Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies suuttunut koska en ota miehen puolesta autolainaa

Vierailija
12.12.2016 |

Kiristää ottamaan sen... Autorahoituksen kautta. Mies ei ole töissä joten ei saa itse otettua. N. 10k laina. Lupaa maksaa minulle takaisin...

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ota lainaa nimiisi,tai olet todella tyoerä ja miehesi on muuten ihan saatanan ilkeä

Vierailija
42/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huolestuttaisi enemmän mistä hämäräbisneksistä se saa sitä rahaa. Ja sitten jo joka kk kiikutat sen käteisen pankkiin, niis tasan kysyvät mistä rahat peräisin. Ja mitä sitten selität? Saat syytteen rahanpesusta.

Ei vaan pidän käteisen ja maksan omalta tililtä. Toki jossain vaiheessa talletan osan rahoista pankkiin, pienissä erissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on uusi suhde, en lainaisi. Jos olette olleet pitkään yhdessä/naimisissa, lainaisin velkakirjalla.

Komento takaisin, luin huonosti. Kiristää ja ilkeilee, en todellakaan lainaisi missään tapauksessa. 

Siis kiristää siten että väittää mm. että en rakasta häntä oikeasti ja saa oloni tuntumaan tosi kurjalta.

Voiko joku vastata. Musta tuntuu että keksin kaiken ja ylireagoin vaan ja olen vaan liian herkkä

Toi on syyllistämista mikä on törkeää käytöstä miehen puolelta.Se ei todellakaan rakasta sua, olet vaan sen lompakko.

Vierailija
44/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sen olis noinkaan kallis auto olla?

Vierailija
45/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet päättänyt olla miehen kiristettävä tossu, varaudu sitten kestämään seuraukset. Niitä on tässä sulle toitotettu joukolla. Eli älä sitten valita kun päädyt maksumieheksi. 

Vierailija
46/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on siis nyt jo auto. Sillä on jotain ihme kuvioita josta se saa rahaa.

Ap

Asutteko Porvoossa?

0/5

Vierailija
47/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huolissani itestäni. Ekaks itken ja tuntuu että haluan kuolla. Sitten mieli kirkastuu ja rauhoitun ja tuntuu että ylireagoin vaan vitusti liikaa ja että vika oli vaan minussa.

Ap

Vierailija
48/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua huolestuttaisi enemmän mistä hämäräbisneksistä se saa sitä rahaa. Ja sitten jo joka kk kiikutat sen käteisen pankkiin, niis tasan kysyvät mistä rahat peräisin. Ja mitä sitten selität? Saat syytteen rahanpesusta.

Ei vaan pidän käteisen ja maksan omalta tililtä. Toki jossain vaiheessa talletan osan rahoista pankkiin, pienissä erissä

Mutta sulle on ok, että mies tekee töitä pimeesti tai myy huumeita tai varastettua tavaraa?

Vierailija
49/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on lähes varmaa että mies maksaa lainan kokonaan? Kaikki osamaksuerät siis (jatietty vakuutukset yms). Onko silloin tilanne eri? Jos saan korkoa?

Lähes varma ei riitä. Mies jättää maksamatta vedoten siihen että olet loukannut häntä tai  johonkin muuhun - syitä tulee riittämään. ÄLÄ TEE SITÄ. Minä en luottaisi tuolla tavalla syyllistävään mieheen. Ei kannata olla tyhmä. Maailma on täynnä fiksumpia miehiä kuin tuo sinun kumppanisi.

Vierailija
50/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on siis nyt jo auto. Sillä on jotain ihme kuvioita josta se saa rahaa.

Ap

Mitä jos hyvä ystäväsi kertoisi, että hänen miehensä on sekaantunut hämärähommiin? On työtön mutta "jostain" tulee käteistä rahaa? Ja sitten tämä sama ystävä kertoisi, että mies painostaa ystävääsi ottamaan 10 000€ lainan omiin nimiinsä? Ja ilkeilee ja itkettää ystävääsi? Mitä sanoisit?

Vierailija
51/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan niin, mies lupaa maksaa, mutta miten voit varmistaa sen? Et mitenkään.

Luultavasti tuollainen kiristäjä ja painostaja lähtee sillä autolla vetämään, jättää sut kuin nallin kalliolle maksamaan sen lainan. 

ÄLÄ OTA LAINAA.

Se ei edes ole järkevää teidän tilanteessa. Auton pitämisen kulut ovat korkeat ja nehän tulisi sinulle, koska et kai ottaisi lainaa ilman että auto tulee sun nimellesi! (Veikkaan että siihen ei mies suostu).

Byt the way, munkin mies painosti aikoinaan mua takaamaan lainan, joka liittyi auton hankintaan. (Ei sentään pyytänyt multa rahoja vain takauksen -- sun mies on astetta roistompi selvästi). Hölmönä nuorena laitoin sitten nimet paperiin vastoin vaistoani.

No äijä sitten onnessaan hankki auton ja ajeli sillä ympäriinsä ja nauratti muita naisia siinä heleveetin kotterossa. Kun sain asian selville (= löysin sen wt-tyylisen korviksen etupenkin alta), niin vihelsin pelin poikki. Ukko tunnusti ja minä laitoin hänet allekirjoittamaan kaksi paperia: avioeropaperin ja irtisanomisen mun osalta lainan takauksesta. Käskin viemään takauksen sille uudelle muijalle, vähän niinkuin mun kosto ämmälle :)

Ukko kiikutti käskystä sen takauspaperin sille uudelle naiselle (!). Nainen allekirjoitti kiltisti ja muuttivat onnessaan yhteen naisen asuntoon.

Heille tuli sitten riitoja ja ero aika nopeasti, joten tämä uusi muikkeli pisti ukon äkkiä ulos kämpästään. Joutui sitten ukkoraasu asustelemaan siinä autossaan. Soitti mulle ja itki takaisin mun luo. Mut enhän mä enää ottanut.

Karma is a bitch.

Vierailija
52/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan. Lainan lisäksi, sinut merkitään auton omistajaksi ja mies haltiaksi, jonka jälkeen juridinen vastuu vakuutusmaksusta, sakoista, autoverosta, parkkisakoista tai vahingoista jää sinun maksettavaksi, ulosoton uhalla, jos mies kieltäytyy maksamasta.

Sinuna miettisen kaksi kertaa tai ainakin varaudu, että laskuja voi tulla vuosien ajan ja paljon, sen autolainan lisäksi.

Nyt pitäisi soida hälytyskellojen ja kovaa.

Vierailija
53/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on uusi suhde, en lainaisi. Jos olette olleet pitkään yhdessä/naimisissa, lainaisin velkakirjalla.

Komento takaisin, luin huonosti. Kiristää ja ilkeilee, en todellakaan lainaisi missään tapauksessa. 

Siis kiristää siten että väittää mm. että en rakasta häntä oikeasti ja saa oloni tuntumaan tosi kurjalta.

Voiko joku vastata. Musta tuntuu että keksin kaiken ja ylireagoin vaan ja olen vaan liian herkkä

Rakkaus ei koskaan syytä eikä kiristä... Miehesi rakkaus tässä on enemmän kyseenalainen.

Sinun rakkautesi määrä riippuu motiiveistasi, eli mikä on syy siihen, ettet sitä tee.

Siis mitä tarkoitat? Mun motiivi siihen että en ota lainaa? Se että ahdistaisi se velkamäärä. Ja ahdistaisi että minulla on velkaa jonkun asian vuoksi jota en itse halua edes. Mutta velkamäärä ahdistaa. Pari tonnia vielä menis mutta yli 10k on jo pieni omaisuus. Ja lisäksi toi miehen ilkeys ja se että tää on niin ahdistava ja piinaava tilanne ja se syyllistää/kiristää mua.

Ap

Vierailija
54/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on lähes varmaa että mies maksaa lainan kokonaan? Kaikki osamaksuerät siis (jatietty vakuutukset yms). Onko silloin tilanne eri? Jos saan korkoa?

No ei ole. Millä ihmeellä työtön maksaisi?

Älä ikinä ota lainaa toiselle.

Vierailija
55/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon huolissani itestäni. Ekaks itken ja tuntuu että haluan kuolla. Sitten mieli kirkastuu ja rauhoitun ja tuntuu että ylireagoin vaan vitusti liikaa ja että vika oli vaan minussa.

Ap

Hyvä että olet huolissasi itsestäsi! Se on tervettä, sinua kohdellaan nyt kaltoin. Ei minun mieheni vaadi minulta lainaa, ei syyllistä eikä raivoa. Mitä jos ottaisit nyt vähän etäisyyttä että voit ajatella rauhassa? Sano vaikka että sukulaiset tarvitsevat apua ja lähde viikonlopuksi mummolle/äidille/serkuille. Siellä kerrot avoimesti miten mies käyttäytyy niin saat muidenkin näkökulmaa onko tuommoinen käytös oikein. Eihän se ole.

Vierailija
56/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä se kiristää?

Vierailija
57/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo anna mennä vaan, ota ihmeessä se laina ja osta auto ukollesi. Olet taas niitä heikkolahjaisia jotka tajuaa kysyä mutta ei tajua kun puhutaan järkeä. Ota laina ja anna miehes kusettaa sinua, sitten eroat ja teet saman seuraavan ukkos kanssa. Makselet lopun ikääsi muiden ihmisten autoja. Ja valitat kuinka köyhyyteen voi horjahtaa kuka vaan, ei ole itsestä kiinni....

Vierailija
58/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njoo,provohan tä on. Ap ei reagoi saamiinsa järkeviin viesteihin mitenkään.

Vierailija
59/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Njoo,provohan tä on. Ap ei reagoi saamiinsa järkeviin viesteihin mitenkään.

Jep.

Vierailija
60/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus ei koskaan syytä eikä kiristä... Miehesi rakkaus tässä on enemmän kyseenalainen.

Sinun rakkautesi määrä riippuu motiiveistasi, eli mikä on syy siihen, ettet sitä tee.

Siis mitä tarkoitat? Mun motiivi siihen että en ota lainaa? Se että ahdistaisi se velkamäärä. Ja ahdistaisi että minulla on velkaa jonkun asian vuoksi jota en itse halua edes. Mutta velkamäärä ahdistaa. Pari tonnia vielä menis mutta yli 10k on jo pieni omaisuus. Ja lisäksi toi miehen ilkeys ja se että tää on niin ahdistava ja piinaava tilanne ja se syyllistää/kiristää mua.

Ap

Älä tuhoa elämääsi. Tarinasi on tuttua tutumpi, sillä työni kautta olen kuullut satoja vastaavia tarinoita ja lopputuloksena on ylivelkaantuminen ja ulosottokierre. Eikä se laina pelkästään ole ongelma, vaan vakuutukset, verot, sakot, joille tulee korkoa korolle.

Usein epävakaat ihmiset vielä hävittävät auton, jolloin kuvioihin tulee vakuutuspetokset jne. Ja kierre voi jatkua 10-20-vuotta. Nyt ap. laput silmiltä ja järkeä, tunteiden sijaan.