Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hahaa, ensi vuonna opiskelijat jotka asuvat yhdessä töissä käyvän kumppanin kanssa, joutuvat muuttamaan erilleen

Vierailija
15.12.2016 |

Ihan oikein parikymppisille kakaroille. Ei siinä iässä kuulu vielä asua yhdessä, parikymppinen on liian nuori avoliittoon. Oppiipahan kakarat, että eivät ala leikkimään kotia. Aikuisten (25v+) opiskelijoiden puolesta tietysti harmittaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä ole mitään järkeä, että suurissa kaupungeissa on jo valmiiksi pulaa kohtuuhintaisista yksiöistä ja valtio päättää alkaa tukea näissä yksin asumista leikkaamalla yhdessä asuvilta. Enkä nyt puhu edes pareista joissa toinen käy työssä, myös opiskelija+opiskelija parit leikkausten kohteena. En vaan nää tätä logiikkaa

Vierailija
22/35 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä tavalla joutuvat muuttamaan erilleen? Jos lapsilisä lakkautetaan, joudunko minä luopumaan lapsistani?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että se että toinen hankkii eri asunnon vaikuttaa mitenkään. Sinne ei ole pakko viedä yhtäkään kalustetta tai vie vain näön vuoksi muutaman. Jatkaa sukista samalla tavalla muuten. Ja lisäksi esim minä kun "muutin" miehen kanssa tukien takia erilleen sain soskusta ihan kunnolla rahaa että sain kalustettu uuden asunnon kun omani olin nakannut pois yhteen muuttaessa. Asuttiin silti saman katon alla ja tuet juoksi ja sain kivan määrän extraa soskusta. Win win I say.

Ei tolkku mitä touhua.. En kehtaisi mainostaa ääneen täällä tälläistä kusetusta. 

Onko sulla hajuakaan kuinka moni opiskelija tekee juuri noin? Tai asuu samassa mutta kieltää olevansa yhdessä? Suomessa opiskelijat on ajettu niin ahtaalle että pakko keksiä keinot.

Tuo ei ole se keino! Ihmisellä pitää itsellään olla tietyt rajat, pitää tietää mikä on oikein ja mikä väärin, pitää ymmärtää oman toimintansa aiheuttamat seuraukset ja olla aiheuttamatta vahinkoa toisille.

Ihan perusjuttuja, älä varasta, älä vahingoita toista, kunnioita muita ihmisiä.

Ja en ole mitään noista tehnyt. Olen vain hakenut tukia joihin minulla on täysi oikeus. Kunnioitan muita ihmisiä enkä ole koskaan vahingoittanut ketään. Lisäksi olen maksanut tukeni aikojen saatossa ihan varmasti takaisin nimim.5500e puhtaana käteen nykyisin.

"Luuletko että se että toinen hankkii eri asunnon vaikuttaa mitenkään. Sinne ei ole pakko viedä yhtäkään kalustetta tai vie vain näön vuoksi muutaman. Jatkaa sukista samalla tavalla muuten. Ja lisäksi esim minä kun "muutin" miehen kanssa tukien takia erilleen sain soskusta ihan kunnolla rahaa että sain kalustettu uuden asunnon kun omani olin nakannut pois yhteen muuttaessa. Asuttiin silti saman katon alla ja tuet juoksi ja sain kivan määrän extraa soskusta. Win win I say."

Sä olet huijannut tukia, joka on lain mukaan väärin.

Sen lisäksi olet valehdellut ja vienyt veronmaksajien rahoja.

Etkä sä ole vielä edes omiasi maksanut takaisin, joten sitä turha väittää.

Vierailija
24/35 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että se että toinen hankkii eri asunnon vaikuttaa mitenkään. Sinne ei ole pakko viedä yhtäkään kalustetta tai vie vain näön vuoksi muutaman. Jatkaa sukista samalla tavalla muuten. Ja lisäksi esim minä kun "muutin" miehen kanssa tukien takia erilleen sain soskusta ihan kunnolla rahaa että sain kalustettu uuden asunnon kun omani olin nakannut pois yhteen muuttaessa. Asuttiin silti saman katon alla ja tuet juoksi ja sain kivan määrän extraa soskusta. Win win I say.

Jep! Tai toinen muuttaa osoitteensa vaikka muualle (vamhemmilleen) ja kääntää postinsa samaan osoitteeseen takaisin. Maksaa joku hassu kymppi. lol

Vierailija
25/35 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

23-vuotias opiskeleva mieheni asuu kanssani minun omistamassani asunnossa. Kerrotko vielä miten hän joutuu muuttamaan pois kun on nyt jo yleisen asumistuen piirissä koska minä omistan asunnon?

Me hyvätuloiset opiskelijoiden puolisot pystytään kyllä maksamaan kämppämme kuten tähänkin asti ja pienituloisen työssäkäyvän kanssa asuva opiskelija saa ensi vuonna yleistä asumistukea ihan normaalisti. Ainoa mitä tuo uudistus aiheuttaa on se, että turha rahan lapioiminen perheille jotka pystyvät itsekin maksamaan oman asumisensa loppuu.

Että parikymppisenä olet aivan ihan itse asunnon säästänyt, haha salli mun nauraa.. 

Mun mies on 23, itse en ole. Ja toki on asuntolainaa vielä mutta lyhennyksiin ei saa asumistukea enkä toki tarvitsekaan kun on niihin varaa. Vastikkeisiin ja korkoihin voi saada asumistukea mutta emme saa minun tuloistani johtuen, ja kuten jo kirjoitin emme tarvitsekaan.

Lyhennät siis omaa asuntoa, eli sama kuin laittaisit omia rahojasi omaan lompakkoosi. Miksi ihmeessä yhteiskunnan pitäisi maksaa sinun oman asuntosi lyhennykset? En ymmärrä..

Vierailija
26/35 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä ole mitään järkeä, että suurissa kaupungeissa on jo valmiiksi pulaa kohtuuhintaisista yksiöistä ja valtio päättää alkaa tukea näissä yksin asumista leikkaamalla yhdessä asuvilta. Enkä nyt puhu edes pareista joissa toinen käy työssä, myös opiskelija+opiskelija parit leikkausten kohteena. En vaan nää tätä logiikkaa

Aikuisten ihmisten ei kuulu asua yksiöissä.

Vierailija
27/35 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

23-vuotias opiskeleva mieheni asuu kanssani minun omistamassani asunnossa. Kerrotko vielä miten hän joutuu muuttamaan pois kun on nyt jo yleisen asumistuen piirissä koska minä omistan asunnon?

Me hyvätuloiset opiskelijoiden puolisot pystytään kyllä maksamaan kämppämme kuten tähänkin asti ja pienituloisen työssäkäyvän kanssa asuva opiskelija saa ensi vuonna yleistä asumistukea ihan normaalisti. Ainoa mitä tuo uudistus aiheuttaa on se, että turha rahan lapioiminen perheille jotka pystyvät itsekin maksamaan oman asumisensa loppuu.

Että parikymppisenä olet aivan ihan itse asunnon säästänyt, haha salli mun nauraa.. 

Mun mies on 23, itse en ole. Ja toki on asuntolainaa vielä mutta lyhennyksiin ei saa asumistukea enkä toki tarvitsekaan kun on niihin varaa. Vastikkeisiin ja korkoihin voi saada asumistukea mutta emme saa minun tuloistani johtuen, ja kuten jo kirjoitin emme tarvitsekaan.

Lyhennät siis omaa asuntoa, eli sama kuin laittaisit omia rahojasi omaan lompakkoosi. Miksi ihmeessä yhteiskunnan pitäisi maksaa sinun oman asuntosi lyhennykset? En ymmärrä..

Miinusta mitä miinustat, mutta minun asuntoni lyhennyksiä yhteiskunta on maksanot 0 euroa. En siis ymmärrä miksi jollekin toiselle pitäisi maksaa hänen lyhennyksensä?

Veroja olen maksanut 10 000 vuodessa.

Vierailija
28/35 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee tod.näk tilanne et mies ei saa tukea, mut 200e on kuitenkin aika pieni raha kk:ssa, että se säästetään sit muista menoista niin ei tarvii muuttaa omilleen. Onneks nää on vaan väliaikaisia juttuja. Ja kyllä mun mielestä avoliittoon myös kuuluu se, että maksetaan toisen puolesta jos toisella ei ole rahaa. Tai sitten mennään töihin tai otetaan lainaa. :)

Vierailija
29/35 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tolkku mitä touhua.. En kehtaisi mainostaa ääneen täällä tälläistä kusetusta. 

Onko sulla hajuakaan kuinka moni opiskelija tekee juuri noin? Tai asuu samassa mutta kieltää olevansa yhdessä? Suomessa opiskelijat on ajettu niin ahtaalle että pakko keksiä keinot.

Tuo ei ole se keino! Ihmisellä pitää itsellään olla tietyt rajat, pitää tietää mikä on oikein ja mikä väärin, pitää ymmärtää oman toimintansa aiheuttamat seuraukset ja olla aiheuttamatta vahinkoa toisille.

Ihan perusjuttuja, älä varasta, älä vahingoita toista, kunnioita muita ihmisiä.

Juuri näin! Omituista, miten nykyisin oikein kehuskellaan omalla moraalittomuudella. Mutta annas olla, kun itselle tapahtuu jotain, tulee pahoinpidellyksi, varkauden uhriksi tms. niin johan ollaan ulisemassa. "Mutta mähän varastin vain, koska olin ahtaalla ja näin muutkin tekee", hyväksyisitköhän selityksen ja kehottaisit menemään nettiin vielä kehuskelemaan moisella kuningasidealla? Ai mutta kyllähän niiden toisten pitää noudattaa lakia, mutta kyllä munlainen ihminen saa tehdä mitä lystää...

Vierailija
30/35 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä lailla! Ja Suomessa ihmetellään, miksi tukimenot vain kasvavat ja kasvavat! Tuo on kyllä jo törkeää. Eikö tule lainkaan mieleen, että olet tukihuijari ja täysin keskenkasvuinen. Tuollaiset ihmiset ottavat päähän.

Vierailija
31/35 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tulet vielä kehuskelemaan tuollaisella, voi luoja mikä tunari.

Ensin viet toisten kukkaroista rahaa, sitten bonuksena hankaloitat toisten asunnonsaantia ja kirsikkana kakun päällä: Koet itsesi niin oikeutetuksi toimintaasi, että kehuskelet sillä jossain vauvapalstalla!

huvittavaa. :D

En ole tehnyt mitään laitonta tai väärää. Aikoinaan kun näin tehtiin niin tukien jne takia oli hieman pakko hankkia oma asunto vaikka sielä vietin aikaa sen verran kuin hain postit. Hankin vain sinne käytettynä ja ilmaiseksi muutamia tavaroita jotta kukaan ei pääse natkuttamaan että en sielä asu.

Tukien takia! Tässä tämä suuri nykypäivän "viisaus" tulee taas ilmi. Tukien takia hankitaan oma asunto, vaikka avoliitossa ollaankin. Ennen oli ilo ja onni muuttaa yhteen kumppanin kanssa aikuiselämön takia, ja sitten talous suunniteltiin yhdessä, mutta näkökään nykyisin tukien takia tehdään kaiken maailman temppuja, tukien, joihin ei oikeasti olla edes oikeutettuja. Sait varmaan myös asumistukea tuohon postilokeroasuntoosi ja puolisosi sai asumistukea siihen tehdän viralliseen asuntoon. Tuossa ei ole mitään järkeä, ja tuo on tukien väärinkäyttöä. Saisit tulla käräytetyksi tuosta, koska tuolla lailla käytät häikäilemättömästi hyväksi yhteiskunnan sinulle kuulumattomia varoja.

Vierailija
32/35 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä montako kertaa täytyy kirjoittaa, että en saa enkä halua asumistukea kuten ei opiskelijamiehenikään tälläkään hetkellä. Jos oikein tarkasti luet tuon viestini niin ehkä huomaat että lyhennyksiin ei kukaan voi saada yleistä asumistukea juuri mainitsemastasi syystä. Lainan korot ja vastikkeet taas ovat asumiskuluja jotka eivät jää asunnon omistajalle ja niihin voi saada yleistä asumistukea, mutta me emme saa emmekä halua koska meillä on varaa asuntoomme ihan itse.

Vierailija
33/35 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miinusta mitä miinustat, mutta minun asuntoni lyhennyksiä yhteiskunta on maksanot 0 euroa. En siis ymmärrä miksi jollekin toiselle pitäisi maksaa hänen lyhennyksensä?

Veroja olen maksanut 10 000 vuodessa.

Kenenkään lyhennyksiä ei makseta yhteiskunnan puolesta ainakaan asumistukena. Mä maksan saman verran mutta onneksi olen vasta alkupuolella uraa eikä tarvitse loppuelämää kituutella näillä palkoilla.

Vierailija
34/35 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mitäpä ne opiskelijat tekis ihmissuhteilla. Työttömille on varaa heittää enemmän rahaa, mutta todennäköisemmin työllistyville ja tulevaisuuden veronmaksajille keppiä ja risua vaan minkä ehtii! Koska voihan sitä pahvilaatikossakin asua ihan hyvin.

Kansanedustajan on helppo pohtia näitä asioita sieltä hyväveliverkoston suojista, neliöitä yli 200 ja vaimoke kotiäitinä. Työsuhde-edut ja torkkupeitot kuuluu asiaan, mutta kyllä parikymppisen kuuluu asia 20 neliön kopissa ja käydä ilta- sekä viikonlopputöissä samalla kun hän opiskelee täysipäiväisesti. Reilulta kuulostaa :)

T. Opinnoistaan valmistuva, joka on työskennellyt opintojen ajan. Täysi sympatiani silti opiskelijoille, kuka tahansa meistä voi päätyä opiskelemaan uudelleen.

Vierailija
35/35 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein niille. Seurustelevat ovat muutenkin etuoikeutettuja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme