Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi hankkia uusi auto, mutta mulla on ollut 20 vuotta sama auto

Vierailija
13.12.2016 |

enkä uskalla/ole varaa uuteen autoon. Mulla on skoda.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Nauti Skodastasi.

Vierailija
2/17 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, mulla on ollu pian 30vuotta sama emäntä. Ja joskus miettiny, että pitäs varmaan vaihtaa. Kaveritkin kehuskellu joskus, kuinka vaihtavat muijaa niinkuin autoo. Mutta mulla kun on tahtonu noi autotkin vaihtua koko ajan vaan vanhempaan ja isompaan, niin jääny sitten vaihtamatta. Ei se autokaan aina vaihtamalla parane. Vaikka olishan semmonen joku nuorempi urheilumalli varmaan kiva ajella, kuvittelisin. Pakko kai tunnustaa, että sitäkin miettiny, että jos vaan koeajais semmosta. Mutta taitaa olla liian iso riski kuitenkin. Harmittaan se jäis vaan. Voishan sitä tietysti miettiä näin laman keskellä, että menis katteleen vaikka ruokakauppaan sellasen taloudellisen pienen sievän, jossa kulut pysyy hallinnassa. Vaikka sitäkin sanotaan, että tahtovat noi isommat säilyttää arvonsa paremmin kuin pienet, autot siis... ainakin. Lopunviimen saman verran niitä on rassattava, vaikka ei millään aina jaksais. Vanhan oikut taitaa vaan tietää paremmin, uuden kanssa voi tulla ikäviä yllätyksiä. Älä vaihda sanon minä. Määkään en vaihtanu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dacia Logan

Vierailija
4/17 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vikaa nykyisessä?

Vierailija
5/17 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on 20 v vanha volkkari. Ajan sen loppuun ja sitten vasta vaihdan. Eipä tuosta enää juuri mitään saa jos myy. Ja kun ei ole mitään vikaa, kaikki toimii, ei jätä tielle ja on vielä mukava ajaakin. Lisäksi ei oo niin väliä vaikka vähän tulis kolhujakin. Korttia ajava lapsi saa myös ajella kortin saatuaan sillä eikä tarvi pelätä että hieno ja kallis auto naarmuttuu tms.

Mulle auto on pelkästään siirtymiseen pisteestä a pisteeseen b. Ei oo väliä miltä se näyttää.

Vierailija
6/17 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, mulla on ollu pian 30vuotta sama emäntä. Ja joskus miettiny, että pitäs varmaan vaihtaa. Kaveritkin kehuskellu joskus, kuinka vaihtavat muijaa niinkuin autoo. Mutta mulla kun on tahtonu noi autotkin vaihtua koko ajan vaan vanhempaan ja isompaan, niin jääny sitten vaihtamatta. Ei se autokaan aina vaihtamalla parane. Vaikka olishan semmonen joku nuorempi urheilumalli varmaan kiva ajella, kuvittelisin. Pakko kai tunnustaa, että sitäkin miettiny, että jos vaan koeajais semmosta. Mutta taitaa olla liian iso riski kuitenkin. Harmittaan se jäis vaan. Voishan sitä tietysti miettiä näin laman keskellä, että menis katteleen vaikka ruokakauppaan sellasen taloudellisen pienen sievän, jossa kulut pysyy hallinnassa. Vaikka sitäkin sanotaan, että tahtovat noi isommat säilyttää arvonsa paremmin kuin pienet, autot siis... ainakin. Lopunviimen saman verran niitä on rassattava, vaikka ei millään aina jaksais. Vanhan oikut taitaa vaan tietää paremmin, uuden kanssa voi tulla ikäviä yllätyksiä. Älä vaihda sanon minä. Määkään en vaihtanu.

Ja jos vielä saan jatkaa, niin tää tyyppi joka voitti sen maailman viisain mies-kilpailun, Ismo Leikola. Sekin sano joskus, että ihmiset puhuu "uudesta" autosta, ja "uudesta" tyttöystävästä ja "uudesta" mistälie, vaikka selvästi näkee, että KÄYTETTY...

Vierailija
7/17 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vajaan neljä kuukautta vanha Toyota Prius, mä ajan tällä loppuelämäni.

Vierailija
8/17 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos vielä saan jatkaa, niin tää tyyppi joka voitti sen maailman viisain mies-kilpailun, Ismo Leikola. Sekin sano joskus, että ihmiset puhuu "uudesta" autosta, ja "uudesta" tyttöystävästä ja "uudesta" mistälie, vaikka selvästi näkee, että KÄYTETTY...

...Pohdin kyllä, että tossa vanhassa tosin käytön jäljet on kyllä sellasta arvokasta kulumaa, joka ryppy on tullu aikojen saatossa yhteisellä matkalla. Onneks ne on varsin huomaamattomia, ettei turhaan tarvi pakkelin kans piilotella. Jotenkin joutuu sillain tarkkaa oikeestaan etsiin, että niitä löytää, vaikka tietää, että niitä on. Kun katselee vanhoja kuvia vois vannoo, että mikään ei oo muuttunu, vaikka lapset sanoo, että kuvassa vaan jotain mikä muistuttaa... 

Vierailija
9/17 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko 20 vuotta sitten vielä Octaviaakaan? Onko se volkkarin moottorilla oleva Felicia vai ihan täysin itäeurooppalaista tekniikkaa oleva malli? Kyllä itäeurooppalaisiin on laitettu niin paljon rautaa, että ne kestää. Kunhan muistaa porata öljypohjaan reiän, jotta saa öljyt vaihdettua (armeijan käytössä oleva Uaz on suunniteltu 50-100 kilometrille, mutta senkin suunnittelussa epäonnistuttiin, se kestää paljon kauemmin, joten Suomen armeijassa ovat poranneet öljynvaihtoproput).

Turha sitä on vaihtaa, kun ei ole pahvikuorinen Trabant, joka sinällään on jo pahvikuortensa vuoksi sen verran harvinainen, että sillä on jo arvoa keräilykohteena.

Vierailija
10/17 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...Pohdin kyllä, että tossa vanhassa tosin käytön jäljet on kyllä sellasta arvokasta kulumaa, joka ryppy on tullu aikojen saatossa yhteisellä matkalla. Onneks ne on varsin huomaamattomia, ettei turhaan tarvi pakkelin kans piilotella. Jotenkin joutuu sillain tarkkaa oikeestaan etsiin, että niitä löytää, vaikka tietää, että niitä on. Kun katselee vanhoja kuvia vois vannoo, että mikään ei oo muuttunu, vaikka lapset sanoo, että kuvassa vaan jotain mikä muistuttaa... 

...Sellasen huomion kans tehny, että noi nuoremmat näkyy olevan kyllä järjestään aika isoja, tai ainakin isompia, kun toi nykynen. Onhan siitä lehdissäkin kirjotelto, kuinka iso osa alkaa oleen ylipainosia. Noissa autoissa vaan noi turvalaitteet taitaa viedä tilaa elektroniikan kans aika kohtalaisesti. Lopun viimen se taitaa toi viihde-elektroniikka saada aikaan nuoremmissa sen ylipainonkin. Noi turvatyynytkään ei pakollisia ole vanhemmissa. Vaikka antaahan ne siihen nappuloitten ympärille pyöreitä muotoja. Noitten asennuksistakin jotain lueskelin, kuinka helsinkiläiseltä klinikalta oli kuskattu baltiaan asennettavaks, eikä oikein tiedetty mitä niille oli tehty. Ei tommonen mulle kyllä kauheen turvallista kuvaa anna. Vanha on kyllä ihan mukiinmenevä ilman niitäkin, jätetään nuoremmille vaan...

Vierailija
11/17 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä valikoima erittäin edullisia laadukkaita vaihtoautoja.

http://www.nettiauto.com/yritys/ostetaanautoja

Suosittelen!

Vierailija
12/17 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joskus tulee myyntiin yhden omistajan 20v. vanha auto.Etkö saanut säästöön siinä ajassa?

Vierailija
13/17 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuun asti kovaa ajoo.

Vierailija
14/17 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä valikoima erittäin edullisia laadukkaita vaihtoautoja.

http://www.nettiauto.com/yritys/ostetaanautoja

Suosittelen!

Minä suosittelen kiertämään kaukaa!

Vierailija
15/17 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sä ilman rahaa mitään hanki.

Vierailija
16/17 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mökkinä ns. kirveenvarsitontti, joka on erotettu päätilasta. Päätilan 83 v. pappa ajelee viikottaisia kauppareissujaan yhä Saabilla, joka on Saab 96 ja kuulemma hommattu uutena vuonna -78, kun hän kaatoi metsää. Veikkaan kyllä, että ei se kohta enää saa uusituksi korttia.  Mutta kaikki kunnia kotterolle, se on kovaa peltiä, ajaa sen aina yöksi traktorin viereen pihalla olevaan isoon halliin. Varaosia saa kuulemma etsiä, poika hommaa netin kautta, jos tarvitaan.

En tiedä, onnistuuko nykyautoilta moinen kestävyys. Mutta varaosien kannalta ehkä vaihto uudempaan alkaisi olla ajankohtainen?

Vierailija
17/17 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mieheni vaarin vanha Saab 9000 vuodelta 1992. Todella hienossa kunnossa, eikä vaihdeta mihinkään uuteen muoviämpäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme