Jos on yskä, kannattaako yskiä vai pidätellä yskää?
En sairasta juuri koskaan. Nyt minulla on yskä ja olen vähän hukassa. Kurkkuani kutittaa ja se on hyvin kipeä. Kuitenkaan minun ei ole pakko yskiä, vaan pystyn pidättelemään sen. Jos yskin, se sattuu kamalasti ja päätä alkaa särkeä?
Kannattaako yskiä vai ei? Kuumetta tms ei ole.
Kommentit (5)
Ei kandee yskiä, jos ei ole ihan pakko. Rykäse limat irti ja räi ne vessanpyttyyn. Helpompi hengittää.
Yskä lähtee yskimällä ja nuha nussimalla. Naisille joilta löytyy mies kurkkukipuun auttaa nieleminen suikkarin yhteydessä.
Liiallinen yskän pidättäminen voi myös pahimmassa tapauksessa aiheuttaa verisuonen puhkeamisen jos paine "purkautuu" sisäisesti päähän joten minusta kannattaa yskiä.
Vierailija kirjoitti:
Liiallinen yskän pidättäminen voi myös pahimmassa tapauksessa aiheuttaa verisuonen puhkeamisen jos paine "purkautuu" sisäisesti päähän joten minusta kannattaa yskiä.
Häh
Ei kannata yskiä. Tulee vaan kipeämmäksi. Ja sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä, olen astmaatikko ja yskinyt niiiiin paljon. Yskiminen vaan ärsyttää keuhkoja entisestään. Toki jos limaa nousee se on yskäistävä ja sylkäistävä vessanpönttöön. Ja aivastusta ei kannata pidättää.
Ota kaikki mahdolliset lääkkeet, kuumaa juomaa, höyrysaunaa, kuumaa suihkua, kurkkupastilleja, nenänaukaisijaa, yskänärsytystä helpottavaa jne. Buranaa ja peiton alle.