Onko naisystäväni henkisesti sairas?
Olen alkanut epäillä, ettei kaikki ole ihan ok. Yhdessä ollaan oltu vasta 3-vuotta. Ei olla teinejä enään,mutta minulle tämä on ensimmäinen parisuhde, siksi varmaan vaikea erottaa oikea ja väärä..
Suhteemme alku ei ollut helpoin, en ensin ihastunut hänen ulkonäköönsä ollenkaan, sisäiseen kauneuteen vain. Tämän vuoksi suhteemme eteni seurusteluksi aika hitaasti.
Suhteemme on mennyt tälläiseksi, kun tutustuin naiseni hyvään ystävään. Siis tällä tarkoitan että olemme viettäneet aikaa välillä kolmestaan. Tämä naiseni ystävä kun kaunis ja sosiaalinen, mutten silti ole hänestä kiinnostunut. Valitettavasti toinen on saanut päähänsä että olisin.
Tilanne on mennyt siihen, että naiseni viettää kaiken vapaa aikansa kytäten joka paikassa olenko paikalla ja onko tämä hänen ystävässäkin. Jos satutaan olemaan vetää johtopäätöksen että juttelemme. On myös tehnyt selväksi etten saa jutella hänen ystävänsä kanssa tai nähdä tätä. Kerran törmäsimme sattumalla ja tarjosin kyytiä kun samaan suuntaan oltiin menossa, siitäkin hirveät Riidat tuli koska 5min ajomatkalla ehtii pettämään. Muutimme yhteen ja luulin että se toisi mielenrauhaa toiselle, mutta ei. Vapaa aika menee kytätessä minun tekemisiä, ei nää ystäviään enää koska minähän voisin pettää sillä välin. Hetkeä en saa olla rauhassa ja seksiä pitäisi olla kokoajan. Jos olen yövuorossa hän ei silti nuku vaan valvoo niin pitkään kunnes tulen kotiin. Myös ne harvat hetket kun saan olla yksin rauhassa kotona, on ahdistavaa. Minun pitää huolehtia että kaikki näyttää samalta kun toinen palaa kotiin. Koska jos sohvalla tyyny siirtynyt alkaa jo paniikkimainen syyttely olenko pettänyt ja kuka täällä ollut..
Jos meillä on riita, en saa edes rauhassa lähteä ottamaan raitista ilmaa, tuppautuu joka paikkaan mukaan. Olen monesti riidan aikana uhannut jättää, ei vaan usko ja hokee että selvitetään tämä ja viestiä pukkaa kokoajan.
Myös ystävänsä kanssa välit kärsinyt tästä, ystävänsä sanoi minulle että naiseni aina ollut mustasukkainen myös edellisissä suhteissaan ja hänellä on huono itsetunto.
En kyllä tiedä miksi eksyin tänne naisten palstalle kirjoittamaan, varmaan tämä kaikki saa minutkin niin sekaisin etten enää tiedä. Monesti päättänyt että tämä on tässä, silti vaan jään. Harmi että nykyään tuntuu jopa että tämän ystävän kanssa on hauskempaa kuin oman naiseni.Voiko tätä suhdetta saada rennoksi ja mikä toista vaivaa että noin käyttäytyy, vaikka uskollinen olen ja paljon huomioin ja tunteistani puhun.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skitson kanssa saman kokeneena voin sanoa, ettei tilanne tule ainakaan helpottumaan. Sohvatyynyjen asento, seuraavaksi sälekaihtimien asento jne. Kun kaapin ovi jäänyt auki, niin sehän tarkoittaa sitä että joku toinen on käynyt kaappeja tonkimassa. On ehkä hieman sekava viesti, mutta tuollaista olen olen saanut kokea eikä se ole todellakaan tervettä.
A.p:n tapauksessa oli kyse sairaalloisesta mustasukkaisuudesta ei skitsofreniasta.
Joo mutta tuo on myös eräs skitsofrenian muoto, epäluulot jne.
Mä olen ollut sairaanloisen mustasukkainen mutta en kertaakaan psykoottinen.
Sairaalloinen mustasukkaisuus. Ei kannata jatkaa yhdessä, tulee meneen vaan vaikeammaksi. Ei muutu koskaan elämän aikana, voin luvata.
Mutta älä nyt herran jumala pidä enää eron jälkeen mitään yhteyttä siihen muijasi ystävättäreen! Vai oletko kenties sittenkin vähän ihastunut ja muijasi huomaa sen? Jos et ole, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa katkaista välit kaikkien muijan ystävien kanssa. Niin ei sitten kyttää sua eronkaan jälkeen ja pääse syytteleen ja "hahaa mitäs mä sanoin!"
AP:
Kerrot siis, että olet monesti riidan yhteydessä uhannut jättää naisystäväsi...
Ja sitten ihmettelet, kun sama nainen, jota uhkailet, pelkää että jätät hänet - jonkun toisen naisen vuoksi tai jonkun muun seikan vuoksi!
Eli en usko, että tämä tarina on niin yksioikoinen, kun mitä itse yrität antaa ymmärtää. Kohtele naistasi ensin hyvin - siis ihan oikeasti hyvin, hyvään parisuhteeseen ei kuulu mitkään jättämisellä uhkailut! - ja tule vasta sitten valittamaan, jos homma ei toimikaan.
Nainen aistii ettet rakasta ja siksi oireilee noin. Etsii petosta koska olet tunnekylmä häntä kohtaan.
lue se ketju 'mustasukkaisen puolison sairaimmat aivoitukset' ja mieti sitten kannattaisiko lahtea menemaan. Ei kuulosta hyvalta.
Eroa! Ei tuo tuosta muutu ja alat elää elämääsi varoen jokaista askelta. Elintilasi kapenee kapenemistaan, lopulta et voi suunnilleen hengittää ilman lupaa. Oikeasti elämässä on paljon parempaakin tiedossa. Teillä ei ole lapsiakan, niin nosta äkkiä kytkintä ja etsi parempi. Mitäs tommosessa elämäänsä kuluttaa.
Toivotteleepi täti-ihminen
Onko naisellasi muita kuormittavia asioita elämässään tällähetkellä kun tarttuu suhun kuin hukkuva? Ymmärsin että olette kovin nuoria ja jos siinä kohtaa kun täytyisi aikuistua on elämä kriisissä monintavoin voi olla tunne elämä aika kaaoksessa. Ohjaa hänet terapiaan.
Kyseessä voi olla myös kontrollifriikki. Seurasin aikanani sivusta erästä pariskuntaa, jossa vaimo oli sairaalloisen mustasukkainen. Kun hän oli nukuttamassa lasta, hän kuvitteli miehensä ja minun pelehtivän viereisessä huoneessa (eikä koskaan tullut edes mieleemme) ja milloin mitäkin. Enkä taatusti ollut/ole sen kauniimpi tms kuin tämä vaimokaan. Ilmeisesti tilanne vain paheni vuosien varrella, ja erohan heille tuli.
Vaikka sinä miten rakastaisit ja hänelle sitä todistelisit, en olettaisi suuria. Itse ilmoittaisin jyrkästi, että se on joko terapia, johon hän motivoituu ja sitoutuu (tietenkin hyvä, jos sinäkin pääsisit kertomaan oman näkemyksesi alkuvaiheessa) tai sitten ero.
Kohtelet naistas kun ilmaa paitsi kun haluat seksiä. Siinäpä se syy on myös siihen seksin vonkaamiseen. Jos sua ei muullon seuransa kiinnosta.
Siis meillä naisystäväni on se joka seksiä haluaa joka päivä vaikka useasti. Minulle riittäisi vähempi. Ja kyllä, huomioin ja puhun tunteistani, kavereilleni voin sanoa että tässä on elämäni nainen. En siis peittele tunteitani muiden edessä!
Siksikö olen tunnekylmä jos kaipaan myös OMAA aikaa YKSIN? Alkaa heti kysely eikö hän kelpaa jos en vaikka joku kerta seksiä halua.
Ja kyllä pidän hänen ulkonäöstä, aluksi en syttynyt mutta minkä sille mahtaa.
-aloittaja
Ja lisään tuohon, ettei kotona saa olla rauhassa, tehdä omia juttuja. Jos edes kaivan kännykän esiin toinen on heti katsomassa mitä sillä teen. Vessassa jos olen pitkään varmaan siellä vedän käteeni tai teen jotain salaista.. Olen koittanut sanoa että hän on se kenet haluan ja kertonut aikeista kihlata hänet. Mutta myös sanonut suoraan että jos tämä touhu ei lopu tappaa tunteeni tätä kohtaan.
Enkä ole ihastunut hänen ystäväänsä, se on mielestäni normaalia jos joku puhuu tätä henkilöä saa katsoa ilman että merkitsee minun kuolaavan häntä. Ja olen koittanut patistaa näkemään ystäviään, muttei uskalla jättää minua hetkeksikään yksin niin mitä tehdä. Jos itse lähen kännykkä piippaa ja soi 24/7.
-aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Siis meillä naisystäväni on se joka seksiä haluaa joka päivä vaikka useasti. Minulle riittäisi vähempi. Ja kyllä, huomioin ja puhun tunteistani, kavereilleni voin sanoa että tässä on elämäni nainen. En siis peittele tunteitani muiden edessä!
Siksikö olen tunnekylmä jos kaipaan myös OMAA aikaa YKSIN? Alkaa heti kysely eikö hän kelpaa jos en vaikka joku kerta seksiä halua.
Ja kyllä pidän hänen ulkonäöstä, aluksi en syttynyt mutta minkä sille mahtaa.
-aloittaja
Missä te tapasitte kun kerran ulkonäkö ei sytyttänyt ensin? Mä en katselis sua, sen verran itseeni kunnioitan.
Ettei vaan puolet tarinasta puuttuis.
Jos sä et oikeasti olekaan sen tyyppiä mutta se ei osaa päästää susta irtikään? Päästä sä irti molempien takia.
Suhteenne perustuu valheelle. Se hänet tekee epävarmaksi.
Näkeehän sen silmistä rakastaako toinen sua vaikka suu puhuis muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään tuohon, ettei kotona saa olla rauhassa, tehdä omia juttuja. Jos edes kaivan kännykän esiin toinen on heti katsomassa mitä sillä teen. Vessassa jos olen pitkään varmaan siellä vedän käteeni tai teen jotain salaista.. Olen koittanut sanoa että hän on se kenet haluan ja kertonut aikeista kihlata hänet. Mutta myös sanonut suoraan että jos tämä touhu ei lopu tappaa tunteeni tätä kohtaan.
Enkä ole ihastunut hänen ystäväänsä, se on mielestäni normaalia jos joku puhuu tätä henkilöä saa katsoa ilman että merkitsee minun kuolaavan häntä. Ja olen koittanut patistaa näkemään ystäviään, muttei uskalla jättää minua hetkeksikään yksin niin mitä tehdä. Jos itse lähen kännykkä piippaa ja soi 24/7.
-aloittaja
Mitä sanoisit jos kaverisi kertoisi sinulle samoin sanoin parisuhteestaan?
Neuvoisitko pohtimaan vielä vähän miten hän voisi toimia toisin vai neuvoisitko irtaantumaan suhteeesta joka tukahduttaa hänet ja on selvästi vahingoksi sille toisellekin?? Vai jotain muuta?
Ansaitsette parempaa. t. parikymppisenä vastaavassa suhteessa lapsuuden traumojen vuoksi angstannut, lähteä ei voinut koska sen mallin olin saanut. Onneksi suhde loppui aikanaan ja löysin lopulta sen jonka kanssa sain olla oma itseni ja antaa toisellekin vapauden olla.
Kaikki sairaalloisen mustasukkaiset ovat siis skitsoja? Mä olen sitten kokenut ihmeparantumisen.