Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te muut saatte merkitystä elämäänne?

Vierailija
19.12.2016 |

Kun itselläni ei ole rahaa, olen sairas, huonossa ja kuormittavassa työssä. Lapset jo kohta teini-ikäisiä. Ei varaa harrastaa tai matkustaa jne. Jumalaan en usko joten sitä älkää tuputtako.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin just tullut sanomaan sen uskon :)

Vierailija
2/16 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheestä,ystävistä,meditoinnista,kiitollisuudesta,hyvästä ruuasta,syvällisistä keskusteluista mieheni kanssa,seksistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi, että aloin nostaa pikku hiljaa kuntoani. Minulla on selässä vikaa ja alkava osteoporoosi oikeassa lonkassa, mutta pystyin tekemään sen silti. Elämästä tulee mielekkäämpää kun ei ole täysin hautaanmenokunnossa. Ja jos mietit rahaa, niin minä aloin nostaa kuntoani aluksi pitkillä kävelylenkeillä ja intervalliharkoilla: hinta 0 euroa. Neljän kuukauden jälkeen aloitin ryhmäliikunnan, joka on suht halpa. Lisäksi luistelen, luistimet kirpparilta 15 euroa.

Minulla on myös parikin kiinostaava ja mielekästä aivojumpaharrastusta. Kumpaakin voi harrastaa, jos vain on tietokone. Toisen käynnistäminen maksoi sen 35 euroa, kun kävin kansalaisopiston alkeiskurssin, mutta olisin voinut aloittaa ilman sitäkin.

Pää ja kroppa kuntoon ja mielekästä hommaa aivoille ja ruumiille.

Vierailija
4/16 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei siis ole enää seksiä ja en tiedä miksi. Enkä jaksa selvitellä asiaa. Sama liikunnan kanssa. Töiden jälkeen kiva käydä vaan sohvalle. Stressin takia tulee syötyä samoja epäterveellisiä ruokia. Opiskella en jaksa eikä mikään kiinnosta. Kun kaikki kuitenkin kuollaan ilman taivaita ym hömppää niin millään ei ole väliä.

Ap

Vierailija
5/16 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisia harrastuksia on vaikka kuinka, riippuu siitä, mikä voisi kiinnostaa tai mitä aiinakin kannattaisi kokeilla kerran, jos vaikka olisikin kiinnostavaa.

Lukeminen ja elokuvat nyt ihan ekana, ilmaisia. Halpoja kurssejakin löytyy, kunhan etsii. Netistä löytyy foorumeita, pelejä - ei vain videopelejä, vaan mitä tahansa sudokuista pasianssiin, blogeja, artikkeleita, videoita...

Kuulostaa siltä, että työsi tällä hetkellä taitaa kuormittaa ihan liikaa, siihen kannattaa yrittää saada aikaan muutosta/helpotusta. Se voisi selkeyttää muitakin elämänkuvioita, kun yksi pinne alkaa aueta.

Vierailija
6/16 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata palvoa muita, unohda taivaat valmisruuat ja muiden hömpät ja sohvalla löhöilyt ihan kokonaan ja keskity siihen mitä juuri sinä haluat. Ja selvitä ne asiat kukaan muu ei tee sitä puolestasi ja miksi muiden pitäisi, kun oikeasti vain sinä tiedät mitä haluat. Haluat nähtävästi hukata elämääsi, joten ole sitten onnellinen ettei sinulla ole sisältöä elämässäsi vaan tuhlaat aikaasi juuri kuten valitset.

Vierailija
7/16 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla pitää olla päämääriä. Jonkin uuden opiskelu, liikunta, marjan poiminta tms. Vai aiotko pitää ainoana päämääränä hautaa..

Vierailija
8/16 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei siis ole enää seksiä ja en tiedä miksi. Enkä jaksa selvitellä asiaa. Sama liikunnan kanssa. Töiden jälkeen kiva käydä vaan sohvalle. Stressin takia tulee syötyä samoja epäterveellisiä ruokia. Opiskella en jaksa eikä mikään kiinnosta. Kun kaikki kuitenkin kuollaan ilman taivaita ym hömppää niin millään ei ole väliä.

Ap

Mä vähän pelkäsin, että sä vastaat noin - eli kysyt mukamas vinkkejä mutta olet jo päättänyt, ettei mikään sua voi auttaa. Ja aika paljon kyllä jaksat tota eksistentiaalista kuolema-taivas-Jumala -juttua veivata ottaen huomioon, ettei asia sua kiinnosta ;)

Ehkä taas kerran siitä puhe mistä puute, mutta voisit silti nousta sieltä sohvaltakin.

t 3

Vierailija
9/16 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piti rakentaa talo mutta tuntuu että sekin jää tekemättä. Ollaan vanhassa ja rapistuneessa talossa sitten. Ja sohvalla en ole vaan töissä. Mutta töiden jälkeen aina liian väsynyt.

Ap

Vierailija
10/16 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse saan vaikeina aikoina apua erilaisten kirjojen lukemisesta. Minua helpottaa siis uppoutua tarinoihin, että ei tarvitse koko ajan miettiä sitä omaa elämäänsä. Minusta kirjoista löytää parhaimmillaan myös vähän eri näkökulmia myös niihin omiin vaikeuksiin. Joskus tietokirjallisuudenkin lukeminen voi ajaa saman asian, minusta on joskus palkitsevaa, että oppii vaikka jostain pienestä asiasta uusia asioita ja itse olen innostunut lukemaan lisää, kun on yhdestä kirjasta löytynyt joku "polku" toiseen asiaan. Self-help kirjallisuuskin toimii joskus. Kirjastoissa on usein nykyisin lukemisen "personal trainereita", jos haluaisit lukea, mutta et oikein itse löydä innostavaa lukemista omassa elämäntilanteessasi. Lukiessa itse rentoudun ja virkistyn työpäivän jälkeen ehdottomasti paremmin kuin esimerkiksi telkkaria katsellessa. 

Lukemisharrastuksen myötä olen myös innostunut aikuisopiskeluista ja uusista taideharrastuksista. Näiden kautta olen saanut uusia tuttavia ja tuntuu siltä, että ihan uusia maailmoja on auennut. Eli tätä kautta elämä ei tunnu niin merkityksettömältä kuin joskus aiemmin. Hetkittäin ehkä, mutta ei todellakaan suurta osaa ajasta.

Vierailija
11/16 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoilen täällä AV:lla naisille.

Vierailija
12/16 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Haasta itsesi. Aseta itsellesi tavoitteita ja pyri etenemään niitä kohden. Kiinnostu uudelleen asioista.

Vierailija
13/16 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ns uskovainen. Tämä pohjustuksena sille, mitä sanon:

Jos ajattelen olevani yksi muurahainen maan pinnalla, elämä on yhtä kärsimystä tai korkeintaan tylsyyttä, kaikki on vain sattumaa ja epäloogista, ja lopulta kuollaan ja haihdutaan pois... Niin tuosta on paha repiä merkityksen kokemusta.

Siksi on välttämätöntä, että tämän elämän sitoo isompaan kontekstiin. Jokaisen pitää itse löytää se konteksti.

Minulla se konteksti on sitä, että mielenkiinnolla odotan, mihin elämä vie. En usko sattumiin.

Vierailija
14/16 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään. Mutta en minä kaipaakaan mitään merkitystä. Elämä vain on, hetki kerrallaan, eikä kaipaa mitään merkityksiä, jotka kuitenkin ovat vain ihmisajatuksia.

Vierailija
15/16 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla pitää olla päämääriä. Jonkin uuden opiskelu, liikunta, marjan poiminta tms. Vai aiotko pitää ainoana päämääränä hautaa..

Ei tuollainen ole kaikille välttämätöntä tai hyödyllistä. Esim. itselläni ei ole elämässäni mitään päämääriä, paitsi elää hetki kerrallaan. Olen hyvin onnellinen ihminen näin. 

Vierailija
16/16 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, valitettavasti kuulostaa siltä että olet liian herkästi valmis tuppaamaan jokaisen asian jota sinulle ehdottaa. Mutta tiedätkö, silloin tilanteesi ei tule muuttumaan. Tässä ketjussa on paljon hyviä ehdotuksia ja uusien asioiden oppiminen - sekä vanhoista toimintatavoista poisopettelu - vaatii omaa panosta. Kokeile jotakin pientä muutosta kahden viikon ajan ja jos se ei sovikaan sinulle, palaa entiseen tai kokeile jotakin uutta taas kaksi viikkoa. Lukeminen on hyvä - sitä voit tehdä sohvalla maatessasi!

Liikunta on mahtavaa, itse suosittelisin joogaa, ihan vain kevyttä ja helppoa eikä mitään kolmostason astangaa. Etsi vaikka Youtubesta vartin joogaopastuksia, se pieni hetki jonka otat joka päivä itsellesi saa taatusti sinussa muutoksia aikaan ja tuo mukanaan ihan uudenlaista motivaatiota. Usko pois - vietin aika monta vuotta elämästäni syrjäytyneenä, sellaiset 15 tuntia vuorokaudessa tietokoneella istuen ja suklaata mättäen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä