Jälkiruoka jouluun
Haussa joku parempi jälkiruoka aterian päätteksi, kahvin kanssa. Ehdotuksia? Mitä teillä on jälkiruuaksi?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Raakoja makeisia?
Niitä ei ole kuumennettu yli +42°C.
Esim. suklaafudge, jääsuklaa, piparminttutryffeli, taikinatikkarit, spirulinakuuset...
Joulutortut, luumurahka ja piparirockyroad!
Meillä syödään aina jouluhalkoa tällä reseptillä: https://www.k-ruoka.fi/reseptit/jouluhalko
Jos en tuosta (kieltämättä raskaasta) leivonnaisesta niin kovasti tykkäisi, söisin jälkiruoan asemasta ihan vaan kovehteja, pipareita ja joulutorttuja.
Hilloja ja kermavaahtoa ja kinuskikastiketta
Karpaloita myös on tarjolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna tytär tuo jonkun kakun aattona ja miniä joulupäivänä.
Mä en syö kakkuja joten en tee mitään jälkiruokaakaan. Mulle riittää kahvi, konjakki ja konvehti.
Miksi ne tuo sulle kakkuja, vaikket edes syö sellaisia? Viekö ne sitten loput myös mukanaan vai heitättekö roskiin?
Tietävät että meillä on kaikkea, todella kaikkea joulupöydässä ja se on vieläpä hyvää; paitsi ei mitään jälkiruokia eikä muuta makeaa kuin suklaata ja pipareita. Ja todennäköisesti haluavat itse syödä sitä makeaa vielä ruoan jälkeen.
Meillä on aattona kahdeksan syöjää ja joulupäivänä neljätoista, joten eiköhän tule kakut syödyksi ilman muakin. Jos ei mene niin joutuvat viemään kotiin tai minä heitän roskiin.
terveisin se joka ei syö kakkuja
Meillä on pipareita, torttuja, kuivakakkua ja minivalkosuklaajuustokakkuja :) ja tietysti suklaata.
Mustaherukka- tai vadelmajäädyke, karpalot ja kinuski, hyvä jätskit ja marjat... tykkään tollasista aika raikkaista.
Joku ihana kerros jälkkäri.
Esim.valkosuklaamousse tai suklaamousse jossa karpaloa ja daimrakeita tms.276
Siis noi niinku kerroksittain.