Onko naisystäväni henkisesti sairas?
Olen alkanut epäillä, ettei kaikki ole ihan ok. Yhdessä ollaan oltu vasta 3-vuotta. Ei olla teinejä enään,mutta minulle tämä on ensimmäinen parisuhde, siksi varmaan vaikea erottaa oikea ja väärä..
Suhteemme alku ei ollut helpoin, en ensin ihastunut hänen ulkonäköönsä ollenkaan, sisäiseen kauneuteen vain. Tämän vuoksi suhteemme eteni seurusteluksi aika hitaasti.
Suhteemme on mennyt tälläiseksi, kun tutustuin naiseni hyvään ystävään. Siis tällä tarkoitan että olemme viettäneet aikaa välillä kolmestaan. Tämä naiseni ystävä kun kaunis ja sosiaalinen, mutten silti ole hänestä kiinnostunut. Valitettavasti toinen on saanut päähänsä että olisin.
Tilanne on mennyt siihen, että naiseni viettää kaiken vapaa aikansa kytäten joka paikassa olenko paikalla ja onko tämä hänen ystävässäkin. Jos satutaan olemaan vetää johtopäätöksen että juttelemme. On myös tehnyt selväksi etten saa jutella hänen ystävänsä kanssa tai nähdä tätä. Kerran törmäsimme sattumalla ja tarjosin kyytiä kun samaan suuntaan oltiin menossa, siitäkin hirveät Riidat tuli koska 5min ajomatkalla ehtii pettämään. Muutimme yhteen ja luulin että se toisi mielenrauhaa toiselle, mutta ei. Vapaa aika menee kytätessä minun tekemisiä, ei nää ystäviään enää koska minähän voisin pettää sillä välin. Hetkeä en saa olla rauhassa ja seksiä pitäisi olla kokoajan. Jos olen yövuorossa hän ei silti nuku vaan valvoo niin pitkään kunnes tulen kotiin. Myös ne harvat hetket kun saan olla yksin rauhassa kotona, on ahdistavaa. Minun pitää huolehtia että kaikki näyttää samalta kun toinen palaa kotiin. Koska jos sohvalla tyyny siirtynyt alkaa jo paniikkimainen syyttely olenko pettänyt ja kuka täällä ollut..
Jos meillä on riita, en saa edes rauhassa lähteä ottamaan raitista ilmaa, tuppautuu joka paikkaan mukaan. Olen monesti riidan aikana uhannut jättää, ei vaan usko ja hokee että selvitetään tämä ja viestiä pukkaa kokoajan.
Myös ystävänsä kanssa välit kärsinyt tästä, ystävänsä sanoi minulle että naiseni aina ollut mustasukkainen myös edellisissä suhteissaan ja hänellä on huono itsetunto.
En kyllä tiedä miksi eksyin tänne naisten palstalle kirjoittamaan, varmaan tämä kaikki saa minutkin niin sekaisin etten enää tiedä. Monesti päättänyt että tämä on tässä, silti vaan jään. Harmi että nykyään tuntuu jopa että tämän ystävän kanssa on hauskempaa kuin oman naiseni.Voiko tätä suhdetta saada rennoksi ja mikä toista vaivaa että noin käyttäytyy, vaikka uskollinen olen ja paljon huomioin ja tunteistani puhun.
Kommentit (143)
Minä olin joskus samanlainen, kuin naisesi ja kadun sitä syvästi. En tiedä mitä tapahtui, oliko se kunnon keskustelu aiheesta, ettei mieheni jaksa minun käytöstä enää, vai mikä lie. Pystyin muuttumaan ja nyt pärjään yksinkin pitkiä aikoja epäilemättä mieheni joka tekoa. Sairaalloista läheisriippuvaisuutta jatkui ehkä vuosi, jonka jälkeen meinasimme erota. Onneksi emme eronneet, vaan sain toisen mahdollisuuden ja mahdollisuuden muuttumiseen. Nyt olemme onnellisesti olleet yhdessä pari vuotta tapahtumista ja osaan elää omaakin elämääni. Olin samaan aikaan masentunut, joten saattoi läheisriippuvaisuus johtua siitäkin. Muistaakseni kunnon keskustelu ja terapia auttoivat. Tsemppiä tiedän, että tuo on varmasti inhottavaa!
Jotain tapahtunu aiemmissa suhteissa?
Tämä nyt varmaan sohaisee jostakin kohdasta, mutta kyllä nainen odottaa, kaipaa ja haluaa olla oman miehensä silmissä se kaunis ja se haluttava! Minusta ei ole yhtään ihme, että tyttöystäväsi noin vahvasti edelleen reagoi, koska ensimmäiset reagoinnit häneen sinun taholtasi eivät ole olleet ne ulkonäköön liittyvät. Tämä ulkonäköaihe ei ole niin pinnallinen aihe kuin yleisesti ajatellaan.
Tyttöystäväs pitää hankkia sellanen mies joka tykkää just hänestä. Hänen ulkonäöstään ja muista ominaisuuksista. Tyttikses on säälittävä kun roikkuu ihmisessä joka ei arvosta häntä. Mistähän tuollanen miellyttämishalu kumpuaa..
Vaikea sanoa mitään kun en tiedä koko tarinaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein tuossa aikuisuuden alussa voi roikkua tutuissa, ehkä kouluajoilta tutuissa, kaverisuhteissa jotka perustuvat menneisyyden juttuihin. Siellä voi olla epätervettä taustaa, esim. mustasukkaisuuksia kaveruussuhteissa tai esim. selvä ykkönen/kakkonen asetelma jossa toinen on toisen kamarineitona ja tarvittaessa vaikka uhraa oman onnensa ykkösen eteen. Toivottavasti tällaisesta ei ole kyse.
Jos tyttöjen ystävyyssuhde on terveellä pohjalla, voisi olla hyvä idea avata teidän triangelia uusille ihmisille, niin naisille kuin miehillekin. Tuollaiset kolmen kimpat usein vain aiheuttavat kismaa kaikkien kolmen välille. Niissä sitten riiputaan kun ei muutakaan osata.
Koko kuvio on epäterve.
Vaikket tyttöystävällesi olisi suhteen alussa kertonutkaan tätä "sisäisestä kauneudesta" kiinnostumistasi, kyllä hän sen aistii. Jos menit sanomaan niin vahinko on peruuttamaton. Tuntuu tosi pahalta huonoitsetuntoiselle ihmiselle, ellei ole toisen mielestä ulkoisesti kiinnostava ja viehättävä. Varsinkin jos kuvioissa pyörii paljon enemmän miehen ulkonäköideaalia vastaava kaverityttö. Uskon, että tulee oireilua herkästikin. Surku käy tyttöystävääsi kohtaan :/
Nainenhan ei huomaa että et pidä häntä kauniina? Etsi oman makusi mukainen ja päästä hänet vapaaksi niin että joku jonka silmää hän miellyttää voi valita hänet. Mikä on se syy että hänessä roikut?
Sinuna eroaisin, parempia naisia on sinkkuna pilvin pimein, jos itselläsi vain rahkeet riittävät. Toisaalta tuollainen miellyttämisenhaluinen läheisriippuuvainen varmaan kokkaa, siivoaa ja antaa pillua mukisematta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikket tyttöystävällesi olisi suhteen alussa kertonutkaan tätä "sisäisestä kauneudesta" kiinnostumistasi, kyllä hän sen aistii. Jos menit sanomaan niin vahinko on peruuttamaton. Tuntuu tosi pahalta huonoitsetuntoiselle ihmiselle, ellei ole toisen mielestä ulkoisesti kiinnostava ja viehättävä. Varsinkin jos kuvioissa pyörii paljon enemmän miehen ulkonäköideaalia vastaava kaverityttö. Uskon, että tulee oireilua herkästikin. Surku käy tyttöystävääsi kohtaan :/
Ehkäpä se loukkaa miksi pitää sitten käyttää hyväkseen?
Kyllähän se loukkaa hyväitsetuntoistakin tai varmasti vielä enemmän loukkaa jos jollekulle kaunottarelle sanois mies että en pidä sun ulkonäöstä.
Äänestäisköhän jaloillaan tuo kaunotar?
Kuitenkin pidät häntä haluttavana ja ilmeisen paljonkin jos paljon harrastatte seksiä? Oletko kehunut häntä kauniiksi ja seksikkääksi? Jos niin miksi?
Kuitenkin olette ulkonäöllisesti muijas kanssa ihan samalla tasolla.
Mulla on poika itselläni ja yksi toiveeni on, että hän ei joudu aikanaan suhteeseen sairaalloisen mustasukkaisen ja kontrolloivan tytön kanssa.
Pidät siis häntä varalla, mutta et sano sitä suoraan? En ihmettele että jurppii.
Skitson kanssa saman kokeneena voin sanoa, ettei tilanne tule ainakaan helpottumaan. Sohvatyynyjen asento, seuraavaksi sälekaihtimien asento jne. Kun kaapin ovi jäänyt auki, niin sehän tarkoittaa sitä että joku toinen on käynyt kaappeja tonkimassa. On ehkä hieman sekava viesti, mutta tuollaista olen olen saanut kokea eikä se ole todellakaan tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Skitson kanssa saman kokeneena voin sanoa, ettei tilanne tule ainakaan helpottumaan. Sohvatyynyjen asento, seuraavaksi sälekaihtimien asento jne. Kun kaapin ovi jäänyt auki, niin sehän tarkoittaa sitä että joku toinen on käynyt kaappeja tonkimassa. On ehkä hieman sekava viesti, mutta tuollaista olen olen saanut kokea eikä se ole todellakaan tervettä.
A.p:n tapauksessa oli kyse sairaalloisesta mustasukkaisuudesta ei skitsofreniasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A.p:n tapauksessa oli kyse sairaalloisesta mustasukkaisuudesta ei skitsofreniasta.
Joo mutta tuo on myös eräs skitsofrenian muoto, epäluulot jne.
Miksi ylipäätään näette kolmestaan, jos se on noin hankalaa. Onhan tyttystäväsi käytös suorastaan sairasta mutta ei sitä mustasukkaisuutta kannata ruokkiakaan.