Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4-vuotias ottanut uskovaisten isovanhempien posliinisesta seimi-asetelmasta hahmoja leikkeihinsä, nyt emme ole tervetulleita jouluksi

Vierailija
16.12.2016 |

Asetelma oli eteisen matalalla pöydällä esillä. Jeesuslapsi, paimenet, tietäjät ja eläimet + enkeleitä. 4v tytöllämme oli olohuoneessa lego-leikki kesken ja hän oli ottanut noita asetelman hahmoja leikkeihinsä.

Me aikuiset olimme kahvipöydässä ja kun nousimme niin appiukko näki mitä oli käynyt. Hän jyrisi tytölle että älä milloinkaan ikinä ota kysymättä mitään ja anoppi yhtyi kuoroon komentaen lasta, että tuollainen on jumalan pilkkaa.

Tyttö pyysi anteeksi ja pelästyi todella paljon. Koko kotimatkan pyyteli minulta anteeksi ja yritin lohdutella ja muistuttaa että aina täytyy kysyä lupa.

Nyt olin saanut vastaajaan viestin, että minua ja tyttöä ei odoteta jouluksi vierailulle. Eli mies menee sitten vanhemmilleen jos menee. Mitä mieltä? Ei lapsi tuota ilkeyttään tehnyt.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ymmärtämättömiä ihmisiä,tekeekö edes miehesi mieli mennä sinne enää

Vierailija
2/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli ylivedetty reaktio. Mitä helvetin jumalanpilkkaa on panna Joosef legotaloon? Minä jättäisin tuollaisen paikan ihan itse boikottiin jatkossa. Ja katsoisin kyllä, että mieskään ei mene tuollaiseen paikkaan jouluna, jos vaimo ja lapsi eivät ole tervetulleita.

Toisaalta sinun tai miehesi olisi pitänyt vahtia lapsen tekemisiä, ei neljävuotiasta jätetä yksin leikkimään kyläpaikassa, jossa ei ole lapsiturvallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno tarina, kyllä sinusta kirjailija tulee.

Vierailija
4/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, itse en menisi piiiitkään aikaan, eikä menisi kukaan muukaan perheestä. Ja kutsua meille olisi niin ikään turha odotella.

Vierailija
5/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha  mutta provo

Vierailija
6/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
7/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin todella epäuskottavan oloista, eikä liity kyllä ainakaan uskontoon lainkaan. Moni kristitty on hyvin lapsiystävällinen. Mutta jos on totta niin pitäkööt tunkkinsa. Eniten menettävät itse.

Vierailija
8/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhulit ovat juuri tuollaisia ylireagoivia raamatulla päähän iskeviä tosikoita.

Vierailija
9/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totea heille "sallikaa lasten tulla minun tyköni sillä heidän kaltaisten on taivasten valtakunta" (Jeesus)

Lapsi toki toimi väärin kun otti koriste-esineitä. Te toimitte enemmän väärin, kun ette vahtineet lasta. Ukko ja eukko toimivat kaikkein eniten väärin kun nostivat tuollaisen spektaakkelin.

Älkää menkö, minusta miehenkin pitäisi pysyä lapsensa 'puolella' ja jättää menemättä.

Vierailija
10/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaisin että ei ole kovin kristillistä tuollainen kuvainpalvonta, että ei meidän perheelle tollainen pakanajoulu olisi kelvannutkaan.

Olisi todella vakavan kehityskeskustelun paikka jos mies menisi paikkaan jonne lapsemme ei kelpaisi, vaikka kuinka olisi omat vanhemmat. Jos tuolla tavoin pakotetaan valitsemaan, niin kyllä aikuinen ihminen valitsee oman perheensä.

11/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus tuskin olisi pahastunut, päinvastoin. 

Mutta mitä mieheesi tulee, niin jättäisin hänet aivan välittömästi. Hänen olisi pitänyt sanoa vanhemmilleen, etteivät huuda neljävuotiaalle ja hänen ei minkään olosuhteen alla pitäisi mennä vanhemmilleen, jos hänen vaimonsa ja lapsensa eivät ole sinne tervetulleita. Appivanhempasi voivat olla vaikka kuinka seniileitä, mutta miten voit elää tuollaisen miehen kanssa?

Vierailija
12/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat siis juuri stereotypisia himouskovaisia. Pitäisin itsekin aloitustani trollina ennen kun tutustuin miehen perheeseen.

Ap

Vierailija
13/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hihhulit ovat juuri tuollaisia ylireagoivia raamatulla päähän iskeviä tosikoita.

Höpsis. Todellinen hihhuli olisi ilahtunut kun lapsi kiinnostuu seimihahmoista ja olisi lapsen kanssa leikin kautta kertonut keitä seimiasetelman hahmot ovat ja miksi seimen tapahtumaa muistellaan. Sitten ennenpitkää ap olisikin saanu täällä naama norsunvitulla itkeä että miehen vanhemmat aivopesi lapsen joka nyt lukee iltarukouksia, on tämä hihhulien toiminta niin saatanasta että ah ja voi ja kääk.

t. todellinen hihhuli

PS Rauhallista Joulun odotusta kaikille

Vierailija
14/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne kaikki SIAT!

Vierailija
15/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta. T: Papin ja kanttorin miniä

Vierailija
16/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen tavaroiden palvonta ei kyllä sovi edes tiukkojen fundisten tyyliin. Mutta nice try.

T. Oikeassa fundis-suvussa kasvanut

Vierailija
17/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He ovat siis juuri stereotypisia himouskovaisia. Pitäisin itsekin aloitustani trollina ennen kun tutustuin miehen perheeseen.

Ap

No eivät todellakaan ole. Minä olen stereotyyppinen himouskovainen, enkä toimisi niin, eikä kukaan muukaan tuntemani uskovainen. Meille lapset ovat tärkeitä, ja monilla on paljon lapsia.

Vierailija
18/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika, kylässä lapset eivät ikinä tee mitään ilman, että asiaan kysytään lupa. Tämä on ensimmäinen sääntö, joka lapsille pitää kyläilystä opettaa.

Vierailija
19/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskossa sekä lapset että anteeksianto ovat tärkeässä osassa. Ennemminkin s esineiden palvonta olisi jumalanpilkkaa. Ap:n kuvailema käytös ei sovi himouskoviin. Kannattaa tuntea se, mistä laskee luikuria. Uskottavimmat kirjailijatkin tekevät taustatyönsä huolella.

Vierailija
20/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saisi posliinisia seimihahmoja? Ostaisin heti meillekin.

Enkä ymmärrä, miten kukaan jättää 4v:n mummolassa vaille vahtimista. Onko ap laiska vai yksinkertainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän