Jos olisit 165cm/60kg, laihduttaisitko?
Onko tuo siis sopiva/hoikka/plösö, jos on alapainotteinen kroppa eli litteä vatsa, mutta leveä lantio+reidet. Vai pitäisikö saada 5-10kg pois?
Kommentit (114)
Mä oon 165 ja painoin pari vuotta sitten 69 kg. Muutin ruokavaliota hieman ja aloin laihtua. Nyt painan 57 kg ja painon lasku on pysähtynyt. Mielestäni korkeintaan pari kiloa kevyempi voisin olla, siitä kevyempänä näyttäisin jo pahalta.
Olen tuon kokoinen ja en kyllä laihduttaisi. Vatsasta kun saisi pikkuisen makkaran pois ja lihasta tilalle niin olisin tosi tyytyväinen, mutta en siis laihduttaisi koska se katoaa pepusta ja rinnoista. Jos jollain on neuvoja miten saisi pelkästään vatsaa litteämmäksi, vinkkejä otetaan vastaan! Riittääkö pelkkä vatsatreenin lisääminen?
En tiiä. Riippuu mitä sieltä peilistä näkyy.
Terv. 170cm/78kg ja tyytyväinen
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan, koska painon putoaminen tuossa kohtaa n. kolme kiloa veisi multa jo menkat pois.
Olen saman pituinen ja painan 64 kg. Tosi tyytyväinen oon tähän.
Kehon perusmalli on mulla ja aloittajalla ihan eri. En oleta, että useimmilla kuukautisraja on niin ylhäällä kuin mulla.
Pidän kauniina naisia, joilla on mua enemmän pyöreyttä peffassa ja reisissä. Mulla kaikki siellä on lihasta, ihan mielelläni oisin ko. alueelta pehmeämpi. Omastakin kropastani tykkään kyllä kovasti, se on vähän kuin oma lapsi; pikku virheineenkin rakkain, koska omani.
Tämä oli jotenkin ihana kommentti :). Tärkeintähän on nimenomaan se, että riittää itselleen ja on tyytyväinen omaan kehoonsa. Mitä väliä kenenkään muun mielipiteillä!
Mä en aloittaisi mitään hillitöntä laihdutuskuuria, menisin salille tai spinningiin polkemaan.
Mä olen noissa mitoissa jotakuinkin, nyt vähän paisunut ja mulla tuo pari kiloa lisää painossa alkaa tuntua epämiellyttävältä kun se 'ylimääräinen' on pelkkää ihraa. Näytän ihan normaalilta ja hyvältä, mutta itsellä tukala ja löysä olo. Sellainen 54 kg on mulla aika sopiva, silloin on paras olla. Yritän nyt karistaa nuo muutamat ylimääräiset tästä pois, eikä mua haittaisi jos se olisi edes lihasta.
Älä missään tapauksessa ota näiden naisten puheita tosissaan. Eivät itse saa painoaan pudotettua, joten toivovat muidenkin pysyvän samassa painossa, jotta eivät jää itse huonommiksi. Osa ei edes osaa myöntää omaa lihavuuttaan edes itselleen.
Tuolla pituudella 50-55kg on sopiva paino sinulle.
En kun olisin onnellinen ja yrittäisin pitää painoni tuossa. Tässä elämäntilanteessa.
Meillä melko lyhyillä naisilla paino ei vielä kerro ulkonäöstä yhtään mitään. Olen itse ollut suurimman osan aikuiselämästäni noin 60-65kg ja olen 160cm pitkä. Olen leveäharteinen, lanteikas ja isorintainen. Lihastakin löytyy melko lailla, sillä käyn salilla ja harrastan akrobatiaa. En pidä itseäni yhtään lihavana. Tunnen monia lyhyitä naisia, jotka ovat ruumiinrakenteeltaan hyvin pieniä ja siroja. Heissä saattaa se parikin kiloa näkyä löysänä, jos eivät harrasta liikuntaa ja syövät mitä sattuu. Jos itse laihdutan alle 60 kilon, minusta häviää rinnat ja takamus kokonaan. Joudun elämään silloin niin vähällä ruoalla pysyäkseni kevyenä, jolloin lopulta palaan kuitenkin tuohon 60-65 kiloon, jolloin minun on hyvä olla.
Sinuna en miettisi painoa. :)
En laihduttaisi. Mutta pyrkisin syömään terveellisesti ja kuntoilemaan.
Riippuu vartalon mallista, mutta luultavasti laihduttamisen sijaan kiinteyttäisin itseäni ja pyrkisin saamaan lihaksia.
Jotenkin huvittavia nämä "vähintään 10kg pois", kun tuolla pituudella 50 kilossa ollaan jo alipainon puolella. Noin muuten sanoisin, että ihan se mikä tuntuu itsestä hyvältä. Mutta, jos painosi on vakiintunut tuohon, eikä se vaadi mitään ponnisteluja ja elämäntavat noin muuten suht kondiksessa, niin en näkisi miksi pitäisi ollenkaan laihduttaa. Jos jotain haluaa välttämättä tehdä, niin ainahan voi syödä hieman terveellisemmin/kasvispainotteisesti ja lisätä vaikka jotain mukavaa liikuntaa pari krt/vko. Nauti elämästä, älä turhaan kituuta! :)
Minä painan todennäköisesti juuri tuon verran näin talvisaikaan. En tiedä varmasti, koska en omista vaakaa.
Ottaen huomioon, kuinka paljon aikaa, energiaa, epäonnistumisen tunteita ja itsetunto-ongelmia noihin painoasioihin projisoidaan, en alkaisi näin kesken ruuhkavuosien mitenkään hankkia ylimääräistä stressiä normaalipainon alueella olevista, tasaisina pysyvistä lukemista. Syön niin kuin nälkä on, liikun kun voin, pyrin pysymään terveenä ja pitämään huolta toisista. Samaa suosittelen monelle muullekin.
Ei kannata laihduttaa, jos ei ole oikeaa syytä, ts. ylipainoa, joka on haitaksi terveydelle. Laihduttaminen tuhoaa aineenvaihduntaa!
Jos paino on lihasta, niin ei hätää. Jos taas pehmeää, niin aivan sama vaikka on litteä vatsa, vähän voisi pudottaa.
Minä laihdutin 8 kg (olin 165/59). Olen sirorakenteinen ja siihen aikaan lihasta oli hyvin vähän. Housukoko oli 40, yläosat 34/36. Myöhemmin aloin treenata lihaskuntoa ja sain yläkroppaan muutakin kuin luuta ja nahkaa. Nyt ylä- ja alaosa pysyy tasapainossa n. 55 kilossa. En kehota laihduttamaan, mutta jos olet tyytymätön, niin treenaa mieluummin.
Noi mitat olis mulle just ihanne. Oon suunnilleen ton mittanen ja painan 62-63kg päivästä riippuen. Tästä muutaman kilon vielä kun sais pois nii olis täydellinen. Mulla kropan malli on siitä armelias, että ylimääräinen kerääntyy peppuun, reisiin ja rintoihin ja vyötärö on kapea. Toisaalta mulla on iso pää, joka kovin pienessä vartalossa se näyttäis tosi hassulta.
En ole laihiksella, mutta elämäntapoja olen viimeisen puolen vuoden aikana muuttanut terveemmiksi ja kiloja tippunut n.3. Eiköhän nuo loputkin lähde ajan kanssa, ei ole kiire.
Vierailija kirjoitti:
Meillä melko lyhyillä naisilla paino ei vielä kerro ulkonäöstä yhtään mitään. Olen itse ollut suurimman osan aikuiselämästäni noin 60-65kg ja olen 160cm pitkä. Olen leveäharteinen, lanteikas ja isorintainen. Lihastakin löytyy melko lailla, sillä käyn salilla ja harrastan akrobatiaa. En pidä itseäni yhtään lihavana. Tunnen monia lyhyitä naisia, jotka ovat ruumiinrakenteeltaan hyvin pieniä ja siroja. Heissä saattaa se parikin kiloa näkyä löysänä, jos eivät harrasta liikuntaa ja syövät mitä sattuu. Jos itse laihdutan alle 60 kilon, minusta häviää rinnat ja takamus kokonaan. Joudun elämään silloin niin vähällä ruoalla pysyäkseni kevyenä, jolloin lopulta palaan kuitenkin tuohon 60-65 kiloon, jolloin minun on hyvä olla.
Sinuna en miettisi painoa. :)
Sinä oletkin punttisika. Täällä puhutaan tavallisista kauniista naisista.
En todellakaan, koska painon putoaminen tuossa kohtaa n. kolme kiloa veisi multa jo menkat pois.
Olen saman pituinen ja painan 64 kg. Tosi tyytyväinen oon tähän.
Kehon perusmalli on mulla ja aloittajalla ihan eri. En oleta, että useimmilla kuukautisraja on niin ylhäällä kuin mulla.
Pidän kauniina naisia, joilla on mua enemmän pyöreyttä peffassa ja reisissä. Mulla kaikki siellä on lihasta, ihan mielelläni oisin ko. alueelta pehmeämpi. Omastakin kropastani tykkään kyllä kovasti, se on vähän kuin oma lapsi; pikku virheineenkin rakkain, koska omani.