Kumpi on kohtuuton, minä vai äitini? (uudestavuodesta)
Asun yhdessä äitini ja siskoni kanssa (17v) kerrostalossa. Meillä on 2 koiraa, joita ei voi jättää yksin kotiin uudeksivuodeksi. Äitini on ilmoittanut lähtevänsä uudeksi vuodeksi uskonnolliseen tapahtumaan, joka kestää kolme päivää. Sitten hän sanoi, että joko minun (olen 20v) tai siskoni on jäätävä vahtimaan koiria yksin asuntoon uutena vuotena. Luonnollisesti hoidamme koiria muulloin.
Ymmärrän, että tilaisuus on äidilleni todella tärkeä, mutta mielestäni on kohtuutonta vaatia minun tai siskoni jäävän yksin uudeksi vuodeksi vahtimaan koiria. Meillä molemmilla on kavereiden kanssa suunnitelmia ja niitä on odotettu pitkään. Nyt äitini on pahoittanut tästä mielensä ja väittää meidän olevan itsekkäitä. Mielestämme äiti itse on kohtuuton. Kummin on?
Kommentit (72)
No minusta äidin ei pitäisi jättää 17- v alaikäistä lastaan yksin kolmeksi päiväksi uutena vuotena. Tälläiset juhlapäivät ovat varsin suuria riskeja nuorille ja kotona tulisi olla selvä henkilö jollain tasolla valvomassa tilannetta.
Itse olimme usein iltaa istumassa koirallisten kavereiden luona, kun vanhemmat olivat jossain juhlimassa ja teinit oli jätetty koiravahdeiksi...
Se kauhu jonka tosissaan paukkuarka koira kokee on järkyttävää katsottavaa. Oma 40-kg koirani koettaa kaivautua jonnekin turvaan kun kuulee ensimmäiset äänet. Pesukoneeseen, saunaan, kun sekään ei auta niin laattalattian läpi. Eli koira voi loukata itsensä pahasti. Verhot on kiinni, radio päällä - ei auta kun eka paukku on pamautettu reilusti etuajassa, kiitti vaan vanhemmat kun taas lasten valvonta petti... Koira odottaa että kohta paukkuu ja koettaa mennä suojaan.
Kaksi päivää kannan koiraa väkisin ulos pissalle. Eli telkkari kovalla, koira peiton alla sydän pamppaillen. Ei tulis mieleenkään lähteä minnekään.
Asutko vielä kaksikymppisenä ilmaiseksi kotona vai maksatko omat kulusi? Jos ihan ilmaiseksi siellä elelet niin itse ainakin tilanteessasi tekisin hyvin mielellään joskus pieniä "uhrauksia" myös toiseen suuntaan. Uusia vuosia tulee ja menee, ei se ole maailmanloppu jäädä yhden kerran bileistä pois.
Minusta vuorottelu ja sopiminen on kaiken ydin. Eli se joka huolehtii koirista uutena vuotena on sitten "vapaa" juhannuksena jne. Seuraava vuonna sitten toisin päin. Eli voisiko 17v houkutella huolehtiman koirista sillä verukkeella, että ensi vuonna hän on täysi-ikäinen ja haluaa varmasti baariin juhlimaan ja jos on nyt koirien kanssa, niin vuoro ei osu ainakaan ensivuoteen.
Jääkää kaikki kotiin, niin kaikki voittaa.
Mä olen viettänyt viimeset 15 vuotta kaikki uudetvuodet kotona, eli ihan siitä teini-ikäisestä asti. Paukkuarkoja koiria, joten ei tulis mieleenkään lähteä pyörimään kaupungille, tms. Siitä huolimatta se vuosi on vaihtunut joka kerta.
Mua vituttaa suoraan sanoen joka uusi vuosi se ulina ja valitus, millä syyllistetään juhlivia ja raketteja ampuvia ihmisiä. Kukaan ei saisi ampua raketteja eikä mitään ääntä saa kuulua, kun meidän koira pelkää. Vittu, viekää piikille ne paskahousu koiranne ja ostakaa metsästysrotuisia. Mua ei ainakaan yhtään kiinnosta jos jonkun koira pelkää, itsellä metsästyskoira ja ammun raketteja niin maan sairaasti!
Vierailija kirjoitti:
Mua vituttaa suoraan sanoen joka uusi vuosi se ulina ja valitus, millä syyllistetään juhlivia ja raketteja ampuvia ihmisiä. Kukaan ei saisi ampua raketteja eikä mitään ääntä saa kuulua, kun meidän koira pelkää. Vittu, viekää piikille ne paskahousu koiranne ja ostakaa metsästysrotuisia. Mua ei ainakaan yhtään kiinnosta jos jonkun koira pelkää, itsellä metsästyskoira ja ammun raketteja niin maan sairaasti!
Sen kun ammutte ja juhlitte, mutta ampukaa edes niiden aikarajojen sisällä. Hirveän hankala ennakoida tätä teidän pakkoa juhlia ja ampua raketteja, kun se alkaa heti kun rakettikaupat aukeaa. Mutta niin kauan kun mitään annettuja ohjeistuksia ei osata noudattaa, niin minä ainakin kannatan rakettien myynnin lopettamista tavan tallukoille.
T: Metsästysrotuisen, paukkuaran koiran omistaja.
äiti päättää niin kauan kun maksaa teidän elämisen, tarjoaa katon pään päälle ja huolehtii teistä. Mikäli itse maksatte asumisenne, ruokanne ja hoidatte kotityöt, sitten teilläkin on varaa päättää asioista. Myös kiinnostaisi tietää, kenen koira on virallisesti?
Vierailija kirjoitti:
Ja mua vituttaa ihan sairaasti se, miten paljon te ammutte paskaa taivaalle. Sieltä ne kemikaalit sitten tippuu pelloille ja pihoille ja mansikkamaille. Nami nami. Ja pakkoko se paukuttelu on alottaa jo 29.12.? Tai aattona iltapäivällä. Ja jatkaa aina 2.1. saakka. Hirveen kiva. Ois myös kiva jos te vitun urpot ampuisitte ne rakettinne vaan siellä, missä niitä saa ampua. Mutku ei. Parvekkeelta on niin kiva ampua, mitä sitten jos vähän osuu naapureiden ikkunoihin, hauskaahan tässä vaan pidetään hei! Ihan hyvin voi tähdätä siihen suuntaan, missä asuu koiria, lapsia, sotaveteraaneja, entisiä rauhanturvaajia. Tiesitkö muuten sitä, että moni sotaveteraani tai sodan kokenut ihminen saattaa kärsiä ptsd:stä ja raketit tuovat mieleen pommit ja tulitukset? Tuskinpa tiesit, kun ajattelet vain itseäsi ja miten kivaa sulla on.
Mut hei, tehkää ees kaikille palvelus ja jättäkää ne suojalasit kotiin. Ansaitsette sokeutua ja polttaa silmänne.
Jos koirien hoito-ongelma on tuota luokkaa niin on parempi, että luovutte koirista tai viette ne lopulliselle piikille.
Naiset saavat aikaan näinkin yksinkertiasesta tilanteesta suuren mittaluokan ongleman. Tämä keskusteluketju kertoo hyvin havainnollisesti, miksi emme ole tottuneet naisjohtajiin. Naiset ovat yksinkertaisesti liian tyhmiä ratkaisemaan ongelmia.
Jääkää siskon kanssa molemmat kotiin. Vaihtaisin kaikki uv:n bailut tältä vuodelta koti-iltaan siskon kanssa. Tehkää hyvää ruokaa katsokaa hyviä leffoja ja hengailla kahdestaan:)