Onko heijastinliivi muka yhtä nolo kuin tuulipuku aikoinaan? Me Naiset väittää näin.
Me Naiset -lehden mielestä heijastinliivi on nykyajan tuulipuku (viikon olennaiset). Itse olen eri mieltä. Heijastinliivi ei todellakaan ole mikään tyylikkyyden perikuva, mutta itse ainakin käytän sitä turvallisuuden, en tyylin takia.
Meni vitsi vähän harhaan, Me Naiset.
Kommentit (45)
Eihän sukkiakaan muodin takia pidetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se heijastinliivi ainakin minun mielestäni on ruma kuin saatana. Enemmän silti häiritsee näistä kommenteista heijastuva kuva, että ilman liiviä ovestaan ulos astuva tulee välittömästi yliajetuksi. Kaipaisin tilastotieteellisiä perusteita tällaisille väitteille. Onko jalankulkijoille sattuneet onnettomuudet muka vähentyneet viimeisenä kymmenenä vuotena, kun nuo suojaliivit ovat yleistyneet?
54% jalankulkijoista käyttää heijastinta. Vuonna 2014 tapahtuneista kuolemaan johtaneista jalankulkuonnettomuuksista 16 tapahtui hämärässä tai pimeällä, ja niissä menehtyneistä 15 ei käyttänyt heijastinta.
Siinä on tilastoa aivan riittämiin.
Tämä ei kerro mitään heijastinliivistä vs. tavalliset heijastimet.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sukkiakaan muodin takia pidetä.
Ja taas väärin ;)
Kun ajan helpon työmatkani töihin 2 km, pistän normaalit saappaat, pitkän talvitakin sekä pyöräilykypärän ja heijastinliivin. Se on kyllä aika noloa, kun kuvittelee katuvaloja tai autojen valoja huonevalojen tehoiseksi eikä ymmärrä esim. asfaltin taipumusta imeä valoa tai heijastusvaikutuksia autojen kohdatessa.
Eipäs nyt häiritä mammojen joukkohysteriaa faktojen ja datan perään kyselemällä. Kunhan nyt saadaan tupakanpoltto loppumaan niin voidaan rynnätä raivolla heijastinliivittomien kimppuun. Ei siihen dataa tarvita kun mammat on päättäneet että näin on.