Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MAALISKUISET Uusi viikko ja uudet kujeet ma-ti**

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvola ja sain ajan Porvooseen, torstaina kello 10. Tuskin silloin viel mitään tekevät joten seuraava aika on sitten lauantaina. Sunnuntaina ei käynnistetä, varmaan maanantaina aikaisintaan jos ei tää juniori ennen sitä päätä ulostautua!

Mitään merkkejä supistuksista ei näy ja olo alkaa kieltämättä olemaan aika epätoivoinen. Kiitos kaikille tsemppauksesta!

Minttulialle onnea vauvelista!

Neiti näköjään alkaa heräilemään jnoten poistun taka vasemmalle!

Kati 41+2 AAAAARGH!

Vierailija
22/34 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi katjuska mun kaikki ajatukset on sun puolella...sun vuoro seuraavaksi!!

Mulla eilen ostoskierroksilla maha kokoajan kivikovana ikäänku kestosupistuksessa, mut yö taas erittäin rauhallinen. Jorvin yliaikaiskontrolli vasta 24.3. joten tuntuu ikuisuudelta.

En valittais jos olo ois hyvä, mutta ku maha tosi kipee ja kävely tuskaa. Onneksi täällä on joitain iloisia ja onnellisia odottajiakin. Ei oo tarkoitus kuullostaa kauheelta valittajalta vaikka siltä tuntuukin.

Pinja ***40+0***parasta ennen päiväys saavutettu;=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti aluksi Katjuskalle jaksamista yliaikaiasuuteen, ei ole herkkua ei, mutta jos yhtään lohduttaa niin meillä esikoinen oli aikoinaan sen kaksi viikkoa yliaikainen ja muut kaksi syntyivät viikon ennen l.a:ta ja esikoinen oli mielettömän helppo tapaus hoitaa heti alusta asti. Söi hyvin, nukkui kaksiviikoisesta asti 6-8h/yö putkeen, napakka kannatella/hoitaa ja jotenkin kaikinpuolin " valmiimpi" tapaus kun nämä pikkuvelloksensa. Ja edelleen on monessa asiassa edellä ikäisiään kehityksessä.

Minttulalle onnea tyttären syntymän johdosta, jokohan Sport75 kohta pääsee kertoilemaan kuulumisiaan?.

Omassa masussa (.) jotain edistystä. Eilen illalla supisteli ihan tukalasti (silleen, että naaman värikin muuttui:). Pari tuntia kesti ja nyt aamusta taas vähän liikkuessa nappailee. Turvottaa ja olo on " pöhnäinen" . Lima on muuttunut tummemmaksi/ehkä vihertäväksi yäk, (tätä varten käskin miehen ostamaan valkoista wc-paperia, pystyy analysoimaan näitä eritteitä paremmin, eli vähiin on menneet " harrastukset" /huvit täällä viimeaikoina:).

Ai kun olisikin ihanaa tässä viimeisessä raskaudessa päästä vihdoin ja viimein synnyttämään ihan spontaanisti, kun mun kaikki muut edelliset synnytykset on käynnistettyjä tapauksia. Joten tytöt peukut pystyyn....

Päivän suunnitelmissa ulkoilua, isot pojan menevät isänsä kanssa illasta uimaan, minä jätän nyt varmuudeksi sen tällä kertaa väliin. Kuopus täyttää tänään puolitoistavuotta, lupasin tehdä kakun sen " kunniaksi" . Ulkona aurinko paistaa täydeltä terältä ja illalla kuu möllöttää komeasti (kuulemma täydenkuun aíkaan on synnytyssairaaloisssa perinteisesti ruuhkaa, toivottavasti siis mahdollisimman moni pääsee tositoimiin pikaisesti).

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti, toivottelee Maisa rv 38+3

Vierailija
24/34 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppu mukana edelleen... Olen myös alkanut alistua ajatukseen, että pääsen vielä käymään ä-polilla yliaikaiskontrollissa joskus ensi viikolla.

Joka ilta miehen kanssa odotetaan (miksiköhän oletan, että vauva lähtee syntymään yöllä), että tänä yönä lähdetään. Ja aina aamulla herään hyvin levänneenä ilman suppareita tms. Vauvelikin on rauhoittunut siihen malliin, ettei enää valvota möyrinnällään öisin.

Pitää nauttia aurinkoisista päivistä ja yrittää vaan lepäillä. Mua on alkanut nimitäin väsyttää samaan malliin kuin silloin alkuraskaudessa. On iskenyt totaaliuupumus, eikä päiväunien nukkuminenkaan oikein vie väsyä pois, vaikka esikoinen armollisesti antaakin minun nukkua ihan rauhassa...

Pitäisi alkaa pukeutua ja suunnata tuonne ulos hetkeksi, ennenkuin taas kaikki energia on mennyt ja pitää alkaa makoilla sohvalla. =)

Suppareita niitä tarvitsevilla ja onnea kaikille listan uusille vauvoille!

AliisaS + Edvard rv 40+1

Vierailija
25/34 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA MInTTULIA pienesta prinsessasta, ja kaikki muutkin nyyttinsa jo noutaneet!!

Itse ei paljon ehdi enaa netissa surffailla, mutta yritan kayda ainakin lukemassa kuulumisia silloin talloin. Pikku neiti taalla tykkaa syomisesta vahan liiankin kanssa, ja tissittelysksi menee seka paivat etta yot :) Ihanan kiltti tytto muuten, oikea pieni pavansade. Nama pari yota kotona on mennyt ihan ok.. Ma en vaan osaa oikein nukkua jos kuuluu pienikin hiiskahdus, ja vauva siis syo mielellaan myos yolla.. Onneksi mies on taman viikon kotona, joten apua on tarjolla. Joten toivotaan etta loydetaan viela rytmit ja muut.

Mutta nyt en ehdi enempaa. Paljon onnea kaikille aidille ja odottaville hyvia hermoja...

Browniette ja tytto 5 vrk

Vierailija
26/34 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oli eilen ärsyttävää, olisko sitten ollu noita Pinjan kuvaamii kestosupistuksii, oli semmonen tosi tukala olo ihan kotisohvalla, tuntu että vatsa repee just siihen paikkaan ja jossain vaiheessa taas huomasin että saa happee vähän paremmin ja sit taas oli olo ku rantapallolla. Yritä siinä sitten syödä yhtään mitään ku tuntuu ettei noi sisuskalut mahdu muutenkaan tonne vatsaan. Vielä ku pikku kaveri innokkaasti liikkuu edelleen, tuntuu välillä että on jopa kiukkusempi ku ennen sen pään kiinnittymistä, kyynärpäätä tulee ihan kunnolla eikä potkujakaan säästellä että saa hyvät vauhdit päällä puskee alaspäin, ainaki sen verran että paikat on välillä aika kipeet.

Joteki on aika menny, nyt iski paniikki tehdä kaikkee, taisin viimeset vauvan vaatteet pestä eilen, pinnasänky on edelleen kasaamatta ja vaikka mitä.... kaikki muut jotenki stressaa enemmän mun puolesta, Serkku joka lähtee synnytykseen oli eilen saanu lähes paniikki kohtauksen ku oli työkiireiltään unohtanu puhelimensa toimistolle, nyt mulla on miljoona numeroo mistä saan sen kiinni. edes äidille ei voi töihin soittaa ku ellei se oo paikalla nii heti kysytään että onko sulla kiireellistä asiaa vai muuten vaan asiaa. Kaveri joka lupas koirat hoitaa on jo monta viikkoo vastannu puhelimeen että joko joko, ei ku ajattelin vaan että voisin tulla saunaan. Että odottele sit tässä millon lapsi syntyy.

Sera ja pikku Alien 38+3

Vierailija
27/34 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]se on sitten d-day vihdoin täälläkin:D

mitään ei vatsa lupaile, mitä nyt yöllä heräsin johonkin, en tiedä puskiko vauva alaspäin, supisteliko vai mitä, epämiellyttävää joka tapauksessa. loppui kuitenkin saman tien ja loppuyö meni yhtä kyytiä aamuun asti.

tänään olisi iltakekkerit tiedossa. kutsussa luvattiin laittaa tanssilattia kemujen jälkeen remonttiin, joten taidetaan antaa vauvalle vauhtia, yöllä nähdään oliko vaikutusta..

niin ja paljon onnea uusille syntyneille ja synnyttäneille, ainakin Minttulia oli saanut pienen:)

Caddie ja Pirpana, rv 40+0[/color]

Vierailija
28/34 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs olekkaan muutamaan päivään koneelle päässyt, melkosenpaljon on vaaveja maailmaan lissää putkahtanut :)

JÄTTISUURET ONNITTELUT uusista perheenjäsenistä kaikille jo synnyttäneille.

Ja syvä osanotto Rebecca-vauvan poismenon johdosta hänen perheellensä.

Täällä ei kyllä olossa oo mitään tapahtunu, vaaveli nyt on ehkä entistä hiljasempi. Välillä pittää ihan pysähtyä kuuntelemaan että vieläkö siellä liikutaan.

Limatulppaaki on valunu jo ties kuinka monta päivää, eikö se lopu koskaan? Tullee kyllä niin vähän aina kerrallaan, ett' taitaa tämäki mennä pisimmän mahollisen kaavan mukkaan. :/

Tosaalta vois kyllä toukka tuolla sisuksissa pysytellä ainaki tonne viikonvaihteeseen, kun miun pikkuveli tulleepi sillon meille (muuttaa välaikasesti meille asumaan), ni ei ois sitten sitä lapsenvahti ongelmaa ;)

Jotenki lyö päässä ihan tyhjää..

Aluksi on aina sata asiaa mielessä mitä pitäs kommentoida ja kirjottaa, mutta ku saa kirjotus ikkinan auki, ni heti on jokainen ajatus tipotiessään. :(

Noh, meinasimpas tuossa jäädä auton alle kun koiraa kävin ulkoiluttamassa. Ihan oli kyllä oma moka, mie ku en nykyään tunnu nuita autoja näkevän. Jatkuvasti oon alle pyrkimässä joko jalan tai omalla autolla :( en tiiä miksi mie en näe niiitä, ennen ku on jo melkeen liian myöhästä...? Kohta enää usklalla poistua kotoota.

Mutta nytte mie taian lähtiä päikkäreille.

Vielä kerran onnea uusille äitykäisille ja pitkää pinnaa ja paljon supistuksia meille odottaville :)

-Mie ja toukkis rv 38+5

Vierailija
29/34 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orange]Ihan ensimmäiseksi extrasuuret sympatiat [b]Katjuskalle[/b]! Voin vaan kuvitella millasta tuskaa on vaan odottaa ja odottaa ja odottaa... Pitkää pinnaa myös muille, joilla la ohitettu. Eilen just laskin, että meillä kymmenen päivää yliaikainen juuri aprillipäivänä! :D

Tänään olin taas NEUVOLASSA ja tää TURVOTUS on ihan älytöntä. Terkkakin heti sanoi, että näkyy jo naamassakin turvotusta. Viime viikolla ei naamassa ollu ollenkaan. Taisin tehdä painonnousu ennätyksen juuri tällä kertaa, 2380g/vk ja kyllä oon sen näköinenkin... jalat on kuin tukit polvista alsapäin, kauheet montut jää jalkoihin, kun vähän painaa, sormien nivelet kipeet, naama kuin kuu :( Kakskyt kiloa siis painoa kertynyt tähän mennessä ja vielä pahimmillaan kolmekin viikkoa aikaa kerätä lisää... *apua!* Verenpaineet 110/75, meen taas perjantaina uudestaan, kun tarkkaillaan nyt tuota turvotusta ja verenpainetta ja pissaa, ettei raskausmyrkytysoireita tuu. Pissa siis edelleenkin kuitenkin puhdas. Vatsa pullahtanut tuohon eteen, terkkakin sitä nauroi. Sf-mitta 34cm. Mosse tukevasti kiinnittyneenä rt:ssä, sykkeet 143... täytyy tänään muistaa kattoo kakkoselta Akuutti, jossa vanhankansan uskomuksia tyttö-/ poikaodotuksesta.

Mullakin ollut noita [b]Pinjan[/b] mainitsemia KESTOSUPISTUKSIA muutamana päivänä, ja ne ei tosiaankaan tunnu kivalta. Kipeämmät supistukset ovat taas kadonneet jonnekin. Pari yötä oon nukkunu hyvin ilman supistuksia.

Kohta pitäs lähtee viemään neitiä muskariin ja sen jälkeen mennään mun serkun kanssa kahvilaan herkuttelemaan. *nam!*

-Monkey ja mosse rv. 38+6-

Vierailija
30/34 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun synnytyksen odotukselle tuli ihan " hyvä" stoppi viikko sitten, kun virukset valloittivat tän perheen. Mies sai angiinan ja heti kun tervehtyi siitä sen verran, että pystyi ulkoiluttamaan koiraa, niin mie sairastuin ihan tavalliseen(?) flunssaan. Lisäksi on aivan valtavan ärhäkkä yskä, joka on tehnyt molemmat kyljet aivan uskomattoman kipeiksi. Ei ole paljon viitsinyt vauvaa toivoa syntyväksi tän kaiken väsymyksen ja köhimisen keskelle.

Koko viime viikko on mennyt aivan usvassa, en ole halunnut tai jaksanut tehdä mitään. Tänään heräsinkin ihan uutena ihmisenä ja vauvakin voi hyvillä mielin tulla - tosin mikään ei valitettavasti siihen suuntaan viittaa. En ole nukkunut kunnolla enää aikoihin näiden kylkikipujen takia, lisäksi juon niin paljon päivän aikana vettä, että vessaan on asiaa kerran jos toisenkin yön aikana....

[b]Cadavera[/b]: Täällä myös opiskelija-isä. Olisi just nyt vielä ns. harjoittelulomalla, mutta menee just la takaisin kouluun. Ei meinata pitää mitään isyyslomia, koska se pahuksen koulu pitää saada tänä keväänä loppuun.

Miun epävirallisen countdownin mukaan miulla on enintään 21 pvää jäljellä, silloin pitäisi sitten viimeistään olla vauva sylissä, joten eiköhän se tästä, pikkuhiljaa.

-jossara ja kipeät kylkiluut + mukeltaja rv39+0-

Vierailija
31/34 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Juuri ulkoilut takana päin ja mieli siitäkin johtuen varsin iloinen ja virkeä. Se on tuo aurinko mulle kyllä varsinaista eliksiiriä!!!!

Omaan masuun ei uutta, nyt on tullut tavaksi joka yö herätä 3-4 maissa polttaviin menkkamaisiin kipuihin, mutta hellittävät kuitenkin noin puolen tunnin päästä, joten ei siis mitään mullistavaa.

Iltaisin on tiitiäisellä kauhea meno edelleen päällä ja liitokset paukkuu ja pitää olla koko ajan varuillaan ettei tule pissi housuun, vaikkei olis edes hätä, kun osuvat nuo muksit niin arasti tuonne alas!! :) Jotenkin mua helpotti kauheesti, kun päätin etten enää stressaa synnytyspäivää, vaan tulee kun tulee....ei ole ollut aamuisin ollenkaan hermot niin kireällä!! Toki edelleen toivon, että tulis vaikka heti, mutten aktiivisesti ajattele ja harmittele sitä... Ottakaa tuostakin jorinasta nyt selvää..

Päätettiin sitten kuitenkin viettää esikon 3v. synttärit lauantaina, että josko se antais vauhtia tapahtumille!!! Yleensähän tapahtumilla on tapana lähteä vyörymään....

Mukavaa ja leppoisaa päivää kaikille ja aurinkoterapiaa!!!!

Urkki 38 (TASAN!!)

Vierailija
32/34 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki hyvin. Tällä hetkellä ei voi olla kuin kiitollinen terveestä, ihanasta pojasta. Minuthan siis leikattiin kiireellisesti sydänäänten heikkenemisen takia ja ihan viime hetkellä. Sairaalasta lähtiessä käytiin synnytys läpi ja nyt selvisi, että vauva olisi joutunut hapen puutteeseen hetkeä myöhemmin. Sektiokin oli ollut vaikea, pikku-ukko oli työntänyt nyrkkinsä ensin ulos. Lääkäri oli joutunut kaivamaan mun mahaa hauiksiansa myöden ilman hanskoja. Sen takia olenkin vahvalla antibioottikuurilla ettei tule tulehduksia.

Minä itkin, kun kuulin että joudun leikattavaksi normaalin synnytyksen sijaan, mutta nyt ymmärtää syyn.

Kirjoittelen enenmmän kuulumisia, kun kunnolla kotiudun, nyt ihan hölmö olo. Ja maitoa riittää!! Mun rinnat on MIELETTÖMÄN kokoiset ja maitoa todella tulee. Pikku-ukko onkin tosi tyytyväinen, syö, nukkuu ja kakkaa.

Onnea kaikille vauvansa saaneille ja tsemppiä odottaville!

Sport75 ja pikku-ukko 4vrk

Vierailija
33/34 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät menee vauvan kanssa sellaisella vauhdilla, vaikka juuri mitään ei tehdä. Syödään ja levätään ja vaihdetaan vaippoja :)

Lohdutuksen sanoja niille, joilla ei vielä mitään merkkejä synnytyksestä. Mulla ensimmäiset supistuksetkin tulivat vasta kun alkoi todella tapahtua. Pari pvää ai´kaisemmin lääkäri oli tutkinut ja kaikki paikat olivat ennallaan, kiinni siis. Eli synnytys voi alkaa piankin. Mulla muuten supistukset alkoivat saunan jälkeen :)

Vieläkin hieman epätodellinen olo, meillä on tosiaan vauva! On tämä kyllä ihmeellistä ja ihanaa! Kunhan vaan alakerran haava paranisi ;) Tahtoisi jo voida istua...

Vauvan jo saaneet: OLETTEKO vieneet vauvaa ulos ennen kuin vauva 2 viikkoa vanha? Tekisi niin mieli kun aurinkokin paistaa.

Nyt pikkumiehen luokse...

T. Suzy ja vauva 8 pv.

Vierailija
34/34 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselin tuossa samaa ulkoilusta ja juttelin päivällä neuvolassakin, eli vauvaa voi viedä ulos jo vajaan viikon iässä jos vauva hyvän kokoinen ja nolla/ plussakelit, arska paistaa jne. eli vauvan koosta ja keleistä kiinni.

C, 40+0 (vielä pari tuntia;)