Varallisuuden piilotteleminen suhteen alussa, mitä mieltä?
Mitä mieltä AV-raati on siitä, että mies ei paljasta varallisuuttaan naiselle suhteen alkuvaiheilla, esimerkiksi parin ensimmäisen kuukauden aikana.
Laskisitko tämän naisena valehtelemiseksi ja kehittäisit siitä suuren ongelman kun totuus paljastuu, vai ymmärtäisitkö miksi mies teki näin ja hyväksyisit asian?
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko te tiedätte sisarustenne ja vanhempienne omaisuuden ja lainojen määrät? Ja kyselette sukulaislapsilta, paljonko saivat valmistujaislahjaksi ja mitä rahoillaan tekevät? Urkitte pankkitilien saldot ja mahdolliset työnantajan bonukset?
Minä en tiedä edes lasteni omaisuudesta. 19v sanoi pari viikkoa sitten, että 30 000 euron raja on rikkoutunut ja tuumasi, että onneksi ei ole enää alaikäinen. En kysellyt, mistä on rahat saanut, koska ei ole töissä. Armeijan päivärahoista tuskin on summaa säästänyt. Ei kuulu minulle.
olisin kiinnostunut tietämään jos oma lapsi joka opiskelee yliopistossa että on niin ja niin paljon rahaa ja ei oo työssä. Mistä saanut rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut avopuolisoni kanssa kahdeksan vuotta, eikä hän luultavasti tiedä minun säästäneen vuosien saatossa +100k€ osakkeisiin. En kyllä näe miksi tämä olisi ylipäänsä ongelma.
Siinä tapauksessa on ongelma, että esittäisit säästäessäsi köyhää ja avokki kompensoisi tiukkaa rahatilannettasi. Minä tein niin ja eron jälkeen selvisi, että eksällä kyllä oli suhteen aikana ajella takseilla jne.
No aikalailla opiskelijabudjetilla mennään ja asutaan vuokralla (vaikka ei enää opiskella) ja itse tavallaan nautin köyhäilystä. En sentään toisen varoilla kuitenkaan pyri nostamaan elintasoani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut avopuolisoni kanssa kahdeksan vuotta, eikä hän luultavasti tiedä minun säästäneen vuosien saatossa +100k€ osakkeisiin. En kyllä näe miksi tämä olisi ylipäänsä ongelma.
Siinä tapauksessa on ongelma, että esittäisit säästäessäsi köyhää ja avokki kompensoisi tiukkaa rahatilannettasi. Minä tein niin ja eron jälkeen selvisi, että eksällä kyllä oli suhteen aikana ajella takseilla jne.
No aikalailla opiskelijabudjetilla mennään ja asutaan vuokralla (vaikka ei enää opiskella) ja itse tavallaan nautin köyhäilystä. En sentään toisen varoilla kuitenkaan pyri nostamaan elintasoani.
Tämän luettuani olen entistä vakuuttuneempi, että jos vielä joskus pariudun, se tapahtuu vain sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa voi puhua raha-asiat avoimesti ja asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen naimisissakin jo vuosia ja meillä on täysin erilliset rahat. En ole vieläkään kertonut miehelle, että mulla on yli miljoona sijoituksissa. Hän on köyhä keppikerjäläinen enkä halua loukata enkä myöskään elättää. Avioehdot ja testamentit olen tietysti teettänyt myös.
N
Toivon todella että tää ei ole totta. Mieti, että vuosia olet kituuttanut puurolla ennen palkkapäivää, miettinyt onko vara ostaa kengät tai viedä tuliaisiksi kukkia, ja sitten olisit ollut koko ajan naimisissa miljonäärin kanssa. Siitä petoksesta, kusetuksesta ja kusipäisyydestä tulisi ero heti paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olen naimisissakin jo vuosia ja meillä on täysin erilliset rahat. En ole vieläkään kertonut miehelle, että mulla on yli miljoona sijoituksissa. Hän on köyhä keppikerjäläinen enkä halua loukata enkä myöskään elättää. Avioehdot ja testamentit olen tietysti teettänyt myös.
NToivon todella että tää ei ole totta. Mieti, että vuosia olet kituuttanut puurolla ennen palkkapäivää, miettinyt onko vara ostaa kengät tai viedä tuliaisiksi kukkia, ja sitten olisit ollut koko ajan naimisissa miljonäärin kanssa. Siitä petoksesta, kusetuksesta ja kusipäisyydestä tulisi ero heti paikalla.
Ei halua loukata, mutta loukkaa silti.
Miksi tiedon pitäisi kiinnostaa minua?
En minä tiedä ystävienikään rahoista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurustellut miesystäväni kanssa reilusti yli kaksi vuotta eikä minulla ole aavistustakaan hänen varallisuudestaan tai varattomuudestaan.
:D
Tuon kommentin kirjoittaneena haluaisin kuulla, mikä siinä sinua noin hymyilyttää.
Varallisuus kertoo ihmisestä paljon, vaikka se ei ulkoa näkyisikään. Mikäli varallisuus on työllä ja tekemällä tehty, lienee partneri tekemään töitä myös minunkin eteen.
Sitten on näitä asuntosijoittajia, pörssimeklareita ja perinnönjakajia, pelureita ja onnenonkijoita siis, heidät voi jättää omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän luettuani olen entistä vakuuttuneempi, että jos vielä joskus pariudun, se tapahtuu vain sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa voi puhua raha-asiat avoimesti ja asiallisesti.
En mä kyllä varsinaisesti salaile mitään, sillä kyllähän puolisoni tietää etten törsää 100% tuloistani. En nyt ole sattumalta kertonut tarkkaa varallisuuttani, enkä toisaalta ymmärrä mitä haittaa tästä voi muka olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä kyllä varsinaisesti salaile mitään, sillä kyllähän puolisoni tietää etten törsää 100% tuloistani. En nyt ole sattumalta kertonut tarkkaa varallisuuttani, enkä toisaalta ymmärrä mitä haittaa tästä voi muka olla?
Siis et ole sattumalta kertonut tarkkaa varallisuuttasi vai tietoisesti et ole kertonut tarkkaa varallisuuttasi. Tarkoittaako epätarkka, että olet kertonut jotain summittaista vai että olet tietoisesti johtanut vähän harhaan?
Riippuu niin monesta asiasta. Oma mieheni selvästi piilotteli tai vältteli aihetta pitkään. Hänen puolellaan on selvästi isompi omaisuus, ja ehkä sitten pelkäsi minun olevan sen perässä. Kamalaa oli, kun vasta avioiduttuamme paljastui, että hänen vanhemmillaan itse asiassa on talo paikassa X, joka on ihan rakennettu juuri vain hänen perhettään varten. Ja tietysti sinne nyt pitäisi pikkuhiljaa muuttaa.
Sekä talo että paikka olivat ja ovat edelleen mielestäni kamalia. Kamalinta oli ehkä kuitenkin kohdata tuo asenne, että totta kai köyhän perheen tyttö muuttaa minne vain, ei siitä tarvitse etukäteen keskustella.
En taipunut, ja periaatteessa nykyinen asumisratkaisu on meille täydellinen, mutta mieheni ei varmaan koskaan saa tuota kaatunutta unelmaansa kokonaan pois välejämme hiertämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo apn esittämä tilanne olisi ok jos se kestäisi muutaman kuukauden ym. Mutta jos siinä vaiheessa kunnoltaisiin muuttamassa yhteen olisikin aivan eri elintaso niin siitä tulisi kyllä ongelmia. Ja varsinkin jos ap on tarvittaessa jatkossakin elämää sillä elintasolla jonka esittelisi seurusteluvaiheessa niin se olisi ok.
Ajatellaan että oltaisiin muuttamassa yhteiseen asuntoon. Jos mies yhtäkkiä olettaisikin että sisustukseen käytetään 20k€ vaikka aikaisemman elintason perusteella olisin varautunutunut muutaman tonnin sijoitukseen. Kirpasishan se kun itse en haluaisi käyttää sisustukseen kovin paljoa enkä toisaalta hlauaisi että mies maksaa kaiken. Jos mies jatkossa haluaisikin käydä tosi tasokkaissa ravintoloissa ja vaimon pitäisi edustaa niin olisin kyllä pettynyt. En halua sellaista elämää joten kokoisin tulleeni huijatuksi. Jos taas jatkossakin voitaisiin elää suunnilleen samantasoisesti kuin tutustuttaessa niin tilanne ok.
Eiköhän se rikas mies ymmärrä sen, että jos ero varallisuuksissa on iso, ei kaikkia kuluja voida tasan jakaa.
Rikkaalla miehellä ei välttämättä ole mitään sitä vastaan että seurustelukumppani pääsee mukaan hänen elämäntasoonsa. Rikasta miestä kiinnostaa enemmän se että nainen on kiinnostunut miehestä eikä tästä hänen kanssa olemalla saatavata elintasosta.
AV-raadin reaktiot olivat kyllä aika sitä mitä odotinkin, aika harvan näyttää ymmärtävän miksi mies voisi toimia näin ja näkevät sen vain naiselle valehtelemisena.
AP
Olen tuo jolle vastasit ja täytyy sanoa että jos oltaisiin seurusteltu niin minä olisin jättänyt sinut kun huijaukseksi olisi paljastunut.
1. Et tajunnut mitä kirjoitin, ei ole siitä kysymys hyväksyykö "rikas" sen ettei kaikkea jaeta tasan vaan sillä toisellakin osapuolella on omia ajatuksia ja periaatteita.
2. Minä en olisi halunnut "päästä rikkaan elämäntapoihin"
- inhoan rahalla kerskumista
- en halua hienoja vaatteita
- en viihdy hienoissa ravintoloissa
- en halua ajaa uudella autolla (mies olisi halunnut ostaa minulle upouuden auton mutta haluan ajaa mielummin 15v vanhalla)
-en haluaisi muuttaa miljoonahuvilaan merenrannalle
- ap kuulostaa siltä että olisi mahdottoman hieno lahja naiselle kun hän "antaa almuna naisenkin kokea hänen rahojensa tuomaa vaurautta" eli kaukana tasa-arvoisesta suhteesta.
jos ap muuten olisi ollut ok niin huijauksen paljastumisen jälkeen olisin todennäköisesti antanut miehen valita. Jos olemme yhdessä niin oltaisiin jääty asumaan siihen kaupunkikämpän tasoiseen asuntoon ja käytetty jatkossakin sitä väliaikaista autoa. Tai sitten oltaisiin erottu. Eli en halua niitä miehen rahoja vaan sen miehen johon rakastuin. Jos se ei kävisi niin pitäisi tutustua uudelleen siihen varakkaampaan mieheen ja jos sen arvot ja elämäntapa ei nappaisi niin jättäisin miehen. En rahojen vaan arvojen takia.
Ps. Jos nainen on rahojen perään niin jäisi kyllä varmasti apn kanssa 😉
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä AV-raati on siitä, että mies ei paljasta varallisuuttaan naiselle suhteen alkuvaiheilla, esimerkiksi parin ensimmäisen kuukauden aikana.
Laskisitko tämän naisena valehtelemiseksi ja kehittäisit siitä suuren ongelman kun totuus paljastuu, vai ymmärtäisitkö miksi mies teki näin ja hyväksyisit asian?
Tosinainen selvittää nämä asiat itse: rekisterit ym kehiin! Paljon saa tietoa ihan vain soittelemalla. Ja jos itsellä vähemmän niin sitten vaan hopi naimisiin ilman a-ehtoja! Pari toukkaa ja ero. Avot!
mun mies asui ihan vuokrakaksiossa Helsingin keskustassa ja ajeli vanhalla pikku renulla silloin harvoin kuin jonnekin piti autolla lähteä silloin kun tutustuttiin. mun ystävät oli sitä mieltä että kyseessä on persaukinen luuseri johon ei kannata aikaa tuhlata. Tuhlasinpa nyt kuitenkin. Nyt useita, useita vuosia myöhemmin olemme naimisissa ja lapsiakin on. Mies on tunnollsien perheenisän perikuva ja hääpäivän jälkeisenä päivänä menimme pankkiin ja kirjasimme minut hänen tiliensä toiseksi omistajaksi. Silloin tajusin että hän on miljonääri. Automerkki on vuosien aikana muuttunut mutta vuokralla asutaan edelleen, ei kuitenkaan Helsingissä:) Hän on näyttänyt minulle vähän maailmaa ja paljon muutakin mistä en koskaan osannut edes unelmoida. Ihan tavallisia talliaisia ollaan muuten mutta on kiva elellä tietäen ettei koskaan tarvitse miettiä mistä rahaa ruokaan :)
Vierailija kirjoitti:
mun mies asui ihan vuokrakaksiossa Helsingin keskustassa ja ajeli vanhalla pikku renulla silloin harvoin kuin jonnekin piti autolla lähteä silloin kun tutustuttiin. mun ystävät oli sitä mieltä että kyseessä on persaukinen luuseri johon ei kannata aikaa tuhlata. Tuhlasinpa nyt kuitenkin. Nyt useita, useita vuosia myöhemmin olemme naimisissa ja lapsiakin on. Mies on tunnollsien perheenisän perikuva ja hääpäivän jälkeisenä päivänä menimme pankkiin ja kirjasimme minut hänen tiliensä toiseksi omistajaksi. Silloin tajusin että hän on miljonääri. Automerkki on vuosien aikana muuttunut mutta vuokralla asutaan edelleen, ei kuitenkaan Helsingissä:) Hän on näyttänyt minulle vähän maailmaa ja paljon muutakin mistä en koskaan osannut edes unelmoida. Ihan tavallisia talliaisia ollaan muuten mutta on kiva elellä tietäen ettei koskaan tarvitse miettiä mistä rahaa ruokaan :)
Tämä on hieno tarina. Mies on ollut oma itsensä sinun kanssasi rahoistaan huolimatta eikä ole viemässä sinua itse valitsemaansa ja kalustamaansa asuntoon koristeeksi :) Kuulostaa siltä, että saat ihan itsekin valita minne seudulle haluat näkemään maailmaa, ei niin että se mies ostaa liput ja käskee pakata laukut.
Jokainen tyylillään. Kun olin avoliitossa, koin sen riittävän, että on yhdessä valittu elintaso, josta molemmat pystyvät kustantamaan oman osansa. Lopulla sai sitten tehdä mitä lystäsi. Sen sijaan naimisissa ollessa koen asian kuuluvan molemmille, koska ollaan menty juridisestikin yhteen ja sitouduttu yhteen kiinteään perheyksikköön. Avoliitossakin pitää olla tarkkana, ettei kummankaan varoja käytetä väärällä tavalla toisen hyväksi, jos kokonaiskuva ei ole hallussa.