Mikä sairaus tämä on?
Muutin tänä syksynä toiseen maahan, jonka jälkeen on alkanut aivan kummalliset oireet.
Hiuksia lähtee todella runsaasti ja hiukset on ohentunut varmaan puolella. Hiukset ovat myös tosi kuivat, ja vaikka kävin kampaajalla niin hetken päästä ne tuntuivat taas samanlaiselta, ?vaikka huonot latvat leikattiin pois. Nyt olen alkanut myös kiinnittää huomiota, että ripsiäkin irtoaa huomattavasti enemmän kuin ennen. Ei tosin niin paljoa, että jäisi tyhjiä aukkoja ripsiin. Myös iho on kirjaimellisesti räjähtänyt. Finnejä tulee jatkuvasti, vaikka hoidan kasvojani aamuin illoin.
Ulostamisessakin on erilaisia juttuja. Välillä maha on tosi löysällä, ja välillä taas ummettaa. Yleensä pitkän ummetuksen jälkeen, kun on joutunut äkistämään, tulee peräaukosta kirkasta verta. Mahakipua tai mitään ei kuitenkaan ole. Verta ei tule silloin kun uloste on liukasta ja sen saa tulemaan sen enempää ponnistelematta.
Kurkussa on jatkuvasti proppuja. Flunssasta en kuitenkaan kärsi ja yleisvointinu on koko ajan hyvä.
On alkanut jo pelottaa syöpä.. mitähän tällaiset oireet voisi olla? Pitääkö jo huolestua. Eniten mietityttää tuo verenvuoto ja ripsien lähtö.. :(
Kommentit (94)
Stressi saa kyllä tukan lähtemään vielä kuukauden ajan stressin loppuisen jälkeenkin. Itselläni vatsa reagoi myös stressiin.
Ruokavalioon kannattaisi lisätä täysjyvätuotteita ja hedelmiä, että saat kuitua tarpeeksi, niin se auttaa ainakin siihen ummetukseen.
Sinuna miettisin, että mikä sinua nyt stressaa ja pyrkisin muuttamaan sen asian mahdollisimman pikaisesti. Stressihormoni kortisolilla on paljon huonoja puolia. Onko esim. kiloja alkanut tulla lisää?
Kiloja ei ole tullut lisää, ja stressi vain tässä pahenee kun mietin koko ajan kuolenko kohta tähän tautiin ja mikähän mulla mahtaa olla..
Vierailija kirjoitti:
Stressi saa kyllä tukan lähtemään vielä kuukauden ajan stressin loppuisen jälkeenkin. Itselläni vatsa reagoi myös stressiin.
Ruokavalioon kannattaisi lisätä täysjyvätuotteita ja hedelmiä, että saat kuitua tarpeeksi, niin se auttaa ainakin siihen ummetukseen.Sinuna miettisin, että mikä sinua nyt stressaa ja pyrkisin muuttamaan sen asian mahdollisimman pikaisesti. Stressihormoni kortisolilla on paljon huonoja puolia. Onko esim. kiloja alkanut tulla lisää?
Älä nyt täysjyvää ehdota, pahinta suoliston vihollista.
Vierailija kirjoitti:
Kiloja ei ole tullut lisää, ja stressi vain tässä pahenee kun mietin koko ajan kuolenko kohta tähän tautiin ja mikähän mulla mahtaa olla..
Et sä mitään kuole. Laita ruokavalios kuntoon, niin alat voida paremmin.
Ei täysjyvä ole mikään pahin suoliston vihollinen!
Vierailija kirjoitti:
Ei täysjyvä ole mikään pahin suoliston vihollinen!
Kyllä on.
Voisi olla myös keliakia tai alopecia.
Keliakiasta en tiedä, mutta toi aloplecia ei ainakaan. Toistaiseksi kaikkialla on vielä hiusta, eikä mitään kaljuja läikkiä ole, vaikka hiukset ovatkin ohentuneet.
Välillä, kun voin henkisesti paremmin, on mulla oireetkin helpottanut..
Aloita joku harrastus, joka vie ajatuksia muualle!
Keliakiaa epäilen minäkin, kokeile vaihtaa gluteenittomaan. Jätä mielellään myös maitotuotteet pois.
Vierailija kirjoitti:
Muutin tänä syksynä toiseen maahan, jonka jälkeen on alkanut aivan kummalliset oireet.
Hiuksia lähtee todella runsaasti ja hiukset on ohentunut varmaan puolella. Hiukset ovat myös tosi kuivat, ja vaikka kävin kampaajalla niin hetken päästä ne tuntuivat taas samanlaiselta, ?vaikka huonot latvat leikattiin pois. Nyt olen alkanut myös kiinnittää huomiota, että ripsiäkin irtoaa huomattavasti enemmän kuin ennen. Ei tosin niin paljoa, että jäisi tyhjiä aukkoja ripsiin. Myös iho on kirjaimellisesti räjähtänyt. Finnejä tulee jatkuvasti, vaikka hoidan kasvojani aamuin illoin.
Ulostamisessakin on erilaisia juttuja. Välillä maha on tosi löysällä, ja välillä taas ummettaa. Yleensä pitkän ummetuksen jälkeen, kun on joutunut äkistämään, tulee peräaukosta kirkasta verta. Mahakipua tai mitään ei kuitenkaan ole. Verta ei tule silloin kun uloste on liukasta ja sen saa tulemaan sen enempää ponnistelematta.
Kurkussa on jatkuvasti proppuja. Flunssasta en kuitenkaan kärsi ja yleisvointinu on koko ajan hyvä.
On alkanut jo pelottaa syöpä.. mitähän tällaiset oireet voisi olla? Pitääkö jo huolestua. Eniten mietityttää tuo verenvuoto ja ripsien lähtö.. :(
Ummetus aiheuttaa helposti verenvuotoa peräaukolta, eli hoida ummetus. Ja lohdutukseksi : mikään syöpä ei aiheuta hiusten eikä ripsien lähtöä, se on ne hoidossa käytettävät lääkkeet kun sen tekee, eli ei sulla syöpä ainakaan sillä perusteella oo
Stressi ja ahdistuneisuus. Tee asioita, joista nautit, lopeta itsesi tarkkaileminen ja murehtiminen, hakeudu ihmisten seuraan, aloita vaikka joku uusi harrastus, syö terveellisesti, nuku tarpeeksi, ulkoile ja harrasta liikuntaa. Jos ei auta, käy lääkärissä ja psykologilla. Tsemppiä, ap!
Kiitos kaikille! Mä oon aina elänyt uskossa, että syöpä voi aiheuttaa hiustenlähtöä, eikä pelkästään syöpähoidot :D no, aina oppii uutta!
Ehkä tää tästä, jos sais ahdistuneisuutta ja stressiä vähennettyä.
Joo tosiaan! Hiustenlähtö ja ripsien lähtö tuskin sulla syövästä johtuu. Ne on ne syöpälääkkeet ja hoidot, jotka sitä sitten aiheuttaa
Tässä on hyviä vinkkejä:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
T.37
Haloo lopeta se stressaus