Tulevaisuus näyttää synkälle
Kyllä ahdistaa nuo sosiaaliturvan leikkaukset ja yhtäaikaisesti tämä nykyinen taloustilanne. Omassa työpaikassa lomautus päällä ja kohta uusi kierros alkamassa, koska töitä ei vain ole kun ihmisillä ei ole rahaa. Tuntuu niin murskaavalta tämä kevät ja ankeat näkymät. Joka päivä mietin että mistä voisin saada lisätuloja. En ole mikään sometaituri, vaikka siellä tuntuu se raha löyhässä olevan. On tämä kummallista menoa, ns. Oikeita töitä ei ole tai niistä maksetaan huonosti ja somelänkytyksellä tienaa. Ei kai se auta kun alkaa opetteleen uusia taitoja... Mutta Ai niin! Jos opiskelet lomautusaikana niin silloin viedään työttömyysturvakin, koska tietystikään se ei ole järkevää lisätä omaa osaamistaan, että jatkossa työllistyisi laajemmalla skaalalla.
Kommentit (20)
Joo ihan hulluksi menee tää Suomi. Alv pitäis laskea puoleen ainakin et ihmisillä olis varaa kuluttaa. Nyt kaikki kulutus tuntuu olevan jäissä. Heti kun tää hul lu hallitus tuli niin Suomi alkoi taantua entistä enemmän. Nykyäänhän jopa Meksikollakin menee paremmin.
Mikset säästänyt pahan päivän varalle kun lomautus EI OLLUT PÄÄLLÄ. Ai niin.... "kun elämä on tässä ja nyt ja pitää nauttia".
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan hulluksi menee tää Suomi. Alv pitäis laskea puoleen ainakin et ihmisillä olis varaa kuluttaa. Nyt kaikki kulutus tuntuu olevan jäissä. Heti kun tää hul lu hallitus tuli niin Suomi alkoi taantua entistä enemmän. Nykyäänhän jopa Meksikollakin menee paremmin.
Alvin lasku EI NÄY hinnoissa. Tätä kokeiltiin kampaamopalveluiden kohdalla ja tapahtui se että hinnat pysyi ennallaan vaikka alvi laski. Kun alvi nostettiin takaisin hinnat taasen nousivat vastaavasti.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoituksesi kuvastaa hyvin idiotismia parhaillaan. Suomenna menee todella huonosti, siitä olet oikeassa. Mutta vaan kun nykyisen hallituksen yksikään toimenpide ei ole vielä edes voimassa. Eli kaikki tämä paska on 100% edellisen villiviisikon aikaansaannoksia. Tämän verran soisi kaikkien ymmärtävän elämästä, vaikka muuten olisikin vähän sellainen yhden viisarin kello.
Otankin itse vastuuta. En ole tukien varassa muutoin kuin työttömyyspäivärahaa saan nyt kun olen lomautettu. Koko ajan yritän etsiä töitä ja ratkaisua. Se ei vain ole niin helppoa kun asun pohjoisessa, missä töitä ei ole samalla tavalla kun etelässä. En voi muuttaa, kun minulla asuu täällä muistisairas isä, jota käyn auttelemassa (kotihoidon lisäksi). Lapset käy koulua täällä ja niiden kaverit asuu täällä. Ei kyse ole siitä, että työtön on yhteiskunnan loinen joka ei edes yritä. Vaan siitä että vaihtoehdot ovat suppeita ja jos täällä avautuu työpaikka niin sitä hakee vähintään 100 muuta tyyppiä lisäksi. Ei se ole varmaa että sen saa. Olen lomautuksen jälkeen hakenut n. 5 työpaikkaa keskimäärin viikossa. Kaikkea sellaista myös mitä voisi tehdä osittain etänä, ei ole tärpännyt. Olen myynyt omaisuuttani että pärjään. Omasta mielestä kyllä otan vastuuta. Silti ahdistaa kun synkkenee vaan koko ajan tilanne.
Ap
Olen säästänyt kyllä ja siellä säästökupilla käydään joka kuukausi että selvitään. Säästötkään ei vaan loputtomiin kestä kun ei ole tulovirtaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoituksesi kuvastaa hyvin idiotismia parhaillaan. Suomenna menee todella huonosti, siitä olet oikeassa. Mutta vaan kun nykyisen hallituksen yksikään toimenpide ei ole vielä edes voimassa. Eli kaikki tämä paska on 100% edellisen villiviisikon aikaansaannoksia. Tämän verran soisi kaikkien ymmärtävän elämästä, vaikka muuten olisikin vähän sellainen yhden viisarin kello.
Siis oletko todella sitä mieltä ettei kokoomushallitus olisi vaikuttanut siihen että kulutus pistettiin täysin jäihin? Itse olet typerä.
Vierailija kirjoitti:
Olen säästänyt kyllä ja siellä säästökupilla käydään joka kuukausi että selvitään. Säästötkään ei vaan loputtomiin kestä kun ei ole tulovirtaa.
Ap
Niin miksi SÄÄSTIT muttet SIJOITTANUT. Sijoittamalla oikein olisit saanut sieltä pääomaTULOJA.
Kittos Orpo the Destroyer ja Jylhäleuka Purra, hyvin tuhoatte suomen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kirjoituksesi kuvaa idiotismista, ei puhuta tästä hetkestä vaan tulevaisuudesta sitten kun hallituksen toimet on päällä. Silloin se kriisi alkaa, ei nyt mitään ongelmaa vielä päällä ole vaikka viimeiset puoli vuotta on leijunut hallituksen sekoilun varjo kaiken yllä ja lyönyt kulutuksen säppiin kun ihmiset on alkaneet varautua hallituksen toimien aktivoitumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin miksi SÄÄSTIT muttet SIJOITTANUT. Sijoittamalla oikein olisit saanut sieltä pääomaTULOJA.
Hohhoijakkaa, sulla tuntuu riittävän tuota viisastelua. On kuule sijoitettukin ja pääomatuloja tulee n. 2000e/vuosi. Toki on kohtuullisen surkea raha mutta toki passiivinen tulo on aina hyvä. Kysymys on siitä että tulevaisuus ahdistaa kun se näyttäytyy niin synkältä. Tuo sun viisastelu ja menneessä eläminen (mikset tehny sitä tai tätä) on ihan turhaa. Tokihan kaikki ihmiset tekisivät oikein kun voisivat muuttaa menneessä tehtyjä päätöksiä. Ymmärrätkö kuitenkin sen, että vaikka minulla on sekä omaisuutta, säästöjä ja sijoituksia niin koska tulovirta on pienempi kuin ennen niin se vaikuttaa talouteeni väistämättä ja sitä ongelmaa yritän ratkaista ja se minua ahdistaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sijoittamisessa on riski menettää rahaa. Palkkatuesta olen säästänyt noin tonnin ja vielä saan 2 tiliä. Olen nostanut käteistä kun työttömänä ei saa olla rahaa tilillä se on nähty. Sekin lisää työttömän stressiä kun ei saisi olla säästössä pahan päivän varalle.
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo paljon että jopa KREIKALLA menee paremmin kuin Suomella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hohhoijakkaa, sulla tuntuu riittävän tuota viisastelua. On kuule sijoitettukin ja pääomatuloja tulee n. 2000e/vuosi. Toki on kohtuullisen surkea raha mutta toki passiivinen tulo on aina hyvä. Kysymys on siitä että tulevaisuus ahdistaa kun se näyttäytyy niin synkältä. Tuo sun viisastelu ja menneessä eläminen (mikset tehny sitä tai tätä) on ihan turhaa. Tokihan kaikki ihmiset tekisivät oikein kun voisivat muuttaa menneessä tehtyjä päätöksiä. Ymmärrätkö kuitenkin sen, että vaikka minulla on sekä
Sitten olet mitoittanut kulutasosi väärin. Minua EI ahdista. Johtuu siitä että olen pitänyt (hyvistä tuloista huolimatta) kulutasoni sellaisena että selviän kaikissa tilanteissa. Peruskulutukseni on noin 1000 €/kk ja tämän verran (itse asiassa reilusti enemmän) saan kuukausittain osingoista. Tuosta peruskulutuksen tasostakin voisin vähän tinkiä alaspäin tiukan paikan tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sijoittamisessa on riski menettää rahaa. Palkkatuesta olen säästänyt noin tonnin ja vielä saan 2 tiliä. Olen nostanut käteistä kun työttömänä ei saa olla rahaa tilillä se on nähty. Sekin lisää työttömän stressiä kun ei saisi olla säästössä pahan päivän varalle.
TYÖTTÖMÄLLÄ saa olla tililla vaikka miljoona euroa. MISSÄÄN sitä ei ole kielletty. Se ei edes vaikuta ENSISIJAISIIN tukiin.
Vaikka elintaso tästä vielä laskisi, siitä kuitenkin pidetään huolta, että kaikki
suomalaiset saavat ruokaa syödäkseen ja asunnon asuakseen. Hieman omatoimisuutta
ja aloitteellisuutta kuitenkin tarvitaan, että pysyy toimeentulotuen ja yhteiskunnan avustuksien
saajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin on käteisenä pitämisessä riski menettää rahaa. Ja riskin vastineeksi käteinen ei TUOTA mitään. Eli riski tuottosuhde äärettömän paljon huonompi.
Tulevaisuus näyttää synkälle - vai sittenkin synkältä?
Sanotaanko meillä oikeasti, että autosi näyttää likaiselle tai lapsesi näyttää iloiselle, kaulasi paksulle ja olohuoneesi korkealle?
Vai pitääkö otsikko ymmärtää niin, että tulevaisuus osoittaa synkälle, että mitään syytä huoleen ei ole?
Mistä tämä totaalinen tietämättömyys kumpuaa? Töitä on tarjolla osaajille, siis ihan oikeita töitä. Lomautettuna saat opiskella 6 kk ajan vaikka 240 op, jos siltä tuntuu eikä etuudet siitä katoa.
Kannattaisiko ottaa ITSE vastuuta omasta toimeentulosta? Olisikos kannattanut ottaa vastuuta JO aikaisemmin?
Suomalaisista on tullut aivan liian tukiriippuvaisia.