Jää lapsille joulu laittamatta
Olen ammatiltani konsultti - siis asiakkaiden sylkykuppi. Minua saavat siis näennäisesti sivistyneet ihmiset kohdella kuten haluavat. Mistään ei tarvitse kiittää, sillä nöyristelyn ja kiitokset hoidan minä. Asiakkaani tietää, että minulla on kotona pienet lapset, mutta ei mitään armoa joulun alla.
Tänään olin töissä 9-22, jotta asiakas pääsisi lomamatkalleen siten, etteivät tekemättömät hommat vaivaa. Sama on jatkunut viikkoja. Jos en toteuta samalta istumalta jokaista toivetta, asiakas uhkaa esimiehelleni vievänsä työt muualle. Ja kun olen vielä koeajalla. Firmassa, joka mainostaa olevansa perheystävällinen.
Meillä ei ole kotona lainkaan joulua. Kämppä kaaoksessa, joka on syntynyt kun on pienten lasten äiti ja töissä 70 tuntia viikossa. Ei kuusta, koristeita, lahjoja tai ruokia. Milloin ne ehtisin? Perjantai-iltaan painetaan 12-14 tunnin päiviä.
Ja lapset odottaa joulua. Minä haluaisin vain käpertyä kipuraan ja itkeä.
Huomenna herään ja avaan meilini. Niiden perusteella kaikki on tehty huonosti ja lisää töitä vaan pitäisi ottaa vastaan.
Eikö ihmisillä ole sydäntä tai mitään vastuuta muista ihmisistä? Onko asiakkaalla oikeus kohdella ihan miten haluaa?
Kommentit (90)
No tuota kutsutaan työelämäksi ja aluksi on tehtävä uhrauksia. Jos ei tule joulua ilman sitä että siivoat ja touhuat niin sitten se on niin tänä vuonna. sellaisen joulun olen joskus joutunut kokemaan itsekin. Olin töissä vielä jouluaattona kello kahteen hoitelemassa asiakkaiden juttuja että heillä ainakin olis hyvä joulu. Ei se niin kamalaa ollut:) Tsemppiä.
Suurinosa ihmisistä ei osaa ajatella asiaa sun näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ammatiltani konsultti - siis asiakkaiden sylkykuppi. Minua saavat siis näennäisesti sivistyneet ihmiset kohdella kuten haluavat. Mistään ei tarvitse kiittää, sillä nöyristelyn ja kiitokset hoidan minä. Asiakkaani tietää, että minulla on kotona pienet lapset, mutta ei mitään armoa joulun alla.
Tänään olin töissä 9-22, jotta asiakas pääsisi lomamatkalleen siten, etteivät tekemättömät hommat vaivaa. Sama on jatkunut viikkoja. Jos en toteuta samalta istumalta jokaista toivetta, asiakas uhkaa esimiehelleni vievänsä työt muualle. Ja kun olen vielä koeajalla. Firmassa, joka mainostaa olevansa perheystävällinen.Meillä ei ole kotona lainkaan joulua. Kämppä kaaoksessa, joka on syntynyt kun on pienten lasten äiti ja töissä 70 tuntia viikossa. Ei kuusta, koristeita, lahjoja tai ruokia. Milloin ne ehtisin? Perjantai-iltaan painetaan 12-14 tunnin päiviä.
Ja lapset odottaa joulua. Minä haluaisin vain käpertyä kipuraan ja itkeä.Huomenna herään ja avaan meilini. Niiden perusteella kaikki on tehty huonosti ja lisää töitä vaan pitäisi ottaa vastaan.
Eikö ihmisillä ole sydäntä tai mitään vastuuta muista ihmisistä? Onko asiakkaalla oikeus kohdella ihan miten haluaa?
Osta siivous, tilaa ruoat, lahjat ja koristeet netistä. Ei ole niin vaikeaa.
Ilmeisesti olet yksinhuoltaja? Kuka hoitaa lapsiasi, kun olet ylitöissä? Äitisi? Ehtisikö hän tehdä jotain jouluvalmisteluja puolestasi? Edes vähän?
Tuota hotellissa olemme töissä koko Joulun, vietän sitten välipäivinä perheen kanssa aikaa ja syömme ehkä syömme kalkkunaa.
Sinuna jättäisin tuollaisen työpaikan jo koeaikana.
Ei joulun tarvitse olla stressin paikka. Jokaiselle perinnejoulu ei sovi tai vaan ehdi. Tärkeintä on viettää yhteistä aikaa silloin kun pystyy. Toivotut lahjat joulussa varmasti lapselle kohokohtia, ei se miltä kämppä näyttää ja mitä syödään tai missä vieraillaan.
Mun lapsuudessa toinen vanhemmista oli lähes joka vuosi koko joulun töissä. Ei tullut välillä yöksi kotiin ees kun laivalla oli töissä. toinen vanhemmista oli ravintolassa töissä. tuli meille joulu silti aina. vanhemmat hoisi asiat jo etukäteen mitä pystyivät ja muuten sitten tunnelma tuli joululauluja kuuntelemalla ja riisipuuroa aamulla syömällä:) lahjat oli hankittu jo aiemmin.
Hyvänen aika. Teetkö itsesi tärkeäksi, ei sota yhtä naista kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
No tuota kutsutaan työelämäksi ja aluksi on tehtävä uhrauksia. Jos ei tule joulua ilman sitä että siivoat ja touhuat niin sitten se on niin tänä vuonna. sellaisen joulun olen joskus joutunut kokemaan itsekin. Olin töissä vielä jouluaattona kello kahteen hoitelemassa asiakkaiden juttuja että heillä ainakin olis hyvä joulu. Ei se niin kamalaa ollut:) Tsemppiä.
Mieluummin olisin työtön kuin tekisin uhrauksia, joista kärsii perhe.
Joulu on joka vuosi. Jos olet jättänyt vikalle viikolle kaiken jouluvalmistelun ja uhriudut, niin epäilen suuresti sun olevan hyvä konsulttikaan.
Pitää osata ennakoida ja tehdä etukäteen.
Käperry sä ja sääli itteäs, kun pilasit lastesi joulun. Syyllinenhän tässä tarinasta löytyy peilistä.
Ovatko lapset niin pieniä, etteivät ymmärrä, että joulu on juuri nyt viikonloppuna?
Jos eivät ymmärrä, valmistele joulu jouluna, osta lahjat netistä alennuksella ja
viettäkää joulu uutena vuotena.
Tietty isompien lasten kanssa voisi sopia myös asian niin, että teidän joulunne on viikon myöhässä.
No voi nyyh. Asiakkaasi tuskin välittävät siitä, että lapsillesi jää joulu laittamatta. Lapsille se voi olla isompi juttu. Valinta on sinun, varsinkin kun olet ilmeisesti yh.
Mitä tarkoitat joululla, tavaraako? Kaupat ovat nykyään auki 24/ 7, joten saat lapsillesi ruokaa koko joulun. Teidän ei tarvitse syödä kinkkua ja laatikoita, vaan voitte syödä niitä herkkuja, jiotka teille parhaiten maistuvat. Etelä-Suomessa on kovin pimeää, joten iynttilät voivat piristää oloa, mutta ei niitäkään ole pakko ostaa.
Marttojen joulusiivousohjeisiin kuuluu, että kannattaa satsata kynttilöihin, niiden valossa eivät pölypallot tai kaaos näy. Konsultin palkalla voit jättää lahjat ostamatta ja viedä lapset kivalle (ei välttämättä kalliille) matkalle talvilomalla.
Joulu on juhla, joka sinulla on oikeus viettää kuten tällä hetkellä voit. Itsesäälistä luopuminen vapauttaa paljon energiaa, jolla voit tehdä ihan mitä haluat.
Miksi et valmistellut joulua etukäteen?
Siivotkaa lauantaina aamulla? Niin meidänkin pitää tehdä, lapset sotkevat niin paljon ja nopeasti, että nyt siivoaminen olisi ihan turhaa.
Itseäni periaatteessa kiinnostaisi ohjelmistopuolen konsultointihommat, mutta varsinkin noiden pitkien päivien ja reissutyöluonteen vuoksi pysyn mielummin pöydän toisella puolella asiakkaan roolissa, varmaan paljonkin pienemmällä palkalla (3.5t€), mutta 37.5h viikkotunneilla.
Mä oon varmaan jo yli 10 v tehnyt joulukortit juhannuksena.
Heinäkuussa päivystän töissä, paikalla pitää olla mutta töitä on max 2 h per päivä. Teen silloin, tänäkin vuonna tein yli 100 joulukorttia, jotka myin työkavereilleni.
Koti siivotaan päivittäin, johon menee aikaa n vartti, koska tarpeettomat tavarat laitetaan kiertoon.
Ilman lasten henk koht tavaroita väitän meillä on alle 2000 esinettä/tavaraa/vaatetta.
Joulukuusi on yli 10 v vanha, joulukoristeet myös vuosia. Säilytetään omassa paikassaan, josta ne on helppo nostaa ja laittaa esille.
Kannelmäen Prisma on auki 24/7, muitakin kauppoja on. Kotiinkuljetus on edullinen.
Joulu tulee joka vuosi samaan aikaan. Ensi vuonnakin. Lapset kyllä tietävät joulun, heiltä on hyvissä ajoin kysytty mitä haluavat ja tilaukset myös tehty, jotta saavat. Rahat ovat jemmattu, joulu on varsinkin lapsille tärkeä.
Jos sinulla on pieniä lapsia ja tarvitset pukkia, laita fb sivuillesi ilmoitus, varmaan ainoa tapa miten moisen enää saat.
Joulun jälkeen tee lista, mitkä meni pieleen, mitkä meni hyvin. Muistilista ensi vuodelle.
Jos koti on sotkuinen, osta Konmarie kirja ja seuraa sen oppeja. Pääset ensi vuonna helpommalla.
Ymmärrän ap:n ketutuksen. Itse olen painanut ylitöitä koko syksyn kun työkaveri tekee vaan virheitä ja saikuttaa. Nyt mulla piti olla vapaata to ja pe mutta yllätys yllätys työkaveri on ollut saikulla reilun viikon eikä loppua näy.
Vaikuttaa siltä että voit jäädä saikulle. Olet ottanut duunin johon et sovi.