Tekeekö se Nooasta jotenkin erityisen kunnollisen, että hän osaa laittaa laukkunsa naulaan saunaan mennessä?
Vai miten Ukko Nooa-laulun sanat tulisi ymmärtää?
Kommentit (1716)
Vierailiia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua onko tämä keskustelu yhä hengissä :D t. Alkuperäinen Ap
APUA ittelles, jos oot OIKEA AP. Et arvannut, mitä sait aikaan.
OIKEASTI luulen et oot NOOA keräämässä kunniaa kunnollisuudestasi - hih hih.
Mä luulen, että oikeasti Nooa oli mitä kunnollisin mies. Olisi tullut 100 säkeistöä urotöistä - siispä tehtiin lyhyt laulu siitä ainoasta saunalaukusta, jota alunperin EI laitettu naulaan = ainoa moka miehellä.
Kun tätä yksinkertaista sävelkulkua käytetään soittotunneilla alkeiden opetteluun, hyvä et on lyhyt viisu...
🏡🏡-terveisin Sadut arkista
Hei AP,
oletko muistanut lukea mihin aloituksesi on johtanug???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vaikea olisi vammaisempaa aihetta löytää. ovatko loputkin mammat syöneet taikasieniä.
😉😉😉
.
Näinhän se vaan on: Joko tajuaa tätä ketjua... tai sitten eiMolemmat tahoillaan ok
Näin
Sama.
Just!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ollut hauska loru aikoinaan. Ei kannata olla niin tosikko, leikkiä hiukan.
😉😙😙
Just joo näin...Mielikuvitus kehiin, hauskaa saa olla, vaikkei aina niin totisia tarinoita, eikö vaan???
❤😋❤
Vierailija kirjoitti:
Nooa on Dannyn esi-isä, he molemmat polveutuvat jännämiehestä.
😄😐😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kenen laukun Satu otti???!!!
Satu tuli saunasta, otti laukun naulasta. Mahdollisesti olemme paljastaneet pitkään vaietun rikoksen!
Hehe, jos siellä laukussa olikin Nooan vaatteet?! Nooa-parka on joutunut soittamaan munasillaan paikalle apua.
Soittamaan?? Millä???
Savumerkeillä kait tuolloin viestiteltiin...😉
Vierailiia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tositarina kymmenen vuoden takaa:
silloinen poikaystäväni ja minä menimme poikkiksen perheen mökille kahdestaan. Oli romanttista ja ihanaa ekana päivänä. Tokana päivänä lämmitettiin sauna ja oli tarkoitus viettää rauhallinen ilta ja nauttia kauniista kesämaisemasta. No... kun sauna oli lämmin minä olin pukkarissa nopeampi ja menin jo saunaan kun mies vasta riisutui. Miehellä oli mukana pieni kangaskassi, jossa tuotiin mökistä (25m suunnilleen mökin ja saunan väliä) saunajuomat. Miehellä meni pukkarissa pitkään, mutta tuli vihdoin perässäni saunaan.
Kun lähdin ulos saunasta, jotta olisin mennyt järveen pulahtamaan, huomasin että pukkarissa oli se meidän juomakassi lattialla. Mies oli ripuloinut kassiin, eikä ollut nostanut sitä edes naulaan.
Se ei todellakaan ollut kunnon mies ja erottiin parin kuukauden päästä, tämä oli yksi niistä syistä.Unohdit mainita poikkiksen nimen, että me kunnon naiset /miehetkin osattais saunareissuillamme vältellä tätä ripulilaukkua nostelematta sirä naulaan.
Taisi olla Nukko Ooalainen, tunnen miehen, VAROKAA saunomasta hänen laukkunsa kanssa
Nukko Ooalainen???😉😉😉
Kyl ol tungosta savusaunal äsken. Ol sisar ja oma mies, toinen sisar ja kolmas, velimies. Naapurin emäntä kaffel käi, saunaan ei tohtint. Pimeää rupes oleen, vast aamun valjetessa näkee tulko puhast. Löylyt ol hyvät.
Takarivin Tauno kirjoitti:
Hoi kaikki, tervetuloa saunaan Tytti Yliviikari, Juice, Paavo Väyrynen, Ulla-Maija Aaltonen, Jarkko Ahola, Iines-ankka, Nestori Miikkulainen, Suhmuran Santra, Doris ja Pekka Puupää
Oletko tosissas? Tytti? Miksi Tytti?
Vierailiia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kenen laukun Satu otti???!!!
Satu tuli saunasta, otti laukun naulasta. Mahdollisesti olemme paljastaneet pitkään vaietun rikoksen!
Hehe, jos siellä laukussa olikin Nooan vaatteet?! Nooa-parka on joutunut soittamaan munasillaan paikalle apua.
Soittamaan?? Millä???
Savumerkeillä kait tuolloin viestiteltiin...😉
Ei Suomessa käytetty savumerkkejä. Jo tuolloin tiedostettiin cultural appropriation.
Vierailija kirjoitti:
Takarivin Tauno kirjoitti:
Hoi kaikki, tervetuloa saunaan Tytti Yliviikari, Juice, Paavo Väyrynen, Ulla-Maija Aaltonen, Jarkko Ahola, Iines-ankka, Nestori Miikkulainen, Suhmuran Santra, Doris ja Pekka Puupää
Oletko tosissas? Tytti? Miksi Tytti?
Miksi ei? Pitäähän Tytinkin saunoa, olen suvaitsevainen ihminen😉
Vierailiia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista turhanpäiväistä paskaa täällä saa kirjoitella sivutolkulla, muttq sitten todella monet keskustelut ihan oikeasta asiasta poistuu. On tämä kyllä yks vitsi koko keskustelupalsta!
Kyllä vaan, vitsi on koko ketju, voi vitsit, miten naurattaa!!!
Kyllä suomalaisista löytyy tämmöistä kansanperinteen kerääjää edelleen... vrt Elias L. aikoineen, kun kiersi tuohireppuineen keräämässä kirjallisuutta...
Pääsiköhän reissuillaan saunaan?
Laittoikohan laukkunsa naulaan?
Ei ainakaan unohtunut tekstit matkan varrelle.
Voi mitä sanailua!
Hauska ketju❤😋❤
En lukenut koko pitkää ketjua onko kukaan jo kirjoittanut, että Ukko Nooan aviomies on nimeltään Kunto.
Ukko Nooa, Ukko Nooa, oli Kunnon mies.
Aviopuoliso on nimeltää Kunto Nooa, mikäli Ukko otti puolisonsa sukunimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos satu ja Nooa ovatkin harrastaneet salaista tavaranvaihtoa. Nooa on jättänyt naulaan oman laukkunsa, jonka Satu on sovitusti ottanut, ja päinvastoin. Mitähän niissä laukuissa on oikein ollut?
Tätä valaisee peräpohjalainen, se korjattu versio vuodelta 1983:
"Satu tuli saunasta
otti naukun laukusta"
Tarkistakaapa mummoiltanne, etteivät he olisikin laulaneet juuri tätä versiota.
Monenlaisia versioita...
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko pitkää ketjua onko kukaan jo kirjoittanut, että Ukko Nooan aviomies on nimeltään Kunto.
Ukko Nooa, Ukko Nooa, oli Kunnon mies.
Aviopuoliso on nimeltää Kunto Nooa, mikäli Ukko otti puolisonsa sukunimen.
Joo. Tätä aihetta on käsitelty jo aiemmin, kannattaa kyl lukea koko ketju, on aivan hulvattomia juonen kulkuja... taatut naurut ainakin itsellä. Pitääpäs joskus aloittaa alusta...
Tänään taas sauna kuumana:
Täten kutsuna ilmoitan Hector, Olli Haapakangas, Diandra, Arvi Lind, Aaro Niinistö ja Kassi-Alma. Tervetuloa!
Ukko Nooa lupas saunan lämmittää.
Ukko-Nooa viittaa tietysti juutalaiseen Nooaan Vanhassa Testamentissa.
Kunnon mies ymmärtääkseni taas että Nooa oli kunnollinen koska Jahve valitsi hänet selviytymään ja myös VT kuvailee häntä kunnon uskovaksi.
Onko kappale suomalainen edes? Kuulostaa saksalaiselta tai keskieurooppalaiselta melodialta.
Kun olin pieni, äiti lauloi minulle versiota "Ukko Nooa oli kunnon mies. Kun hän meni hissiin, rapu puras tissiin.." jne. En lukenut koko ketjua niin en tiedä onko muut kuulleet saman version. Miksi hississä oli rapu, ja miksi puri tissiin? Miestissiin?
Vierailija kirjoitti:
Kun olin pieni, äiti lauloi minulle versiota "Ukko Nooa oli kunnon mies. Kun hän meni hissiin, rapu puras tissiin.." jne. En lukenut koko ketjua niin en tiedä onko muut kuulleet saman version. Miksi hississä oli rapu, ja miksi puri tissiin? Miestissiin?
Onpa outo versio, en oo ikinä kuullu. Aiemmissa ketjun versioissa ukko meni myllyyn, sika potkas pyllyyn. Outo tämäkin. Kerhossa pyyhki verhoon - on myös käsitelty.
Jos ehdit, luepa alusta asti, on todella 'naurettavia' juonen käänteitä 😉😉😉
Josko tämä ukko nooa olis ihan vain laulu, eikä mikään fakta.
Kannattaisi opetella ymmärtämään mitä lukee.
(satuja, runoja, aforismeja, faktaa, tilastoja, tiedekirjoja, laulun sanoja jne....)