Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi rintaliivien kuppikoot on tehty niin sekavaksi "järjestelmäksi"?

Vierailija
19.12.2016 |

Että 60F onkin sama kuppikooltaan kuin 90A ja sitä loputonta vääntöä rinnakkaiskoosta ym.

Miksei tehdä ympärysmitaltaan täysin muunneltavissa olevia liivejä, esim. välillä 70-95 ja silloin ne kuppikoot olisivat vihdoin ihan samoja kaikille. Eikä mitään ongelmaa asian käsittämisesssäkään olisi. Koska nykyinen "suhteellinen mitoitus" on ihan omituinen. Jos ajatellaan rinnan tilavuutta, se on rinnan koko, eikä mikään rinnan ulkopuolella olevat tekijät kuten jotkut ympärysmitat.

Vihdoin voisi ostaa rintaliivit rintansa tilavuuden mukaan!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun sitten vaikea löytää sopivan kokoisia liivejä?

Vierailija
2/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko, että ostaisit pelkät irtokupit litratilavuuden mukaan, vai?

Onhan niissä liiveissä muutkin mitat olemassa, kuten kupin muoto, niiden etäisyys toisistaan, ympärysmitta, olkaimet, rakenne yleisesti jne. 

Samasta nimelliskoosta huolimatta toiset istuvat toiselle paremmin kuin toisella, samaan tapaan kuin muutkin vaatteet. Eihän kaikki tietynkokoiset housut tai kengätkään ole leikkaukseltaan ja istuvuudeltaan samanlaiset, joten ei rintaliivitkään, tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän tavalla se ympärysmitta olisi täysin muunneltavissa niin, ettei liivin muoto muutu siinä samalla? Haluaisinpa nähdä, miltä minun 85H-kokoiset liivini näyttäisivät muunneltuina 60H:ksi.

Suurin ongelma rintaliivien mitoituksessa on se, että eri merkkien välillä on eroja. Ja liivien muoto määrää sen, mikä koko kenellekin sopii.

Vierailija
4/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millähän tavalla se ympärysmitta olisi täysin muunneltavissa niin, ettei liivin muoto muutu siinä samalla? Haluaisinpa nähdä, miltä minun 85H-kokoiset liivini näyttäisivät muunneltuina 60H:ksi.

Suurin ongelma rintaliivien mitoituksessa on se, että eri merkkien välillä on eroja. Ja liivien muoto määrää sen, mikä koko kenellekin sopii.

On olemassa ainakin yhdet urheiluliivit missä ympärysnauhan kiinnityssysteemi on tarrallinen ja siinä on aika iso kiristysvara.

Vierailija
5/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa ainakin yhdet urheiluliivit missä ympärysnauhan kiinnityssysteemi on tarrallinen ja siinä on aika iso kiristysvara.

Eivät taida olla kovin tukevat liivit. Kuvittelepa, mitä oikeasti rintaa tukevien liivien etupuolella ja olkaimissa tapahtuu, kun tarranauhaa kiristetään tai löysennetään vaikka kymmenen senttiä.

Vierailija
6/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät taida olla kovin tukevat liivit. Kuvittelepa, mitä oikeasti rintaa tukevien liivien etupuolella ja olkaimissa tapahtuu, kun tarranauhaa kiristetään tai löysennetään vaikka kymmenen senttiä.

Joo, tiedän kyllä ettei ole ihanteellinen ratkaisu. Itse olen suorastaan neuroottisen tarkka liivieni hyvästä istuvuudesta. Kunhan heitin kommentin kun tuli mieleen. Lisäksi on Wonderbran kiinnityssysteemi, jota esitellään tässä blogissa

http://www.bigcuplittlecup.net/wonderbra-ultimate-plunge-bra-review-30f/

Vierailija
7/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tiedän kyllä ettei ole ihanteellinen ratkaisu. Itse olen suorastaan neuroottisen tarkka liivieni hyvästä istuvuudesta. Kunhan heitin kommentin kun tuli mieleen. Lisäksi on Wonderbran kiinnityssysteemi, jota esitellään tässä blogissa

http://www.bigcuplittlecup.net/wonderbra-ultimate-plunge-bra-review-30f/

Jestas. Tuo ei ole kiinnityssysteemi vaan rakennusteline.

Vierailija
8/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun niitä kokoja ei kauheasti edes katso vaan ostaa sovittamalla. Ensin etsitään liivimallista sopiva ympärysmitta sovittamalla niitä päälle ilman että laittaa kuppeja paikalleen. Pitää muistaa, että liivin tuli tulee 90% ympärysnauhasta, ei olkaimista. Jos olkaimet pureutuvat olkapäihin ja/tai putoilevat, on ympärys liian löysä.

Kun oikea koko on löytynyt, aletaan sovittamaan kirjainkokoja. Liivi puetaan etunojassa päälle ja rinta vedetään kainalosta asti vastakkaisella kädellä kunnolla sinne kuppiin. Jos yhtään pursuaa kupin ulkopuolelle tissiä niin kokeillaan isompaa kuppikokoa. Videossa demonstroidaan miten rintsikka tulisi pukea päälle

http://www.curvykate.com/blog/this-little-trick-is-the-only-way-to-know…

Vierailija
9/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä yleensä liivejä, mutta joidenkin vaatteiden kanssa haluan ne. Ratkaisuni on ostaa halpoja liivejä, joissa juurikin se kuppikohta on sopiva (rinta sopii sisälle). Ostan ne ja leikkaan muut osat pois, ompelen sitten aluspaitaan/paitaan/alusmekkoon tai joissain tapauksissa suoraan mekkoon esim. vuoreen/alusmekkoon. Ne ovat täydellisiä! Ei varmaan toimi jos rinnat ovat isot ja raskaat, mutta tällaiselle pystylle B-kupille kyllä.

Vierailija
10/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupin leveys muuttuu, vaikka koko olisi rinnakkaiskoossa sama. Muunneltavuus ei onnistu kuin +-1 koon verran.

T. Vaatesuunnittelija

Vierailija
11/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni järjestelmä on hyvin yksinkertainen. 

1. Selvitä ympärysmittasi (alkuun pääset mittaamalla rinnanympäryksesi ja sovitat liivejä, joissa numero on suunnilleen sama). 

2. Sovita eri kuppeja oikealla ympärykselläsi, niin löydät kirjaimesi. 

Ongelma on siinä, että koot vaihtelevat kauppojen välillä. Oma keskiarvokokoni on 75E, sovitan aina sitä ja sitten pienempää/suurempaa tarpeen mukaan. 

Vierailija
12/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki tarvitse tukevia rakennustelineitä. Itse valitsen urheiluliivit mukavuuden perusteella eli nännit on peitetty (toppaus) ja ympärysmitta tarpeeksi löysä, jolloin "liivit" tuntuvat kivalta topilta.

Ja ei, ei ne ala kaikilla roikkua. Olen 50-vuotias.

Vierailija
13/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatelahjoja ostavana miehenä toivoisin selkokielisiä kokoja:

Luumu, mandariini, sitruuna, appelsiini, greippi, hunajameloni, vesimeloni. Sitten noiden perään voisi laittaa kokoja ja muotoja kuvaavia lisämerkintöjä kuten "+,-,>,<," jne.

Vierailija
14/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on omanmalliset rintansa, olivat ne mitä kokoa tahansa. Tuo, miten ympärysmitan muuttuessa rintojen leveys ym. muuttuu, on vain arvelua. Muuttuu tai on muuttumatta. Vain mittatilaustyönä tehdyt rintsikat istuvat oikeasti.

Vierailija
15/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki tarvitse tukevia rakennustelineitä. Itse valitsen urheiluliivit mukavuuden perusteella eli nännit on peitetty (toppaus) ja ympärysmitta tarpeeksi löysä, jolloin "liivit" tuntuvat kivalta topilta.

Ja ei, ei ne ala kaikilla roikkua. Olen 50-vuotias.

Jos et kerran toppia kummempaa tarvitse, ei paikkasi liene rintaliivikeskustelussa. Ja sillä, jolle toppi riittää, ei tosiaan ole kudosta "roikkumaan" eli painovoiman kohteeksi.

Vierailija
16/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luumu, mandariini, sitruuna, appelsiini, greippi, hunajameloni, vesimeloni. Sitten noiden perään voisi laittaa kokoja ja muotoja kuvaavia lisämerkintöjä kuten "+,-,>,<," jne.

Ikävä kyllä oikea koko on vasta puoli voittoa, rintaliiveissä on satoja erilaisia leikkauksia eikä kaikki tosiaankaan käy kaikille vaikka koko olisikin oikein. Rintaliivin leikkaus tulee sopia käyttäjän rinnan muotoon.

Vierailija
17/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellei tyttöysyäväsi ole käynyt Tallinnassa suurentamassa rintojaan, ei hedelmiin perustuva kokotaulukko oikein toimi. Eikä se silti kerro miten liivit oikeasti istuvat päällä. Koko voi olla greippi+, mutta sellaiset liivit voivat silti olla vääränkokoiset tai huonot päällä.

Osta lahjakortti ja menkää yhdessä valitsemaan.

Vierailija
18/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tuskaillut tätä myös. Ja rasittavaa on se, että tosiaan ne koot eivät ole aina samanlaiset, joten yhdestä liivimallista on pakko ottaa pahimmillaan 4 koko sovituskoppiin mukaan. Eli saman ympäryksen kaksi eri kokoa ja isommasta ympäryksestä molempien rinnakkaiskoot. Mulla kun on juuri siinä rajoilla, mikä ympärys sopii. Osa liiveistä on materiaaliltaan napakampia ja otettava isompi ympärys, toiset taas joustaa sen verran, että pienempi ympärys on parempi.

Vierailija
19/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi kun niitä kokoja ei kauheasti edes katso vaan ostaa sovittamalla. Ensin etsitään liivimallista sopiva ympärysmitta sovittamalla niitä päälle ilman että laittaa kuppeja paikalleen. Pitää muistaa, että liivin tuli tulee 90% ympärysnauhasta, ei olkaimista. Jos olkaimet pureutuvat olkapäihin ja/tai putoilevat, on ympärys liian löysä.

Kun oikea koko on löytynyt, aletaan sovittamaan kirjainkokoja. Liivi puetaan etunojassa päälle ja rinta vedetään kainalosta asti vastakkaisella kädellä kunnolla sinne kuppiin. Jos yhtään pursuaa kupin ulkopuolelle tissiä niin kokeillaan isompaa kuppikokoa. Videossa demonstroidaan miten rintsikka tulisi pukea päälle

Juuri näin! Itsellä "kainalotissi" antaa ilmi liian kapean kupin. Lisäksi samalla valmistajalla voivat koot vaihdella reippaasti liivimallien välillä, joten sovittaa pitää. Yhdestä mallista käy DD-kuppi, toisesta pitää olla F, ennenkuin istuu. Alusvaatteet eivät loppujenlopuksi ole kovin hyvä lahjaidea. Isommissa ko'oissa varsinkin liivit ovat kalliita ja huonosti istuvina hukkaan heitettyä rahaa. Miehet vois ostaa vaan jotain suklaata.

Vierailija
20/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut?