Mikä sairaus tämä on?
Muutin tänä syksynä toiseen maahan, jonka jälkeen on alkanut aivan kummalliset oireet.
Hiuksia lähtee todella runsaasti ja hiukset on ohentunut varmaan puolella. Hiukset ovat myös tosi kuivat, ja vaikka kävin kampaajalla niin hetken päästä ne tuntuivat taas samanlaiselta, ?vaikka huonot latvat leikattiin pois. Nyt olen alkanut myös kiinnittää huomiota, että ripsiäkin irtoaa huomattavasti enemmän kuin ennen. Ei tosin niin paljoa, että jäisi tyhjiä aukkoja ripsiin. Myös iho on kirjaimellisesti räjähtänyt. Finnejä tulee jatkuvasti, vaikka hoidan kasvojani aamuin illoin.
Ulostamisessakin on erilaisia juttuja. Välillä maha on tosi löysällä, ja välillä taas ummettaa. Yleensä pitkän ummetuksen jälkeen, kun on joutunut äkistämään, tulee peräaukosta kirkasta verta. Mahakipua tai mitään ei kuitenkaan ole. Verta ei tule silloin kun uloste on liukasta ja sen saa tulemaan sen enempää ponnistelematta.
Kurkussa on jatkuvasti proppuja. Flunssasta en kuitenkaan kärsi ja yleisvointinu on koko ajan hyvä.
On alkanut jo pelottaa syöpä.. mitähän tällaiset oireet voisi olla? Pitääkö jo huolestua. Eniten mietityttää tuo verenvuoto ja ripsien lähtö.. :(
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Olen stressaantunut jatkuvasti.
Tämä selittää oireesi. Ja vuoto kovan kakan jälkeen johtuu pukamista. Hoida stressisi pois (jo aiemmin olet saanut viesteissä siihen hyviä neuvoja) ja tarvittaessa käy vaikka psykologin juttusilla. Muutto vieraaseen maahan kuormittaa ja sopeutuminen ottaa oman aikansa.
En todellakaan provoile, ja kyllä täällä olen lääkärissä ja jopa sairaalassakin yön viettänyt. ja on täällä kuulemma kalkkipitoisempaa vettä, juuri kysyin asiasta..
Kiitos kaikille asiallisesti kommentoiville! Ehkä tämä tästä😊
Minä lopetin kotimaisten viljojen syömisen pari vuotta sitten. Aftat hävisivät suusta, proput lähtivät kurkusta ja hiukseni ovat paljon paksumman ja hyväkuntoisemmat kuin moneen vuoteen, eikä ole ollut mitään irtoilukausia, kuten aiemmin oli.
Ai niin ja mahakaan ei ole enää sekaisin.
Ap hakee epätoivoisesti jotain sairautta itselleen. Hyvin on sivuuttanut epäilyt huonosta ruuasta.
En ole sivuuttanut, enkä tässä todellakaan mitään sairautta itselleni halua.
Ruokavaliolla voi hyvinkin olla osuutta asiaan. Se ei nimittäin kovin monipuolinen ole.
Vierailija kirjoitti:
En ole sivuuttanut, enkä tässä todellakaan mitään sairautta itselleni halua.
Ruokavaliolla voi hyvinkin olla osuutta asiaan. Se ei nimittäin kovin monipuolinen ole.
Ruokavalion monipuolisuudella ei ole mitään väliä, jos se on väärä juuri sinun kehollesi. Onko sulla halua panostaa syömisiin?
On mulla, mutta kun tietäis mistä aloittaa. Jätänkö viljat ja maitotuotteet pois vai mitä. Maitotuotteet mulla ainakin selvästi pahentaa asiaa..
Vierailija kirjoitti:
On mulla, mutta kun tietäis mistä aloittaa. Jätänkö viljat ja maitotuotteet pois vai mitä. Maitotuotteet mulla ainakin selvästi pahentaa asiaa..
Sun on tehtävä kokeilu ihan itse. Ei kukaan ulkopuolinen voi kertoa, mikä sopii juuri sinulle. Kuuntele kehoasi ja tee sen mukaan.
Pitää alkaa kokeilemaan vaan itse sun
Jätä rohkeesti maitotuotteet vaan pois!
mulla on endometrioosi ja kaikki noi mainitsemasi oireet.
Stressaaminen kannattaa lopettaa!voi auttaa jo paljon..
Vierailija kirjoitti:
mulla on endometrioosi ja kaikki noi mainitsemasi oireet.
Gynekologiset tutkimukset ja sptautitestit on tehty ihan vähä aika sitten, joten tähän en usko.
Alkoi kiinnostaa että mitä sä ap teet Ruotsissa kun olet noin kovasti siitä stressaantunut?
En ole täällä asumisesta stressaantunut suoranaisesti, niinkuin olen jo sanonut. Nää epämääräset oireet mua stressaa!
Vierailija kirjoitti:
En ole täällä asumisesta stressaantunut suoranaisesti, niinkuin olen jo sanonut. Nää epämääräset oireet mua stressaa!
Kuten tässä on jo moni todennut, sun "oireet" on ihan normaalia elämän kirjoa... Minullakin on peräpukamia jotka välillä vuotavat, hiukseni ovat alkaneet oheta, proppuja oli usein ennen nielurisaleikkausta. Näiden lisäksi mulla on ihan oikeitakin sairauksia, kuten astma ja harvinainen verisuonisairaus. En kuitenkaan vietä aikaani märehtimällä sairauksiani vaan koen olevani ihan suhteellisen terve ja toimintakykyinen ihminen. Urheilen, syön hyvin, yritän elää itselleni miellyttävää elämää. Sun ahdistukselle on kyllä varmasti syy, mutta se ei ole nuo "oireet". Kanavoit nyt vain psyykkistä pahaa oloasi niihin.
Maito voi aiheuttaa hiustenlähtöä.
Jos gluteeni ei sovi sinulle, voit saada mitä ihmeellisempiä oireita.
Keliakian lisäksi voi olla herkistynyt viljoille, kuten minä. Tämä ei näy keliakiakokeissa.
Sokerista ei ole mitään hyötyä.
Tee pikkuhiljaa ruokavaliomuutos. Voi olla iso homma, mutta tee se ajan kanssa.
Tsemppiä 💛