Yliaktiivinen rakko ja työelämä
Minulla on nyt sitten näköjään sellainen vaiva, että pissalle pitää päästä kerran tunnissa. Diabetestä tms ei ole vaan joku yliaktiivinen rakko. Olen asiakaspalvelutyössä, eikä työn äärestä oikein pääse pois vessaan silloin kun tuntuu siltä. Koulutuksellani kaikki työt on asiakastyötä. Työnantaja alkaa hermostua kun keskeytän työtilanteita päästäkseni vessaan. Mutta en voi sille mitään. Puoli tuntia voin hyvin pidättää ja odottaa taukoa, mutta kun työtilanteet on sellaisia että niissä on kiinni tunnin kaksi ilman taukoa. Mitä ihmettä teen? Työpäivät on alkaneet ahdistaa kamalasti enkä enää haluaisi mennä työpaikalle kun tämä on niin hankalaa. Lääkäristä en ratkaisua tähän ole saanut, sanovat vain että tsemppiä.
Kommentit (2)
Lääkkeitä löytyy kyllä. Pyydä reseptiä ja kokeile esim. Kentera-laastaria tai Vesicare-tabletteja. Molemmat on valitettavan hintavia, mutta pakko tuota on jollakin hoitaa. Mulla on toiminut myös sähkösimulaatiohoito eli ns. tens. Etsi vaikka fysioterapeutti joka osaa auttaa sen kanssa.
Menepä yksityiselle urologille. Selkeästi vaiva, joka pitää tutkia! Kystoskopian (rakon tähystyksen) voi tehdä polikliinisestikin puudutuksessa, urologit tekevät näitä myös yksityisvastaanotolla. Joskus vaivaa treenataan virtsaelinten kuntouttamiseen erikoistuneen fysioterapeutin avulla, joskus voidaan esim. hillitä yliaktiivista rakkoa botox-hoidoin. Botoxiakin laitetaan nykyisin päiväkirurgiassa, pääset samana päivänä kotiin.
Hae apua vaivaasi!