Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vapaaehtoisesti lapsettomilla on niin paljon paremmat parisuhteet?

Vierailija
16.12.2016 |

Olen huomannut, että vapaaehtoisesti lapsettomien parisuhteista puuttuu monia sellaisia negatiivisia piirteitä, jotka vaivaavat vanhempien parisuhteita. Mistä tämä johtuu? Onko DINK-elämä vähemmän stressaavaa? Yhdistääkö vapaaehtoinen lapsettomuus niin paljon, että kumppania haluaa vaalia?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammojen raivoa odotellessa :D

Vierailija
2/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikki on paljon paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon tuon väitteen kun verrataan 30-vuotisia pareja joista toisella lapsia ja toisella ei. Mites kun puhutaan 60-vuotiaista pareista joilla toisella ei lapsia ja toisella ovat jo omillaan. En usko tuohon väitteeseen enää silloin.

Toisin sanoen uskoisin syyn löytyvän elämäntilanteesta ja siitä että toisilla se parisuhde on tärkeämmässä osassa myös silloin kun toisella parilla elämässä on paljon muutakin.

Ps. En ole mamma vaan lapseton opiskelija

Vierailija
4/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no, miehen siskon mies petti miehen siskoa useasti vaikkei lapsia ollutkaan. Ero tuli ja uusi mies pettää myös muutaman vuoden jälkeen. Miehen sisko ei tiedä tästä, vielä. Kyseessä keski-ikäinen pariskunta. Että niin hyvät ja onnelliset suhteet niillä lapsettomilla.

Vierailija
5/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaus: enemmän aikaa ja energiaa panostaa parisuhteeseen.

Vierailija
6/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon tuon väitteen kun verrataan 30-vuotisia pareja joista toisella lapsia ja toisella ei. Mites kun puhutaan 60-vuotiaista pareista joilla toisella ei lapsia ja toisella ovat jo omillaan. En usko tuohon väitteeseen enää silloin.

Toisin sanoen uskoisin syyn löytyvän elämäntilanteesta ja siitä että toisilla se parisuhde on tärkeämmässä osassa myös silloin kun toisella parilla elämässä on paljon muutakin.

Jos vaikka että olisi pari A ja B, joista pariskunta A hommaa lapsen tai vaikkapa 5 ja B, jossa ei tahdota lasta niin näistä luultavammin eroaa pariskunta B. Harvassa on ne lapsettomuuden valinneet parit, jotka olisivat eläneet yhdessä sanotaan vaikka 23- vuotiaasta saakka. 

Omassa tuttavapiirissä riittää lapsettomia sinkkuja, mutta pareja? Yksi. Sen sijaan niitä on jotka ovat löytäneet kumppanin reilusti alle 3- kymppisenä ja ovat yhdessä eläkkeelläkin. Elämässä on kiireellistä aikaa, on alamäkeä ja ylämäkeä. En minä tekisi huonossa parisuhteessa lisää lapsia ihmisen kanssa jota en jaksaisi. Ja ihan parasta on ollut pikkulapsivuodet, silloin lapsia saatiin peräjälkeen ja peitto heilui muutenkin kuin niinä hetkinä kun koitettiin saada tärppiä. 

Eikä minua ärsytä tämä ketju, lähinnä naurattaa. 

Vierailija
7/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän rahaa, jaksamista ja yhteistä aikaa sekä jaetut, usein hedonistiset arvot. Yhdessä ollaan, koska se on mukavaa, ei koska on jonkinlainen perheprojekti päällä.

Vierailija
8/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella ei vain enää ole paluuta entiseen, kun kumppani on muuttunut ruuhkavuosien aikana vieraaksi.

Vierailija
9/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain elämän vaiheessa lapsettomuus voi olla etu mutta kyllä lapsettomillakin pareilla on ongelmia, syviäkin ongelmia, kun tarkastellaan koko suhdetta vuosikymmenten ajalta. Parit joilla on lapsia vaikuttavat onnellisemmilta lapsettomiin pareihin nähden viimeistään siinä vaiheessa kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa. Lapset asuvat kotona kuitenkin vain noin 20 vuotta, parisuhde voi kestää jopa 70 vuotta.

Vierailija
10/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä on vain yksi vela-pariskunta ja mun mielestä se, että heidän liittonsa on kestänyt 30 v, johtuu miehen pitkästä pinnasta ja hyvästä huumorintajusta. Ai niin, mutta miehellä onkin lapsi, jota tosin ei ole koskaan tavannut, eikä lapsesta puhuta mitään, mies luulee, että mekään emme tiedä lapsesta. En tosiaan sitä heti nytkään muistanut, kun nainen on asian mulle tasan kerran maininnut ja kielsi siitä puhumasta.

Toinen lapseton pariskunta on jo 80-v, nainen olisi halunnut lapsen, mies ei. Ja silläkin miehellä on 3 lasta, joita ei ole halunnut tavata eron jälkeen.

En tiedä missä kaikki vela-pariskunnat oikein piileskelee? Vai onko niitä lähinnä alle 30-vuotiaissa, me kun olemme jo keski-iässä ja nekin pariskunnat, jotka julistivat nuorena, että eivät halua lapsia, ovat sitten 35-45-vuotiaina kuitenkin lapsen tai parikin hankkineet.

Vierailija
11/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti lapsettomat pariskunnat ovat yhdessä niin kauan kuin huvittaa.

Vapaaehtoisesti lapsettomat näkevät elämän sellaisena, että elämän tarkoitus on nauttia itse ja kehittää itse itseään.

Eivät he ole parisuhteessa enää silloin, kun toinen tarvitsee jotain tai toinen sairastuu. He eivät jää parisuhteeseen siksi aikaa, kun on kriisi ja vaikeaa, vaan he eroavat.

Vierailija
12/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapsettomat näkevät elämän sellaisena, että elämän tarkoitus on nauttia itse ja kehittää itse itseään.

Eivät he ole parisuhteessa enää silloin, kun toinen tarvitsee jotain tai toinen sairastuu. He eivät jää parisuhteeseen siksi aikaa, kun on kriisi ja vaikeaa, vaan he eroavat.

No huh huh mikä paskaa, kuulostat katkeralta huonossa liitossa olevalta mammalta jolla on 4 lasta joista 2 ad/hd ja yhdellä koliikki.

Vierailija
13/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niillä sitten? Uskon, että on helpompaa siinä vaiheessa, kun toisilla vaikka 3 pientä lasta ja toisilla ei ollenkaan, mutta entä 40 tai 60 v:n jälkeen? Silloinhan vasta voi sanoa, onko liitto onnellinen vai ei. Mulla ei ole ystävissä ja sukulaisissa kuin yksi tällainen pari ja kyllä heillä ihan ongelmia on ollut siinä kuin muillakin, mutta silloin kun meillä oli pienet lapset ja talonrakennus yms., niin heidän elämänsä oli kuin lomaa meidän elämään verrattuna. Oli aikaa toisilleen ja itselleen, harrastuksille, oli rahaa ja sai levätä. Mutta en tiedä nauttisinko itse siitä, että aina olisi samanlaista. Vaikka on ollut väsymystä, niin silti olen nauttinut hirveästi lapsiperheen elämästä, enkä todellakaan vaihtaisi mitään pois.

Ja parisuhdekin on kestänyt ja on nyt lasten ollessa teini-iässä onnellisimmillaan, tähän mennessä. Kaikki yhdessä koettu on liimannut meidät yhteen.

Vierailija
14/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se riipu ihan ihmisistä. Voihan lapsettomilla olla joitain muita stressin aiheita.

Vierailija
15/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat myös eroavat helpommin. Näkeehän täälläkin kommentteja "eroa nyt kun vielä ei ole lapsia mutkistamassa asiaa".

Yhteiset lapset saavat ihmisen helpommin yrittämään parisuhteen korjausta. Lapsettomat saattavat luovuttaa helpommalla eikä jakseta nähdä vaivaa suhteen ongelmien ratkomiseen, vaan mielummin erotaan ja siirrytään uuteen suhteeseen.

Vierailija
16/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi onnellisimpia mun tuntemista ihmisistä ovat työssä käyvät, kohtuulliset tienaaat lapsettomat ja tietoisesti myös puolisettomat miehet. Tosin tunnen heitä vain kolme, mutta he vaikuttavat tyytyväiseltä kaikkeen. 

Vierailija
17/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niillä sitten? Uskon, että on helpompaa siinä vaiheessa, kun toisilla vaikka 3 pientä lasta ja toisilla ei ollenkaan, mutta entä 40 tai 60 v:n jälkeen? Silloinhan vasta voi sanoa, onko liitto onnellinen vai ei.

Onpa omituinen väite.

Vierailija
18/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan syyksi sen että parisuhteeseen voi panostaa enemmän. Vanhemmat joutuvat panostamaan toisiinsa JA jokaiseen lapseen erikseen.

Vierailija
19/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain tällaista tuli itsellenikin mieleen, esimerkkinä tuttavapariskunta: Melkein 15 v yhdessä, kunnes nainen sairastui. Mies jatkoi edelleen samaa elämää, eli harrastukset, matkustelu ym. sillä aikaa, kun toinen on siinä kunnossa, ettei pysty kunnolla liikkumaan. Nainen toki lähti heti kun sai itsensä kuntoon.

Kun on lapsia, on myös huolia niistä. Terveillä 20-40/50-vuotiailla lapsettomilla todennäköisesti on helpompi elämä, joten parisuhdekin voi hyvin. En missään tapauksessa ajattele, että kaikkien pitäisi hankkia lapsia (päinvastoin monen kohdalla!), mutta parisuhteen laatu testataan aina niissä "alamäissä" eikä silloin kun elämä on helppoa. Tietysti lapsettomienkin parisuhteet voivat olla hyvällä pohjalla ja lapsellisten parisuhteet kariutua ekoihin vastoinkäymisiin. Lapsettomassa suhteessa todennäköisesti kestää vain kauemmin nähdä, miten toinen käyttäytyy kun vaaditaan vastuuta ja epämukavuuden sietoa.

Vierailija
20/67 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tällainen pariskunta suvussa. Kadehtittavan onnellinen. Tosin rivien välistä joskus luin, että lapsettomuus on naisen, joka on se sukulaisemme, valinta. Aina kun tämä nainen puhui etteivät he halua lapsia, mies oli täysin hiljaa. Mutta onnellisia he olivat. En osaa sanoa, mistä tuo miehen hiljaisuus johtui. Ehkä se oli jotain muuta. Mutta sitten tuli se vastoinkäymisistä pahin, joka on paha toki kelle tahansa. Mutta mies kuoli, äkillisesti. Kuka vain voi tuossa tilanteessa toki seota, mutta kyllä tämän naisen sekoaminen oli poikkeuksellisen voimakas. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi