En ymmärrä miten esim joku vegaani kehtaa vaatia erikoisruokavaliota kylässä
Itse en voi syödä ruisleipää tulee hirvee ummetus. Olin kylässä ja oli jäätävä nälkä ja sitten tarjottiin leipää kun ei muuta ollut. En kehdannut sanoa mitään vaan söin kiltisti yhden palan ruisleipää :( en kehdannut valittaa. tuskin siitä vielä kovin paha ummetus tulee niin yhden pystyin ottamaan vaikka muuten en ole varmaan puoleenvuoteen syönyt ruisleipää. Mutta tässä se taas nähtiin. Vegaanit yms on vitun itsekkäitä!
Kommentit (73)
Hei kamoon, jos haluat provota, niin panosta ensi kerralla vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Oletpas typerä.
Oletko vegaani?
Kun ei vaadi.
Ystävällistä on ilmoittaa etukäteen niin että isäntäväellä on aikaa ottaa ruokavalio huomioon jos niin haluavat, mutta mikään pakkohan se ei ole.
Itse en tapaa kutsua sellaisia ihmisiä joiden mieleistä ruokaa en halua/aio tehdä.
Ei jumalauta että ihminen voi olla noin vitun tyhmä kuin sinä!! Syö väkisin ruokaa mistä sairastuu kun ei saa suutansa auki ja sitten valittaa ja haukkuu anonyymisti muut jotka eivät ole samanlaisia vatipäitä.
Vaikka tämä on provo, niin olen pitkälti samaa mieltä. Vegaanit ovat päättäneet, että he eivät syö mitään eläinperäistä, joten myös minulla on oikeus päättää, että en syö jotain tiettyjä asioita. Minulla on myös oikeus kertoa tämä kyläillessä kaikille ja urkkia, onko ruuanlaitossa käytetty esim. mitä tahansa jauhoja, koska minähän en jauhoja syö. Enkä hedelmäsokeria. Enkä mitään sellaista eläintä, joka tottelee nimeä.
Siinäpä sitten miettivät, että mitä minulle voi tarjota.
Sama koskee keliaakikkoja. Vittu minä mitään sairaalakeittiötä pyöritä
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee keliaakikkoja. Vittu minä mitään sairaalakeittiötä pyöritä
Juuri näin!!!
Olisit sanonut, ettet voi syödä ruisleipää ja ollut ilman. Niin oli vegaanitkin tehneet, olleet ilman kun ei ole sopivaa tarjoilua.
Mun moraali ei yksinkertaisesti anna periksi syödä eläinperäisiä tuotteita, joten en niitä väkisin kenenkään muun mieliksi syö. Jos kysytään erityisruokavaliota, niin ilmoitan sen. Jos ei, niin yleensä mainitsen etukäteen kylään kutsujille, että mua varten ei kannata laittaa mitään, kun en käytä eläinperäisiä tuotteita. Jos jossain tapahtumassa/juhlissa ei aiota ottaa vegaaniruokavaliota huomioon se on täysin ok, kunhan tiedän asiasta etukäteen niin että osaan varata omat eväät.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämä on provo, niin olen pitkälti samaa mieltä. Vegaanit ovat päättäneet, että he eivät syö mitään eläinperäistä, joten myös minulla on oikeus päättää, että en syö jotain tiettyjä asioita. Minulla on myös oikeus kertoa tämä kyläillessä kaikille ja urkkia, onko ruuanlaitossa käytetty esim. mitä tahansa jauhoja, koska minähän en jauhoja syö. Enkä hedelmäsokeria. Enkä mitään sellaista eläintä, joka tottelee nimeä.
Siinäpä sitten miettivät, että mitä minulle voi tarjota.
On sulla oikeus joo. Jos kutsuisin sut kylään niin pyrkisin kyllä laittamaan sulle sopivaa ruokaa, mutta jos olisi ilmiselvää että "erityisruokavaliosi" olisi silkkaa vittuilua etkä noudattaisi vastaavaa kotona, pitäisin sua melko erikoisena ja epäkohteliaana tapauksena.
Olen vegaani enkä ikinä pyydä mitään erikoiskohtelua. Syön ja juon pöydästä mitä pystyn. En tee numeroa jos ei paljon ole. Aina voin ottaa esim. salaattia, leipää ja vettä. Kahvi mustana menee hyvin. Monet kaupan keksit ovat vegaanisia jne.
En muutenkaan ymmärrä tätä pakkomiellettä jostain tarjottavista. Jos menemme miehen kanssa jonnekin kylään ja tarjolla on keksejä, pullaa, leipää yms. Mies (ortorektikko) ei aivan varmasti ota mitään muuta kuin kahvia. Mikä ihmeen paniikki niille ihmisille oikein tulee?
Mies ei kuole nälkään vierailun aikana ja minulla on käsilaukussa aina pähkinöitä, jos nyt sattuisi heikottamaan :D Sitten yritetään tarjota aivan mitä tahansa tai pahoitellaan naamat punaisina. Pahinta on kun ruetaan tuputtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen vegaani enkä ikinä pyydä mitään erikoiskohtelua. Syön ja juon pöydästä mitä pystyn. En tee numeroa jos ei paljon ole. Aina voin ottaa esim. salaattia, leipää ja vettä. Kahvi mustana menee hyvin. Monet kaupan keksit ovat vegaanisia jne.
Niin ja jos ei ole kyläpaikka jossa tiedän olevan vegaanista ruokaa, syön ennen kylään menoa.
En nyt ymmärrä. Miten se vegaaneihin liittyy, että ap on tahdoton nössö, eikä kehtaa sanoa kylässä ollessaan että tulee kipeäksi jos syö ruisleipää?
Mikä ihmeen paniikki niille ihmisille oikein tulee?
Tähän minäkin haluaisin vastauksen. Miksi ihmiset panikoivat jos vieraat eivät halua syödä pullaa / keksiä /kakkua?
Hei.... Fakta on, että teidän niitä ns. ruokianne ei kukaan muutenkaan haluaisi syödä, mutta jostain syystä sitä on pakko koittaa tuputtaa milloin kenellekin. Ja sitten vielä loukkaannutte, jos joku haluaa tietää, mitä siinä on, tai mainitsee, mitä suostuisi noin periaatteessa syömään, kun kerta isäntäväki haluaa väen vängällä tunkea ruokaa vieraiden kurkkuun, jotta tuntisi olevansa oikein parempaakin väkeä.
Lopettakaa ruikutus. Oletusarvoisesti jos kutsutte jonkun kylään, niin hän syö pöperöitänne vaan armosta teitä kohtaan.
Ymmärrän sen jos vaikka pirkko-kalervo menisi kylään ja hän sattuisi olemaan vegaani. Pöydässä on vain tuotteita jotka sisältää eläinperäisiä tuotteita tai ihan lihaa ja siksi pirkko-kalervo tyytyy pelkkään mustaan kahviin tai teehen. Mutta sitten menisi hulluksi jos pirkko-kalervo alkaisi vaatimaan että nyt pöytään sellaista jota hänkin voi syödä, vaikkei isäntäväellä sellaista vain ole antaa. Kaikissa on edes sitä kananmunaa tai maitoa, joka ei pirkko-kalervolle käy.
No kyllä mua alkaa nolottamaan, jos tarjolla on vaikkapa laktoosia sisältävää tarjottavaa kun en ole muistanut että vieraalla on laktoosintorelanssi. Kuitenkin tarkoitus on kahvitella ja että vieras saisi edes sen yhden keksin napostella kahvin/teen kanssa, niin tuntuu kuin olisi jotenkin pettänyt vieraan, jos ei voikkaan mitään syödä.
Eri asia jos ei muutenvain halua syödä, on esim. laihiksella tms. silloin ei nolota (eli tarjottavat ei ole mitenkään vääriä, vaan vieras itse on vain päättänyt olla syömättä).
Jos ei makkarat kelpaa ni sitten on syömättä.
Oletpas typerä.