ja virtsarakon tähystyksessä ei ilmennyt mitään. Jotain apua sain estrogeenipuikoista. Ja kuukautisten ajan olin oireeton. Nyt olen raskaana ja vaivat tiessään. Kauhulla odotan, palaavatko ne synnytyksen jälkeen. Olen 35, eli ei missään vaihdevuosi-iässä.
Heikot lantionpohjalihakset
Treeniä treeniä...
Vierailija kirjoitti:
Heikot lantionpohjalihakset
Treeniä treeniä...
Lantiopohja on kaikkien hyvä pitää kunnossa, mutta luitko edes ap:n kirjoituksen? No et.
E-pillereiden lopetus vaikuttanut hormonitoimintaan.
Vietsatieinfektio, mutta taustalla hormonaaliset seikat. Olen itse ollut kroonikko, mutta ensi kertaa nyt toista lasta odottaessani lääkäri kysyi, ajoittuvatko tulehdukset miten kuukautisten mukaan. Selitti sitten, että tällainen hormonisyykin voi olla taustalla. Sinulle tuo voi osua oikeaan, kun takana on e-pillereidenkin lopetus.
Niin ja sitten on se klamydian mahdollisuus myös, mutta uskon enemmän tuohon vti:n.
Okei kiitos näistä vastauksista :) Tuossa puolen tunnin päästä olenkin jo lääkärille menossa, pitääkin sille muistaa sano tuosta, että vasta jätin hormonaalisen ehkäisyn pois ja että kuukautisten ajaksi vähän helpotti. Ap
Sp-tauti, voisko olla?