Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tienaa yli kymmenkertaisesti

Vierailija
16.12.2016 |

Tilanne on siis se, että mies tienaa yli kymmenkertaisesti oman palkkani verran eli on todella korkeapalkkaisessa työssä. Kaikki kulut, bensat ja asumiskulut menee kuitenkin puoliksi. Mies näkee asian niin, että saan asua "pilkkahintaan" hänen suuressa asunnossaan, vaikka suhteutettuna tuloistani menee melko suuri lohko kaikkiin menoihin. Nostaisitteko kissan pöydälle vai jättäisittekö noin "itsekkään" miehen kylpemään yksin rahoissaan? Suoraan sanottuna vituttaa kun hän leuhkii kuukausipalkoillaan jotka on melkein vuosituloni verran.

Parisuhde ei tunnu tasavertaiselta siinä kohtaa kun tuloerot on noin suuret, että toinen voi ostaa uuden auton joka kuukausi ja vaikken itsekään köyhä ole niin kyllä sitä joutuu rahojensa perään katsomaan. En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan, mutten vaan tässä tapauksessa osaa olla iloinen mieheni menestyksestä.

Kommentit (76)

21/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eletään köyhemmän elintason mukaan, voidaan maksaa puoliksi. Jos rikkaampi haluaa parempaa, on se sitten asunto tai mikä vaan, hän maksaa. Rikkaampi ei voi vaatia köyhempää maksamaan esim kalliimmasta asunnosta, mihin hänellä olisi varaa.

Tässä paras kommentti koko ketjussa.

This is how I roll. A natural twenty every time.

Vierailija
22/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miksi naiset haikailee rikkaiden miesten perään koska molemmathan maksaa puolet kaikesta, molemmilla omat rahat. Nyt tajuan mihin naiset pyrkii, haluatte siis että mies maksaisi kaiken?

Olette siis käytännössä maksullisia naisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakkoloinen nai hypergamisesti, mutta ei suostu kuitenkaan edes omaa elämistään maksamaan.

Yhyy.

Vierailija
24/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat laittaa taloustilille (josta maksetaan kaikki eläminen paitsi omat asuntolainat ja harrastukset) palkan mukaan. Mies tienaa enemmän joten maksaa sinne enemmän.

Vierailija
25/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmansa kullakin... Tuntuu tosi triviaalilta asialta kun vertaa todellisiin ongelmiin.

Vierailija
26/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se kävisi että mies maksaisi talon velattomaksi, jos talo olisi miehen nimissä eikä erotapauksessa sinulla olisi oikeutta puoleen talon arvosta.

Vierailija
27/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi vaikuttaa varsin itsekkäältä. En näkisi tuollaisessa suhteessa tulevaisuutta.

Vierailija
28/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa rikkaiden maailmaan ulkopuoliseksi katsomaan toisen mälläystä omilla rahoillaan. Meilläkin on tuollaiset tuloerot. Mieheni ostelee itselleen 7ke kelloja ja harrasteautoja on yli 100ke:lla. Minulle ostaa joskus jonkun parin sadan eudon laukun, siinä se. Onneksi maksaa asumis- ja ruokamenot, joskus minullekin jonkun matkan. Itse maksan huvini, vaatteni jne.

Ei tunnu kivalta. Oon joskus miettiny, että kun monesti ollaan kateellisia rikkaalle naapurille, niin se silti on aidan takana. Minä saan olla kateellinen ihmiselle, jonka elintaso on ihan eri kuin minulla, ja tämä ihminen istuu samalla sohvalla.

Että minulla olisi tuntuma siitä, että meillä olisi sama elintaso kuin miehelläni, pitäisi hänen hommata minullekin esim sairausvakuutus ja useamman tonnin "naistenjuttuja". Ei toki noinpaljolla tuhlata kuin itseensä, mutta jos nyt edes muutamalla tuhannella.

Mandi

Vierailija
29/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt miksi naiset haikailee rikkaiden miesten perään koska molemmathan maksaa puolet kaikesta, molemmilla omat rahat. Nyt tajuan mihin naiset pyrkii, haluatte siis että mies maksaisi kaiken?

Olette siis käytännössä maksullisia naisia?

No en minä ainakaan ilmainen ole, ennenmin tosi kallis. Maailman sivu kauniit naiset ovat "myyneet itsensä" korkeimpaan mahdolliseen hintaan.

Mandi

Vierailija
30/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos molemmat maksaa puolet, niin silloin minusta mennään sen köyhemmän lompakon mukaan. Silloin reilua ja ok. Mutta jos isompituloinen vaatii että toisen pitää 1500 euron nettopalkasta alkaa maksamaan puolet 300 000 euron talolainasta, niin ei toimi ja metsään mennään. Köyhemmälle pitää jäädä myös omaa rahaa ja esim. säästöjä turvaa tuomaan itselleenkin. 

Varmasti jättäisin miehen jos ei tuota ymmärrä. 

Vierailija
31/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jännä" ilmiö, joka on ongelma vain silloin, kun mies on se paremmin tienaava osapuoli. Miehet osaa olla itsekkäitä ja rahanahneita kusipäitä. Parempituloiselle naiselle taas on itsestäänselvää, että yhteisistä jutuista maksetaan suhteessa tuloihin. Paremmin tienaava maksaa yhteisistä enemmän, mutta hänelle jää silti enemmän myös ihan itselleen ja ihan omiin juttuihin. Näin meilläkin on tehty viimeiset 20 vuotta, mitä on kimpassa oltu. Mä tienaan, en nyt ihan kymmenkertaisesti, mutta moninkertaisesti mieheen nähden. Molemmat maksaa tuloistaan 60% yhteiselle tilille ja sieltä hoidetaan kaikki yhteiset jutut. Meidän elintaso on valittu jostain mun ja miehen palkkapussien välimaastosta, sen vuoksi 60% riittää. Molemmille jää 40% sit omiin juttuihin. Meidän tapauksessa mulle jää silti huomattavasti enemmän kuin miehelle.

Vierailija
32/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jännä" ilmiö, joka on ongelma vain silloin, kun mies on se paremmin tienaava osapuoli. Miehet osaa olla itsekkäitä ja rahanahneita kusipäitä. Parempituloiselle naiselle taas on itsestäänselvää, että yhteisistä jutuista maksetaan suhteessa tuloihin. Paremmin tienaava maksaa yhteisistä enemmän, mutta hänelle jää silti enemmän myös ihan itselleen ja ihan omiin juttuihin. Näin meilläkin on tehty viimeiset 20 vuotta, mitä on kimpassa oltu. Mä tienaan, en nyt ihan kymmenkertaisesti, mutta moninkertaisesti mieheen nähden. Molemmat maksaa tuloistaan 60% yhteiselle tilille ja sieltä hoidetaan kaikki yhteiset jutut. Meidän elintaso on valittu jostain mun ja miehen palkkapussien välimaastosta, sen vuoksi 60% riittää. Molemmille jää 40% sit omiin juttuihin. Meidän tapauksessa mulle jää silti huomattavasti enemmän kuin miehelle.

Joa olisit mies, sinun pitäisi subventoida omista rahoistasi miehellesi irtorahaa. Ainakin tämän palstan periaatteiden mukaan. Ehkäpä AP:n mies ei koe naisen olevan oikeutettu rahoihinsa - ja miksi olisikaan? Rahojen ja rakkauden yhdistämiselle on termikin... Kannattaa paritella omassa sosioekonomisessa luokassaan niin ei ole moisia ongelmia.

Vierailija
33/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini 2-lapsen kotiäiti saa joka kuukausi tililleen puolet miehen nettopalkasta (br n.10k), sen jälkeen panevat kaikki perhekulut puoliksi, paitsi auto ja kummankin henkilökohtaiset.

Vierailija
34/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kaveri menisi kanssa töihin eikä makaisi kotona? Lapsetkin saisivat kavereita tarhasta ja kaverisi aikuista seuraa ja kantaisi osuutensa perheen taloudesta.

Vierailija
35/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde ei ole liikesuhde. Miehellä on tietysti oikeus toimia noin, mutta mitä sinä tuossa suhteessa teet? Käytätkö ainoan elämäsi vittuilun kuunteluun?

Periaatteesa miehesi maksattaa nyt haluamaansa elintasoa pienituloisemmalla puolipakolla. Mikäli miehesi pitää periaatteestaan kiinni, hänen pitäisi nyt etsiä omaa tulotasoaan oleva puoliso ja jollei sellaista löydy, vetäköön käteensä.

Vierailija
36/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on koko liittomme (26v) ajan tienannut huomattavasti enemmän kuin minä, nykyisin noin 12-kertaisesti sen, mitä minä saan palkkaa. Silti minulla ei ole käynyt edes mielessä, että en maksaisi omia kulujani ja omaa osuuttani perheen kuluista. Se ei muuten tarkoita, että kaikki maksetaan puoliksi. Ehei, minä vastaan oman autoni kuluista, mies omansa. Ruokakulujakaan ei puoliteta vaan kumpikin ostaa omat ruokansa ja vain yhteiset maksetaan yhdessä (esim. en syö makkaraa => en maksa sitä, mies käy itse kaupassa sen ostamassa, toimii ihan hyvin eikä jääkaapissa tarvita omia hyllyjä, koska mies ei koske rahkaan enkä minä jugurttiin).

En ole ikinä ymmärtänyt, miksi miehen tulojen pitäisi olla minun käytössäni siksi, että elämme yhdessä. Ehkä juuri siksi olemme olleet yhdessä näin pitkään, koska mies tietää, että hänen rahansa eivät minua kiinnosta, en halua niitä käyttööni.

Vierailija
37/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on koko liittomme (26v) ajan tienannut huomattavasti enemmän kuin minä, nykyisin noin 12-kertaisesti sen, mitä minä saan palkkaa. Silti minulla ei ole käynyt edes mielessä, että en maksaisi omia kulujani ja omaa osuuttani perheen kuluista. Se ei muuten tarkoita, että kaikki maksetaan puoliksi. Ehei, minä vastaan oman autoni kuluista, mies omansa. Ruokakulujakaan ei puoliteta vaan kumpikin ostaa omat ruokansa ja vain yhteiset maksetaan yhdessä (esim. en syö makkaraa => en maksa sitä, mies käy itse kaupassa sen ostamassa, toimii ihan hyvin eikä jääkaapissa tarvita omia hyllyjä, koska mies ei koske rahkaan enkä minä jugurttiin).

En ole ikinä ymmärtänyt, miksi miehen tulojen pitäisi olla minun käytössäni siksi, että elämme yhdessä. Ehkä juuri siksi olemme olleet yhdessä näin pitkään, koska mies tietää, että hänen rahansa eivät minua kiinnosta, en halua niitä käyttööni.

Mielenkiintoinen tapaus. Teillä on varmaan sitten ollut omat asuntolainatkin? Käyttekö lomamatkoilla? Onko teillä lapsia?

Vierailija
38/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies tienaa myös kymmenkertaisesti sen mitä minä. Olemme olleet naimisissa 15 vuotta, 3 lasta. Itse opiskelen tällä hetkellä ja teen muutaman työtunnin viikossa. Meillä on kaikki yhteistä, minä maksan lapsilisistä ja opintutuesta + palkastani lasten vaatteet ja hankinnat ja omat kosmetiikka-yms.juttuni, mies maksaa kaiken muun. Mulla on myös kortti miehen tilille josta nostan rahaan milloin tarvitsen, sekä verkkopankkitunnukset joilla voin maksaa myös miehen tililtä laskuja tarvittaessa. 

Sitten kun valmistun, tuloeromme tulevat myöskin olemaan isot, koska en tule koskaan pääsemään lähellekään mieheni tuloja eli 6-7-kertaiset tulee olemaan mieheni tulot aina omiini verrattuna. Ei ole ongelma kummallekaan meistä. Meillä on yhteiset rahat eikä raha-asioista tarvitse riidellä koskaan. 

Onneksi olkoon! Olet onnistunut löytämään hyvin tienaavan lapasen. Hyvin tienaavia on vähän ja hyvin tienaavia, jotka taipuu tossun alle vielä paljon vähemmän.

Vierailija
39/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan Win-Win ratkaisua

Olen nainen, sinkku, tienaan kuukaudesta riippuen 12.000-18.000 kuussa, jätin avokin jo ajat sitten koska erilainen tulotaso alkoi meilläkin olla esteenä, meidän molempien  omalle kehitykselle ja oli siinä muutakin, mutta yksissä tuumin sulassa sovussa erottiin.

Ehdotus, mitä otan sinun kaverin ja sinä otat minun kaverin, win-win.

Ps. Minäkin etsin sijoitusasuntoja

40/76 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin hassu sattuma? kirjoitti:

Voisitko tai olisitko voinut rakastua mieheen, joka tienaa kymmenensosan tuloistasi?

Tämä minuakin kiinnostais.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan