Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et toivo kohtuullisen hintaista joululahjaa?

Vierailija
16.12.2016 |

Meillä kaikilla eivät riitä rahat joululahjatoiveiden toteuttamiseen prikulleen. On tietenkin hyvä, että kerrotaan tarkat merkit ja mallit sekä sen mikä miellyttää ja mikä ei miellytä. Joka vuosi minä ihmettelen sitä, mikseivät aikuiset ihmiset toivo nykyään enää mitään kohtuuhintaista joululahjaa? Ei ainakaan minulla ole varaa ostaa joka ikiselle aikuisellekin 50-150 euron hintaista joululahjaa. Erityisesti kun ei ole varsinaisesti kyse ydinperheen jäsenistä.

Tajuan sen, että pikkulapsilla ja teineillä ei ole aina realistista käsitystä aikuisten ihmisten tulotasosta ja sen vuoksi heidän toiveensa voivat olla tolkuttomia. Lapsilla on myös edullisempia lahjatoiveita listassa ja teineille kelpaa aina raha. Käykööt teinit sitten joulun jälkeen ostamassa jotain itselleen mieluisaa.

Tosiaankin ihmettelen juuri aikuisten lahjatoiveita koska suurimmalla osalla pitäisi olla käsitystystä toisten ihmisten taloudellisista resursseista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en toivo mitään. En tarvitse yhtään mitään, jos tarvitsen jotain, niin suklaarasia riittää.

Vierailija
2/10 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en toivo mitään. En tarvitse yhtään mitään, jos tarvitsen jotain, niin suklaarasia riittää.

Siis jos haluaa ostaa jotain/muistaa jotenkin. Ei pitäisi jutella samalla kuin kirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sulle niitä lahjatoiveita esittää? En ole koskaan kuullut, että kukaan aikuinen pyytäisi mitään (tiettyä) joululahjaksi.

Vierailija
4/10 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivonpas. Mietin aina lahjatoiveeni hinnan sen mukaan tai sen alle mitä tiedän kysyjän minulle voivan ostaa. 

Vierailija
5/10 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sulle niitä lahjatoiveita esittää? En ole koskaan kuullut, että kukaan aikuinen pyytäisi mitään (tiettyä) joululahjaksi.

Tuota minäkin ihmettelin.

Vierailija
6/10 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit ja sukulaiset esittävät lahjatoivelistan noin lokakuun lopussa. Ole siinä sitten kaikille iloksi kun olisi omakin perhe lahjottavana.

Vierailija
7/10 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään kalliiden lahjojen pyytäjiä. He ovat ilmeisesti hemmoteltuja kakaroita, jotka ovat aina tottuneet saamaan, mitä pyytävät.

En ole koskaan pyytänyt mitään kallista. Lapsena toivoin tädiltä hiuspinnejä ja niitä sain. Nykyään en saa enää muilta sukulaisilta kuin äidiltä lahjan. Häneltä toivoin Veikkauksen arpaa. 

Vierailija
8/10 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverit ja sukulaiset esittävät lahjatoivelistan noin lokakuun lopussa. Ole siinä sitten kaikille iloksi kun olisi omakin perhe lahjottavana.

Täääh? Sun kaverit pyytää sulta 50-150 euron arvosia lahjoja? Mitä ihmettä? Kaverille voi viedä vaikka glögipullon ja thats it.

Vierailija
9/10 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole ikinä kukaan (omaa puolisoa lukuunottamatta, hän käskystä) aikuinen esittänyt joululahjatoiveita. Ihan absurdi tilanne.

Vierailija
10/10 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Et sitten saa suutasi auki? Että "ei ole varaa ostaa noin kalliita joululahjoja, budjetti on max 15 euroa (tai mitä se nyt onkaan)".

Tuskinpa sun ystävät sullekaan ostelee mitään viiden euron lahjoja, jos itse toivovat kalliita. 

Sulla on muuten ap itse asiassa sama näköharha kuin kavereillasi. Kuvittelet, että OMA taloudellinen tilanteesi on universaali. Koska kaverisi lienevät parempituloisia, he luulevat sinulla olevan varaa - koska sinä olet pienituloinen, kuvittelet, ettei kenelläkään ole varaa.

Huomaatko?

Minä en esitä lahjatoiveita kuin kysyttäessä, mutta jos vaikkapa nyt puolisoni kysyy minulta lahjatoivetta, niin totta munassa kerron sen, mitä haluan. Onneksi meillä on varaa niiden toteuttamiseenkin. Kavereilta en toivo mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi