Jos olisit 165cm/60kg, laihduttaisitko?
Onko tuo siis sopiva/hoikka/plösö, jos on alapainotteinen kroppa eli litteä vatsa, mutta leveä lantio+reidet. Vai pitäisikö saada 5-10kg pois?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittavia nämä "vähintään 10kg pois", kun tuolla pituudella 50 kilossa ollaan jo alipainon puolella. Noin muuten sanoisin, että ihan se mikä tuntuu itsestä hyvältä. Mutta, jos painosi on vakiintunut tuohon, eikä se vaadi mitään ponnisteluja ja elämäntavat noin muuten suht kondiksessa, niin en näkisi miksi pitäisi ollenkaan laihduttaa. Jos jotain haluaa välttämättä tehdä, niin ainahan voi syödä hieman terveellisemmin/kasvispainotteisesti ja lisätä vaikka jotain mukavaa liikuntaa pari krt/vko. Nauti elämästä, älä turhaan kituuta! :)
50kg painossa ollaan 0,2 BMI yksikköä alipainon puolella, joten ei käytännössä mitään. Nainen on kauneimmillaan alipainon rajoilla tai lievän alipainon puolella jos on siro rakenteeltaan. Jykevämmät voivat olla vähän suuremmassa painossa, mutta hehän eivät koskaan kauniita voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Jos paino on lihasta, niin ei hätää. Jos taas pehmeää, niin aivan sama vaikka on litteä vatsa, vähän voisi pudottaa.
Voisi vähän pudottaa joo. Voisi myös rakentaa kesämökin, opiskella uuden käyttökielen (venäjä on aina hyödyllinen), voisi alkaa ommella itse vaatteensa, niin ei tarvitsisi tukea orjatyötä. Voisi pitää päiväkirjaa, niin myöhemmin olisi helppoa kirjoittaa muistelmat.
Ja lapsetkin ovat vain kerran pieniä.
T. Se juuri mainitun painoinen, jolla ei ole erityisesti lihaksia muttei mitään hätääkään.
Itse olen 165cm ja 57kg. En laihduttamalla laihduttaisi mutta kiinteyttäminen voisi olla hyvästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata laihduttaa, jos ei ole oikeaa syytä, ts. ylipainoa, joka on haitaksi terveydelle. Laihduttaminen tuhoaa aineenvaihduntaa!
Nyt tuli jo järkyttävää paskaa. Tottakai jokaisesta ylimääräisestä kilosta on haittaa. Se tekee liikkumisestasi raskaampaa ja rasittaa turhaan niveliä.
Ja aloittaja olikin ylipainoinen? Not.
Olen 165cm pitkä ja painan 66kg eikä oo kukaan tullu sanomaan että oisin läski ja ite oon ihan tyytyväinen vartalooni.
En laihduttaisi, mutta jos löysää läskiä olisi, niin pyrkisin kuntoilemalla aktiivisesti pääsemään siitä eroon. Vartalon perusmuotoa et voi millään muuttaa. Joillakin nyt vaan on leveähkö lantio. Ovat hyviä synnyttäjiä! Kuntoilulla lantiolta ja reisistäkin voisi hieman lähteä pois, kun vartalo muuttuisi timmimäksi, mutta perusmalli säilyy kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata laihduttaa, jos ei ole oikeaa syytä, ts. ylipainoa, joka on haitaksi terveydelle. Laihduttaminen tuhoaa aineenvaihduntaa!
Nyt tuli jo järkyttävää paskaa. Tottakai jokaisesta ylimääräisestä kilosta on haittaa. Se tekee liikkumisestasi raskaampaa ja rasittaa turhaan niveliä.
Jos nivelien rasitukseen mennään, niin ainakaan liikkumalla ei saa laihduttaa. Jokainen askel, jonka juokset, vie sinua lähemmäs nivelrikkoa. Kannattaa istua, olla syömättä ja odottaa osteoporoosia.
Tai sitten elää normaalipainoisen normaalia elämää.
Minä laihdutin tuosta kuutisen kiloa, eli raskauden ja imetyksen aikana kertyneet ylimääräiset pois. En kyllä ollut mitenkään pahan näköinen noissakaan mitoissa, mutta lähinnä halusin mahtua taas vaatteisiini joihin on kulunut paljon rahaa ja joista pidän todella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos paino on lihasta, niin ei hätää. Jos taas pehmeää, niin aivan sama vaikka on litteä vatsa, vähän voisi pudottaa.
Voisi vähän pudottaa joo. Voisi myös rakentaa kesämökin, opiskella uuden käyttökielen (venäjä on aina hyödyllinen), voisi alkaa ommella itse vaatteensa, niin ei tarvitsisi tukea orjatyötä. Voisi pitää päiväkirjaa, niin myöhemmin olisi helppoa kirjoittaa muistelmat.
T. Se juuri mainitun painoinen, jolla ei ole erityisesti lihaksia muttei mitään hätääkään.
Joo ei kannata välittää turhista. Antaa kiusaajien potkia lastasi sinun katsellessa vierestä, antaa eksyneen lapsen itkeä ja olla auttamatta häntä löytämään vanhempansa, antaa miehen raiskata naista pusikossa...
Riippuisi olisinko lihaskimppu vai en. Minä olen 165cm ja minulle sopiva paino on noin 51-53kg, alle 50kg näytän kituneelta näin vanhemmiten, teininä se oli ok. Painavimmillani ilman raskauksia olen ollut 58kg ja se oli kyllä minulle aivan liikaa, mutta en ole koskaan ollut kovin lihaksikas, lihaksikkaalle se saattaisi olla juuri sopivasti. Raskaana ollessa olen ollut painavimmillani tuon 60kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nivelien rasitukseen mennään, niin ainakaan liikkumalla ei saa laihduttaa. Jokainen askel, jonka juokset, vie sinua lähemmäs nivelrikkoa. Kannattaa istua, olla syömättä ja odottaa osteoporoosia.
Tai sitten elää normaalipainoisen normaalia elämää.
Itse asiassa liikunta vahvistaa niveliä ja samoin kehittää lihaksistoa, joka taas vähentää nivelrasitusta.
En.
En nytkään kun olen 160/65 ja alapainoitteinen kroppa.
Olen 164/48 ja mielestäni nyt sopiva. Kaikki mitä löytyy on lihasta ja se riittää. Jos tähän löisi 12kg lisää, olisin varmaan aika järkyttynyt.
Olen itse 168/60 enkä todellakaan koe olevani lihava. Ostan xs/s kokoisia vaatteita, farkkujen tuumakoko on 26" eli jos tästä lähtisin 10 kg laihduttamaan niin istuvien vaatteiden löytäminen hankaloituisi paljon. Käyn tosin salilla yleensä vähintään 4 kertaa viikossa ja päivittäin koiran kanssa kävelyillä, että painossa varmasti paljon lihaksesta johtuvaa.
Hyvä lihaskunto suojaa nivelrikolta paremmin kuin laihuus, lihakset tukevat niveliä. Siitä syystä on tyhmää laihduttaa säästääkseen niveliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kannata välittää turhista. Antaa kiusaajien potkia lastasi sinun katsellessa vierestä, antaa eksyneen lapsen itkeä ja olla auttamatta häntä löytämään vanhempansa, antaa miehen raiskata naista pusikossa...
Meinaatko, että maailmasta loppuvat raiskaukset ja muu pahuus, jos meikäläinen keski-ikäinen frouva vähän kiristää lihaansa normaalipainon sisällä? Jos onnistut vakuuttavasti avaamaan ajatuskulkuasi, alan totta kai heti dieetille!
En laihduttaisi. Jos on hyvä olla, niin miksi edes miettiä koko asiaa?