Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herkkuriippuvuus ja ahmiminen

epätoivoinen
13.12.2016 |

Olen jäänyt koukkuun sipseihin sekä hampurilaisiin. Minulla menee yleensä 3-5 sipsipussia viikossa, ja grillillä tai mäkkärissä tulee käytyä yleensä myös 2-4 kertaa viikossa. En pidä normaalista kotiruoasta, enkä saa siitä samanlaista tyydytystä kuin herkuista. Olen ylipainoinen (yllätys) ja haluaisin todella laihtua ja oppia syömään kuin normaalit ihmiset. En vain tiedä miten se onnistuisi.

Olen myös masentunut. Koen, että herkkujen syönti antaa sen päivän tai viikon ainoan hyvänolon tunteen, mitä en muualta saa. Kun saan syödä herkkuja, aivoni nollaantuvat ja rentoudun. Miksei salaatista tai ihan vaan vaikka jauhelihakeitosta tule samanlaista fiilistä??

Miten olette päässeet herkkujen syönnistä eroon? Onko tällainen riippuvuus kuinka yleistä?

Tarvitsen kipeästi neuvoja. Onkohan tämä BED:iä, sitäkin olen miettinyt.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle auttaa se, että kaupassa taistelee herkkujen ohi. Siis aina. Olen asunut omillani nyt kolmisen vuotta ja itselleni olen ostanut ehkä kaksi karkkipussia koko aikana. Toki olen ostanut viemisiksi muille herkkuja tai kotiin herkkuja jos tulee vieraita. Tällöin yritän myös lahjoittaa ylijääneet herkut vieraitten matkaan.

Kuitenkin jos saan jostain herkkuja tai olen vanhemmillani kylässä, syön aivan liian suuria määriä herkkuja. Itsekurini on 0 kun herkut ovat jo siinä ostettuna edessäni. Päätökset teen siis kaupassa. Kokeile kaupassa ihan kylmästi kävellä ohi, älä huijaa itseäsi ajatuksilla "on perjantai" "en ole pitkään aikaan ostanut näitä" "nyt on ollut niin rankka viikkp että ansaitsen nämä". Sama juttu roskaruoan kanssa. Itse menet paikkaan josta sitä saa, tilaat, maksat ja syöt ruuat. Kiinnitä huomiota toimintatapoihisi ja hälytyskellot alkavat soida kun ajat kohti grilliä. Ja kun ne soivat, mene kotiin. Todista itsellesi että olet vahvempi kuin mikään addiktio tai himo.

Vierailija
42/42 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita yhdellä terveellisellä aterialla äläkä stressaa muista. Itse syön aamupalalla smoothien, johon tulee marjoja, hedelmiä, vihreää, kaakaota, rouhittuja pellavansiemeniä sekä riisimaitoa. Lopun päivää en välittänyt mitä söin koska olin jo syönyt jotain terveellistä. :) Pikku hiljaa aloin syömään terveellisemmin eikä herkut enää himoittaneet niin paljon.

Kannattaa lukea dr. Gregerin How not to Die. YouTubesta löytyy ilmaisia videoita samasta aiheesta. Suosittelen myös kännyyn Daily Dozen -appsia, johon merkitään syödyt terveelliset ruoat. Se motivoi ainakin minua todella paljon, koska haluan saada mahdollisimman monta kohtaa täyteen. Se liittyy myös dr. Gregeriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi