Miten kauan vuokravakuuden palautusta pitää odottaa?
Muutin pois vuokra-asunnosta (ei yksityinen) ja siihen tehtiin tarkastus muuttopäivänä. Kaikki oli ok ja lupasivat laittaa vuokravakuuspaperin tulemaan lähipäivinä. Kyseessä on siis vuokravakuustili, jossa rahat on ja ne saadakseni pois ulottumattomistani minun pitää viedä pankkiin tuo paperi. No, sitä ei vain kuulu. Miten kauan te olette odottaneet sitä? Kyse on useammasta tuhannesta eurosta, joten siksi vähän huolestuttaa.
Kommentit (7)
Miksei hää palauttanut sitä sinne pankkiin? :O Kysy vuokranantajalta että miten aikoo hoitaa tilanteen. On hänen vastuullaan palauttaa vuokravakuus niin nopeasti kuin mahdollista.
No kun sitä ei voi palauttaa pankkiin, se on minun nimissäni oleva vakuustili, joka on luotu ihan vain tuota vuokravakuutta varten ja siellä rahat ovat. Minulla ei ole siihen käyttöoikeutta ennen kuin saan sen vuokravakuuspaperin takaisin. Voi hemmetin posti ja vuokranantaja!
Vierailija kirjoitti:
No kun sitä ei voi palauttaa pankkiin, se on minun nimissäni oleva vakuustili, joka on luotu ihan vain tuota vuokravakuutta varten ja siellä rahat ovat. Minulla ei ole siihen käyttöoikeutta ennen kuin saan sen vuokravakuuspaperin takaisin. Voi hemmetin posti ja vuokranantaja!
No otapa puhelin käteen ja soita heti pankkiin ja kysy miten menetellään. Luultavasti vuokranantaja voi käydä pankissa laittamassa puumerkkinsä johonkin tai antaa sähköisesti suostumuksensa vakuuden palauttamiseen. Jos on ihan virallinen vuokravakuustili, niin siitä sopimukselsta lienee pankissa yksi kopio.
Minä en palauttaisi avainta, ennen kuin vuokravakuus palautetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt soitin sinne vuokranantajalle ja hän sanoi, että lappu on postitettu jo pari viikkoa sitten heti muuton jälkeen. Eli posti on nyt ilmeisesti hukannut paperin! Mitä hittoa mä nyt teen?!
Pyydät heitä lähettämään uuden? Tai jos mahdollista käyt hakemassa sen?
Siitä on minulla oma kopioni mutta kun sillä yksinään ei tee mitään. Ei voi lähettää uutta kun siitä oli heillä vain se yksi kappale. Avaimet palautin jo vuokrasuhteen päätyttyä yli kaksi viikkoa sitten.
Ei hitto, pelkkää vaivaahan tästä minulle aiheutuu vaikkei mun syy ole millään tavalla. Pankkiin saa ajan vasta joulun jälkeen, sinnekin siis ehdin soittaa.
Ja nyt soitin sinne vuokranantajalle ja hän sanoi, että lappu on postitettu jo pari viikkoa sitten heti muuton jälkeen. Eli posti on nyt ilmeisesti hukannut paperin! Mitä hittoa mä nyt teen?!