Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit ovat keskimäärin tosi osaavia

Tyytyväinen potilas
18.12.2016 |

Miksi niitä aina mollataan?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille ollaan kateellisia, iso palkka ja työ arvostetulla alalla. Ei pelkoa työttömyydestä.

Vierailija
2/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska osaa ei kiinnosta pätkääkään mikään muu kuin saada potilas äkkiä ulos. Sitten on tietysti vielä nämä jotka eivät ymmärrä suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä

Vierailija
4/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska osaa ei kiinnosta pätkääkään mikään muu kuin saada potilas äkkiä ulos. Sitten on tietysti vielä nämä jotka eivät ymmärrä suomea.

Juurikin näin

Vierailija
5/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuus käymään joskus Kouvolan pääterveysasemalla, niin selviää ihan minuutissa, että miksi.

Vierailija
6/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on yli viisi miljoonaa google-lääkäriä.

Vierailija
7/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä täysin eri mieltä. Mitään perussairauksiakaan ei tunnisteta. Itse olen tiennyt kaikki sairausdiagnoosini ennen lääkäreitä ja täysin oikein, ja niitä on saanut jankuttaa niille vuositolkulla ennen kuin ovat edes lähetteen tutkimuksiin laittaneet ja se virallinen diagnoosi on sitten tullut.

Vierailija
8/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- aina ja aina. Lääkäreitä on verraten helppo mollatta moensatakin syystä. Yksi on juuri tuo, että moni lääkäri kuvittelee ja luulee osaavansa vähän liian paljon.

Muita syitä on myös kysymys siitä, mikseivät lääkärit esimerkiksi suostu tavalliseen vuorotyöhön muiden ammattiryhmien tapaan?

Miksi liian moni lääkäri kuvittelee pystyvänsä potilasturvalliseen lääkärin toimeen vielä 24 tunnin päivystämisen jälkeen?

Minkä muun ammattiryhmän annetaan niin vapaasti kilpailla oman työnantajaansa vastaan?

Kun lääkärit uhkaavat lakkoon menolla he perustelevat sitä kutsumuksella ja odotus on että suuri yleisö nyökyttelee ja taputtaa, että totta kai lääkäreille pitää maksaa vaativa työ ja pitkät opinnot vrt. kun hoitajat ilmaisevat, että ois kiva saada hieman lisää liksaa saavat hoitajat päällensä kasan sontaa ja syytteen kansantalouden vaarantamisesta.

Vierailija
9/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kokemusta siitä, että olen tiennyt sairauteni lääkäriin mennessä. Kautta rantain kertonut epäilyksen, että lääkäri saa sitten "tietää". Tiedon lisääntyminen on muuttanut ja muuttaa lääkärin ammattia, mutta tietysti (jokainen) ammattikunta pitää kynsin ja hampain kiinni oikeudestaan alansa tietoon. Tulevaisuudessa on varmasti ihan tavallisia, että esimerkiksi kännykän kameraa hyödyntävä sovellus osaa diagnosoida vaikkapa silmätulehduksen.

Vierailija
10/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä vuorotyöstä kuin 8. Hoitaja tekee vuorolisällä töitä milloin vain, lääkäri päivystää. Ehkä sote tuo muutoksen.

Vierailija
11/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juuri tuoretta kokemusta hyvästä hoidosta, paneutuvasta sairauden tutkimuksesta, ystävällisestä käytöksestä ja ripeästä toiminnasta päivystyksessä Meilahdessa. Ja kyseinen lääkäri on ulkomaalaistaustainen. Hyvin sujui keskustelu suomen lisäksi myös englanniksi.

Vierailija
12/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä itsekin sanoa, että kaikki lääkäri- ja hammaslääkärikokemukset ovat olleet ihan mukavia, eivät ainakaan huonoja koskaan.

Vierailija
13/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen terveyteen ja sairauteen vaikuttaa niin moni asia, toinen valittaa että vähän hengästyttää ja istun tässä vähän kyllä se tästä, toinen huuta apuun ylilääkäriä ja isäjumalaa, ensimmäisellä massiivinen sydäninfarkti ja toista vähän närästää lanttulaatikko.

Tee siinä sitten oikea diagnoosi.

Vierailija
14/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kunpa olisivatkin...

Vierailija
15/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on juuri tuoretta kokemusta hyvästä hoidosta, paneutuvasta sairauden tutkimuksesta, ystävällisestä käytöksestä ja ripeästä toiminnasta päivystyksessä Meilahdessa. Ja kyseinen lääkäri on ulkomaalaistaustainen. Hyvin sujui keskustelu suomen lisäksi myös englanniksi.

Miksi tätä alapeukutetaan? Eikö ole hyvää että sairaalassa saa hyvää hoitoa? Ja englannin mainitsin siksi, koska se potilaan äidinkieli ja huonokuntoiselle potilaalle oli helpotus puhua omalla äidinkielellä.

Vierailija
16/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä alapeukutetaan? Eikö ole hyvää että sairaalassa saa hyvää hoitoa? Ja englannin mainitsin siksi, koska se potilaan äidinkieli ja huonokuntoiselle potilaalle oli helpotus puhua omalla äidinkielellä.

En minäkään tajua miksi mammat haluavat että kaikilla on vain huonoja kokemuksia lääkäreistä. Siksi alapeukuttavat jos joku joskus sanoo jotain positiivista. Mammat ovat kummallisia.

Vierailija
17/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm nojaa..kun lukee oma kannasta noita lääkäreiden kuvauksia minusta niin.... :D

Vierailija
18/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lääkärit monesti tyrkyttävät hormoneja sekä mielialalääkkeitä. Aina "auttaa" markkinoiden kalleimmat e-pillerit naisten joka vaivaan ja monesti myös masennus diagnoosia tarjoillaan tarjottimelta vähintään joka toiselle potilaalle.

Tämän asian takia on hieman luotto lääkäreitä kohtaan karissut.

Vierailija
19/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreitä on erilaisia, on mukavia ja epämukavia lääkäreitä. Aivan kuten kaikissa muissakin ammateissa.

Vierailija
20/22 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pääosin vain mukavia kokemuksia niin lääkäreistä, sairaanhoitajista, kätilöistä, ensihoitajista kuin terveydenhoitajistakin. Ihan mukavia ihmisiä aina ollut, hyvin ammattitaitoisia ja ymmärtäväisiä, varsinkin sairaanhoitajat ovat olleet kaikista sydämellisimpiä. Kokemusta on Espoosta ja Helsingistä niin yksityiseltä kuin julkiseltakin puolelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan