*** SYYS04 Mammamaamantai! ***
Kommentit (34)
muuta tekemistä ei ole, ainakaan akuuttia.
Tämä aamu alkoi tavallista myöhäisempänä. Join sumpit kotona ja tulin töihin suihkuun. Hanoista tulee siis vain kylmää vettä, mikä nyt on pikkuinen hankaluus verrattuna siihen, ettei tule mitään vettä. Tietenkin Kukkasen mahatauti hieman asettaa haasteita, mutta se on nyt miehen ongelmana, ehheh.
Viikonloppu oli ja meni, oli täyteläinen ja lopulta oikein ihana. Hiihdin Poikasen kanssa pätkän, kävin äidin ja lasten kanssa taidenäyttelyssä ja näin veljeä. Teimme veljen kanssa ison ja surullisen päätöksen jättää monivuotinen vuokramökkimme, nyyhk. Päätöksenteko kuitenkin helpottaa, vaikka ratkaisu tuntuu raskaalta. Nyt meillä ei ole merta enää kodin, eikä kesäpaikan lähellä.
Kommenttikasa. Minustakin tauti olisi tosi pöhkö kiusaaminsen aihe, toivotaan että niin nykykoululaisistakin. Mimmulille voimia muuttorutistukseen. Rankkaa aikaa. Yhdyn myös koko kylä kasvattaa -periaatteeseen, mielestäni muut vanhemmat saavat puuttua lasten väliseen lyömiseen, minä puutun ja minun lapsilleni saa sanoa.
Kirjoittelemisiin,
Kukkuu ja voltteja heittävä Ihmelapsi
sait minutkin tarttumaan näppäimistöön. Joku jumi on tässä pinoilussa - olisi niin monta asiaa joihin olisin halunnut sanoa jotakin, mutten ole jaksanut ja nyt aloittaminen on Vaikeaa.
Minäkin odotan vastauksia sähköpostiin :) 18.3. syömääntulijat, luettehan postinne ja vastaatte...
Kukkuu, vastasin sinulle - vastaatkosinäminulle? Mutta vastaa minua viisaammin, tiedä sinä, minä luulin.
Meillä oli vähän allergiadraamaa lauantai-iltana, Väkkärä löysi siskon porkkanan. Ei sopinut, ei. Onneksi lääke auttoi, ei tarvittu piipaakyytiä. Mutta nyt pelottaa olla kotona ainoana aikuisena. Varsinkin kun miehellä on tulossa työmatkoja - mitä jos silloin Väkkäyräinen saa sopimatonta syötävää? Mihin minä Pyörskyn laitan? 3-vuotias katsomassa kun pikkuveljeä elvytetään ei kuullosta kivalta.
No niin, ei tästä taaskaan mitään tule.
Mimmuli, sinä olet kaunis.
Kaikki sairaat terveiksi, tuoreus on nyt sivuseikka kun ei ole edes pääsiäinen.
niin kuin meillä yleensäkin on tapana koulupäivän jälkeen. Erikoista tänään: tosi vaikea kirjainläksy, kolmasluokkalaisten jalkapallomatsissa joku (en enää muista nimeä) teki tosi hienon maalin, jäätä pystyi rikkomaan ja luokassa oli sekä uusi että vanha opettaja (vanha jää torstaina äitiyslomalle, ja uusi aloitti jo tänään - vähänx hienoo!), ei muuta erityistä.
Eli turhaan olen hermoillut, poikani luokkakaverit ovat fiksuja poikia. Vaikka tiesinhän minä sen ennestäänkin. En vain tiennyt että NÄIN fiksuja :-)
Voi ayap, *halaus* sinulle. Onko sinulla ketään luottonaapuria joka olisi myös päiväsaikaan kotona? Vaikka lapsenhoitoapua ei usein tarvitsisikaan niin on helpottavaa tietää että tosipaikan tullen apua on tarjolla. Silloin kun Lilli joutui sairaalaan keuhkokuumeen takia niin tosi moni sanoi että " olisin hoitanut pojat, olisit tuonut tänne vaan..." esim. päiväkoti, kampaajani, kaksi naapuria... Uskon että apua löytyy silloin kun sitä tosissaan tarvii.
Ankkis
Mut lyhyesti...Kevät tulee,lumi sulaa :-)
Ankkis:Kiva et päivä meni hyvin :-)
Tomera:Viisaita ovat muut jutelleet,samaa mieltä heidän kanssaan!
Saatii liput keikalle...JEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!
jatu
Mittalassa käyty.
84 cm pitkä ja painoa 12.3 kg.
Rokotusta ei saatu, sen verran röhänen likka.
Oli tosi tympee käynti, uus terkkari jonka kanssa ei puhuttu oikeestaan mitään. Mittas ja punnas Lintsun, sitten pyysi meitä menemään käytävälle odottamaan lääkäriä.
Lääkärinä oli meidän terveysaseman kammolääkäri, jolle juuri kukaan ei vapaaehtoisesti mene. Kyseli mitä Lintsu osaa ja merkkas rastia ruutuun sitä mukaa.
Lintsu ei ollu yhteistyöhalunen ollenkaan, sanoi kaikkeen ei ja itkua tuhersi kun keuhkoja kuunneltiin. Oli kyllä koko neuvola juuri päikkäriaikaan, joten ei ihme.
Parin viikon päästä mennään rokotukseen, mikäli typy terve silloin.
Mulla alkaa tänään kevyempi elämä... taas kerran, voi kun onnistuisin tässä keveydessä kauemmin kuin viikon. Se voisi antaa potkua, kun katselisi itseään peilistä ilman vaatteita, aina kun tekee mieli mässätä.
Lila, todella ihanaa että sulla on noin hyvä olo synnytyksen jälkeen ja kiva kun tuut siitä meillekin kertomaan.
Kävin eilen katsomassa ystävääni naikkarilla. Pojan sai perjantaina hätäsektiolla, meni yli kaksviikkoa ja yhden päivän.
Aivan ihana nyytti.
Sairastupiin parantumista kovasti.
Hilu
isännällä iltavuoro viikko edessä. ja minä lapsien kans kotona. tänään ulkoiltu aika lailla kun on niin ihana päivä. kotihommihan on joka päiväksi...
Kääk, keksitäänkö joku loitsu jolla saa allergiat pois. Toivottavasti ei tarvi Ayap testata koskaan löytyykö Pyörskylle hoitajaa. Ihan mahdotontahan se on koko ajan kulkea perässä ja vahtia. Voi Väkkärää, jos sairaudet hellittäis ja ruuat alkais vähitellen sopia. Saahan näin toivoa, vaikka epätoivoiselta varmaan näyttääkin.
Jaaha, alakerrassa kriisi...
T: Ynis
Ottaa noista nyt selvää.
Hilu, Lintsuhan on ihan iso tyttö! En usko, että pikkurinsessa painaa läheskään noin paljoa. Pituus voi ollakin samaa luokkaa. Olen itse asiassa yllättynyt, jos 10kg menee rikki.
No, huuto jatkuu...
T: Ynis
Aika hurjia allergia asioita ollut meidän alpi-sähköpostilistalla, juuri tuo Ayapin kertomakin. Olisin itse ihan toimintakyvytön tuossa tilanteessa.
Tomeralle sanon myös, että eipä varmasti Ida ole arka tai " liian" herkkä. Onni on kyllä herkkä toisissa tilanteissa mutta en ole koskaan pitänyt sitä negatiivisena asiana. Mutta eihän teidän tilanteessa ole herkkyydestä tai muusta sellaisesta kyse, jos lapsi itkee kun toinen lyö:( Meillä kyllä on näitä tilanteita viikoittain, että Onni " saa selkäänsä" isommilta ja kyllä me äiteet aina puututaan siihen. Tänäänkin Onni yritti läpsiä aamulla pihalla kaverin lasta ihan syyttä ja heti oltiin erotuomareina.
Mä tässä samalla kuuntelen miehen ja isänsä juttuja, joten tulee ihan sekavaa tekstiä. Mutta tiivin auton kanssa tekemät seikkailut muistan pinosta ja ne kyllä huvittaa:D Meillä mies ja minä varmaan osataan saman verran melkeinpä autojen kanssa. Mies on insinöörismiehiä, ei kovin kätevä kuitenkaan autojen kanssa. Onneksi ei ihan kädetönkään..
Tästä ei nyt tule mitään kun nuo tuossa pölöttää ja mulla on kurniva nälkä.
T-P
Sinin kanssa olin tänään ulkona leikkaamassa havupuita. Neiti viihtyi ihan itsekseen lumileikeissä ja taapertelemassa pitkin pihaa. :-O Ei ollenkaan normaalia meidän Siniltä. Jaksan hehkuttaa tätä ihanaa pikkuvauva-aikaa, kun Sinin kanssa ei ollut tälläistä. Sini söi yhtä rintaa 30minuuttia ja kun oli syönyt molemmat, piti tunnin tauon ja jatkoi taas.. Suostui nukkua sylissä 15 minuutin pätkiä kerrallaan ja hereillä ollessa piti kävelllä Sini sylissä ympäri huushollia että sai neidin hiljaiseksi. Huh! En tiedä mikä neidillä oli, mutta työlästä oli Sinin vauva-aika.
Ensimmäinen miehen työpäivä takana, selvisin yksin, hyvinkin. :-)
Valmalle, Mimmun T:lle ja kukkaselle paranemisia. Onneksi Väkkärä selvisi ilman pii-paa autoa. Hui! Mitenkäs Motti voi?
Alli, täällä toinen joka ikävöi Sydämmen asialla-ohjelmaa. Ei oikein tuntunut aamu alkavan ilman.
Äitikuu, kiva että pääsitte miehen kanssa tuulettumaan. :-)
Tomera, yhdyn muiden mielipiteisiin. Koko kylä kasvattaa- menttaliteettillä ajattelen minäkin.
Mimmulille jaksuja loppurutistukseen. Älkäähän laittako itseänne liian koville. Yrittäkää muistaa että ei aina se päämäärä ratkaise, vaan yrittäkää nauttia myös matkanteosta! Mantra, mitä hoin itselleni raksa-ajan.. ;-)
Tea, juhlamokkanainen, Wau! :-D Ihan hyvä että miehesi myöntää ettei hallitse kaikkea. Itse tuskailen tuon Ihmemiehen kanssa joka Luulee osaavansa, mutta....... :-/ Tiivii, minä onnistuin katkaista sen lämmityspiuhan ja ajaa 100 km ennenkuin huomasin että johtoja roikkuu..
T@hti, missä saukko on nyt?
Nyt haisee paistettu kananmuna. Hajun lähde, Rosa. Siivoamaan..
Lila75
Muutaman päivän pinot ovat lukematta. Saapi nähdä, josko ehdin niitä vilaisemaan.
Anoppi tuli perjantaina isompien lasten mukana ja miehen siskokin oli pari päivää. Isommat kävivät katsomassa kisoja. Sunnuntain vastaisena yönä alkoi anoppi oksentamaan ja vieläkin on heikohkona.
Näissä merkeissä. Torstaina lähden reissuun, ehkä sitä ennen ehdin vielä koneelle.
Paranemisia, jaksuja ja kaikkea hyvää mammat!
♥Saamuska
Lastenohjelmien aikaan oli niin paljon pinossa lukemista, etten ehtinyt kirjoittaa ollenkaan. Saa nähdä, mitä enää muistan.
Kovia tauteja ainakin lapsosilla ja syysperheissä ollut ja on. Paranemisia potilaille ja jaksuja hoitajille!
Mimmulille vielä voimia loppurutistukseen!
Ayap. Teilla sitä sattuu ja tapahtuu. Kyllä voimia vaatii tuollainen.
Mimmulle voimia ja jaksamisia myös.
Lila. Kylläpä olet eri reipas. No hyvä, että osaat nauttia ja toivottavasti tilanne säilyy.
Saukko on täytettävänä. Sisuskalut lähetetään jonnekin tutkimuslaitokseen. Ymmärsin, että eläin meinis nyt kuitenki koululle tai sitte mies ottaa sen varastoon.
Eilen käytiin makkaraa paistamassa metsätien varressa koko porukalla. Vähän kokeilin miehen lumikenkiäkin.
Tänään vaihdoin kukkiin mullat ja laittelin vähän siemeniä kasvamaan. Tukivyön joutuu varmaan nyt ottaa käyttöön, kun rupesi selkä niin vihoittelemaan. Mutta oonkin ihmetellyt, kun en oo sitä tähän mennessä tarvinnut. Vielä tiskit oottaa, mutta aattelin kirjoitella tänne ensin, että lapset ehtii nukahtaa kunnolla ennen kuin rupean kolistelemaan.
Aamulla tuli joku ihme huimauskohtaus. Hetken levolla ja niskajumpalla sekä muutamalla sipsillä se asettui (siksi sipsit, et jos paineet taas niin alhaalla). Toivottavasti huomenna ei tuu, kun ois kerholaitsen kuskaamista ja kaveri saattaa tulla kylään.
Hyvää yötä kaikille! Mukava on lukea kuulumisia.
T@hti
Kurjalta kuulostaa, Ayap, teillä nuo allergiat. Onneksi ei tarvittu ambulanssia! Ja toivottavasti löydät jonkun luottohoitajan että ei siitä tarvitsisi enempää huolta kantaa kun varmasti muutenkin tarpeeksi kannettavaa on. Voimahalaus!
Kiva juttu, Ankkis, että pojallasi on fiksut luokkakaverit :)
Mimmuli, minun ensivaikutelmani sinusta perjantaina ei todellakaan ollut nukkavieru :)
Minä vietin iltapäivän ostoksilla Kampin uudessa ostoskeskuksessa ja teinkin kivoja löytöjä. Tytölle tarttui mukaan paitoja, lappuhaalarit ja sisätossut, myös yöpaidan löysin. Itselleni löysin farkut ja pari t-paitaa. Sitten kävimme ystävän kanssa syömässä ja juoruilemassa. Oli mukava iltapäivä.
Tulin kotiin, niin pieni potilaamme oli mennyt jo yöunille :( Reppana oli ollut aivan naatti koko iltapäivän. Torkkunut pää isänsä sylissä sohvalla. Onneksi on juonut aika paljon, vettä ja maitoa sekä hiukan jaksanut syödäkin jogurttia, tyrnimarjakiisseliä sekä broileripataa. Mutta on NIIIIN kipeä, kuume kipusi ennen yöunia jopa 39,6 asteeseen. Toivottavasti saisi jotenkin nukuttua aamuun. Ja ONNEKSI meillä on lääkäri aamupäivällä!
Hyvää yötä kaikille!
Alli
unohtui vielä, että Idalla on tulossa päiväkodissa naamiaiset, aiheena viidakon eläimet... mulla lyö ihan tyhjää, et mitä vaatetta vois keksiä? onko jollain ehdotuksia? Muistelin, et oon joskus nähny sellasen seepraraitasen unihaalarin jossain, oisko ihan tyhmä idea laittaa joku tämäntyyppinen? en viitteis hirveesti siihen investoida, ja tollaselle olis käyttöä jälkeenpäinkin... tosin ens vaan tarvitsis löytää se haalari :)
no ne pyykit siis odottaa...