Mitä mieltä olette Subwaysta?
Itse en tykkää. Tekisivät valmissämpylöitä joita voisi ostaa ohimennen. En tosiaan ehdi ruokatauolla jonottamaan varttia ja sen jälkeen kaivaa laukusta reseptiä sämpylälle ja luetella varttia mitä haluan.
Naurettavaa että johonkin parin euron leipään ihmetellään joka kurkkuviipaleen palasta.
Ei Hesburgerissakaan kysytä kaikkea älytöntä. Mitä siitäkin tulisi jos hese toimisi kuin subi. Laitetaanko sämpylän päälle siemeniä? Otatko yhden vai kaksi suolakurkkua hampurilaiseesi? Haluat kylmän vai lämpimän suolakurkun viipaleen? Laitetaan tomaattia? Laitetaanko ketsuppia? Paistetaanko alapuolinen sämpylä? Laitetaanko pihviä ollenkaan?
Jossain jenkeissä tuo tyhjänpäiväinen lässyttäminen on varmaan on kansallishupia, mutta minä haluan saatana maksamani sämpylän nopeasti.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylihinnoiteltuja höttöisiä sämpylöitä. En ymmärrä mikä näissä hiilaripommeissa vetoaa teineihin.
En tiedä, mutta itse tilaan aina salaatin, jossa on kastike mukaanlaskettuna 7 g hiilihydraattia. En karppaa tms., olen vain joskun laskenut ravintoarvot vakiosalaatilleni.
Kyse oli sämpylöistä kuten varmaan ymmärsit. Myös Heseltä ja Mäkistä saa salaatteja vaikka hampparipaikkoina ovatkin tunnettuja.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ja sama subin myyjä täällä kehumassa omaa puotiaan
Höpöhöpö. En vain tajua, mikä tuossa on niin ylitsepääsemätöntä, jos minä sosiaalisesti kömpelökin tilauksen kykenen tekemään.
Mun mielestä ne ei ole hyvän makusia. Ainoa mistä pidin oli meatball ja sitä ei enää saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ja sama subin myyjä täällä kehumassa omaa puotiaan
Höpöhöpö. En vain tajua, mikä tuossa on niin ylitsepääsemätöntä, jos minä sosiaalisesti kömpelökin tilauksen kykenen tekemään.
Tottakai 99,9999% suomalaisista osaa puhua, toiset eivät vaan halua jonkun kolmen euron sämpylän pohtimiseen käyttää varttia, vaan ottaisivat mielummin hyllystä valmiiksi tehtyjä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai 99,9999% suomalaisista osaa puhua, toiset eivät vaan halua jonkun kolmen euron sämpylän pohtimiseen käyttää varttia, vaan ottaisivat mielummin hyllystä valmiiksi tehtyjä.
Sitten kantsii mennä paikkaan, josta leivän saa valmiina eikä paikkaan, jonka koko konsepti perustuu valinnanvapauteen?
No ei voi verrata heseä/ mäkkäriä subiin.
Joo kaikki on hiilaripaskahöttöä, mutta mielipiteitä on erilaisia.
Mä en halua syödä hampurilaisia ym, kun en halua syödä sitä kummallista majoneesia tai ketsuppimössöä.
Subissa saa itse valita sen hiilarisämpylän väliin täytteet.
Heh, täällä taas antisosiaaliset suomalaiset vauhdissa. Jos bussissa joku istuu alle viiden metrin päässä niin heti on angsti päällä.
Jos on niin järkyttävän ahdistava, henkiseen raiskaukseen verrattava koettelemus tuo Subwayn leivän tilaaminen, niin kannattanee pysyä kaukana.
Yksi ratkaisu voisi tietysti olla se, että kirjoittaa lapulle valmiiksi kaikki mahdolliset tiedot ja ojentaa sen vain mykkänä työntekijälle. Noita lappuja kannattaa monistaa useampi kappale valmiiksi, koska se voi jäädä asiakaspalvelijan haltuun. Esim. sellaisessa tilanteessa, ettei ole tajunnut kirjoittaa lappuun myös "syön täällä" tai "otan mukaan", jolloin myyjä kysyy tätä eikä tuollaisessa ahdistavassa tilanteessa jää muuta vaihtoehtoa kuin paeta paniikissa paikalta itkua tihruttaen.
Minusta taas on hienoa, että saa juuri sellaisen leivän kuin haluaa.
Suomalaisten introverttien ongelmia, jotka tyylikkäästi saadaan peiteltyä sillä, että "ei mua ahdista puhua ihmisille, mutkun kiire...". Ei voi olla niin vaikeaa valita leipä, täyte, kasvikset ja kastike. Aloittajakin saa sen kuulostamaan joltain helkkarinmoiselta ostoslista-suoritukselta. Ei se oikeasti ole. Etenkin jos olet edes kerran aiemmin käynyt tai jos sinulla on tietty täyte mikä on lemppari. Toki jos on oikeasti lounastauolla kiire, niin ratkaisu on helppo: TEE OMAT EVÄÄT, OSTA R-KISKALTA VALMIS LEIPÄ TAI KÄY SIELLÄ HESESSÄ. On se niille pikaruokaloiden työntekijöillekin vittumaista, kun paikalle porhaltaa matroona, jolla on valmiiksi nuttura saakelin kireällä ja kiukuttelee kuin uhmaikäinen "kaikki mulle heti nyt!".
Ei Subwayta ole alunpitäenkään suunniteltu siihen, että sieltä saisi kaiken heti seteliä väläyttämällä mukaan. Sitä varten on Suomi jo väärällään kioskeja, kahviloita ja kaiken maailman kafe picnikkejä. Subwayn pointti on juuri se valinnan vapaus. Jos se ahdistaa, älä käy siellä.
Ei se nyt minustakaan suurta gourmet-ruokaa ole, mutta kuitenkin vähän ravitsevampi vaihtoehto kuin perus juustopurilainen. Minusta ihan hyvä, jos haluaa haukata jotain, muttei huvita ihan ravintolaan mennä, eikä toisaalta syödä hampparia ja ranskalaisiakaan.
Mä tykkään! Inhoon valmiita sämpylöitä, koska ne on aina täynnä suolakurkkuja. Voi ne toki ottaa pois mutta kun ne on mehustunut koko päivän leivän välissä niinnei siinä mikään muu maistu kun ne kurkut...
Ihan hyviä leipiä tekevät. Tilaaminen sos. kammoiselle ahdistavaa, en olis ikinä käynyt jos ei olisi kaverin kanssa yhdessä menty ja hän tilasi edellä. Kylläpä seki onnistuu kun on muutama kerta opeteltua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt käynyt kolme kertaa ja tykkään tosi paljon.
Vuosia sitten kävin sen ekan kerran ja silloin kyllä oli ahdistavaa kun piti sekunnissa miettiä kaikki täytteet erikseen.
Nyt olen uskaltanut käydä uudelleen ja osaan toimia :D.
Se puolikas patonki ja kahvi eilen 5,90.
Ei paha hinta ja maku oli erittäin hyvä .Asiakaspalvelu on tässäkin asiassa tosi tärkeä. Mulla kynnys näihin mennä oli just se että myyjä selvästi oli v---tunut kun en tajunnut systeemiä (eka kerta ).
Nämä kaksi muuta kertaa olleet hyviä kokemuksia :).10cm patongin palanen ja kusinen kahvi 6€? Ei paha hinta? Thäh? Taidat vielä elättää itsesi viikkorahoilla jos tuota pidät hyvänä vastikkeena rahoillesi.
Haha, olen 48v :D. Ei tule viikkorahoja.
Helsingin keskustassa kahvi ja tuon tasoinen sämpylä muualla 9-12e.
Minulle sopii, yritä sinä pärjätä raivosi kanssa :).
tykkään. Tilaamista kannattaa harjoitella kotona, niin ei mene paniikkiin.
Minusta nimenomaan tosi kiva idea, kun saa valita itse täytteet eikä ole mitään tiettyä vakioleipää. Mukavasti saa valinnanvaraa ja onhan sellaisia valmispatonkeja kaupoissa tai muissa ravintoloissa myytävänä, jos tuo Subin systeemi on jollekulle liian hankala tai työläs.
Vierailija kirjoitti:
Mysta patongit on ihan ok, samoin se että saa itse valita. En kuitenkaan käy, kun työntekijöitä kuulemma kohdellaan ikävästi.
Miten subilaisia kohdellaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään just siitä että saan nirsona valita mitä sinne väliin tulee! Ja näin mahdollista saada myös satoja erilaisia leipiä sieltä jos kaipaa vähän vaihtelua
Täällä toinen nirso, joka ottaa Hesessä aina nugetteja, kun hampurilaisessa on kuitenki jotain, mistä en pidä. Subwayssa saa tasan kieltäytyä niistä täytteistä, joista ei pidä. Hesessä sellainen nirsoilu hävettäisi.
Ei tilaamisessa kauan kestä jos ei ole jonoja, esim. päivän subi kokojyväleivällä, mieto juusto, kaikki kasvikset paitsi jalapeno, amerikansinappi kastikkeeksi, ei mausteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään just siitä että saan nirsona valita mitä sinne väliin tulee! Ja näin mahdollista saada myös satoja erilaisia leipiä sieltä jos kaipaa vähän vaihtelua
Täällä toinen nirso, joka ottaa Hesessä aina nugetteja, kun hampurilaisessa on kuitenki jotain, mistä en pidä. Subwayssa saa tasan kieltäytyä niistä täytteistä, joista ei pidä. Hesessä sellainen nirsoilu hävettäisi.
Mua ei hävetä koskaan missään tilata vain sitä mistä pidän. Olin sitten subissa, mäkissä tai fine dining-paikassa kuten Sipulissa. Koska maksan, päätän mitä syön. That's simple.
Miten subwayn kanta-asiakassysteemi on pilattu?
Namnam!