Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi valittaa aina meillä käydessään, miten kylmät huoneet meillä on. Hohhoijaa.

Vierailija
16.12.2016 |

Miten teroittaa sen päähän, ettei sisällä todellakaan tarvitse olla se +25c joka hänen kodissaan on läpi talven. Meillä 22c ihan sopiva ja viihdytään.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon kylmästä valittajille aina, että lisäämällä vaatetta ei palele. Sisällä pidämme +21/22 ja päälle riittää hihaton tai ohut trikoopaita. Siitä jos vähentäisi olisi alasti.

Vierailija
2/16 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on ainut asia mistä anoppisi valittaa niin saat olla tyytyväinen! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pitäkööt kotonaan sellaista lämpötilaa kuin parhaaksi katsoo. Kylässä pukeudutaan lämpötilan mukaan. Että sikäli sinä et ole yhtään sen enempää oikeassa kuin anoppisikaan.

Vierailija
4/16 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lihava, kun tarkenet noin kylmässä? Läski lämmittää.

Vierailija
5/16 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas palelen aina äitini luona, mutta otan villasukat ja fleecetakin mukaan. Mun äiti taas läkähtyy meillä ja valittaa. Jokainen saa kotonaan pitää just sitä lämpötilaa missä viihtyy. Nautin nyt aikuisena kun vihdoin en palele kotona.

Vierailija
6/16 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos häntä palelee? 

Vierailija
7/16 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kiukkuisten miniöiden kokoontumiset? Ok. Mun anoppi valittaa että meidän keittiön vesihana on vaarallinen. Hän itse kerran jätti sen juoksemaan, eikä huonokuuloisena kuullut sen olevan päällä. Nyt se on sitten tosi vaarallinen hana.

Vierailija
8/16 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden sukulaisen luona on oikeasti +30 sisällä!! Aivan järkyttävän kuuma

Vierailija
9/16 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka vilukissa kirjoitti:

Mä oon hoikka ja hillun kotona noin 20-21 asteessa pelkät alushousut päällä. Musta on ennemminkin outoa että joku voi sanoa yli 20 astetta kylmäksi.

Vierailija
10/16 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka vilukissa kirjoitti:

'

Niin tai hyvä kunto. Huonokuntoisia paleltaa, tutkittu juttu.

http://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000002918686.html

"1. FYYSINEN kunto, lihaksisto ja verenkierto vaikuttavat paljon kehon lämmöntuotantoon.

Lihastyöskentely voi lisätä lämmöntuotantoa huomattavasti. Mitä enemmän henkilöllä on lihasmassaa ja mitä parempi kunto, sitä parempi kyky hänellä myös on tuottaa lämpöä lihaksillaan ja ylläpitää ääreisverenkiertoa.

”Hyvä fyysinen kunto tarkoittaa hyvää lämmöntuotantokykyä. Kun ihmisellä on hyvä kunto, hänellä on oletettavasti melko hyvin lihasmassaa ja kohtuullisen hyvä verenkierto.”

Vierailija
11/16 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno, ei kai siinä mitään ole, jos valittaa palelevansa. Miksi koet sen moitteeksi, ap? Sen kun tuot anopille viltin vaan. Jokainen on tottunut oman kodin lämpötilaan. Meilläkin oli (asumme kerrostalossa) tosi lämmintä, 24-25 astetta, ja siksi palelen herkästi viileämmässä. Mies taas on kotoisin huonokuntoisesta maalaistalosta, jossa oli talvisin 15 astetta, siis ihan järkyttävän kylmä - hänestä meillä on liian lämmin, ja olemme kompromissina laskeneet lämpöä pari astetta.

Eli ei ole mitään "kaikille oikeaa ja sopivinta" lämpötilaa, kyse on tottumuksista, joista on turha hermostua.

Vierailija
12/16 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas palelen aina äitini luona, mutta otan villasukat ja fleecetakin mukaan. Mun äiti taas läkähtyy meillä ja valittaa. Jokainen saa kotonaan pitää just sitä lämpötilaa missä viihtyy. Nautin nyt aikuisena kun vihdoin en palele kotona.

Samoin minä palelen äidin luona ja äiti valittaa meillä, että sulaa :D

Mutta ehkä se taikasana on se anoppi. Kun anoppi on jo mullan alla, en ole huomannut, että voisin anoppia panetella tälläkin keinolla.

Vierailija
13/16 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on isompi omakotitalo joka lämpenee öljykattilalla, niin huoneita ei todellakaan kannata pitää missään 25 asteessa koska se lisää öljynkulutusta noin neljänneksen 20 asteeseen verrattuna ja käyttämättömissä huoneissa 15 astetta!

Pattereita ei pidetä nupit kaakossa ja tuuletella ikkunasta jos tulee liian kuuma, vaan pidetään sen verran alhainen lämpötila ettei tule kuuma ja jos on kylmä niin vaatteita voi laittaa päälle. Suihkussa ei myöskään lotrata puolta tuntia per henkilö, autoja pidetä 24/7 roikassa syksystä kevääseen yms tapoja mitä kerrostaloasukkailla helposti on.

Sen kun joutuu itse maksamaan suoraan kulutuksen mukaan kaiken niin pistää ajattelemaan että mikä on oikeasti järkevää ja mikä ei. Taloyhtiössä kun maksetaan vaan yhtiövastiketta/vuokraa ja sitten kaikki mikä siihen kuuluu on "ilmaista" niin tuhlataan surutta ja ihmetellään kun aina vaan vastikkeet nousee.

Vierailija
14/16 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnelliset te jotka voitte itse säätää asuntonne lämpötilaa. Täällä slummissa ei moista ylellisyyttä ole vaan taloyhtiön ehdoilla mennään.

Vierailija
15/16 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, kyl meilläkin täällä vanhassa ok-talossa näyttää 20 astetta olevan lämpömittarin mukaan, mut sen verran ovista ja ikkunoista vetää, etten tarkene pelkissä kalsareissa. Ei siis pelkästään se lämpötila vaan myös veto. Ongelmana myös kylmät lattiat, jotka saavuttavat mukavan lämpötilan sitten kun murju on lämmitetty lähelle 3o astetta. Vanhukset palelevat herkemmin, ehkä anopillasi on oikeesti vilu.

Vierailija
16/16 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään lähteen mukaan sopiva oleskelutilojen lämpötila on keskimäärin 21 astetta.

"Terveellinen ja energiataloudellinen sisälämpötila

Sisäilmastotutkimusten mukaan suurin osa ihmisistä on tyytyväisiä, kun oleskelutilojen huonelämpötila on keskimäärin 21 °C. Sitä pidetään myös terveellisenä ja energiataloudellisena lämpötilana.

Kodin tilojen suositeltavat lämpötilat vaihtelevat:

oleskelutilat 20-21 ºC

makuuhuoneet 18-20 ºC

kerrostalojen porrashuoneet 17-18 °C

varasto 12 ºC

autotalli 5 ºC

Nyrkkisäännön mukaan: 1 ºC huonelämpötilassa = 5 % lämmityskuluissa."

http://www.motiva.fi/koti_ja_asuminen/nain_saastat_energiaa/lammonsaast…

Itse nukun parhaiten, jos makkarin lämpötila on 18 astetta tai vielä vähemmän. Jos huonelämpötila rupeaa olemaan 25 astetta väsähdän.

Olisikohan jotkut asiat myös tottumuskysymyksiä?

Toisaalta esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa palelun tunnetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän