Mies tienaa yli kymmenkertaisesti
Tilanne on siis se, että mies tienaa yli kymmenkertaisesti oman palkkani verran eli on todella korkeapalkkaisessa työssä. Kaikki kulut, bensat ja asumiskulut menee kuitenkin puoliksi. Mies näkee asian niin, että saan asua "pilkkahintaan" hänen suuressa asunnossaan, vaikka suhteutettuna tuloistani menee melko suuri lohko kaikkiin menoihin. Nostaisitteko kissan pöydälle vai jättäisittekö noin "itsekkään" miehen kylpemään yksin rahoissaan? Suoraan sanottuna vituttaa kun hän leuhkii kuukausipalkoillaan jotka on melkein vuosituloni verran.
Parisuhde ei tunnu tasavertaiselta siinä kohtaa kun tuloerot on noin suuret, että toinen voi ostaa uuden auton joka kuukausi ja vaikken itsekään köyhä ole niin kyllä sitä joutuu rahojensa perään katsomaan. En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan, mutten vaan tässä tapauksessa osaa olla iloinen mieheni menestyksestä.
Kommentit (76)
Rakastunut ei välitä rahasta, mutta jos ei pääse toisen rahoihin kiinni niin sitten se rakkaus loppuu. Juuh okei.
Tuntuu oudolta että miehesi ei halua käyttää rahaa parisuhteeseenne. Mitä hän tekee "ylimääräisillä" rahoillaan? Minun miesystäväni odottaa, että kustannan henkilökohtaiset kuluni itse, muut hoitaa hän, koska hänellä on n. neljä kertaa suuremmat nettotulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jännä" ilmiö, joka on ongelma vain silloin, kun mies on se paremmin tienaava osapuoli. Miehet osaa olla itsekkäitä ja rahanahneita kusipäitä. Parempituloiselle naiselle taas on itsestäänselvää, että yhteisistä jutuista maksetaan suhteessa tuloihin. Paremmin tienaava maksaa yhteisistä enemmän, mutta hänelle jää silti enemmän myös ihan itselleen ja ihan omiin juttuihin. Näin meilläkin on tehty viimeiset 20 vuotta, mitä on kimpassa oltu. Mä tienaan, en nyt ihan kymmenkertaisesti, mutta moninkertaisesti mieheen nähden. Molemmat maksaa tuloistaan 60% yhteiselle tilille ja sieltä hoidetaan kaikki yhteiset jutut. Meidän elintaso on valittu jostain mun ja miehen palkkapussien välimaastosta, sen vuoksi 60% riittää. Molemmille jää 40% sit omiin juttuihin. Meidän tapauksessa mulle jää silti huomattavasti enemmän kuin miehelle.
Ei se itsekkyys ja ahneus kyllä pelkästään miesten ongelma ole. Oli mullakin opiskeluaikoina heila, joka edellytti 50/50 jakoa kuluista, vaikka bruttopalkka oli n. 20 kertainen opintotukeen nähden. Odotti myös täyttä siivous-, ruoka ym palvelua kotona koska hänen omistama kämppä ja puolet juoksevista kuluista ei vastaa vuokranpuolikasta. Tietty narisi päälle, kun tein välillä safkaa opiskelijabudjetilla ja kun mihinkään ei voi mun kanssa lähteä, "joutuu" jatkuvasti vaan kavereiden kanssa reissaamaan. Joul- ja synttärilahjoista tuli aina sanomista kun ei niihin voinut montaa satasta laittaa. Eipä tuota kauaa kyllä jaksellut kuunnella ja samaa suosittelen ap:llekin. Maailmasta löytyy ihan mukaviakin kumppaneita, joku itsekeskeinen materialisti joutaa laskeskella pennosiaan ihan keskenään.
No ihmekös oli isompi palkka muijalla, kun kerran vertasit opintotukeen :D
Sekö se oli sinusta tuon viestin olennaisin sisältö? :D
Voisitko mennä naimisiin miehen kanssa, joka tienaa kymmenesosan tuloistasi, jos niin pieni summa olisi mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jännä" ilmiö, joka on ongelma vain silloin, kun mies on se paremmin tienaava osapuoli. Miehet osaa olla itsekkäitä ja rahanahneita kusipäitä. Parempituloiselle naiselle taas on itsestäänselvää, että yhteisistä jutuista maksetaan suhteessa tuloihin. Paremmin tienaava maksaa yhteisistä enemmän, mutta hänelle jää silti enemmän myös ihan itselleen ja ihan omiin juttuihin. Näin meilläkin on tehty viimeiset 20 vuotta, mitä on kimpassa oltu. Mä tienaan, en nyt ihan kymmenkertaisesti, mutta moninkertaisesti mieheen nähden. Molemmat maksaa tuloistaan 60% yhteiselle tilille ja sieltä hoidetaan kaikki yhteiset jutut. Meidän elintaso on valittu jostain mun ja miehen palkkapussien välimaastosta, sen vuoksi 60% riittää. Molemmille jää 40% sit omiin juttuihin. Meidän tapauksessa mulle jää silti huomattavasti enemmän kuin miehelle.
No en kyllä haluaisi tällä hetkellä raataa näin vtusti opintojen eteen vain siksi, että joku samat vuodet rennompaa nuoruuselämää viettävä saisi myöhemmin palkastani puolet käyttöönsä. Nuorena olisi kiva jos ehtisi tehdä jotain kivaa, eikä aina aamusta iltaan 12h seitsemänä päivänä viikosta opiskelua ja kesällä töitä, mutta ainakin voi elää toivossa että saisi joskus palkan työstään.
Ja että sen palkan saisi itse pitää.
Ei se opintojen kesto tai rankkuus välttämättä kovin hyvin korreloi tulevan palkan kanssa. Sitä paitsi kommentoit väärää tekstiä, koska siinähän puolet palkasta ei suinkaan mennyt toiselle. Kolmanneksi, jos haluat pitää kaikki rahat itselläsi, älä rakastu tai ainakaan mene naimisiin ja hanki lapsia. Sillähän siitä selviää.
Ensinnäkin, minun ja muiden sellaisten kohdalla aika hyvin korreloi, jotka tajuavat lukea hyödyllisiä kovia luonnontieteitä huuhaan sijaan. Toiseksi, en kommentoinut väärää tekstiä koska puolsi maksamista puolisolle. Kolmanneksi, olen rakastunut ja seurustellutkin jo 9 vuotta saman henkilön kanssa, samassa koulussa opiskelee hänkin. Hänelle minun ei tarvitse maksaa siitä en suostuu olemaan kanssani yhdessä. Sillähän siitä selviää :)
Ps. liikakansoituksen vuoksi en myöskään lapsia ole hankkimassa, vaikka muuten niitä kyllä haluaisinkin.
Ps. Adoptoi. Sillähän siitä selviää :)
Joo.
Aivan älytöntä vääntää aina vain lisää kun kaikilla ei vielä ole kotia.
Menot maksetaan tulojen suhteessa. Ei ratkaise kaikkea, mutta sillä pääsee alkuun yhteiselon sumplimisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo.
Niin että 45000e veroja vuodessa ei vielä riitä, vaan pitäisi ottaa niiden elämänhallintaan kykenemättömien lapsetkin omaan taloon asumaan? Ehkäpä kannattaa kuitenkin vähän tarkemmin miettiä mitä geeniallasta kannattaa jalostaa eteenpäin. Lapset on syyttömiä, mutta ei se se evoluutiota muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo.
Niin että 45000e veroja vuodessa ei vielä riitä, vaan pitäisi ottaa niiden elämänhallintaan kykenemättömien lapsetkin omaan taloon asumaan? Ehkäpä kannattaa kuitenkin vähän tarkemmin miettiä mitä geeniallasta kannattaa jalostaa eteenpäin. Lapset on syyttömiä, mutta ei se se evoluutiota muuta.
Joo mitä jos väittelisit vain tuon kanssa joka adoptiota minulle mainosti? -_-
Just. Jos itse olisin tuollaisessa tilanteessa, niin varmaan mielummin sitten yksin rahojeni (=maailman tärkein asia) kanssa. Jos rahaa olisi kuin roskaa, ja silti pitäisi puolisolle aukoa päätään tyyliin "voisitko edes kastella tuon jukkapalmun, kun mää senkin olen kokonaan joutunut maksamaan", niin hölmöä sekin olisi.
Naiskysymyksen voisi sitten hoitaa parhaaksi katsomallaan tavalla, joko maksullisena versiona tai sitten etsimällä itselleen joku lähinnä seksisuhde, jossa ei asuta tai edes vietetä pitkiä aikoja yhdessä...ja jossa se McDonald's-laskukin laitettaisiin puoliksi (ja jälkkäriksi voisi vielä kettuilla à la "no, maksetaan nyt tämä puoliksi vaikka minä söinkin tavallisen juustohampurilaisen mutta sinä tuplajuuston").
Onneksi en ole tuollaisessa tilanteessa. Vaimo tienaa 1600 netto ja minä noin tonnin enemmän. Palkastani ei montaa sataa jää yli, kun maksan käytännössä kaikki kiinteät/vakituiset kulut (asuntolaina, vakuutukset, sähköt, vedet, kaksi autoa kaikkine kuluineen jne.). Vaimolle jää vähän enemmän, ja hän sitten enemmän ostelee ruokia yms. päivittäistavaroita. Kaikki on yhteista eikä mitään ongelmaa ole.
Ongelma ei ole tulot vaan elämän arvot - mitä arvostaa oikeasti. Jos vaimoa ja lapsia niin niihin uhraa tulojaankin
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miksi naiset haikailee rikkaiden miesten perään koska molemmathan maksaa puolet kaikesta, molemmilla omat rahat. Nyt tajuan mihin naiset pyrkii, haluatte siis että mies maksaisi kaiken?
Olette siis käytännössä maksullisia naisia?
Me ollaan ainakin oltu naimisissa useita vuosia, joiden aikana minä ole huolehtinut lapsista ja sen takia oma urani on viivästynyt. Olen toden totta edistänyt miehen urakehitystä tällä tavoin ja edistän edelleen kun hän tekee pitkiä päiviä ja jonkun on yhteisistä lapsista huolehdittava. Kyllä mä koen et silläkin tulee olla merkitystä taloudellista tilannetta mietittäessä. Onneks mun mies ei olekaan tuollainen itsekäs pihi vaan hänelle on kunnia-asia pitää huolta perheestään. Yhdessä me ollaan valintoihin sitouduttu ja yhdessä tehdään töitä koko perheen eteen kukin omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miksi naiset haikailee rikkaiden miesten perään koska molemmathan maksaa puolet kaikesta, molemmilla omat rahat. Nyt tajuan mihin naiset pyrkii, haluatte siis että mies maksaisi kaiken?
Olette siis käytännössä maksullisia naisia?
Me ollaan ainakin oltu naimisissa useita vuosia, joiden aikana minä ole huolehtinut lapsista ja sen takia oma urani on viivästynyt. Olen toden totta edistänyt miehen urakehitystä tällä tavoin ja edistän edelleen kun hän tekee pitkiä päiviä ja jonkun on yhteisistä lapsista huolehdittava. Kyllä mä koen et silläkin tulee olla merkitystä taloudellista tilannetta mietittäessä. Onneks mun mies ei olekaan tuollainen itsekäs pihi vaan hänelle on kunnia-asia pitää huolta perheestään. Yhdessä me ollaan valintoihin sitouduttu ja yhdessä tehdään töitä koko perheen eteen kukin omalla tavallaan.
Kuka haluaisi tehdä mieluummin töitä kuin viettää aikaa omien lastensa kanssa? o_O
Sitten muijat uhriutuu sillä verukkeella koska ovat "edistäneet miehen urakehitystä".
Miksi lapset edistäisivät kenenkään urakehitystä?
Miksei mies hoida lapsia kotona? Aina sama perusmuijan malli joka haluaa jäädä kotiin.
Tilanne on miehesi uran kannalta sama kuin ette olisi hankkineet lapsia, joten ei hän niistä lapsista mitään hyödy? Sinä se olet.
Itse tienaan noin neljä kertaa enemmän kuin mieheni, joten luonnollisesti maksankin enemmän. Esim. vuokrasta maksan 600€ ja mies 200€. Myös muut kulut kuten laskut ja ruoat maksan suurimmilta osin. Tämähän on ihan itsestäänselvyys!
Kovin laskelmoiva mies, itse en jatkaisi liitossa.
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan noin neljä kertaa enemmän kuin mieheni, joten luonnollisesti maksankin enemmän. Esim. vuokrasta maksan 600€ ja mies 200€. Myös muut kulut kuten laskut ja ruoat maksan suurimmilta osin. Tämähän on ihan itsestäänselvyys!
Otetaanpa toisenlainen esimerkki. Jos ei ole kyse vuokrasta vaan talosta. Saatte yhdessä maksettua asuntolainan noin että olet maksanut 75% talosta. Erotilanteessa omistat kuitenkin vain 50%. Itsestäänselvyys edelleen?
Tai sitten jos kumppani rakentaisi omilla rahoillaan taloa ja sitten erotilanteessa se vaan pistettäisiin puoliksi.
Eikö avioliittoa pitäisi uudistaa kun nykyään niin iso osa päätyy kuitenkin eroon?
Itselläni jos on ollut huonommin tienaava puoliso niin tottakai olen maksanut enemmän.Elämä pihin kanssa on äärimmäisen rasittavaa...kuitenkin epäilen tämän olevan trolli
Ps. Adoptoi. Sillähän siitä selviää :)