Vihaan sitä kun olen syntynyt alkuvuodesta
Vuoden vaihtuminen on aina kauheaa kriiseilyä, kun "taas meni vuosi" ja sitten vielä melkein heti perään omat synttärit. Se vuoden vaihtuminen uuteen jotenkin korostuu, kun synttärit siinä heti perään. Ja sitten taas se oma vanheneminen korostuu, kun ne synttärit on siinä vuoden vaihtumisen jälkeen heti.
Olisinpa syntynyt loppuvuodesta, niin voisi aloittaa uuden vuoden ajatuksella, että lähes vuosi vielä aikaa ennen synttäreitä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Sulla on rankkaa.
Niin on.
ap.
Yhtä nopeasti vanhenet joka tapauksessa eli vuosi per vuosi.
- Jätä miehesi, vika on kuitenkin siinä
- terapia
- soita kriipuhelimeen
- masennu
- eroa töistä
- lopeta opiskelu
Ei tää loppuvuodestakaan syntyminen herkkua oo. Vaihtoehdot juhlia on joko kotona tai baarissa kun esim. piknikille ei viitti mennä lumihankeen ja suurin osa ei jaksa edes tulla, kun on just loppuneet tentit ja ulkona on kylmä ja rahat meni joululahjoihin nii ei oo varaakaan lähteä mihinkään ja osa on jo lähtenyt kotiin jouluksi. Lisäks lapsesta saakka on sanottu että ei viitsi tehdä kakkua kun joulu on kohta ja syödään sillon pullaa yms sitten ja synttärilahja=joululahja. Eli käytännössä mun synttäriä ei noteerata mitenkään. Lapsellista, mutta joskus ois kiva että mua juhlittais samoin kuin sisaruksia ja kavereita.
-N22
Vierailija kirjoitti:
Mutta se vanheneminen ei tuntuisi niin nopealta, jos ne synttärit olisi vasta loppuvuodesta. Voi sen koko uuden vuoden olla rennosti, kun vanhenisi vasta joskus joulukuussa.
Nyt uusi vuosi pitää aina aloittaa uusilla numeroilla iänkin puolesta. Hyi. Masentava alku.
ap.
Kaikille kertyy vuosia samaan tahtiin :)
Koeta olla stressaamatta
:)
Iän mukana tulee ihan oikeita ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ei tää loppuvuodestakaan syntyminen herkkua oo. Vaihtoehdot juhlia on joko kotona tai baarissa kun esim. piknikille ei viitti mennä lumihankeen ja suurin osa ei jaksa edes tulla, kun on just loppuneet tentit ja ulkona on kylmä ja rahat meni joululahjoihin nii ei oo varaakaan lähteä mihinkään ja osa on jo lähtenyt kotiin jouluksi. Lisäks lapsesta saakka on sanottu että ei viitsi tehdä kakkua kun joulu on kohta ja syödään sillon pullaa yms sitten ja synttärilahja=joululahja. Eli käytännössä mun synttäriä ei noteerata mitenkään. Lapsellista, mutta joskus ois kiva että mua juhlittais samoin kuin sisaruksia ja kavereita.
-N22
Kyllä kaikkien pitäisi saada syntyä kesällä. Olisi sopivasti puolivälissä.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Iän mukana tulee ihan oikeita ongelmia.
:D Tämä ongelma tuli vasta iän mukana.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se vanheneminen ei tuntuisi niin nopealta, jos ne synttärit olisi vasta loppuvuodesta. Voi sen koko uuden vuoden olla rennosti, kun vanhenisi vasta joskus joulukuussa.
Nyt uusi vuosi pitää aina aloittaa uusilla numeroilla iänkin puolesta. Hyi. Masentava alku.
ap.
Oikeasti, mietitkö niin paljon ikääsi.
Relaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Syntymäpäivän jälkeen voi ottaa rennosti kun seuraavaan syntymäpäivään on melkein vuosi aikaa. - toinen alkuvuodesta syntynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Syntymäpäivän jälkeen voi ottaa rennosti kun seuraavaan syntymäpäivään on melkein vuosi aikaa. - toinen alkuvuodesta syntynyt
Mutta kun se uuden vuoden juhlinta on sitä, että "uusi vuosi, uudet kujeet, jee jee", niin itsellä sitten vain, että joopa joo, vuoden taas vanhempi, ei tässä kohta mitään uusia kujeita enää jaksa.
Oikeasti nauran täällä, mutta on tämä hirveääkin :D Kohta se vuosi taas vaihtuu. Ehkä otan tuon ylempänä ehdotetun kriisipuhelun.
ap.
Ajattele ap: muut joutuu vuodenvaihdekriisin lisäksi kokemaan vielä erillisen ikävuosikriisin, kun uusivuosi ja syntymäpäivä on niin kaukana toisistaan. Sulla ne sentään tulee samassa paketissa, joka vuosi
Ei sen vian tarvitse olla iso, jos se sattuu olemaan päässä.
Jätä se ikäkriisissä pyöriminen vähän vähemmälle. Tuo on ihan järjetöntä aikuiselle ihmiselle. Tai mene valittamaan vanhemmillesi, yhyy miksi olen syntynyt alkuvuodesta?
Mä olin kuvitellut olevani ainoa tämän asian kanssa painiskeleva. Kiitos ap, että otit asian puheeksi. Minäkin olen tammikuussa syntynyt ja on se kyllä paska kuukausi synttäreille, kaikin puolin. Yritän asennoitua tähän kuitenkin noin kuin vastaaja nro 14 vinkkasi.
Mutta niin; kukaan ei jaksa juhlia synttäreitä tammikuussa, koska vasta on ollut joulut ja uudet vuodet ja juhlakiintiö on tullut täyteen. Lapsena sai aina synttärilahjaksi jotain sellaista, mitä jäi joululahjatoiveista yli. Tammikuussa on kylmä, pitää mennä baariin juhlimaan tai sitten kökkiä kotona, kun ei voi ulkona puistossa juhlia. 18 vuotta kun täytin, oli tosi tyhmää kun olis iän puolesta päässyt baariin, mutta kaikki muut kaverit olivat vielä alaikäisiä niin ei yksinkään sitten viittinyt mennä, piti odottaa toukokuuhun asti, että sai kaksi muuta kaveria mukaan bilettämään. Ainoa funktio tammisynttäreissä oli se, että oli kaveriporukan ainoa täysikäinen ostamaan alaikäisille kavereille tupakkaa ja sen sellaista. Ainoa positiivinen asia silloin nuorena oli se, että sai ekana ajokortin!
Alkuvuosi on ihan paras aika syntyä. Kesä on huono, koska kaikki ovat lomalla. Pahin on tietysti toi joulun aika.
Otan osaa. Sille nyt vaan ei voi mitään, että alkuvuodesta syntyneet vanhenevat nopeammin kuin loppuvuodesta syntyneet.
Kun lapsi syntyy alkuvuodesta on hän vahvempi loppuvuodesta syntyneisiin verrattuna. Kun koulu alkaa saattaa toinen olla melkein vuoden vanhempi kuin toinen lapsi. Siinä iässä se on kehityksessä huima ero niin fyysisesti kuin henkisestikin.
Sulla on rankkaa.