Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jää lapsille joulu laittamatta

Vierailija
19.12.2016 |

Olen ammatiltani konsultti - siis asiakkaiden sylkykuppi. Minua saavat siis näennäisesti sivistyneet ihmiset kohdella kuten haluavat. Mistään ei tarvitse kiittää, sillä nöyristelyn ja kiitokset hoidan minä. Asiakkaani tietää, että minulla on kotona pienet lapset, mutta ei mitään armoa joulun alla.
Tänään olin töissä 9-22, jotta asiakas pääsisi lomamatkalleen siten, etteivät tekemättömät hommat vaivaa. Sama on jatkunut viikkoja. Jos en toteuta samalta istumalta jokaista toivetta, asiakas uhkaa esimiehelleni vievänsä työt muualle. Ja kun olen vielä koeajalla. Firmassa, joka mainostaa olevansa perheystävällinen.

Meillä ei ole kotona lainkaan joulua. Kämppä kaaoksessa, joka on syntynyt kun on pienten lasten äiti ja töissä 70 tuntia viikossa. Ei kuusta, koristeita, lahjoja tai ruokia. Milloin ne ehtisin? Perjantai-iltaan painetaan 12-14 tunnin päiviä.
Ja lapset odottaa joulua. Minä haluaisin vain käpertyä kipuraan ja itkeä.

Huomenna herään ja avaan meilini. Niiden perusteella kaikki on tehty huonosti ja lisää töitä vaan pitäisi ottaa vastaan.
Eikö ihmisillä ole sydäntä tai mitään vastuuta muista ihmisistä? Onko asiakkaalla oikeus kohdella ihan miten haluaa?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta siivous.  Vielävarmaan eddit tilata.  Parin tunnin siivousmaksulla saat sieluusi rauhan.  Sitten vain vähän punaista esiin j liinaa pöydälle.  valmiskinkkusiivuja ja kalaa ja laatikoita pöytään.  Kylä sinä pärjäät.   Mutta oikeasti:  onko sinun pakko olla tuossa työpaikassa.  Sano itsesi irti jos vain mahdollista.  Vaikka mikä paikka on parempi.

Olen kuullut näistä riistofirmoista, jotka konsultin tittelillä olevia nuoria ihmisiä riistetään 10 tunnin työpäivillä.  Hommia annetaan enemmän kuin kukaan pystyy tekemään ja työntekijät vaihtuu solkenaan.

Vierailija
82/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lista, johon kirjaat asiat, joita ilman joulu ei tule. Alleviivaa niistä tärkein. Sitten kirjoitat listan, mitä tarvitaan tämän tärkeimmän saavuttamiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut ap?

Jos asut keski-suomessa, mä voin tulla auttamaan joulun laittamisessa ja leipoa lasten kanssa esim pipareita :)

Vierailija
84/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä vastauksia ihmisiltä.

Aloin muuten epäillä ootko mun edellisessä duunipaikassa töissä? Kauhea paasaus firman henkisistä arvoista ja sit työntekijöitä kohdellaan kuin saastaa. Joka päivä uus ennakoimaton seikkailu ja akuutti katastrofi kun juoppo pomo on nyt päättänyt näin ja henkilöstö koko ajan vajaamiehityksellä kun kellään ei kestä pää eikä terveys. Suurimpana uhriutujana pomo itse.

Että todellakin tollaiset työkuviot on ihan mahdollisia, eikä mitenkään ap:n vika.

Itse muuten ENNAKOIN ostamalla joululahjat hyvissä ajoin marraskuussa netistä. Posti sössi puolet paketeista, ja huomenna epätoivoiselle lahjaostosreissulle etsimään korvaavia.

Mut olis toki pitänyt osata ennustaa tääkin.

Vierailija
85/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut pääkaupunkiseudulla niin esim Kaaren Prisma on auki 24/7. Teet listan pakollisista hankinnoista ja yllä töistä tullessa käyt ostamassa kerralla kaiken tarvittavan, soitat jonkun siivousta tekemään siivouksen ja siinä kaikki. Kuvailemassasi työssä palkkasi pitäisi riittää ulkopuoliseen apuun.

Vierailija
86/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluun voi varustautua etukäteen. Tilaat siivouksen jo lokakuussa (yksi puhelu varmaan riittää) tietylle päivälle. Ruoat ostat netistä kaupan keräilypalvelun kautta - ajat vain hakemaan valmiit kassit. Joulukoristeet laitat 15 minuutissa joku yö. Lasten lahjat voi klikkailla nettikaupoista valmiiksi jo paljon ennen joulua. Paketit saa haettua siinä kahdessa viikossa yleensä mikä niitä postissa säilytetään. Kysyt sukulaista paketoimaan ne päivällä kun lapset on tarhassa. Noin vinkiksi ensi vuoteen :) Ja siivous siis joulukuulle tietylle päivälle :D mutta mietit sen jo lokakuussa.

Vierailija
87/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Organisoit tehojoulun minimiponnistuksella. Jouluruuat valmiina kaupasta ja pellillinen joulutorttuja =joulun tuoksu. Samalla marketista joulukoristetta ja joulukukkaa ja liinaa. Kauppareissu= tunti ja kotiutumisen jälkeen toinen tunti ja huushollissa on joulu.

Siivoa kunnolla vain ruokailutila ja oleilutila. Pikajärjestele muut paikat vaan päällipuolin ja teet sitten myöhemmin kunnon siivot.

Lasten suosikkilahjat kannattaa ehkä hakea eri kerralla kuin ruokajutut, niin ei tule liian iso ja kuormittava kauppareissu.

Jos siis irrotat kahtena päivänä kaksi tuntia, niin teillä kyllä on ihan ok joulu. Ei varmasti sellainen hartaudella tehty ja että koti kiiltää kaikki paikat puunattuna, mutta kuitenkin lapsia ajatellen ihan ok puitteet tunnelmalliseen jouluun.

Joululomalla keskityt pelaamaan lautapelejä ja olemaan lasten kanssa. Sen verran otat itsellesikin aikaa, että mietit onko ala sinua varten ja jos on, niin onko juuri työpaikka tuolla työrytmillä sinulle oikea ainakaan tässä elämäntilanteessa ja onko sinulla muita vaihtoehtoja.

Jos töissä on vain nyt tilapäisryysis ja sesonki, niin ok, mutta jos joudut koko ajan taiteilemaan työn ja muun elämän välillä tuossa mittakaavassa, niin kannattaa miettiä tarkasti jaksatko jne.

Tsemppiä!!

Ps. Viimeisessä hädässä: aina voi tulla parin päivän "ripulitauti"...

Vierailija
88/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota hotellissa olemme töissä koko Joulun, vietän sitten välipäivinä perheen kanssa aikaa ja syömme ehkä syömme kalkkunaa.

Hotellityössä ei tarvita juuri kapasiteettia ja vaikuttaa ap:n asiantuntijatyössä olevan vähän erijuttu. On aivan eriasia tehdä oikeasti tiukassa aikataulussa vaativaa työtä kuin seisoa suu auki respassa.

Vierailija
89/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota hotellissa olemme töissä koko Joulun, vietän sitten välipäivinä perheen kanssa aikaa ja syömme ehkä syömme kalkkunaa.

Hotellityössä ei tarvita juuri kapasiteettia ja vaikuttaa ap:n asiantuntijatyössä olevan vähän erijuttu. On aivan eriasia tehdä oikeasti tiukassa aikataulussa vaativaa työtä kuin seisoa suu auki respassa.

Vierailija
90/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut, ap? Voin tulla jeesaamaan. Itse olen opiskelija ja minulla on pitkä loma. :)