Pitäisitkö huonona joululahjana, jos saisit lapseltasi...
... lahjakortin teatteriin?
Olen siis parikymppinen nuori, ja miettinyt pääni puhki lahjaa vanhemmilleni.
Ensin mietin leffalippuja, mutta sitten tuli mieleeni, että teatteriliput voisi olla kivempi idea? Lataisin siis tietyn summan, jolla he saisivat lunastaa liput haluamaansa näytökseen.
Vanhempani melko harvoin tekevät mitään yhdessä, välillä perheen kesken käydään syömässä ja esim. Leffassa, mutta ajatuksena minusta olisi kiva lahjoittaa vanhemmilleni jotakin yhteistä tekemistä.
Lähinnä nyt siis sitä vaan mietin, että kai tuo teatterilippu on ihan ok, vaikka he eivät tapaakaan teatterissa käydä? Eikös siellä pyöri välillä jotain kivoja komedianäytöksiäkin jne?
Mitä mieltä itse olisit, jos saisit puolisosi kanssa yhteislahjaksi esim. 60e arvoisen teatterilahjakortin?
Kommentit (21)
Mulle kelpaa ihan mikä vain lahja lapsiltani.
Olishan se ihan kiva. Mutta sun pitää tarkistaa ensin meneekö siellä teatterissa sellaisia näytelmiä joita vanhempasi haluaisivat mennä katsomaan.
Olisin otettu! Tuohan on just kiva elämyslahja. Tulisi tehtyä jotain erilaista kuin yleensä.
Se olisi hyvä lahja. Yhteistä tekemistä.ä vanhemmille.
T. 49v äiti
Vierailija kirjoitti:
Olishan se ihan kiva. Mutta sun pitää tarkistaa ensin meneekö siellä teatterissa sellaisia näytelmiä joita vanhempasi haluaisivat mennä katsomaan.
Usein noi on vuoden voimassa, eiköhän sinä aikana nyt yksi katsottava pätkä ole...
Ap tässä. Kiitos kannustavista kommenteista:) Katselinkin, että tuo lahjakortti olisi vuoden voimassa, eli uskoakseni sinä aikana ohjelmistoon voisi tulla näytös, mitä haluaisivat mennä katsomaan.
Tuo summa vaan aiheuttaa päänvaivaa, en tahtoisi, että he siihen joutuvat (ainakaan paljon) lisää rahaa käyttämään, mutta ajatuksena myös pöhköä, että kortille jäisi esim. 10e ylimääräistä..
Olenko aivan väärässä, jos laskisin yhden lipun hinnaksi sen about 30e ja lataan kortille kuusikymppiä?
Minulle kelpaisi. Toisaalta saatan kyllä käydä teatterissa muutenkin, joten sikäli en ehkä muistuta vanhempiasi.
Parhaita ovat kuitenkin lahjat, joista ei kerry tavaraa kotiin, ja sellainen lahjahan teatterilippu olisi. Jos vanhempiasi ei teatteri kiinnosta, niin ehkä he voivat dumpata lahjan eteenpäin jollekulle josta on siitä iloa (lahjan antajana en moisesta pahastuisi).
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Kiitos kannustavista kommenteista:) Katselinkin, että tuo lahjakortti olisi vuoden voimassa, eli uskoakseni sinä aikana ohjelmistoon voisi tulla näytös, mitä haluaisivat mennä katsomaan.
Tuo summa vaan aiheuttaa päänvaivaa, en tahtoisi, että he siihen joutuvat (ainakaan paljon) lisää rahaa käyttämään, mutta ajatuksena myös pöhköä, että kortille jäisi esim. 10e ylimääräistä..
Olenko aivan väärässä, jos laskisin yhden lipun hinnaksi sen about 30e ja lataan kortille kuusikymppiä?
Pystyykö lahjakortilla ostamaan myös teatterin kahviosta? Silloin tuon voi ns tuhlata vaik pullakahveihin väliäajal.
Jos heitä kiinnostaa teatteri, varmasti hyvä lahja. Mutta jos eivät ole yhtään teatteri-ihmisiä niin voi jäädä vähän hämmentynyt olo, miksi tämmöistä tyrkytät.
Vierailija kirjoitti:
No mitä siellä teatterissa liput yleensä maksaa?
Ei minua lahjan saajana häiritsisi, vaikka joutuisin maksamaan lisäksi omastakin pussistani jonkin verran. Eikä toisaalta pahasti harmittaisi, vaikka muutama euro jäisi käyttämättäkin. Eli ei se niin tarkkaa.
Teatterinäytösten hinnat löytyvät netistä, sieltä vaan katsot hintoja haluamastasi teatterista. Musikaalit tms. on kalliimpia, koska tarvitaan enemmän väkeä (soittajia ja tanssijoita näyttelijöiden lisäksi). Mietit jonkun sopivan summan, voivathan vanhempasi laittaa vähän lisää jos haluavat kalliimpaan näytökseen. Toi 60€ kuulostaa hyvältä, mutta en tiedä hintatasoa ajattelemassasi teatterissa.
Minusta tosi hyvä lahja, mutta itse ostin juuri omille vanhemmilleni liput erääseen esitykseen, josta kuvittelin heidän pitävän. Heidän pitämänsä esiintyjät esiintymässä. Mutta pieleen meni ja pahasti. Äiti ei sitten lähtenyt kun juuri sinäpäivänä keksi kaiken maailman tekosyitä kasapäin joiden takia ei millään voinut lähteä mihinkään. Harmitti kyllä itseä.
Ei kaikki keski-ikäistyneet tykkää teatterista! Hupsu ajatus antaa lahjaksi teatterilippu, jos pariskunnalla ei ole tapana yhdessä missään käydä, tai edes puheeksinole ikinä tullut, että teatterireissu olisi kiva. Itse olisin vähän kiusaantunutkin teatterilipuista ja tulisi vain velvollisuuden tunne käyttää liput, ettei menisi lahjan antajan rahat hukkaan. Mutta ap toki omat vanhempansa tuntee parhaiten, ehkä he osaisivat lipuista ilahtua.
Jos vanhemmat tykkää leffoista mutta eivät käy teatterissa, mikset ostaisi leffalippuja? Itse koen useimmat teatteriesitykset sellaiseksi hieman tekotaiteelliseksi ylinäyttelemiseksi, lähinnä tietyt lastenteatterieistykset iskee ja jsokus kesäteatterit (olen selvästi siis hieman yksinkertainen maultani näissä..) ja kokisin teatteriliput vähän hankalaksi lahjaksi. Teatteriin pitää yleensä myös pynttäytyä, jonka koen stressaavaksi, en rentouttavaksi. Leffa taas on kiva elämys, jonne voi mennä rennosti ja tarjontaakin on niin monenlaista että jotain kivaa aina löytyy. Keski-ikäisyys ei tarkoita sitä, että tykkäisi automaattisesti teatterista.
Vierailija kirjoitti:
Me askaretelemme ja tulostamme "lahjakortin" joka oikeuttaa lippuihin yhteen tiettyyn kesäteatterin ohjelmaan josta arvaan äitini pitävän. Maksamme ne kuitenkin siinä vaiheessa kun hän kertoo mihin näytökseen haluaa, koska on hyvin paljon mahdollista, että hän haluaa mennä jonkun ryhmän kanssa katsomaan jotain tiettyä näytöstä (ja liput ovat ennen juhannusta eri hintaiset kuin juhannuksen jälkeen) - kävisikö teille joku vastaava kuvio?
Todella hyvä lahja. Itse olisin mielissäni teatterilipuista.
Itse ostin viime vuonna juuri oikeaan teatteriin lahjakortit. Käyttivät sitten kesällä kesäteatterissa :)
Ehkä vanhempasi eivät halua viettää aikaa yhdessä.
Olisi yksi mieluisimpia lahjoja mitä kuvitella voin.