Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jää lapsille joulu laittamatta

Vierailija
19.12.2016 |

Olen ammatiltani konsultti - siis asiakkaiden sylkykuppi. Minua saavat siis näennäisesti sivistyneet ihmiset kohdella kuten haluavat. Mistään ei tarvitse kiittää, sillä nöyristelyn ja kiitokset hoidan minä. Asiakkaani tietää, että minulla on kotona pienet lapset, mutta ei mitään armoa joulun alla.
Tänään olin töissä 9-22, jotta asiakas pääsisi lomamatkalleen siten, etteivät tekemättömät hommat vaivaa. Sama on jatkunut viikkoja. Jos en toteuta samalta istumalta jokaista toivetta, asiakas uhkaa esimiehelleni vievänsä työt muualle. Ja kun olen vielä koeajalla. Firmassa, joka mainostaa olevansa perheystävällinen.

Meillä ei ole kotona lainkaan joulua. Kämppä kaaoksessa, joka on syntynyt kun on pienten lasten äiti ja töissä 70 tuntia viikossa. Ei kuusta, koristeita, lahjoja tai ruokia. Milloin ne ehtisin? Perjantai-iltaan painetaan 12-14 tunnin päiviä.
Ja lapset odottaa joulua. Minä haluaisin vain käpertyä kipuraan ja itkeä.

Huomenna herään ja avaan meilini. Niiden perusteella kaikki on tehty huonosti ja lisää töitä vaan pitäisi ottaa vastaan.
Eikö ihmisillä ole sydäntä tai mitään vastuuta muista ihmisistä? Onko asiakkaalla oikeus kohdella ihan miten haluaa?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös asiakaspalvelu alalla, ja tällä kyseisellä sektorilla nimenomaan painotetaan asiakaspalveluun. Olen sitä samaa ihmetellyt, miksi jotkut kaatavat kaiken paskan niskaan? Äksyillään ja kiukutellaan, ihan kun minä olisin syyllinen heidän paskaan elämäänsä. Ymmärrän negatiivisen palautteen, jos epäonnistun asiakastilanteessa tai käyttäydyn epäammattimaisesti. Mutta pari palautetta on kyllä mennyt yli hilseen.. esim. Asiakkaalla oli ilmeisesti ollut huono päivä, ja olin ollut liian iloinen, ei kuulema ole asiallista. Toinen oli fyysinen olemukseni, olen kuulema liian lihava.. myönnän että jokunen kilo on liikaa, mutta se ei silti vähennä ammattitaitoa. Kolmas koki epäasiallisena, kun oli nähnyt minun verhon takana syömässä.. (valitettavasti en pysty lentokoneesta poistumaan millekkään lounastauolle ja syödäkkin pitää) onneksi olen pääsääntöisesti saanut hyvää kuitenkin palautetta. Mutta silti ihmisten töykeys välillä ihmetyttää. Esim viime viikolla tarjoilun yhteydessä en kuullut asiakkaan vastausta, kysyin uudestaan että anteeksi, nyt en kuullut, mitä teille saisi olla.. niin asiakas huusi: no sitä kahvia saatana, etkl tajua?

Vaikka kuinka asiakaspalvelija olen, niin sen ei tarkoita sitä että ihmiset saavat mennä henkilökohtaisuuksiin, tai käyttäytyä miten sattuu. Itse pidän tiukasti kiinni siitä, että pysyn rauhallisena, ystävällisenä ja hymyilevänä loppuun asti. Ja luojan kiitos, 98‰ asiakkaista on onneksi asiallisia ja mukavia!!

Tsemppiä sulle ap.

Vierailija
62/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3474 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota kutsutaan työelämäksi ja aluksi on tehtävä uhrauksia. Jos ei tule joulua ilman sitä että siivoat ja touhuat niin sitten se on niin tänä vuonna. sellaisen joulun olen joskus joutunut kokemaan itsekin. Olin töissä vielä jouluaattona kello kahteen hoitelemassa asiakkaiden juttuja että heillä ainakin olis hyvä joulu. Ei se niin kamalaa ollut:) Tsemppiä.

Mieluummin olisin työtön kuin tekisin uhrauksia, joista kärsii perhe.

😂😂😂😂 tämän takia Suomi pullottaa työttömiä. Jos kokee kiduttavansa perhettä tuolla tavalla, niin asiat on aika hyvin.

Jos perheen ainoa aikuinen on 12-14h päivässä töissä, lapset kärsivät siitä taatusti. Vai tykkääkö ne lapset olla 15h päiväkodissa tai koulun jälkeen koko illan yksin? Ja vaikka olisi kaksikin aikuista niin eihän se töissä oleva näe lapsiaan juuri ollenkaan.

Jos perheen ainoa aikuinen jättäytyy työttämäksi ja saa siihen vielä karenssin päälle, niin siitäkös ne lapset vasta kärsiikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun palkalla pitäisi kestää satunnainen asiakkaiden vittuilu. Jos et kestä, niin vaihda alaa. 

Vierailija
64/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna neuvoja varsinaiseen kysymykseesi , mutta pari asiaa:

Olet koeajalla ja tuota menoa burnoutissa ennenkuin se edes loppuu.Tuota menoa jaksaa hetken , mutta ei kovin pitkään.

Minkä työehtosopimuksen alla työskentelet? Ylitöitä saa teettää _ainoastaan_ työntekijän suostumuksella.

Työnantaja voi vaatia mitä tahansa , mutta jonkinlaisia lakeja on vielä työntekijääkin suojelemassa.Onko luottamusmiestä tms. olemassa ? 

Luottamusmieheltä kysyin apua, mutta en kuulu liittoon, niin jäi se apu saamatta :( Pitäisi etukäteen tietää, että tällaisia ongelmia tulee, niin kyllä ois helpompaa turvata selusta.

Mun työsopimuksessa ei lue, että sovellettaisiin työehtosopimusta. Kysyin luottamusmieheltä, niin se kertoi, että jää aika moni etu nyt saamatta, edes lomarahat ei kuulu mulle, kun en oo osannut työsopimusta allekirjoittaessa sanoa, että sen tessin mukaan olisi asiat. Harmittaa isosti :( 

Ei todellakaan käynyt mielessä, että maineikas perhekeskeisyyttä korostava työnantaja kusettaisi 

Vierailija
65/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet koeajalla ja tuota menoa burnoutissa ennenkuin se edes loppuu.Tuota menoa jaksaa hetken , mutta ei kovin pitkään.

Minkä työehtosopimuksen alla työskentelet? Ylitöitä saa teettää _ainoastaan_ työntekijän suostumuksella.

Työnantaja voi vaatia mitä tahansa , mutta jonkinlaisia lakeja on vielä työntekijääkin suojelemassa.Onko luottamusmiestä tms. olemassa ? 

Luottamusmieheltä kysyin apua, mutta en kuulu liittoon, niin jäi se apu saamatta :( Pitäisi etukäteen tietää, että tällaisia ongelmia tulee, niin kyllä ois helpompaa turvata selusta.

Mun työsopimuksessa ei lue, että sovellettaisiin työehtosopimusta. Kysyin luottamusmieheltä, niin se kertoi, että jää aika moni etu nyt saamatta, edes lomarahat ei kuulu mulle, kun en oo osannut työsopimusta allekirjoittaessa sanoa, että sen tessin mukaan olisi asiat. Harmittaa isosti :( 

Ei todellakaan käynyt mielessä, että maineikas perhekeskeisyyttä korostava työnantaja kusettaisi 

Oliskohan aika liittyä liittoon??! Miksi ihmeessä et jo kuulu liittoon? Nyt hopi hopi korjaamaan se asia!

Ja sitten pyydät liitosta apua työsopimuksen kanssa.

Vierailija
66/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas sen luokan uhriutumista, että ei voi olla kyseessä kuin nainen. Yhyy nyyh olen työnantajani uhri auttakaa! Työnantaja pahoinpitelee minua henkisesti. En saa viettää joulua kun työnantaja teettää töitä. Olen orja auttakaa minua nyyh nyyh yhyy byäää!

Kasvata selkäranka ja sano vastaan. Ei kukaan palstalainen tule sinun puolesta sanomaan asiakkaalle, ettet ole nyt pariin päivään töissä vaan vietät ajan lastesi kanssa, sinun pitää tehdä se itse. Tervetuloa aikuisten maailmaan.

Kukaan ei ole sinua töihin pakottanut. Olet itse tehnyt päätöksen lähteä alallle, jossa joudut hankalaan tilanteeseen. Olet itse hankkinut lapsia, jotka joutuvat kärsimään hankkimastasi työstä. Puuttuu vielä, että ilmoitit ampuneesi itseäsi jalkaan ja nyt sattuu.

Kaikenlaisia idiootteja sitä löytyykin!

Miehet uhriutuvat ihan samalla tavalla. Uhriutumista ei vain tunnisteta, kun kyseessä on mies. Ihmiset ajattelevat, että mies on mies ja iskee nyrkin pöytään eikä siinä kukaan uskalla enää inistä. "Perkele tuo pomo on täysi mulkku. Luuleko se saatana että mä raadan koko yön täällä!" Huh, ihan tulee kylmät väreet kun mies pitää tuolla tavalla puolensa... ja sitten menee kiltisti tekemään ihan tasan sen mitä pomo käski. Mutta mies kiroili ja mies huusi, eihän sellainen ole mukautuva lammas. Eihän?

Vierailija
67/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinua ole kusetettu. Et vain lukenut työsopimusta.

Vierailija
68/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et valmistellut joulua etukäteen?

Siivotkaa lauantaina aamulla? Niin meidänkin pitää tehdä, lapset sotkevat niin paljon ja nopeasti, että nyt siivoaminen olisi ihan turhaa.

Itseäni periaatteessa kiinnostaisi ohjelmistopuolen konsultointihommat, mutta varsinkin noiden pitkien päivien ja reissutyöluonteen vuoksi pysyn mielummin pöydän toisella puolella asiakkaan roolissa, varmaan paljonkin pienemmällä palkalla (3.5t€), mutta 37.5h viikkotunneilla.

Mistä sulle on tullut käsitys, että konsultit tienaavat natiiveja enemmän? Katsopa vaikka tietotekniikan palvelualojen TES. Siis tuo konsulttihan tarkoittaa vain alihankittua ihmistä, jota koetaan voivan kohdella miten sattuu. Mutta näinhän se ei oikeasti mene, mutta kun asiakas maksaa, niin sitten polkataa tahdissaan.

Vierailija
69/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota kutsutaan työelämäksi ja aluksi on tehtävä uhrauksia. Jos ei tule joulua ilman sitä että siivoat ja touhuat niin sitten se on niin tänä vuonna. sellaisen joulun olen joskus joutunut kokemaan itsekin. Olin töissä vielä jouluaattona kello kahteen hoitelemassa asiakkaiden juttuja että heillä ainakin olis hyvä joulu. Ei se niin kamalaa ollut:) Tsemppiä.

Mieluummin olisin työtön kuin tekisin uhrauksia, joista kärsii perhe.

😂😂😂😂 tämän takia Suomi pullottaa työttömiä. Jos kokee kiduttavansa perhettä tuolla tavalla, niin asiat on aika hyvin.

Ei. On hirvittävän huonoa johtajuutta ja liiketoimintaa teettää kenelläkään töitä kellon ympäri. Saati että teettää sellaista työtä pienten lasten vanhemmalla. Se on ihan puhdasta sadismia. Tuollaista työaikaa en kenenkään yksityiselämä kestä eikä tarvitsekaan kestää. 

Tiedän, mistä puhun. Meillä on menestyvä yritys, jossa todella tehdään töitä - sekä me omistajat että työntekijät. Mutta missään nimessä töitä ei tehdä niin, että työntekijöille ei jää aikaa yksityiselämään tai palautumiseen. Sellainen ei ole kestävää liiketoimintaa.

Vierailija
70/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla joululomaa? Ottakaa äkkilähtö etelään täyshoitoon. Kuulostaa että tarviisit lomaa.

Ensi vuonna aloitat valmistelut aiemmin. Ostat lahjat netistä ja teet jouluruuat pakkaseen.

Tai sitten palkkaatte lastenhoitajan to ja pe ja se henkilö joka nyt lapsia hoitaa alkaa tukka putkella siivota ja ostaa lahjoja ja valmislaatikoita. Palkkaa kuitenkin varmaan sylkykupinkin töistä saa?

No ei tietenkään ole lomaa, jos on vasta nyt koeajalla!

Vierailija
71/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut AP Espoon liepeillä, saan järjestettyä aikaa jonkinlaiseen apuun, vaikka kuusen ostoon. Voidaan nähdä vaikka työpaikallasi, näytän henkkarit ja jätän pantiksi jotain. Pistät käpälääni tarpeeksi rahaa, automaatilla varmaan ehdit käydä, käyn ostamassa kuusen ja vien sen teille, lapset on varmaan kotona ja voi ottaa vastaan? Palaan takaisin mahdollisten vaihtorahojen kanssa ja saan panttini takaisin. Laitatko sähköpostisi näkyviin? Vähän epäilen kyllä haksahtaneeni provoon, mutta jos on totta, ei mielestäni syyllinen vain peiliin katsomalla löydy. AP:han sanoi tilanteen jatkuneen viikkoja, enkä usko teistä haukkujistakaan monen uhranneen joululle montaa ajatusta ennen marraskuun loppua.

Vierailija
72/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3474 kirjoitti:

Miksi te ihmiset uhraudutte noin? Ap, kai sulla on joku työaika sovittuna? Missä lapset on kun sinä olet 14h päivässä töissä? Jos miehen kanssa, miksei se mies valmistele joulua?

Mulla on myös pieni lapsi ja pomo tietää sen. Olen osa-aikainen työntekijä nollasopparilla ja sain esim jouluksi neuvoteltua viikon vapaaksi. Palkatontahan se on mutta so what. Pomolla on myös sen verran järkeä päässä että tajuaa, että lapsi pitää hakea klo 17 mennessä hoidosta. Näin se vaan on. Mulla ei ole miestä enkä voi antaa työelämän jyrätä, vaikka työ onkin mulle tärkeää ja olen kunnianhimoinen.

Samaan aikaan vastaavalla työsopparilla oleva kollega tekee 10h päiviä joka päivä, kun "on niin kiire". No kai siitä jonkun kruunun saa kun uhrautuu.

Ei ap kukaan pidä sun puolia ellet sinä itse. Sun täytyy asettaa ne rajat.

Muoks. Olen siis opiskelija ja siksi tällainen työsopimus.

Millä sä elätät itsesi ja lapsesi? Noilla viikon vapaapäivilläkö?

Vierailija
73/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä, mikä ammatti on "konsultti -siis sylkykuppi"? Mieheni on konsultti (johdon konsultti, tarkemmin en määrittele koska näistä oikeasti tunnistetaan), mutta ei todellakaan sylkykuppi. Hänelle maksetaan, ja paljon maksetaankin, siitä että hän tulisi kertomaan miten tehdä asiat toisin tai parantaa. Hänen neuvoja pidetään suuressa arvossa ja siksi hän onkin konsultti. Yritykset (yritysten johtoryhmät) saavat yleensä pitkällä tähtäimellä suuren rahallisen hyödyn näistä neuvoista.

Itse olen aivan eri alalla.

Konsultteja voi olla laidasta laitaan, melkein millä alalla tahansa. Aika usein konsultti on juurikin se sylkykuppi, jolle tilaaja/asiakas valittaa kaikesta. Asiakas haluaa sitä ja tätä, tietämättä onko se edes mahdollista. Konsultin tehtävä on selvittää asia. Jos ei onnistu, konsultille kiukutellaan. Jos onnistuu, niin voi olla että sitten hankkeen työntekijät, suunnittelijat ym. raivoaa. Ja konsultti on se, jonka pitää pyydellä anteeksi ja yrittää pitää kaikki kasassa. Sitten on budjetti. Asiakas vaatii kuuta taivaalta, mutta rahat ei riitä. Jos budjetti ylittyy, niin siitä vasta riemu repeää, mutta jos et saa toteutettua asiakkaan toiveita niin sitten konsultti on epäpätevä kun ei suoriudu tehtävistään. Tässä pari esimerkkiä, jotka ovat yleisiä omalla alalla.

Vierailija
74/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihtaisin lennosta paikkaa sun kanssa. Puuhastelisin joulun pikkuaskareilla iltojen aikana ja nauttii joulusta rakkaitteni kanssa vaikka sotkuisemmassakin kodissa. Itse lähden töihin klo 7 ja tulen joulupäivänä klo 9-11.

Vierailija
75/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihtaisin lennosta paikkaa sun kanssa. Puuhastelisin joulun pikkuaskareilla iltojen aikana ja nauttii joulusta rakkaitteni kanssa vaikka sotkuisemmassakin kodissa. Itse lähden töihin klo 7 ja tulen joulupäivänä klo 9-11.

Siis lähden jouluaattona klo 7 ja tulen joulupäivänä

Vierailija
76/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään pitäisi omistaa elämäänsä työlle, etenkään jonkun toisen töille. Joulu kuuluu kaikille. On se kumma kun kaikki työt kasataan yhden ihmisen niskaan. Sitten ihmetellään miksi ihmiset ahdistuu ja saa burnout:teja. Sinuna hankkisin inhimillisemmän työpaikan, ap.

Vierailija
77/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jfdkdf kirjoitti:

Jos asut AP Espoon liepeillä, saan järjestettyä aikaa jonkinlaiseen apuun, vaikka kuusen ostoon. Voidaan nähdä vaikka työpaikallasi, näytän henkkarit ja jätän pantiksi jotain. Pistät käpälääni tarpeeksi rahaa, automaatilla varmaan ehdit käydä, käyn ostamassa kuusen ja vien sen teille, lapset on varmaan kotona ja voi ottaa vastaan? Palaan takaisin mahdollisten vaihtorahojen kanssa ja saan panttini takaisin. Laitatko sähköpostisi näkyviin? Vähän epäilen kyllä haksahtaneeni provoon, mutta jos on totta, ei mielestäni syyllinen vain peiliin katsomalla löydy. AP:han sanoi tilanteen jatkuneen viikkoja, enkä usko teistä haukkujistakaan monen uhranneen joululle montaa ajatusta ennen marraskuun loppua.

Mä aloitin joulun suunnittelun lokakuun alussa. Marraskuun loppuun mennessä oli leipomukset leivottu ja lahjat hankittu. Myös joulukoristeet laitoin silloin. Nyt on jo ruuat varattu paitsi tuoreruuat, jotka ostan torstaina. Perjantaina siivoan sen mitä siivoan. Lahjat on kummilapsille, vanhemmille ja appivanhemmille viety. Hölmöksihän mua on monesti sanottu, kun aloitan niin ajoissa, mutta niinpä ne nimittelijät nyt vinkuu facessa, miten on kiire, kiire, stressi, kaikki tekemättä, aika ei riitä. Mä voin odotella aattoa rauhallisin mielin, kuunnella joululauluja ja maistella pipareita ja glögiä ;)

Vierailija
78/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijöitään voi myös arvostaa "varovan"malliin

"Yrityksessä uskotaan, että työajan pidentämisen sijasta työn tuottavuutta parannetaan panostamalla työntekijöiden tyytyväisyyteen, tällä kertaa antamalla koko henkilöstölle kaksi ylimääräistä vapaapäivää joulun aikaan.

– Vähän pidempi joululoma antaa henkilöstölle mahdollisuuden ladata akkuja ja viettää aikaa perheen parissa.

Varova on aiemminkin antanut työntekijöilleen ylimääräisiä lomia ja etuja, esimerkiksi viime vuonna kokonaisen viikon palkallista vapaata ja aiempina jouluina myös joulurahaa"

https://www.yrittajat.fi/uutiset/546439-perheyritys-antaa-tyontekijoill…

Vierailija
79/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vali vali!

Noilla työtunneilla ja tittelillä "konsultti" palkkasi lienee hyvää tasoa. Voit ulkoistaa lastenhoidon ja jouluvalmistelut, maksat tekijöille. Toinen vaihtoehto on sitten keskittyä vähemmän uraan, pienempi liksa ja enemmän aikaa itse säätää lasten kanssa ja laittaa kotiin joulua. 

Jouluksi pääsee vaikka hotellin valmiisiin pöytiin ja lahjoja on aattoaamuna kaupat täynnä... 

inhottaa aikuisten typeryys, pitää osata valita elämässä mitä haluaa, kukaan ei saa kaikkea kerralla, ei kukaan!

Vierailija
80/90 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä, mikä ammatti on "konsultti -siis sylkykuppi"? Mieheni on konsultti (johdon konsultti, tarkemmin en määrittele koska näistä oikeasti tunnistetaan), mutta ei todellakaan sylkykuppi. Hänelle maksetaan, ja paljon maksetaankin, siitä että hän tulisi kertomaan miten tehdä asiat toisin tai parantaa. Hänen neuvoja pidetään suuressa arvossa ja siksi hän onkin konsultti. Yritykset (yritysten johtoryhmät) saavat yleensä pitkällä tähtäimellä suuren rahallisen hyödyn näistä neuvoista.

Itse olen aivan eri alalla.

:D Mistä miehesi tietää, miten jonkun yrityksen johdon tulisi tehdä asiat? Onko hän suorittanut siitä kurssin konsulttikoulussa hyvällä arvosanalla?