Alle 25-vuotiailta avo- tai avioliitossa asuvilta opiskelijoilta poistettava asumistuki
Siis jos puolisi on työssäkäyvä. En näe mitään syytä, miksi nuorten sitoutumista pitäisi tukea, kun eivät ole siihen henkisesti vielä kypsiä. Yli 25-vuotiailla tuossa tilanteessa olevilla sen sijaan kuuluisi edelleenkin olla siihen oikeus.
Kommentit (10)
No niinhän se ensi syksystä lähtien meneekin. Ja myös yli 25-vuotiailta!
Vierailija kirjoitti:
No niinhän se ensi syksystä lähtien meneekin. Ja myös yli 25-vuotiailta!
On epäreilua, että muutos koskee myös yli 25-vuotiaita. Se pitäisi koskea vain alle 25-vuotiaita. Hyvä asia kuitenkin on se, että suurin osa opiskelijoista joutuu muuttamaan erilleen kumppanistaan. Ainakin alle 25-vuotiaiden kohdalla.
Me ollaan avomiehen kanssa yli 25, mies töissä, minä opiskelen. Kesällä muutetaan erilleen, jotta AVOmieheni ei tarvitse elättää minua. Kerrassaan kivaa.
Ainakin helsingissä saisivat kaikki opiskelevat pariskunnat muuttaa yhteen ja yhteiskunta voisi vieläpä tukea sitä! Asunnottomana on tällä hetkellä noin 8000 henkilöä, ja heistä suurin osa on kuitenkin ihan tavallisia ihmisiä, esimerkiksi työttömiä, opiskelijoita, työssäkäyviä joilla on maksuhäiriö eikä siksi saa asuntoa, köyhiä joilla ei ole varaa markkinahintaisiin asuntoihin jne. Sen lisäksi stadin asunnoille voisi tulla joku tuloraja jonka jälkeen pitää muuttaa pois.
Harmi, että Ap sinä et ollut valmis sitoutumaan kuin ehkä vasta nelivitosens, jos koskaan. Mahdat olla melko lapsellinen tapaus :(
Ikävä tuottaa pettymys, mutta olen alle 25v., joka ei kyllä ole muuttamassa erilleen avomiehestään ja lapsensa isästä.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos puolisi on työssäkäyvä. En näe mitään syytä, miksi nuorten sitoutumista pitäisi tukea, kun eivät ole siihen henkisesti vielä kypsiä. Yli 25-vuotiailla tuossa tilanteessa olevilla sen sijaan kuuluisi edelleenkin olla siihen oikeus.
Sinä olet henkisesti uhmaikäisen tasolla jankatessasi. En näe miksi sinulta ei pitäisi poistaa kirjoitusoikeutta tälle palstalle. Mene jo hoitoon.
Huono juttu toi poisto. AP taas on hieman jälkeenjäänyt jos ajattelee etteivät 25-vuotiaat pysty solmimaan kestäviä suhteita. Vielä 80-luvulla täysin normaalia olla tuossa iässä jo naimisissa ja hankkia muutama penska. Nytkö nykynuoret sitten ovat mukamas eka sukupolvi, jotka eivät osaa tuon ikäisenä sitoutua.
Heko heko
Jep. Asukoon veneen alla.