Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvitellaan että kaksi vihatuinta mediaa Yle ja Hesari lopetettaisiin. Mitä tulisi tilalle?

Vierailija
16.12.2016 |

Tai mistä saisit tietoa maailmalta ja Suomesta? Mistä katsoisit ohjelmia?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Yle lopetettaisiin, tilalle ilmestyisi 500 miljoonaa ylimääräistä käyttörahaa vuodessa. Siis Ylen vuosibudjetin verran.

Vierailija
22/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus että palstapersut jaksavat. Koettakaa nyt hommata oma elämä jo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Yle lopetettaisiin, tilalle ilmestyisi 500 miljoonaa ylimääräistä käyttörahaa vuodessa. Siis Ylen vuosibudjetin verran.

Tuskin. Mainostajat alkaisivat mainostaa enemmän kaupallisilla kanavilla, mikä nostaisi tuotteiden ja palveluiden hintoja, koska mainoskulut sisällytetään hintoihin. Eli maksat aina, kun ostat jotakin.

Vierailija
24/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliöt vihaa, kun eivät muuta ymmärrä.

Sano vielä rasisti, niin bullshit bingo on tältä illalta ohi.

Ei mun tarttenu, hoidit rivin valmiiksi ihan ite. 

Ei sitä lasketa, kultapieni.

Vierailija
25/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että Ylen tai HS:n vastustajien leimaaminen persuiksi tai rasisteiksi vain vahvistaa sen asian, että nämä ns. mediat ovat epärealistisen mamumyönteisiä?

Vierailija
26/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medioita riittää ja näkökulma laajenee, kun ei jää yhden tai kahden varaan. Ulkomaisista medioista saa monesti eri käsityksen asioista, usein paljon laajemman ja tarkemman, kuin lukemalla saman asian ylestä tms, jossa asia on saatettu jopa muuttaa tiettyjä poliittisia tarkoitusperiä palvelevaksi. Medianlukutaitoa kannatta harjoittaa, sillä mediat ovat melkoinen mielipiteenmuokkaaja. Pyrkivät siis vaikuttamaan tietyn suuntaista arvomaailmaa, asenteita ja ajattelua, jolloin sananvapaus ja yksilönvapaus rajoittuu.

Vierailija
27/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että Ylen tai HS:n vastustajien leimaaminen persuiksi tai rasisteiksi vain vahvistaa sen asian, että nämä ns. mediat ovat epärealistisen mamumyönteisiä?

Ymmärrätkö, että tulit juuri todistaneeksi omalta osaltasi minun olevan oikeassa?

; DD

Vierailija
28/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle on jo jäänyt kiinni housut nilkoissa sananvapauden rajoittamisesta ja sensuurista. Miten ihmeessä Suomessa voi vuonna 2016 olla sellaisia ihmisiä, jotka hyväksyvät tämän toiminnan?

Vierailija
29/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että tulit juuri todistaneeksi omalta osaltasi minun olevan oikeassa?

; DD

Et itse asiassa todistanut, vaan todistit itse, että Yle antaa epärealistisen kuvan maahanmuuttajista :D aika noloa.

Vierailija
30/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Medioita riittää ja näkökulma laajenee, kun ei jää yhden tai kahden varaan. Ulkomaisista medioista saa monesti eri käsityksen asioista, usein paljon laajemman ja tarkemman, kuin lukemalla saman asian ylestä tms, jossa asia on saatettu jopa muuttaa tiettyjä poliittisia tarkoitusperiä palvelevaksi. Medianlukutaitoa kannatta harjoittaa, sillä mediat ovat melkoinen mielipiteenmuokkaaja. Pyrkivät siis vaikuttamaan tietyn suuntaista arvomaailmaa, asenteita ja ajattelua, jolloin sananvapaus ja yksilönvapaus rajoittuu.

Niin, ulkomaiset laatumediat eivät koskaan ole itse poliittisen painostuksen tai tarkoitushakuisen propagandan välineitä, saati että taipuisivat kaupallisen painostuksen alla...

Suomen uutisia ei kerro oikeastaan mikään ulkomainen media. Eniten Ruotsin mediat, mutta sielläkin hyvin niukasti ja valikoiden.

Suomalainen media ei harrasta juurikaan järjestelmällistä mielipidemuokkausta. Korkeintaan puoluemedia, mutta sekin yleensä noudattaa journalistisia periaatteita. Yksittäisissä jutuissa voi kuultaa läpi toimittajan oma ajatusmaailma, mutta on suorastaan vainoharhaista kuvitella, että joku riippumattomana itseään tituleeraava suomalaismedia harrastaisi systemaattista mielipiteenmuokkausta. Se tulisi julki kumminkin saman tien, ja siinä olisi ko. tiedotusvälineen maine mennyttä.

Sopii vaikka tarkastella tätä Yle/Sipilä -kohua. Koko kohuhan syntyi siitä, että Ylen toimittajat raivostuivat harvinaisesta yrityksestä asettaa julkaisukieltoja ja vuosivat sen julkisuuteen.

Vierailija
31/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

; DD

Et itse asiassa todistanut, vaan todistit itse, että Yle antaa epärealistisen kuvan maahanmuuttajista :D aika noloa.

Ei, sinähän siinä sitä arvioit, ja tyypillisin persuargumentein. 

Minä en sanonut siitä mitään.

Vierailija
32/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ulkomaiset laatumediat eivät koskaan ole itse poliittisen painostuksen tai tarkoitushakuisen propagandan välineitä, saati että taipuisivat kaupallisen painostuksen alla...

Suomen uutisia ei kerro oikeastaan mikään ulkomainen media. Eniten Ruotsin mediat, mutta sielläkin hyvin niukasti ja valikoiden.

Suomalainen media ei harrasta juurikaan järjestelmällistä mielipidemuokkausta. Korkeintaan puoluemedia, mutta sekin yleensä noudattaa journalistisia periaatteita. Yksittäisissä jutuissa voi kuultaa läpi toimittajan oma ajatusmaailma, mutta on suorastaan vainoharhaista kuvitella, että joku riippumattomana itseään tituleeraava suomalaismedia harrastaisi systemaattista mielipiteenmuokkausta. Se tulisi julki kumminkin saman tien, ja siinä olisi ko. tiedotusvälineen maine mennyttä.

Sopii vaikka tarkastella tätä Yle/Sipilä -kohua. Koko kohuhan syntyi siitä, että Ylen toimittajat raivostuivat harvinaisesta yrityksestä asettaa julkaisukieltoja ja vuosivat sen julkisuuteen.

Oletko ihan tosissasi? Sinusta esim. HS ei ollut selkeästi Clinton-myönteinen? Vielä sopii kysyä, että miksi HS:lle oli tärkeää korostaa Clintonin erinomaisuutta, sillä suomalaisethan eivät noin pääsääntöisesti ole Yhdysvalloissa äänioikeutettuja?

Vierailija
33/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

; DD

Sinä olet leimannut minut jo persuksi ja rasistiksi sillä perusteella, että mielestäni Yle tai HS antaa epärealistisen mamumyönteisen kuvan. Samalla tulit vahvistaneeksi, että HS ja Yle todellakin ovat sitä :D

Vierailija
34/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tahtoo näissä netin keskuteluissa unohtua, että täällä mellastavat ja Yleä, sekä Hesaria vihaavat äärioikeistolaiset eivät edusta Suomen kansan enemmistöä. Eivät edes kovin merkittävää vähemmistöä. 

Kumpikin media on alallaan Suomen suurin ja käytetyin, joten läheskään kaikki eivät näitä medioita vihaa. 

Itse en kumpaakaan mediaa pääsääntöisesti uutislähteenäni käytä, vaan poimin uutiset ja tiedot mistä milloinkin.

Vierailija
35/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

; DD

Sinä olet leimannut minut jo persuksi ja rasistiksi sillä perusteella, että mielestäni Yle tai HS antaa epärealistisen mamumyönteisen kuvan. Samalla tulit vahvistaneeksi, että HS ja Yle todellakin ovat sitä :D

Eli kalastustermein: nielaisit syötin todella nätisti :D

Vierailija
36/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle on jo jäänyt kiinni housut nilkoissa sananvapauden rajoittamisesta ja sensuurista. Miten ihmeessä Suomessa voi vuonna 2016 olla sellaisia ihmisiä, jotka hyväksyvät tämän toiminnan?

Daa.... miten voi Suomessa vuonna 2016 olla noin tyhmiä ihmisiä?

Ylessä uutispäätoimittaja antoi harvinaisen ukaasin jättää Sipilän sidoksia koskeva puinti ajankohtaisohjelmissa (siis ei uutisissa) toistaiseksi sikseen, kunnes eduskunnan oikeusasiamies ottaa sidoksiin kantaa.

Tuo oli niin harvinen ukaasi, että YLEN TOIMITTAJAT hermostuivat ja vuosivat asian Suomen Kuvalehteen. 

Eli homma tuli julki Ylen toimittajien taholta ja juuri siksi siitä nousi kohu, että tuota ei normaalisti tapahdu. 

Minusta oli oikein ja hyvä asia, että kohu nousi ja asiaa puitiin. Mutta teikäläisten tulkinta on ihan vino. Kohuhan nimenomaan todistaa, että jos missään, niin juuri Ylessä toimittajat ovat vapauteen tottuneita ja vaalivat sitä!

Luuletko, että kaupallisessa mediassa ei poliitikot ja päätoimittajan Lions-kaverit painosta ja vaikuta? Oikeesti?

Vierailija
37/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

; DD

Hä? Olenko minä HS?

Nyt sulla vippaa pääkopasta sen verran jo, että enpä taida keskustella kanssasi. Lopeta se dokaaminen nyt!

Vierailija
38/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään muita järkeviä medioita ja viestimiä ja suuntausta kuin nämä 😀

Vierailija
39/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

; DD

Hä? Olenko minä HS?

Nyt sulla vippaa pääkopasta sen verran jo, että enpä taida keskustella kanssasi. Lopeta se dokaaminen nyt!

Ööö... et?

Vierailija
40/46 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tahtoo näissä netin keskuteluissa unohtua, että täällä mellastavat ja Yleä, sekä Hesaria vihaavat äärioikeistolaiset eivät edusta Suomen kansan enemmistöä. Eivät edes kovin merkittävää vähemmistöä. 

Kumpikin media on alallaan Suomen suurin ja käytetyin, joten läheskään kaikki eivät näitä medioita vihaa. 

Itse en kumpaakaan mediaa pääsääntöisesti uutislähteenäni käytä, vaan poimin uutiset ja tiedot mistä milloinkin.

Mitä tekemistä äärioikeistolaisuudella on Ylen ja HS:n puolueellisuuden arvostelun kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän