Venäläinen tv-kanava: Game 2 Winter selviytymissarja, jossa kilpailijat joutuvat 9 kk selviytymään Siperiassa, kuin tosielämän "Nälkäpeli"
Venäläinen tv-yhtiö alkaa ensi kesänä nauhoittaa uudenlaista Game2: Winter -selviytymissarjaa, jossa osanottajat joutuvat selviytymään yhdeksän kuukautta rankoissa oloissa Novosibirskiä ympäröivissä metsissä. Sitä on luonnehdittu tosielämän ”Nälkäpeliksi”, joka on tuttu kirjoista ja elokuvista.
Sarjan osallistujiksi hyväksytään parikymmentä miestä ja naista, ja heidän täytyy olla yli 18-vuotiaita ja terveitä. Nauhoitukset kestävät heinäkuun alusta aina huhtikuun alkuun.
Sää voi vaihdella yli 30 asteen helteestä alle 40 asteen pakkasiin. Tv-kanava aikoo näyttää 2 000 kameran avulla yötä päivää, miten osallistujat selviävät Siperian pakkasista, karhuista ja susista. Tuottajien mukaan mitkä tahansa selviytymiskeinot tulevat kysymykseen, jopa raiskaukset ja murhat.
– Täytyy kuitenkin ymmärtää, että poliisi tulee ja korjaa sinut talteen. Olemme Venäjän valtakunnassa ja meidän täytyy totella Venäjän lakeja, tuottajat sanovat Siberian Times -lehdessä.
Osallistujat saavat kantaa mukanaan veitsiä, mutta aseita ei sallita. He allekirjoittavat vastuuvapautuslomakkeet ja saavat etukäteen selviytymiskoulutusta entisiltä Spetsnaz GRU -erikoisjoukkojen jäseniltä.
– Torjumme kaikki osallistujien vaatimukset, vaikka nämä tapettaisiin tai raiskattaisiin. Meillä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Se selviää asiakirjasta, jonka osallistuja allekirjoittaa ennen sarjan alkamista, järjestäjät korostavat.
Osallistujat voivat muodostaa joukkueita tai yrittää selviytyä omin päin. Heillä voi olla mukana sata kiloa varusteita, ja Nälkäpelin tavoin katsojat pystyvät lahjoittamaan suosikeilleen lahjoja. Ongelmiin ajautunut tai leikin kesken jättävä kilpailija voi painaa satelliittipuhelimen paniikkinappulaa, minkä jälkeen hänet pelastetaan.
Päästäkseen mukaan on maksettava 10 miljoonaa ruplaa eli noin 154 000 euroa tai saatava tarvittava määrä yleisöääniä. Voittajalle tai voittajille on luvassa 100 miljoonan ruplan eli noin 1,5 miljoonan euron palkintopotti.
Kommentit (225)
Taisi mennä suu suppuun kun täytyy ketoosissa syödä porsastakin 10 kiloa jouluaattona. Voithan syödä possun sijaan raakoja rottia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tulee ihan mieleen viimekesänä tv:stä näkynyt leffa, missä rikkaat osallistujat lähetetään saarelle, jossa pitäs alkaa leikkimielinen aseselviytymiskisa, mutta kilpailusta tuleekin tosinta totta..
Nimi?
Al
Se jakso missä Bundy ampuu Marcyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja miksei kukaan muu tajua, ettei siellä tarvitse mitään metsästää? JOS ON VARARAVINTOA mitä sulattaa. Pelkkä vesi riittää. Pieni sivujoki tai talvella lumi. Monta kuukautta voi kölliä ketoosissa esim. 20-30 kilon vararavinnolla. Karhuista mallia.
Aseet on kielletty, mutta ansat ilmeisesti ei. Toisaalta ansoja on suht helppo rakentaa itsekin. Pienistäkin elukoista saa hyvää ravintoa, sitten ei tarvi painia susien kanssa kun kiertää vaan ansareitin ja vetelee raakana kitaan.
Meeppä sitten köllimään metsään ketoosiisi nyt vaikka seuraavat 1½ kk ja katsotaan sitten uudestaan?
Palaa sitten kommentoimaan. Mä en jaksa juosta yhden rotan perässä jos mahdollisuutena on saada suurriistaa/varastaa sitä pedoilta parin keihään ja veitsen avulla.
Vararavinnolla eläminen tarkoittaa sitä, että juot vain vettä. Olen ollut ketoosissa puolisen vuottakin, ei siinä ole mitään kummallista, varsin luonnollinen tila ihmiselle. Rottien perässä ei tarvi juosta, ja eiköhän tuolla ole myyriä ja muita enemmän kuin rottia. Suurriistan sijaan suosittelisin kalastusta, voi olla hyvät apajat ja terveellisempääkin se on kuin liha.
Mene kokeilemaan äläkä täällä ulise. Tuli sitten vastaamaan ketooseistasi. Tajuatko, että 23 astetta läppärin edessä ei tarkoita samaa kuin ulkona -30 pakkasta.
Kyllä tajuan. Elän Lapissa ja olen ollut usein yli -40 asteen pakkasessa. Olen ollut metsässä, olen nukkunut metsässä, olen hengissä. Nyt olen kyllä läppärin edessä :D
Käki nyt alkuun se 1½ kuukautta ketoosissasi. Palataan sitten asiaan poju.
No ei minulla nyt ole tarvetta ketoosille, ensi viikolla pitää syödä kinkkuakin :D Ps. olen 50-vuotias nainen, joka pärjää mainiosti luonnossa ja pakkasella.
Ideasi on huono vitsi. Kyllä ne on ketoosissa siellä ameriikan surviittorissakin ja saa lämmintä vettä (ei kylmää, joka laskee ruumiinlämpöä), elävät helteessä (ei energiahukkaa kuin sateella ja tuulella) saavat riisiä, hampurilaisia yms yms. ja osa meinaa ennen loppua silti katketa ketooseihin jo vähän yli kuukauden jälkeen.
Sinä meinaat vedellä 9kk ketoosissasi ja talvipakkasissa. Sais nähdä nyt alkuun sen 1½ kk ulkona syömättä talvella. Toki jos sulla on 200 kg ylimääräistä..
En minä sentään 9 kuukautta aikonut olla :D
30 kg on kuitenkin useampi kuukausi. Ketoosissa on se ja sama onko talvi vai kesä. Tuollainen kitudieettiketoosi on huono verrattuna vesipaastoon. Se pitää suoliston ja vatsan käynnissä, ja ihan turhaan. Sekottaa pään.
Pieniä ansoja ja kalastusta sitten lisäksi, ja mukavat oltavat niin kiepissä, iglussa kuin laavussakin olosuhteiden mukaan. Siellä olisi varmaan hienot maisemat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja miksei kukaan muu tajua, ettei siellä tarvitse mitään metsästää? JOS ON VARARAVINTOA mitä sulattaa. Pelkkä vesi riittää. Pieni sivujoki tai talvella lumi. Monta kuukautta voi kölliä ketoosissa esim. 20-30 kilon vararavinnolla. Karhuista mallia.
Aseet on kielletty, mutta ansat ilmeisesti ei. Toisaalta ansoja on suht helppo rakentaa itsekin. Pienistäkin elukoista saa hyvää ravintoa, sitten ei tarvi painia susien kanssa kun kiertää vaan ansareitin ja vetelee raakana kitaan.
Meeppä sitten köllimään metsään ketoosiisi nyt vaikka seuraavat 1½ kk ja katsotaan sitten uudestaan?
Palaa sitten kommentoimaan. Mä en jaksa juosta yhden rotan perässä jos mahdollisuutena on saada suurriistaa/varastaa sitä pedoilta parin keihään ja veitsen avulla.
Vararavinnolla eläminen tarkoittaa sitä, että juot vain vettä. Olen ollut ketoosissa puolisen vuottakin, ei siinä ole mitään kummallista, varsin luonnollinen tila ihmiselle. Rottien perässä ei tarvi juosta, ja eiköhän tuolla ole myyriä ja muita enemmän kuin rottia. Suurriistan sijaan suosittelisin kalastusta, voi olla hyvät apajat ja terveellisempääkin se on kuin liha.
Mene kokeilemaan äläkä täällä ulise. Tuli sitten vastaamaan ketooseistasi. Tajuatko, että 23 astetta läppärin edessä ei tarkoita samaa kuin ulkona -30 pakkasta.
Kyllä tajuan. Elän Lapissa ja olen ollut usein yli -40 asteen pakkasessa. Olen ollut metsässä, olen nukkunut metsässä, olen hengissä. Nyt olen kyllä läppärin edessä :D
No ei minulla nyt ole tarvetta ketoosille, ensi viikolla pitää syödä kinkkuakin :D Ps. olen 50-vuotias nainen, joka pärjää mainiosti luonnossa ja pakkasella.
Ideasi on huono vitsi. Kyllä ne on ketoosissa siellä ameriikan surviittorissakin ja saa lämmintä vettä (ei kylmää, joka laskee ruumiinlämpöä), elävät helteessä (ei energiahukkaa kuin sateella ja tuulella) saavat riisiä, hampurilaisia yms yms. ja osa meinaa ennen loppua silti katketa ketooseihin jo vähän yli kuukauden jälkeen.
Sinä meinaat vedellä 9kk ketoosissasi ja talvipakkasissa. Sais nähdä nyt alkuun sen 1½ kk ulkona syömättä talvella. Toki jos sulla on 200 kg ylimääräistä..
30 kg on kuitenkin useampi kuukausi. Ketoosissa on se ja sama onko talvi vai kesä. Tuollainen kitudieettiketoosi on huono verrattuna vesipaastoon. Se pitää suoliston ja vatsan käynnissä, ja ihan turhaan. Sekottaa pään.
Pieniä ansoja ja kalastusta sitten lisäksi, ja mukavat oltavat niin kiepissä, iglussa kuin laavussakin olosuhteiden mukaan. Siellä olisi varmaan hienot maisemat.
Pieni kalastus, veden haku, ansojen tarkistus ja ja ja.
Ilmaista energiaa ei ole olemassakaan. Ihminen kuluttaa enemmän energiaa kylmällä. Esim. kolminkertainen kulutus ei ole mitenkään ihmeellinen ja sitten noita muita puuhia tehdessä, sekä tietenkin kylmä vesi kylmentää kehoasi, joka taas vaatii lisää energiaa sen takaisin lämmittämiseen. Juu know?
Kannattaa myös muistaa sosiaalinen aspekti.
Jos yksi varastaa muilta, muut kääntyvät häntä vastaan.
Joku on väkivaltainen jotain toista kohtaan, häneen ei voi luottaa, eli ei vaikka auteta tilanteessa, jossa hän loukkaantuu.
Jos kerran alue on niin pieni, ettei ruokaa riitä kaikille, niin pakostihan ihmiset ovat tekemisissä keskenään. Ihminen on sosiaalinen olento, muutamassa viikossa alkaa kaivata juttuseuraa.
Saa olla aika hc-erakko, että 9kk on yksin metässä.
Ensimmäiset kilpailijat joka tapauksessa luovuttavat parin päivän sisällä, jos eivät ruokaa saa.
Kolmasosa parin viikon sisällä.
Useimmat siinä vaiheessa, kun pakkanen alkaa olla yli 10 astetta. Muutama jörrikkä saattaa sinnitellä pitkäänkin, mutta jos ruokaa ei saa ja pakkanen kylmettää, niin sitä alkaa muistella, että minkäköhän takia makaan täälä metsässä, kun voisin olla kotona lämpimässä. Nälkä muuttaa ajattelua, ei enää tee pitkäkantoisia ratkaisuja, vaan siinä hetkessä toimivia. Eli vaikka miten tietäisi, että kolmen kuukauden päästä voittaisi kasan rahaa, se ei konkretisoidu, jos tuntuu että jäätyy hengiltä. Sitten ehkä myöhemmin ärsyttää, kun on kotona, mutta yksin pakkasessa asiat ovat suurempia.
Siinä vaiheessa ei se miljoona ruplaa tunnu missään, kyllä oman terveyden laittaa etusijalle, jos varpaat ovat jäätyneet.
Ei se pelkkä metsässä olo ole kummoinen haaste, eikä edes kylmyyskään pahimmasta päästä. Jos ei ruokaa tosiaan ole tarjolla moneen päivään, tai sairastuu tai loukkaantuu, niin peli on siinä.
Yritäppä flunssassa tai keuhkokuumeessa mennä kalastelemaan tms. Kyllä ennen ihmiset kuoli perussairauksiin.
Luultavasti pelissä annetaan haasteita ja kilpailuja, joilla voi voittaa sen laavun ja kasan ruokaa ja minkkiturkin, jolla selviää paremmin. Luultavasti myös lääkäri on käytettävissä, viimeistään siinä vaiheessa kun helikopterilla haetaan.
Ja tavaroiden varastaminen toisilta: ehkä tavarat on tuotannon puolesta, jolloin ne luetaan heidän omaisuudekseen, eli ovat vaan lainassa, eli rikosta ei siinä mielessä tapahdu.
Tavaraa saa sadan kilon edestä mukaan. Miksi siis asua kämäsessä kuopassaan tai iglussa kun puuta on ympärillä ja kirveen saa mukaan.
Rakentaa itselleen pienen korsun ja vuoraa sammaleella, joesta tai järvestä kiviä ja savea niin voi rakentaa takankin halutessaan.
Tutustumalla muihin kisaajiin on ihan hyvät selviytymis mahdollisuudet.
riisiä, vitamiineja, kuivattuja hedelmiä, yms kuivattua ruokaa, joita sitten hyödyntää talvella. Kesän käyttää sitä mitä luonnosta löytää.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti laki sitten sallii tuollaisen, koska kaikkea idiotismia ei ole tajuttu kieltää ennalta.
Tarkoitit tällä mitä?
Noissa ohjeissahan sanottiin, että kilpailijat eivät milläänlailla ole lakien yläpuolella, eli heitä koskevat lait ihan samalla tavalla, kuin muitakin ihmisiä. Eli jos teet rikosken, vastaat siitä ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni kalastus, veden haku, ansojen tarkistus ja ja ja.
Ilmaista energiaa ei ole olemassakaan. Ihminen kuluttaa enemmän energiaa kylmällä. Esim. kolminkertainen kulutus ei ole mitenkään ihmeellinen ja sitten noita muita puuhia tehdessä, sekä tietenkin kylmä vesi kylmentää kehoasi, joka taas vaatii lisää energiaa sen takaisin lämmittämiseen. Juu know?
Niin. Ketoosissa poltan n. 30 kg kerättyä vararavintoa eli RASVAA. Fläsää, laardia, you know? Sitten alan syödä sitä kalaa ja riistaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku on väkivaltainen jotain toista kohtaan, häneen ei voi luottaa, eli ei vaikka auteta tilanteessa, jossa hän loukkaantuu.
Jos kerran alue on niin pieni, ettei ruokaa riitä kaikille, niin pakostihan ihmiset ovat tekemisissä keskenään. Ihminen on sosiaalinen olento, muutamassa viikossa alkaa kaivata juttuseuraa.
Ensimmäiset kilpailijat joka tapauksessa luovuttavat parin päivän sisällä, jos eivät ruokaa saa.
Useimmat siinä vaiheessa, kun pakkanen alkaa olla yli 10 astetta. Muutama jörrikkä saattaa sinnitellä pitkäänkin, mutta jos ruokaa ei saa ja pakkanen kylmettää, niin sitä alkaa muistella, että minkäköhän takia makaan täälä metsässä, kun voisin olla kotona lämpimässä. Nälkä muuttaa ajattelua, ei enää tee pitkäkantoisia ratkaisuja, vaan siinä hetkessä toimivia. Eli vaikka miten tietäisi, että kolmen kuukauden päästä voittaisi kasan rahaa, se ei konkretisoidu, jos tuntuu että jäätyy hengiltä. Sitten ehkä myöhemmin ärsyttää, kun on kotona, mutta yksin pakkasessa asiat ovat suurempia.
Siinä vaiheessa ei se miljoona ruplaa tunnu missään, kyllä oman terveyden laittaa etusijalle, jos varpaat ovat jäätyneet.
Ei se pelkkä metsässä olo ole kummoinen haaste, eikä edes kylmyyskään pahimmasta päästä. Jos ei ruokaa tosiaan ole tarjolla moneen päivään, tai sairastuu tai loukkaantuu, niin peli on siinä.
Yritäppä flunssassa tai keuhkokuumeessa mennä kalastelemaan tms. Kyllä ennen ihmiset kuoli perussairauksiin.
Luultavasti pelissä annetaan haasteita ja kilpailuja, joilla voi voittaa sen laavun ja kasan ruokaa ja minkkiturkin, jolla selviää paremmin. Luultavasti myös lääkäri on käytettävissä, viimeistään siinä vaiheessa kun helikopterilla haetaan.
Ja tavaroiden varastaminen toisilta: ehkä tavarat on tuotannon puolesta, jolloin ne luetaan heidän omaisuudekseen, eli ovat vaan lainassa, eli rikosta ei siinä mielessä tapahdu.
Ihminen ei kuole muutamassa päivässä ruuan puutteeseen! Vettä pitää saada koko ajan, mutta kevyesti voi olla syömättä jos on vararavintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi joku esim raiskaisi tai tappaisi tuolla? Kun voi olla monta voittajaa?
Ensinnäkin 9 kuukautta on niin pitkä aika että minä en kykenisi olemaan nussimatta niin kauaa. Tulisin hulluksi.
Toiseksi tuolla saa varastaa toiselta tavaroita ja ruoan etsiminen on erittäin vaikeata. Eli kun sinä ehkä saat jotain ruokaa niin toinen voi tulla ja varastaa ruokasi ja tavarasi.
Psykopaatilta kuulostat. Siis onko miehet näin eläimiä tänä päivänäkin, etteivät pysty käteen vetämällä olemaan ihmisiksi?! Miehet pitäis varmaan kuohita, niin ihmiskunta pelastuisi. Ketään ei sivistynyt ihminen alista millään tavalla, missään olosuhteissa.
Ei ehkä kannata ihan yhden jampan perusteella tehdä yleistyksiä. Minä olen ollut pelkkien käsieni varassa jo usemman vuoden, eikä tee tiukkaakaan. Pitäisköhän ilmoittaua kyseiseen kisaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsästäisin talvella susia ruuaksi. Net ei pärjää lumessa. Kokemusta on.
Ensinnäkin sudet on tulla eri susia kuin Suomessa. Tuolla on ympäri vuoden lumi maassa.
Toiseksi millä metsästät niitä susia? Sinulla on vain puukko.
Kolmanneksi toisin kuin Suomessa niin tuolla sudet ovat isolla alueella ilman ihmisen vaikutusta. Eli niillä on isot laumat. Onnea yritykselle mennä yksin puukon kanssa susilauman kimppuun.
Siis tuollahan EI ole lunta ympäri vuoden. Siperiassa on kesäisin parhaimmillaan 40 astetta plussan puolella.
Mä en tajua ihmisiä, jotka tässäkin ketjussa selittävät, että hyväksyvät tämän ja jokainen saa tehdä mitä lystää jne. Venäjällä oikeuslaitos on aika erilainen ja on ihan oikeasti mahdollista maksaa itsensä lähes mistä tahansa ulos, jos vaan on tarpeeksi rahaa. Tässä konseptissa on juuri se riski, että tonne menee niitä, jotka epätoivoisesti tarvitsisivat palkintosummaa ja sitten jo valmiiksi upporikkaita extremistejä, jotka haluavat vaan päästä estoitta sikailemaan.
Ja kisan lopussahan palkintosumma jaetaan, joten tässä vaiheessa fyysisesti voimakkaammalla on hyvät mahdollisuudet koittaa saada heikompi kisasta ulos esim. juuri raiskauksen tai muun väkivallan avulla. Kameratkaan eivät kykene tallentamaan kaikkea. Ja jos oot ite joku normityyppi, jonka vastassa on oikeudessa suunnilleen joku oligarkkisuvun vesa niin mahdollisuudet voittaa on mitättömät. Tää vaikuttaa todella epäinhimilliseltä konseptilta ja toivon ettei ainakaan tässä muodossa toteudu. Missäköhän vaiheessa tuodaan gladiaattoritaistelut takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei kuole muutamassa päivässä ruuan puutteeseen! Vettä pitää saada koko ajan, mutta kevyesti voi olla syömättä jos on vararavintoa.
Koitapa tuo selittää näille, jotka syövät kahden tunnin välein "terveellisiä täysjyvää sisältäviä välipaloja pitääkseen verensokerin tasaisena". :)
Eikö olisi vain helpompi ryhtyä palkkamurhaajaksi, jos se raha tosiaan saa tappamaan? Silloin ei olisi pelkoa niistä kameroistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi joku esim raiskaisi tai tappaisi tuolla? Kun voi olla monta voittajaa?
Ensinnäkin 9 kuukautta on niin pitkä aika että minä en kykenisi olemaan nussimatta niin kauaa. Tulisin hulluksi.
Toiseksi tuolla saa varastaa toiselta tavaroita ja ruoan etsiminen on erittäin vaikeata. Eli kun sinä ehkä saat jotain ruokaa niin toinen voi tulla ja varastaa ruokasi ja tavarasi.
Psykopaatilta kuulostat. Siis onko miehet näin eläimiä tänä päivänäkin, etteivät pysty käteen vetämällä olemaan ihmisiksi?! Miehet pitäis varmaan kuohita, niin ihmiskunta pelastuisi. Ketään ei sivistynyt ihminen alista millään tavalla, missään olosuhteissa.
Tietyissä kulttuureissa tuo on ihan normaalia, mikä tietysti herättää kysymyksen, miksi jossain halutaan elää kuin keskiajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsästäisin talvella susia ruuaksi. Net ei pärjää lumessa. Kokemusta on.
Ensinnäkin sudet on tulla eri susia kuin Suomessa. Tuolla on ympäri vuoden lumi maassa.
Toiseksi millä metsästät niitä susia? Sinulla on vain puukko.
Kolmanneksi toisin kuin Suomessa niin tuolla sudet ovat isolla alueella ilman ihmisen vaikutusta. Eli niillä on isot laumat. Onnea yritykselle mennä yksin puukon kanssa susilauman kimppuun.
Siis tuollahan EI ole lunta ympäri vuoden. Siperiassa on kesäisin parhaimmillaan 40 astetta plussan puolella.
Siperiahan on erittäin laaja alue myös etelä-pohjoissunnassa Mongoliasta/Kiinasta aina Jäämerelle asti. Novosibirsk, minkä seudulla kisa käydään on eteläisintä Siperiaa ja sijaitsee etelämpänä, kuin Kööpenhamina. Silti toki talvet silläkin seudulla ankarampia, kuin meillä täällä.
Kannattaa lyöttäytyä toisten kaveriksi, sitten kameroilta ja muilta piilossa tappaa ja syö nämä kaverinsa.
Nimi?